Ga naar inhoud

Dagboek Chantal Eiceldonatie 2009/2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Chantal de cyrotp gaat dus van start nu, heel erg veel succes.

• Reacties 470
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Chantal,

Dank je wel voor je uitleg en ik ga zeker even Brussel bellen, wij hebben daar 22 maart een afspraak maar voor ons is de tijd dus nu een spelende faktor aangezien mijn donatrice eind mei 8 maanden op reis gaat. Pfff een beetje druk in de tent maar ik geloof dat alles helemaal goed komt hoor.

Wat fijn dat je eindelijk ong bent....kan je weer vooruit kijken!

Claudia wat moet dat een geweldig iets zijn om het kloppende hartje te zien...je staat vast te trappelen voor de volgende echo in feb. Dank ook voor het doorgeven van de ecd verhaaltjes. Ik probeer voor mijn eigen donatrice een zo goed mogelijk beeld te krijgen wat zij moet doen en wat ik in het proces moet doen.

Zelf natuurlijk al ivf etc allemaal gedaan dus weet het maar voor haar is het allemaal nieuw, zij is wel heel nuchter maar goed het doen is toch wel wat anders.

Groetjes,

Mineut

Geplaatst

Chantal,

Wat fijn dat er weer actie in de tent is! Toch weer fijn dat alles weer op groen licht staat en je weer verder mag. Heeeeeeeeeeeel veeeeeeel succes en ik duim voor je. toi toi toi!

Liefs

• 2 weken later...
Geplaatst

Zo wij zijn weer terug uit Utrecht en hebben onze eerste FM gehad en waarschijnlijk is dit ook de laatste voor deze ronde.

De follikel was al 16mm en ik heb bloed moeten laten prikken, vanmiddag bellen ze wanneer ik de pregnyl moet zetten en als de cryo dan goed ondooid wanneer ik dan de tp heb.

Meiden ik moet zeggen dat ik het wel weer heel spannend begin te vinden en mij ook weer erg onzeker maakt maar volgens mij hebben we dat allemaal wel eens.

ik zal zo snel mogelijk hier vermelden wanneer ik de pregnyl mag gaan zettenen wanneer de tp is.

meiden een fijne zondag en geniet van het mooie weer.

Lfs

Geplaatst

Chantal dat gaat mooi vlot dan in deze ronde, kan me voorstellen dat het dan nu wel weer spannend wordt, ben benieuwd wanneer de tp dan plaats mag gaan vinden.

Geplaatst

Heb net een telefoontje gehad uit Utrecht en ik mag vanavond om 20.30 de pregnyle zetten en dan word ik vrijdag gebeld tussen 11 en 12 waneer en of er een tp die middag.

lfs

Geplaatst

Zo vandaag maar even een lang weekend weg geboekt naar terschelling samen met onze donor en haar man.

Wij gaan in het weekend dat ik moet testen als ik terminste vrijdag een tp.

Ik vind het wel spannend om juist dat weekend weg te gaan want stel je voor een negatieve test en het weekend is dan voor mij verpest, maar mijn hub heeft het gewoon over een geweldig moment om een positieve test te gaan delen met onze donor( ze is er dan gelijk bij en kunnen ze samen aan de champange bij het onbijt)hahaha.

Ik moet het aleemaal nog zien maar ik blijf wel moed houden hoor en ik geloof gewoon dat het moet lukken ooit.

Nu hopen op een een goed bericht vrijdag:nerves:

Geplaatst

Ik ga helemaal mee in de fantasie van jouw man, heerlijk om dan gelijk de champagne te kunnen ontkurken (tja helaas jij mag alleen een sapje op dat moment hihi) dit wordt gewoon jullie moment, en dat blijven we geloven tot het tegendeel bewezen is (wat hopenlijk niet gebeurd)

Geplaatst

Hi meisjes,

Chantal spannend hoor dus ik hoop dat jij morgen de tp hebt en dat alles lekker blijft zitten en dan zeker wat een mooi gebaar om het te doen als jullie samen wegzijn. Heel bijzonder!

Ik heb brussel gebeld en zij vertelde mij niets te doen gewoon gelukkig zijn en gezond leven....dus niets aan de pil of iets. Ik hoop dat het in elk geval niet qua tijdsnood in de weg komt te zitten.

Mijn donatrice ging vandaag proberen bloed testen te doen en dan volgende week die van de hormonen (dag 3 van ongi) dus hopelijk halen wij hier wat tijd mee in en dat zij ook geschikt zal zijn, ik duim mij gek hiervoor!!

Is er nog iets anders wat mijn donatrice kan doen om te zorgen dat wij geen tijd missen, nog tips?

Groetjes en ik ga voor je duimen!

Mineut

Geplaatst

Hey Dani,

Dat hebben we er graag voor over hoor over en al moet ik dan mijn hele leven aan de sap geen probleem Hahaha

laten we inderdaad hopen dat alles goed gaat het zou dan inderdaad een erg mooi gebaar zijn om dan in het bijzijn van onze donor gelijk te weten dat we niet weer op nieuw aan al die hormonen moeten.

@Mineut, wat fijn dat je even gebeld hebt met Brussel en dat je gewoon lekker moet leven en vooral gelukkig moet zijn.

