Ga naar inhoud

uitgerekend juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Natasja, wat een dot van een dochter. Lekker geniet hoor!

Marchan, ook jouw dochter is een schatje (ik zag net het topic). Van Harte Gefeliciteerd met Jacelyn (ik hoop dat ik het zo goed gespeld heb).

Wow, het gaat goed met de juni-moeders... hopelijk volgen wij allemaal snel :-)

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Marchan, ook hier nogmaals gefeliciteerd met jullie dochter. Zo schiet het idd op voor dit clubje.

ESK, ik hoop dat wij ook niet meer zo lang hoeven te wachten.

Liefs, Dorine

Geplaatst

Niet te lang, maar toch nog wel eventjes :icon_smurf:.

Volgens "iedereen" zit m'n buik nog "te hoog" om al te beginnen met de bevalling. Ik weet niet hoe iedereen dat denkt te weten, maar goed. Donderdag volgt een bezoekje aan de vk en dan zullen we het weten. Ik heb 't idee dat hij/zij al een beetje is ingedaald maar nog niet volledig (ietsjes verder als vorige keer).

Vanochtend kon ik aan de buitenkant een knietje voelen, echt grappig!

Anyway, van mij mag het nog wel een weekje of zo duren. Deze week moeten er nog wat dingen geregeld worden (de gordijnen komen ein-de-lijk, er moet nog wat verplaatst worden zodat de nieuwe droger geplaatst kan worden en het bed moet nog op klossen en de box moet nog opgezet worden) en daarna ben ik er helemaal klaar voor.

Gister is de kraamzorg geweest voor de intake, dus dat is nu ook geregeld. Weer een telefoonnummer erbij (om in te seinen dat de kleine er is)...

en verder nu veel relaxen! Het is heerlijk om niets te hoeven en alles te mogen :blob1:. Ik heb al 2 boeken uitgelezen en zit heerlijk spelletjes te spelen op het internet en te surfen.

En jij, vermaak jij je nog? En wanneer heb jij het idee dat het voor jou gaat beginnen (voor zover je er gevoel bij hebt)? Slaap je nog goed? En is de bekkenpijn nog uit te houden?

Geplaatst

Ik heb de afgelopen dagen veel last gehad van steken en krampen bij m'n vagina. Na controle door de VK bleek dat dit door de indaling kwam. De kleine ligt nu echt al heel diep en dat heb ik gevoeld. Verder hoeft dit niets te betekenen dus ik heb nog niet echt het gevoel dat ik snel ga bevallen.

Slapen is echt een drama. Ik kan geen lekkere houding meer vinden en door al dat liggen op m'n zij gaan nu ook m'n schouders en m'n heupen zeer doen. Ach ja, het zijn de laatste loodjes he dus we houden gewoon vol.

M'n bekkenpijn is gelukkig niet erger geworden. Doordat ik nu nog rustiger aan kan doen is het goed te handelen. het rusten is hier alleen maar goed voor. Tegenwoordig ga ik dan ook 's-middags ff een uurtje slapen ipv alleen maar liggen en dat is wel lekker.

Verder vermaak ik me prima. Ik had ook nog allerlei leuke kleine klusjes die ik wilde doen en daar kom ik m'n tijd nu goed mee door. Verder veel afspraken staan met mensen om me heen. Bijna om de dag wel ergens koffie drinken en dat is ook gezellig. Gaat nu nog makkelijk.

Nu Natasja en Marchan al bevallen zijn vind ik het wel steeds spannender worden. Het kan echt zomaar opeens gebeuren en dat vind ik best een vreemd idee. Kan soms nog steeds niet geloven dat we straks een kleine man erbij hebben!

Geplaatst

Ja, het is nu super spannend in het juni forum aan het worden. Sommigen zijn immers al bevallen.

Heel veel succes meiden! En sterkte met de laatste loodjes.

Geplaatst

Hoera, nog een meisje. Marchan van harte gefeliciteerd!! Ga zo ff loeren.

Nog even volhouden hoor dames, anders bevalt er niemand meer in juni haha.

De kleine vraagt om aandacht, ik spreek jullie gauw weer.

Liefs

Natas en Dési

Geplaatst

Hi Natasja,

Wat heerlijk om te lezen dat je al zo aan het 'moederen' bent. Lijkt me geweldig.

Ik las ergens dat morgen de vlag uitgaat omdat de kraamzorg dan de deur uitgaat. Was het zo erg????

Geplaatst

Goedemorgen iedereen,

Wat is het rustig hier. Is iedereen al aan het bevallen? Ik in ieder geval nog niet. Gister een bezoekje gebracht aan de vk en alles was in orde. Ik moest maar lekker genieten van de rust die ik nu nog had.

Verder vroeg ze of ik enig idee had of het eerder, op tijd of later kwam. Tja, blijft natuurlijk een gevoel. Zelf denk (of hoop?) ik volgende week of zo, maar ja, daar heb ik niets over te zeggen.

Ik ben in ieder geval wel maximaal aan het relaxen. Heerlijk in de tuin met een boek, af en toe achter de laptop en verder helemaal niets.

Vandaag komen ze als het goed is de gordijnen hangen, hopelijk gaat alles goed en hangen ze meteen mooi. Dan is het kamertje eindelijk helemaal af. Andere dingen zijn ook allemaal geregeld, de box staat al in de kamer en alles is zo'n beetje gewassen en gestreken. Ik heb gister m'n kledingkast nog opgeruimd dus dat ziet er ook weer lekker uit. Bed staat op klossen (moet er bijna met een trapje in) dus wat mij betreft ben ik helemaal klaar.

Manlief is weer begonnen met twijfelen aan de jongensnaam, maar ik ga ervanuit dat hij uiteindelijk wel weer bijdraait (hij kan zelf niet aangeven waarom hij twijfelt erover dus zal het wel een soort van zenuwen zijn of zo).

Slapen gaat hier nog prima, hoewel ik 's nachts wel vaker wakker wordt vanwege zure oprispingen. En het toilet natuurlijk, maar gelukkig mag ik niet klagen. Omdraaien in bed wordt wel lastiger en opstaan ook. En ik vind m'n buik vaker onprettig aanvoelen.

Verder heb ik eigenlijk niet zoveel te melden. Hoe gaat het bij alle andere dames?

Geplaatst

Bah, bah en nog 's bah. Zit ik de hele ochtend tevergeefs te wachten op de gordijnen, komen ze vandaag helemaal niet!! Waren ze "vergeten" door te geven. Ik ben er echt helemaal klaar mee. En superteleurgesteld natuurlijk. Ik weet het: het zijn maar gordijnen, maar ik zit zo propvol hormonen dat ik echt niets kan hebben momenteel en ik dus die gordijnenmeneer aan de telefoon niet zo netjes toegesproken heb (boos dus, niet scheldend of zo)...

Eerst hadden we die weeffout waardoor het 4 weken later zou worden, inmiddels is het al 7 weken later. Toen zouden ze vandaag komen hangen en nu wordt het dus pas "ergens" volgende week... want de stof was nog steeds niet binnen! En o ja, ze hadden toch gebeld?? NEE DUS! Een hele ochtend binnengezeten te niksen om te wachten tot er iets dus NIET komt.

*zucht* Sorry hoor, moest het even kwijt.

Geplaatst

Hi ESK,

Wat balen van je gordijnen, helemaal dat je dan zo'n ochtend voor niets zit te wachten. en wel slordig dat ze vergeten zijn te bellen. Ik hoop voor je dat ze snel komen volgende week.

En aan het bevallen, nee, ik dus ook nog niet hoor. Ik heb het 'druk' met leuke dingen doen. Ik heb nog nooit zoveel met vriendinnen thee gedronken als nu. Echt elke dag heb ik wel een afspraak met iemand dus dat is wel heel gezellig. Verder ook lekker in de tuin met een boek oid en ook nog genieten van de rust.

Ik hoop net als jij dat onze kleine man volgende week ook ergens komt maar dat zal dan wel niet.

Van de ene kant vind ik het zwanger zijn ook nog prima. Op mijn bekkenklachten na heb ik nergens last van. Nou ja, slapen gaat voor geen meter meer maar voor de rest voel ik me oké. Op die dagen mag het voor mijn gevoel dan nog wel ff duren

Maar, er zijn ook dagen bij waarbij ik me niet zo lekker in m'n vel voel zitten en dan ben ik er klaar mee. Dan mag die er wat mij betreft op zo'n moment ook per direct uitkomen.

Ben maar blij dat het slapen bij jou nog goed gaat. Hier is dat echt een ramp. Mijn schouders en heupen doen overdag zelfs zeer omdat ik daar heel de nacht op gelegen heb. Zodra ik ook maar iets te ver doordraai op een zij gaat die kleine zo protesteren dat ik vanzelf wel weer iets rechter ga liggen. Dus tsja, dan overdag maar af en toe m'n ogen ff dichtdoen. En dat kan prima in een tuinstoel in de tuin met dit heerlijke weer.

Alvast een fijn weekend en ik spreek je snel weer.

Groetjes Dorine

Geplaatst

hoi Meiden,

ik heb vanaf vrijdag in het ziekenhuis gelegen had vrijdag ineens enorm pijn rechts onderin mijn rug en moest braken en was helemaal uitgedroogd ik bleek dus nierbekkenontsteking te hebben een infectie aan je urinewegen dus ik werd gelijk opgenomen! baby werd ook de hele tijd goed in de gaten gehouden want doordat ik me zo ziek voel ging de hartslag van de baby ook heel erg omhoog. gelukkig ben ik nu weer thuis was wel even schrikken!

Geplaatst

Kiet, kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Gelukkig ben je nu weer thuis en gaat het dus weer beter met je / jullie.

Doe maar rustig aan deze laatste weekjes.

Hier verder alles goed. De kleine man is goed ingedaald en daardoor heb ik minder last van mijn bekken. Heerlijk om ff weer iets meer te kunnen doen. Wat dat betreft mag hij nog wel ff blijven zitten.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hoi meiden,

Heb ff tijd gevonden tussen de kraamvisite, was, voedingen, kolven en natuurlijk het verzorgen van ons dotje, om eindelijk hier weer eens te kijken. Sorry dat ik niet zo veel meer van me laat horen, maar die kleine slurpt heel veel van je tijd op haha en dat is helemaal niet erg.

@Kiet, wat vervelend zo'n nierbekkenontsteking. Ik hoop dat je er verder geen last van hebt en die kleine ook niet.

@Dorine, heerlijk is dat hè, al die vriendinnen op bezoek onder het mom van "ik wil nog even je buik zien hoor. Geniet maar van die bezoekjes, het kan immers zo over zijn (grinnik). Kijk naar mij, ik had nog zoveel willen doen. Zat al te bedenken dat als ik vier weken van te voren gestopt zou zijn met werken, dan had ik nog niet eens met verlof geweest.

@ESK, groot gelijk wat die gordijnenmijnheer betreft. Ik had het ook niet leuk gevonden.

Balen van dat slapen hè. Je weet op slot niet meer hoe je liggen moet. Nog even volhouden hoor, dan mogen jullie aan "de bak". Een paar heerlijke kindjes erbij. Leuk, leuk. Ik ben zo benieuwd hoe die van jullie er uit zien.

Ga gelijk nog proberen een paar foto's te plaatsen van onze Dési. Ze is inmiddels goed gegroeid. Ze heeft 7 voedingen per dag nodig en ze lurkt zo een flesje leeg. Ze woog gister 2835 gram en dat is 200 gram boven haar geboortegewicht. Dus ze groeit goed.

Ik beloof eerder even te kijken hoe het met jullie gaat.......

Dag meiden,

Liefs Natas

Geplaatst

Dag juni -mama's !

Groeten van mei mama Ariva.

Ik zie dat sommige dames imiddels al bevallen. Wat mooi . Marchan en Natasja gefeliciteerd met jullie prachtige dochters !

IK kan ook nog in juni bevallen , dus ik leef met jullie ook mee.

Ik wens iedereen prachtige kids en sterkte met de laatste weekjes.

XXXAriva

Geplaatst

Ariva,

Bedankt en ik ga voor jou duimen dat je nog in mei zult bevallen. Anders ga jij wel heel ver over je datum heen.

Liefs, Dorine

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Zijn jullie ook zo blij dat het eindelijk wat minder warm weer is. Ik vond het echt verschrikkelijk. Ik houd nu ook heel veel vocht vast. Ben de afgelopen week ruim 2 kilo aangekomen terwijl ik 36 weken nodig heb gehad om 3,5 kilo aan te komen. Mijn handen, voeten en knieën deden op het laatst ook zeer van al dat vocht maar vandaag is het iets minder. Gelukkig maar.

Van mij mag die kleine nu ook wel komen. Ik ben (na vandaag) helemaal klaar. Vanmiddag nog ff de klossen ophalen en de proefdruk van het geboortekaartje, we waren opeens toch niet meer zo blij met het gebruikte lettertype. Ach ja, je kunt maar ergens over nadenken, toch?

Fijne dag allemaal en tot snel.

Liefs, Dorine

Geplaatst

Dag dames,

Ik ben er ook nog, hoewel ik de laatste dagen geen zin had om achter de pc te kruipen...

Kiet, ik hoop dat je je inmiddels een stuk beter voelt. Het klinkt vrij ernstig, zo'n nierbekkenontsteking.

Dorine, ik ben er inmiddels ook wel klaar mee, maar er zit weinig anders op dan te wachten. Gisteren hebben we de jongensnaam definitief gemaakt (mijn man was nog even aan het twijfelen erover) en de geboortekaartjes zijn gereserveerd. Morgen komen de gordijnen (als het goed is) en dan is het kamertje dus ein-de-lijk klaar.

Vandaag ben ik een beetje suf, te lang op bed gelegen en daarna in een boek getrokken waardoor ik zo direct echt even de frisse buitenlucht op moet gaan zoeken.

Dat vocht herken ik wel, mijn voeten zijn nu ook erg dik en mijn handen doen 's ochtends al weken pijn als ik wakker wordt, echt vervelend. Maar als dat het enige kwaaltje is, dan mag ik er echt blij mee zijn.

Vanavond weer verloskundige-bezoek en dan zullen we horen hoe het ervoor staat.

Geplaatst

Hoi Esk en Simonja.

Vochtvasthouden is niet de ernstige kwaaltje , maar daardoor voel je je mega dik en niet mooier ervan .

Maar ik moet zeggen, dat ik heb dit helemaal niet meer sinds de laatste week. En ik moet verklappen dat mijn manlief deed vochtafvoerende massagetechnieken en die blijkbaar wel goed geholpen:yeswink-1: Vraag je man ...die kan jullie mee helpen.

Nog probeer te genieten van de laatste weekjes.

xxxAriva

Geplaatst

Hey

Hier een berichtje van mij. Succes met de laatste loodjes dames.

Ik lees elke dag even mee via de telefoon maar kan niet reageren via de telefoon krijg steeds een fout melding.

Ons meisje doet het goed begint een lekkere dikke toet te krijgen. As maandag gehoortest en verder lekker rustig aan. Heerlijk aan het genieten. De grote zus vind het helemaal super. Nou meiden ik hou het in de gaten of jullie al zijn bevallen en probeer zo af en toe een berichtje achter te laten.

Liefs

Geplaatst

Marchan, fijn te horen dat alles zo goed gaat met je dochters!

Hier weer een enerverende avond achter de rug gister. Bij de controle bij de vk bleek mijn bloeddruk weer 's te hoog. Dus ter controle naar het ziekenhuis. Weer een uur aan de CTG, iedere 5 minuten de bloeddruk gemeten, bloed prikken, urine inleveren en een echo. Alles helemaal goed, dus gisteravond na 3 uur ziekenhuis mochten we weer naar huis. Gelukkig!

Kleine is helemaal ingedaald en is nu ongeveer 7,5 pond (als schatting dus).

Vanochtend zijn eindelijk de langverwachte gordijnen geleverd en nu is alles dus echt helemaal klaar. Ik ben er echt heel blij mee. Geeft dus een stukje rust. Nu kan ik helemaal ontspannen.

De kleine is vandaag erg druk, erg gezellig dat gewoel in m'n buik. Er was gister te zien dat ik ook veel harde buiken had op de CTG, maar ik merk er eigenlijk niets van. Stiekem hoop ik dat de kleine misschien dit weekend wil komen, maar je kan er natuurlijk niets van zeggen. Voorlopig ga ik maar lekker verder met niksen en relaxen ;-)

Hoe gaat het met de andere dames?

Geplaatst

ESK, jullie blijven ook maar op en neer rijden voor extra controles. Maar goed, het is wel fijn dat de VK je doorstuurd naar het ziekenhuis zodra er twijfel is. Het zijn geen leuke uitjes maar het is wel fijn om weer even een extra bevestiging te krijgen dat alles goed gaat met de kleine (en met jou natuurlijk).

Ik ben ook heel blij voor je dat de gordijnen er eindelijk zijn, ik geloof graag dat dit jou rust brengt :-)

Hier ook alles oké. Ik doe ook rustig aan en hoop eigenlijk ook dat de kleine man niet meer te lang op zich laat wachten. Ik ben er helemaal klaar voor dus wat mij betreft mag het. Van de andere kant vind ik het nog steeds een vreemd idee dat het echt ieder moment zou kunnen gebeuren.. hahaha....

Ik heb trouwens wel al een aantal dagen menstruatieachtige krampen. Het zal nog wel niets betekenen maar er gebeurd dus wel iets.

Groetjes

Geplaatst

hoi Meiden,

zijn jullie ook zoo nieuwsgierig aan het worden..

ik heb wel veel last van harde buiken maar er gebeurt hier nog niets...

nog maar even afwachten dus haha

Geplaatst

Hoi meiden,

Het blijft nog lekker spannend bij jullie. Geduld is een schone zaak zeggen ze, maar ik kan begrijpen dat sommige van jullie het zat zijn.

Ik vind het nog steeds een vreemd idee dat ik ons kindje al in haar bedje heb liggen, terwijl het nog lang geen 13 juni is. Was gelijk na de bevalling ook al weer bijna op mijn oude gewicht van voordat ik zwanger werd en nu er zelfs onder. Heb gelijk die zwangerschapskleding opgeruimd haha.

Onze Dési is inmiddels goed gegroeid, ze is ruim over haar geboortegewicht van 2635 kg. Gister bij de kinderarts woog ze 3030 gram. Verder doet ze het prima en hoeven ze haar niet nog een keertje te zien.

Marchan, lekker dat het met jouw kleine meid ook zo goed gaat. Ga je nog meer foto's plaatsen?

Kom gauw weer gluren hoor meiden, ben reuze benieuwd.

Liefs

Natas en Dési

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden