Jump to content

Dagboek Chantal Eiceldonatie 2009/2010

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Naar jaren geprobeert te hebben zwanger te raken hebben wij in augustus te horen gekregen dat eiceldonatie onze einige optie is om te proberen een bruisje van ons zelf te krijgen.

Ik wil graag hier mijn verhaal kwijt en misschien hebben andere dames wat aan ons verhaal.

Augustus 2009:

Negatief proefstimulatie en advies gekregen om ons te gaan verdiepen in eiceldonatie of adoptie.

Donor bied zich aan naar 5 dagen zich te hebben in gelezen en gesproken te hebben met haar partner

Gebeld met het UMC voor een afspraak betreft de donatie.

September 2009:

8 september het eerste gespek gehad gezamelijk met de donor erbij.Dit is erg positief verlopen

Bloedtest voor manlief en donor

Oktober 2009:

6 oktober semen onderzoek voor manlief

en gesprekken met de gyn en de maatschappelijkwerker

de donor heeft op de zelfde dag haar gesprekken gaan dan ook samen naar het UMC.

Zo dit is het dan tot nu toe wij zijn erg zenuwachtig ook al weten wij dat onze donor ons echt niet in de steek laat we kennen ze al zo lang maar toch.

Ook zie ik op tegen het gesprek met de maatschappelijkwerker weet niet zo goed wat ik hier van moet verwachten en dat maakt mij erg onzeker en bang dat het misschien toch niet allemaal door kan gaan.

• Replies 470
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Chantal wat spannend voor jullie, heel veel succes met alles wat komen gaat.

Posted

Nou hier gaat alles niet zo lekker ik begin steeds onzekerde te worden en vraag mij af of wij hier goed aan doen.

Wij hebben gisteren weer echt van die opmerkingen gekregen dat je gaat twijvelen een vriendin die we hebben ze snapt het gewoon niet dat wij dit allemaal voor een kindje over hebben, zelf heeft ze 2 kids en heeft er echt geen moeite voor hoeven te doen en dan durft ze ook nog te zeggen dat wij het maar moeten accepteren dat wij geen kids zullen krijgen (gods wil) volgens haar nou die kan me de pot op sorry hoor.

we gaan gewoon door net zolang tot het wel lukt en wordt dit niet wat dan kunnen we altijd nog overwegen om te gaan adopteren.

Nou ik heb het weer een beetje van mij afgeschreven.

Posted

Hallo Chantal

Ik las jullie topic nu voor het eerst, ik was helemaal overdonderd toen ik las hoe snel jullie een donor hadden en hoe alles lekker verliep.. Wist dan ook niet wat ik las mbt die vriendin van jou, hoe haalt ze het in haar hoofd om op die manier te reageren.

het klopt, mensen bij wie zwangerschappen altijd vanzelf zijn komen "aanwaaien" kunnen zich het eea. wellicht moeilijk voorstellen maar er is toch wel enig inlevingsvermogen zou je denken.

Meid. laat je niet uit je evenwicht brengen door zulke domme opmerkingen!!!

Wat voorop staat is hoe jullie je erbij voelen en de donor (en evt. diens partner)als dat goed is, Go!!!! dit is een geweldige kans!!! net wat je zegt, adoptie is weer een station verder...

Voor ons geldt het net andersom als het zwanger worden niet lukt met het zaad van mijn man, dan willen we het proberen met donorzaad.. en dan?? we zien wel..eerst de kansen die er zijn benutten!!!

Hele veel succes de 6de, en laat die vriendin maar eens even nadenken over het eea...

lieve groeten

Meiske74

Posted

Hey Chantal,

Wat een rotopmerking van jouw vriendin, echt een opmerking waar je niets mee kunt en waar je niet op zit te wachten nu, probeer je er zo min mogelijk van aan te trekken.

Nog een paar dagen en dan is jullie gesprek bij de maatschappelijk werker, spannend hoor ik hoop dat het een prettig gesprek gaat worden, laat je het nog even weten?

Weet je trouwens hoe de maatschappelijk werker heet, want wij hebben met Hans Klumper te maken ivm het schisisteam en dat is een vreselijk aardig en nuchtere man.

Hier gaat het trouwens goed, ons mannetje groeit als kool :-) lief dat je er naar vroeg.

Liefs Dani.

Posted

Hoi Chantal,

Niks aantrekken van die 'vriendin', want daar schiet je niets mee op. Wijzelf hebben gelukkig alleen maar positieve reacties gehad, terwijl wij er zelf ook goed uit waren om onze innige kinderwens op deze manier te voldoen. Niets en niemand kon ons er wat dat betreft er vanaf houden........

Het is toch heel bijzonder dat jullie een donor hebben gevonden en samen met haar dit avontuur aangaan.

Ga ontzettend duimen dat jullie aan het einde van de rit ook gezegend zijn met een zwangerschap, zoals dat ons ook is overkomen. Het blijft een wonder hoor..............

Greetzzzz,

Elena

Guest Nienke79
Posted

Hoi Chantal,

Wat spannend allemaal! Maar het ziet er allemaal positief uit voor jullie!

Ik zou me inderdaad wel afvragen of die je die vriendin ook wel een vriendin kunt noemen. Dat liet Elena ook al een beetje dooschemeren. Altijd makkelijk praten voor mensen waarbij de zwangerschappen komen "aanwaaien". Sowieso weten zij ook niet wat is te moeten denken aan een leven zonder kids van jezelf.

Mijn manlief en ik hebben vanaf het begin besloten dat wij geen zaad-of eiceldonatie zouden willen. Maar dat is voor iedereen verschillend (gelukkig!) en wij zijn nooit in die positie geweest.

Kortom, laat ze maar lullen! Doe lekker wat je hart en wat het hart van je hubby je ingeeft en ga ervoor!

Ik begin alvast met duimen draaien :-)

Lfs,

Nienke

Posted

hey meis,

wat erg van je vriendin zo'n reactie, dan leer je pas echt je vrienden kennen heb het ook al een paar keer meegemaakt:dontknow:.

Laat je niet aan het twijfelen maken, deze mensen hebben heel makkelijk praten hoor!!!

@ nienke, toen wij pas de uitslag kregen van geen zaadcellen hadden we dit ook afgesproken, maar naar mate de tijd vordert en je al 4 jaar met lege handen staat ga je soms toch veranderen, maar vind het goed hoe je schrijft wij hebben nooit voor dit punt gestaan.

Wij zijn nu bezig voor onze 2e kans wel op een kindje samen door een 2e tese , want de vorige keer hebben ze ons door de lage kansen gewoon gezegd dat er niks was:icon_spiderman:, Nu gaan we dus voor een verse icsi-tese , MAAR zouden er onverwacht toch geen zaadcellen worden gevonden , hebben we toestemming gegeven om mijn eicellen dan met donorzaad te bevruchten.

Meis wil je nogmaals heel veel succes wensen !!!

xxxx arzu

Posted

Hallo meiden,

Bedank voor jullie lieve woorden het doet mij echt goed om hier met lotgenoten te kunnen praten.

Ik heb besloten om mijn "vriendin" maar even met rust te laten we hebben op dit momend echt geen zin in deze negatiefe energie en ik weet ook niet of ik haar nog wel zo wil noemen.

Ik moet zeggen dat ik wel een beetje zenuwachtig ben voor het gesprek met de maatschappelijk werker ik weet namelijk niet zo goed wat ik hier van moet verwachten.

Dani ik weet niet hoe hij heet ik weet alleen dat het een man is maar is die Hans een laardige man?

Elena, kun jij mij misschien vertellen wat ze allemaal willen weten?

Hoe gaat het eigelijk met jou en een de tweeling?

Hebben jullie misschien ook dokter Candido gehad moet zeggen dat ze mij echt gerust gesteld heeft in het eerste gesprek wij en onze donor vonden het een leuk mens.

Meiske74 ik hoop voor jullie dat het lukt met jullie eigen zaad en als het dan toch onverhoopt niet lukt dan hoop ik dat jullie snel een donor vinden of willen jullie het dan anoniem?

Nienke,Wat spannend voor jullie 15 okt testen ik hoop zo voor jullie dat het blijft plakken.

Wij hebben het hele proces al van dicht bij gemaakt mijn broer en zijn vrouw hebben ook voor deze keuze gestaan maar om de veiligheid van het leven van mijn schoonzus hebben ze besloten om kinderloos te blijven, toen hun dus bezig waren zeiden wij ook nooit met een donor dan maar adoptie maar als het dan eenmaal zover is en je krijgt een donor aangeboden dan ga je wel twijfelen ik draag het immers en mijn bloed en voeding stroomt door het kindje dus wij beschoewen het dan ook echt al eigen.

Arzu wat spannend voor jullie, jullie zijn al echt weer begonnen weet je al hoelang dit protecol gaat duren?

Morgen zal ik mijn verslag weer uitbrengen ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat eerst maar is om 6:00 uur in de auto en dan hoop ik dat ik morgen om 16:00 weer in huis ben.

Guest Nienke79
Posted

Hoi Chantal,

Heel veel succes morgen bij het gesprek! Het gaat vast allemaal goed komen. Beetje zenuwen zijn gezond toch, :-), ik duim voor je!

groetjes,

Nienke

Posted

Bedankt Nienke en ja beetje zenuwen zijn wel gezond alleen ken ik mijzelf en loop ik de hele nacht over de vloer omdat ik niet kan slapen en heb ik morgen een vreselijke zere buik.

Meestal denk ik na die gesprekken en daar heb ik dan de hele nacht voor wakker gelegen MUTS dat ik ben!!!

Guest Nienke79
Posted

oohhh, balen meis! Dan is ontspannen inderdaad wel moeilijk... Ik hoop dat je toch een beetje slaap kunt krijgen. Morgen rond deze tijd voel je je vast een stuk beter. Toi toi toi!

lfs,

Nienke

Posted

hoi Chantal, ik wil je heel veel succes wensen morgen. Ik hoop dat het een positief gesprek wordt.

liefs

Sen

Posted

Nou wij zijn weer terug,

Het begon vandaag voor ons goed wij zijn vanmorgen om 6:00 weggegaan voor een rit van normaal +- 1.5 uur en ja hoor waar ik bang voor was gebeurde wij kwamen in een file van ruim 10km en tot overmaat van ramp hoorden we dat er 3 rijstroken waren afgesloten( dit was echt niet goed voor mijn zenuwen)

Wij hebben er bijna 3 uur over gereden en waren nog netop tijd voor het produceren en inleveren van het zaad van mijn hub wij waren er om 8:56 en dit moest voor 9:00 binnen zijn dit hadden we niet gered als wij de auto niet op kort parkeren hadden gezet.

Hierna moesten we bij een vrouwelijk maatschappelijk werksters zijn een erg aardige vrouw die ons eigenlijk al vrij snel op ons gemak stelde.

De vragen die ze had konden we duidelijk en naar niet al te lang nadenken beantwoorden ze had dan ook voor ons geen vragen waar wij niet over hadden nagedacht en zevond ons erg goed voorbereid.

Het gesprek met mijn donor is ook erg goed verlopen ze zei zelfs meedere malen van oh dat zij het andere paar ook al ook vond ze ons allemaal erg sterk in de schoenen staan en vooral erg nuchter.

het gesprek met de gyn ging ook erg goed ik moet zeggen dat het echt een geweldig mens is en je hebt voor mijn gevoel aaneen half woord genoeg bij haar, ze heeft gelijk haar rapport ingevoerd waar wij nog bij zaten en moest naar ons gesprek nog met de donor even praten ( dit gesprek ging erg snel)

tevens heeft ze bij ons (mij en onze donor ) weer een inwendig onderzoek gedaan en ook dat zag er allemaal goed uit)

En dan komt nu het wachten op het telefoontje van de gyn of wij door de commissie zijn gekomen( waar zij positief zal rapporteren) tevensgaat ze dons dan mededelen wanner we kunnen beginnen en misschien is dit dus al nov/dec het lag er alleen aan hoe het allemaal uit kwam want ze gaan dicht tussen kerst en oud en nieuw.

De commissie komt trouwens volgende week maandag al samen maar omdat onze gyn dan op vakantie is krijgen wij 27 okt s'morgens bericht van hoe en wat.

Wij kunnen nu haast niet wachten tot het zover is, we beginnen het wachten nu wel een beetje zat te worden.

Liefs Chantal

Posted

Wat fijn dat het allemaal zo positief is verlopen, echt super voor jullie! Maar jeetje wat een stress geeft zo'n file dan, gelukkig kwam het op de valreep dan toch nog goed. Nu weer wachten op de uitspraak van de commissie maar dat zit vast wel goed.

Posted

hey Dani,

Ja wat een stress dan hè, we wren echt niet te genieten in de auto.

Wij gaan er eigenlijk ook wel een beetje van uit dat het goed gaat en dat we dan eindelijks kunnen beginnen.

Guest Nienke79
Posted

Hey Chantal, wat een goed vooruitzicht! Erg fijn voor je dat het gesprek zo goed verlopen is. Zat al de hele tijd te kijken of je je verslagje af had :-),

lfs,

Nienke

Posted

Hey Chantal,

Ik heb mezelf zojuist pas aangemeld hier op het forum. Ik wil je graag mijn verhaal vertellen.

Wij hebben net het eiceldonatie-traject doorlopen. Nog niet helemaal..... afgelopen vrijdag is er 1 embryo teruggeplaatst en nu zitten we dus in de wachtweken. De reden dat wij voor eiceldonatie hebben gekozen is omdat ons eerste kindje een ernstige erfelijke progressieve ziekte heeft. Hoe de erfelijkheid precies loopt is nog niet bekend en kan heel veel jaren duren voordat ze daar achter komen (als ze er al ooit achter komen). De enigste veilige manier om onze verdere kinderwens te vervullen is via eiceldonatie of adoptie. Aangezien ik graag nog zwanger wilde zijn, hebben wij voor eiceldonatie gekozen.

Op het moment dat wij te horen kregen dat wij zeer waarschijnlijk drager zijn van een ernstige erfelijke ziekte, zijn we gaan nadenken over de mogelijkheden. Mijn beste vriendin schreef toen een brief met daarin, dat mocht het nodig zijn, dat zij er voor ons was(als donor). Dit is nu 2 jaar geleden!

We hebben veel over gesproken samen met haar en haar man. We staan er met z'n allen voor de volle 100% achter. Het voelt super goed! We hebben er wel voor gekozen het geheim te houden in hoeverre het kan. Dus niemand van onze andere vrienden weten ervan. Alleen onze ouders ivm oppassen etc. Mocht het allemaal lukken, dan willen we er gewoon open mee omgaan en moet het geen geheim blijven. Ik wil liever niet dat mensen zich er nu al mee gaan bemoeien, met hun goed bedoelde adviezen. Het is al moeilijk genoeg, kost al energie genoeg.

Eind vorig jaar kregen we eindelijk de doorverwijzing, waarnaar we 12 mei de eerst afspraak hadden. Verschillende onderzoeken zijn ingezet en we waren allemaal goedgekeurd. Na de vakantie-sluiting zijn we begonnen. Het spuiten viel reuze mee (ik zag er erg tegenop, maar het is echt een eitje!). De punctie hadden we afgelopen dinsdag. Erg spannend. Ik ben met mijn vriendin meegeweest. De punctie viel wel tegen. Ze heeft veel pijn gehad. Er waren 14 eitjes! Dat is echt SUPER!

En afgelopen vrijdag is er 1 embryo teruggeplaatst, het was een toppertje (hoewel dat jammer genoeg nog niet alles zegt). Van de 14 eicellen waren er maar 2 bevrucht. Dat aantal was tegenvallend. Mocht er een volgende keer nodig zijn/komen, dan moeten we gaan denken aan ICSI. Dit vonden we erg vreemd, aangezien mijn man en mijn vriendin beide goed vruchtbaar zijn. Het zegt dus allemaal niks.

En nu zit er dus al 2.5 dag een embryo in mijn baarmoeder. Erg vreemd gevoel. Ik hoop heel erg dat het gaat lukken. Maar 1 ding is me duidelijk geworden, het enige wat je kunt doen is hopen, hopen en nog eens hopen. Je moet gewoon geluk hebben.

Chantal, ik wil je graag mijn verhaal vertellen. Misschien zit je er niet op te wachten. Weet dat de tijd snel gaat. Jullie zitten zo middenin de procedure. Blijf altijd alles eerlijk tegen elkaar vertellen. De band tussen mij en mijn vriendin is alleen maar hechter geworden. Heerlijk om zo'n vriendin te hebben, die zoiets over heeft voor je! Ik vind het nog steeds ongelofelijk dat mijn vriendin dit voor ons heeft gedaan! En die andere vriendin, niks van aantrekken. Mensen die altijd alles mee zit, die missen vaak het inlevingsvermogen. Ze hebben geen idee hoe sommige tegenslagen voor andere mensen kan voelen. Wij hebben daarin ook echt onze vrienden leren kennen. Niks van aantrekken (maar is makkelijk gezegd he?). Misschien een tip om niet tegen te veel mensen te zeggen dat je bezig bent met eiceldonatie. Maak het jezelf zo gemakkelijk mogelijk!

Heel veel succes de komende maanden! Mocht je iets willen vragen, laat maar weten.

Liefs, jat

Posted

Hallo Jat,

Ik wil je eerst veel succes wensen met de vreselijk wachtweken en ik hoop voor jullie dat het gaat lukken.

Tuurlijk wil ik jullie verhaal graag horen.

ja wat geweldig hè die vriendinnen van ons, ook onze band is veel hechte geworden en ook wij praten opelijk over onze gevoelens ( met ons vieren).

Ook wij hebben niet veel mensen verteld dat wij ECD doen alleen de beste vrienden , ouders van ons die moeten oppassen en mijn werkgever weten er van wel weet niemand wie de donor is omdat ook wij dat nog even stil willen houden voor de "goed bedoelde opmerkingen". Mocht het eenmaal gelukt zijn dan zullen ook wij er open over zijn maar we zullen het niet aan de grote klok hangen.

In welk ziekenhuis zijn jullie onder behandeling?

Ik ga voor je duimen en laat mij weten hoe het je verder vergaat.

Liefs

Posted

Hey Chantal!

Leuk dat je reageert! Wij zijn onder behandeling in het Elisabeth ziekenhuis in Tilburg, wat erg goed bevalt. Nu inderdaad in de wachtweken. Ik voel echt vanalles (volgens mij zit het meeste tussen mijn oren).

Hoe ver staan jullie nu in de procedure?

xx

Posted

Hoi Chantal,

Sorry dat ik zo laat reageer, maar ik zit niet meer zo vaak op het forum.

Fijn om te horen dat het gesprek goed verlopen is, daar in het UMC zijn ze echt super relaxt in het op je gemak stellen e.d. Wij hebben ook dokter Candido gehad, een super mens!!!

Ik ga onwijs voor je duimen, want je zult nu wel binnen een paar maanden de oproep gaan krijgen om te beginnen. Zijn jullie beide al aan de pil, dat scheelt namelijk weer een maand..... jullie cycli moeten namelijk wel gelijk op lopen.

@ Jat, succes met de wachtweken..... duim voor je dat het raak is!!

Hier verder alles goed, de beebs bewegen super (lijkt wel een blik vol wormen af en toe omdat ik op allerlei plaatsen beweging voel). Buik ziet er uit alsof ik al 5,5 maand zwanger ben. Van de week bij een kennisje geweest en zij is nu 24 weken zwanger van 1 kindje. Onze buiken zijn ongeveer even groot...... dat beloofd nog wat!!

Greetzzzz,

Elena

Posted

Jeetje Elena, dat jij alweer bijna de 20 weken echo hebt! Wat gaat de tijd snel... Lijkt wel pas geleden dat ik las dat je zwanger was... Fijn dat het goed gaat! (Sorry dat ik even inbreek in dit topic, maar ik zag ineens dat Tjoender zich had gemeld...)

Caroline