Misschien nog wel een tip begin vast met de foliumzuur zowel voor jou als voor jullie donor, verder heb ik eigenlijk geen tips ik hoop aleen maar dat jullie na 22 maart gelijk kunnen beginnen.

maar mag ik misschien vragen waarom jullie naar Brussel gaan? Is dat om dat je 42 bent want dan kun je ook nog gewoon naar het UMCU hoor volgens mij houden ze daar een leefdtijds grens aan van 45 jaar voor ECD.

Lfs

Geplaatst

Wat een spanning hier zeg ik moet zeggen dat ik lang niet meer zo zenuwachtig ben geweest ik droom alleen maar raar mijn cryo's zouden het niet overleven en mijn donor zou niet door mogen, als slaat dit helemaal nergens op want we hebben al besproken dat als dit allemaal niet goed zou gaan dan zouden we weer gelijk kunnen beginnen met een 2e poging heb dan ook al de pil in huis voor het geval dat.

Ik hoop dat ik zo een beetje afleiding kan vinden heb in iedergeval al heel wat dingen liggen die nog even gedaan moeten worden vanmorgen.

Nou meiden ik laat het jullie zo snel mogelijk weten wij worden tussen 11.00 en 12.00 gebeld van hoe en wat.

Tot straks.

Geplaatst

Ja gaaf hè, kan wel een vreugde dansje doen hahah

moet zeggen dat ik ook erg blij ben dat ze al zo vroeg belde een uur te vroeg.

Weet jij hoe snel een cryo zich verder deeld???

Geplaatst

Ik zou niet weten hoe het delen bij een cyro werkt, wel dat hij gewoon verder deelt na ontdooien maar ja dat wist je zelf natuurlijk ook al hihi.

Geplaatst

Nou wij zijn weer terug en ik mag mijzelf weer een broedkip noemen hahaha

Ik moet zeggen dat niet alles pijnloos verliep maar dat geeft niet ik hoop dan ook dat dit gewoon een plakkertje is.

onze emmie was vanmorgen na het ondooien nog maar 5 cellen maar voor dat ze hem hebben terug geplaatst was het alweer een 8 cellige dus ik hoop maar dat alles goed gaat.

Ik mag op 20 feb testen dus precies in het weekend dat wij weg zijn ik zal het hier dan ook pas vermelden op maandag avond( of ik moet mijzelf niet ik kunnen houden met testen)

Ga zo lekker op de bank hangen met een warm dekentje en dan vroeg mij bed in.

Lfs

Geplaatst

Hallo meiden,

Wat leif dat jullie allemaal mee leven doet mij goed,ben dan ook zo blij met dit forum......

Nou vandaag zit wd 6 er alweer bijna op en ik moet zeggen dat ik mij deze dagen al aardig druk heb gemaakt en gedacht dat het niet ging lukken, maar nu denk ik daar toch een klein beetje anders over (gelukkig maar)

Ik zal jullie vertellen wat er allemaal gebeurd is.

Dag 1 de tp was niet geheel pijnloos en heb dan ook die avond met veel buikpijn op bank gezeten.

Dag 2,3 en 4 nog steeds hevige buikpijn en oud bloed verlies dus ik dacht dit is het bein van het einde....... ( toch nog maar even niet)

Dag 5 en 6 geen buikpijn meer en ook geen bloed verlies meer, ik ben nu zelfs af en toe misselijk en heb in de ochtend en s'avonds blosjes op mijn wangen.( we hebben het onszelf weer even gezellig gemaakt hihihi)

Tevens was ik benieuwd hoe de stand van mijn baarmoeder was en die is nog erg hoog en wat normaal zo een aantal dagen voor mijn NOD al veel lager zit.

Nu ga ik mijzelf nog niet blij maken en ik ga ook proberen om niet eerder te testen na aanleiding van de vorige keer vind het wel moeilijk hoor en weet ook nietof ik mijzelf hier aan hou. ben gewoon een ongelovige ongeduldige muts.

Ik hou jullie op de hoogte en als ik toch eerder ga testen dan zal ik dat ook zeker hier melden.

Hoe gaat het met jullie en Dani hoe gaat het met jullie lekkere ventje?

Lfs

Geplaatst

Chantal lieverd,

Dit wordt gewoon een plakkertje, dat kan bijna niet anders!! Klinkt allemaal erg positief tot nu toe. Over een paar daagjes kunnen jij en je donor, en wij natuurlijk, een feestje vieren!!

Kus, Henkie

Geplaatst

Chantal wat fijn dat je er weer positief tegen over kunt staan, het oude bloed verlies zegt niets natuurlijk, ik heb vlak na de tp ook wat bloedverlies gehad, bleek dat er bij de tp een klein adertje is geraakt en was gesprongen (zou bij jou ook kunnen want jij hebt de tp gevoeld) het kan dus inderdaad ook gewoon hardstikke goed zitten. Hier duimen we nog even flink door hoor.

Met mijn ventje gaat het goed , hij groeit als kool, bij de geboorte was hij 2500 gram en nu alweer ruim 7 kilo, tussen half april en half mei staat de volgende operatie gepland de exacte datum krijgen we nog maar omdat hij er zo goed uitziet en het zo goed gaat worden we in ieder geval ingepland in die periode, spannend weer.

Groetjes Dani

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden