Ga naar inhoud

Dagboek Chantal Eiceldonatie 2009/2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gefeliciteerd!

Eindelijk moeder.

Ik hoop dat je lekker kan gaan genieten.

Kleine meis houdt ook goed suiker op pijl.

Als je op krachten bent wil ik alles weten hoor.

Maar eerst aansterken en genieten.

2 November vanaf gisteren voor altijd jullie dag.

De dag dat een schitterend meisje is geboren. En een man en een vrouw samen papa en mama zijn geworden.

• Reacties 470
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Chantal,

Van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Oh, wat moet dat heerlijk zijn, ondanks dat je het allemaal niet voor niets gekregen hebt. Ik hoop dat alles goed blijft gaan. Geniet er van!

Liefs,

Geplaatst

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter.

Ik wens jullie alle geluk en liefde toe. Rust goed uit en geniet geniet van jullie meisje.

Liefs Corina.

Geplaatst

Hi lieve meisjes,

Chantal wat een super nieuws, jullie dochter is er hoera!!!! Gefeliciteerd en ondanks de enorm zware tijd voor deze bevalling, aangezien ik net pas weer bijgelezen heb hoop ik dat jij snel hersteld en dat jullie lekker kunnen genieten van jullie meisje.

Voor de andere meisjes, Maya wat een pech heb jij echt nu is het wel genoeg geweest, volgende keer ben jij toch ook echt aan de beurt, zo voel ik het en ook voor mijzelf ik ben ook al zo lang bezig.

Pulletje super zo lief en trouw jij bent!!

Claudia zo fijn om te lezen dat jij ook zo geniet van jouw kleine!

Hier eindelijk actie in de tent vandaar dat ik even rustig ben geweest maar ik ben dinsdag ongi geworden en gestart met 6mg progynova per dag voor opbouwen slijmvlies, vrijdag volgende week 12e nov heb ik de echo om te zien hoe het is. Ben hier wel een beetje zenuwachtig over omdat de vorige keer de poging afgeblazen moest worden toen een poliep zich aandiende in mijn baarmoeder. Alles is geopereerd dus nu hopen dat er niets is behalve een goed bms.

De tp is geboekt op 21/22 november en onze vlucht naar spanje is geboekt 20 heen en 23 heel vroeg terug dus hopelijk op naar een succesvolle oogst.

Liefs,

Mineut

• 2 weken later...
Geplaatst

Hi meisjes,

Het is nu wel heel rustig dus heb het idee dat ik tegen mij zelf schrijf :)

Ondertussen heb ik 4 embryo's die aan het delen zijn dus ben vandaag begonnen met 400mg utrogetstan elke 12 uur en de 6mg progynova moet ik ook doornemen. Morgen bellen zij nog een keer en dan als het goed is gaan wij zaterdag die kant op.

Ben benieuwd!

Liefs,

Mineut

Geplaatst

Mineut: Dat is super nieuws. Ik hoop dat je Chantals voorbeeld zal volgen en zal bevallen van een mooi gezond wondertje.

Chantal hoe is nu met jullie? Als gezin? En hoe voel je je? Beetje opgeknapt? Hoe doet de kleine Frederique het? Heeft ze al een giga kast vol mooie kleertjes? Lief he die kleine kleertjes.

Check elke keer of er al weer een posting van je is.

Hier bij mij is het nogsteeds heel rustig. Iedereen passeert mij. Maar het is iedereen wel gegund. Soms denk ik wel eens als ze eerlijk waren geweest waren we uitgeweken. Maar ja wie weet over een half jaar is de moeder zwanger en is het eind goed al goed. Dat is het doel en daar gaan we voor.

Geplaatst

Hi Pulletje,

Lief van jou, je bent ook zo trouw!!

Ik ben alleen even bang dat ik iets gemist heb bij jou?? Wie moesten er eerlijk zijn? Volg het even niet meer maar klinkt niet ok.

Liefs,

Mineut

Geplaatst

Hey meiden,

Ik scham me een beetje heb mijn eigen topic helemaal vergeten te schrijven maar dat wilniet zeggen dat ik niet aan jullie heb gedacht hoor!!!

Mineut, wauw meid wat spannend zeg voor jullie maar het ziet er veel belovend uit zeg!

Heb je al watgehoord van ze is alles goed daar in spanje, ik hoop dat jullie morgen een mooie emmy kunnen laten terug plaatsen en en dat jij mij mag volgen om ook z'n mooi lief klein wondertje op deze wereld te zetten het is je zo gegund.

Ik blijf voor je duimen en het kaarsje blijft branden voor een mooi positieve test over 2 weken.

Pulletje, heb je al een pb gestuurd maar wil je ook hier even zeggen dat je een kanjer bent om ons z'n lief kado te sturen.

Wat duurd dat lang zeg bij jullie kan mij voorstellen dat jullie zouden uitwijken naar een ander ZH als jullie dit hadden geweten.

Hier gaat alles goed ons meisje is nu eindelijks beter gaan drinken en we komen nu boven de 500 cc per dag ( is nog te weinig maar in iedergeval genoeg om te groeien en ik ga er van uit dat het vanzelf beter gaat metde tijd)

Ik voel mij verder goed ben eigenlijk al direct op de been en hadook moeite om mijn rust te pakken deze twee weken voelde me immers super op de bekkeninstabiliteit na dan, moest vandaag ook even naar de fysio voor de bekken en helaas kreeg ik te horen wat ik liever niet wou horen mag van hem niet meer als 20 min lopen en niet langer als 10 min stilstaan en ik moest meer rusten van hem als ik van mijn BI af wil komen.

pulletje je vraagt of Frederique al eenkast vol kleertje heeft nou volgens mij heeft ze er al twee ;) wij krijgen echt zoveel kado's van vrienden,familie,kennisen en klanten dat kun je gewoon niet voorstellen ook hebben wij mega veel kaarten gekregen meer als 150 stuks dus jullie snappen het wel ons huis is een grote puinhoop van kaarten en kado's maar we genieten er wel vreselijk van.

Meiden zal zo ook even hier een foto plaatsen van ons kleine meissie.

meiden ik denk aan jullie

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]261[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]260[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]259[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]258[/ATTACH]

1e foto is frederique 1 uur oud

2e foto is ze 3 dagen oud

3e foto is ze 10 dagen oud

4e fote is ze 12 dagen oud

Ben zo vreselijk verliefd op ons meisje!!!!!

• 2 weken later...
Geplaatst

Ohhh Chantal wat een plaatje!!!! Gefeliciteerd met jullie meisje!!

Hier alles goed, laatste wachtdagen en donderdag bloedtest om te zien of mijn 2 blasto embryo's zijn blijven zitten, ik hoop het heel erg en heb super pijnlijke borsten maar dat is de bijwerking van utrogetan. Als ik dat niet nam zou ik zweren dat ik knetter zwanger was omdat ik dat had toen ik zwanger was een paar jaar geleden.

We doen wel elke dat een kruidvat testje (vindt mijn man leuk om te doen) maar tot nu toe harstikke negatief maar ja wie weet, de blasto's zijn tp op 21 nov om 12.30 dus misschien toch echt nog te vroeg.

Liefs,

Mineut

Geplaatst

Hi meiskes,

Hier een kort berichtje onze ecd is niet gelukt, heb net de uitslag van de bloedtest hsg 4,5 dat is normaal dus even mijzelf nu begraven.

Wij hebben nog 1 poging in de vriezer over welke wij dan in februari doen denk ik en dan is het kinderverhaal na 4 jaar voor ons over, emotioneel leeg en ook financieel blut dus ergens is een grens en dit zal het moeten zijn hoe moeilijk ik dit ook zelf vind.

Voor nu ik lees mee en duim mee maar ik moet mijzelf weer even ophijsen.

Liefs,

Mineut

Geplaatst

Neeeeeeee wat is dit weer oneerlijk zeg!!!!!!

had zo gehoopt dat het deze keer zou lukken het is jullie zo gegunt, meis kan mij voorstellen dat je er even helemaal doorheen zit en dan ook nog te bedenken dat het einde ( waar we allemaal zo bang voor zin ) dan in het zicht komt is gewoon niet te bevatten.

Meis heel veel sterkte ik denk aan je en voor nu een hele dikke troost knuffel.

Liefs

• 1 maand later...
Geplaatst

Hey meiden,

sorry dat ik een tijdje niet zo veel van me heb laten hooren maar was zo vreselijk druk en Frederique huilt met tijden meer als 8 uur per dag en we weten niet waarom dus ik had even niet zo heel veel zin om op het forum te zitten lees wel regelmatig mee en schrijf ook nog af en toe in de Okt/Nov mammma's en kon op een gegeven momend mijn eigen topic nergens weer vinden ( dat is nu dus wel weer gelukt)

Maar als eerste wil ik iedereen een fantastisch 2011 wensen en dat alle dromen voor iedereen werkelijkheid mag worden jullie verdienen het!!!!!!!

Meiden hoe gaat het met jullie en waar staan jullie nu in de behandelingen ben erg benieuwd en wil er graag voor jullie zijn jullie waren er ook voor mij dus wil graag wat terug doen.

Hier gaat het dus op en af frederique huilt dus wel erg veel maarsins we zijn gaan inbakeren slaapt ze beter ze is namelijk er onrustig en slaat zich zelf elke keer wakker waardoor ze nooit langer als

min aan een gesloten sliep dus jullie sneppen wel dat mamma ook erg moe was op het laatst maar we hebben nu een beetje regelmaat en Frederique is overdag nog wel veel wakker maar ze slaapt s'nachts van

23.30 tot 7.00 door en dan maak ik haar nog wakker ook, dat zorgt er voor dat ik dus nu ook beter in mijn vel zit en omdat ik alweer volop aan het werk ben ( al 6 weken) meer kan genieten van haar.

Verder hebben we besloten samen met onze donor dat wij in augustus weer naar het UMCU gaan om te kijken of we nog een poging gaan wagen om een bruisje voor onze uk ( Ik snap dat het wat snel is maarwe willen graag zo snel mogelijk door maar wil nog wel eerst weer een aantal kilo's kwijt voor dat we verder gaan en mijn Bekken gaan nog niet helemaal goed dus dat moet weer eerst in order.

meiden zal weer vaker hier komen schrijven.

liefs

Geplaatst

Hoi Chantal.

Wat vervevelend voor je dat Frederique zo slecht slaapt en veel huilt. Heel herkenbaar omdat mijn zoontje Sietse hetzelfde heeft gehad. Ook wij zijn gaan inbakeren en dat werkte al enorm goed. Even een tip voor het inbakeren, kijk even op de website www.woombie.nl. Daar hebben ze kant en klare inbaker setjes, zodat je niet staat te tobben met een groot laken o.i.d.

Verder raad ik je aan om met Frederique naar een osteopaat te gaan, wellicht heeft ze tijdens de bevalling iets opgelopen aan nek of rug (verschoven werveltje of zo). Heeft ze een sterke voorkeurs slaaphouding? Bij Sietse was dit zo en hij bleek uiteindelijk een nekprobleem te hebben en een te hoge spierspanning. Nu dankzij fysio en osteopaat is hij een heel vrolijk kereltje en slaapt hij 'snachts ein-de-lijk door. Sinds kort slaapt hij op zijn buik en daardoor slaapt hij ook een stuk dieper...... ik laat het maar want het is wel lekker dat ik weer kan doortukken. B.t.w. ze worden de 24ste a.s. alweer een jaar...... wat gaat het toch snel!!!

Meid succes en genietse!!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Chantal: Jij ook een fantastisch 2011! Eindelijk mocht je het nieuwe jaar ingaan als mama.

Was zeker wel emotioneel?

Wat onwijs moeilijk en slopend dat jullie mooie kleine wonder zoveel huilt. Zeker als je dan ook nogeens moet genezen.

Dat is echt onwijs moeilijk. Kan je dan nog wel genieten? Voel je niet schuldig als het af en toe gewoon rete zwaar is en niet genieten. Ookdan blijf je een hele goede geweldige mama. Er zullen telkens meer momenten komen warvan je geniet.

Let goed op jezelf. Loop jezelf niet te hard voorbij. Vraag om hulp als je dat nodig hebt. Dat is juist ook heel sterk.

Soms even zelf op adem komen is ook nodig en beter voor mama en kind.

Ik hoop dat Frederique snel meer in haar ritme komt en rustiger in haar velletje zit.

Dat kleine mooie lieve prinsesje van jullie is me er een.

Liefs,

Pul

Geplaatst

En als jullie je er goed bij voelen om in augustus van start te gaan met de donor moeten jullie dat doen.

Ik hoop dat je dan snel zwanger bent van nog zo'n mooi wonder als Frederique.

Ik denk dat jullie hierna een jongetje krijgen.

Wel pittig snel op elkaar maar ook zo leuk. Ze zitten dan in vrij dezelfde belevingswereld en hebben heel veel aan elkaar. Gaaf hoor.

Ik zeg als jullie er lichamelijk en geestelijk klaar voor zijn DOEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

hey meiden,

Elena,wij hebben de inbaker doek van pacco echt een geweldig wonder ding ze slaapt hier nu zo lekker in we moeten haar s'morgens gewoon om 7.30 wakker maken anders slaapt ze gewoon tot een uurtje of 9.

We zijn al bij een osteopaat geweest en hij kon niet wat vinden ze heeft dan ook niet echt een voorkeurshouding wel is rechts haar lieverlings kant maar wij benaderen haar dan toch altijd van links en dat gaat super.

het huilen gaat langzaam wat beter en ik merk dat ze echt een spronggetje heeft gemaakt ze doet nu in een keer zoveel meer echt lachen spelen met de rammelaar ( ook al kan ze deze zelfs nog niet echt vastpakken) en ze heeft een labeldoekje en daar knuffeld ze echt mee zo schattig om te zien.

Pulletje, poeff heb flink gejankt met oud en nieuw en helemaal toen ik mijn donor weer een fatastisch jaar ging wensen het blijft gewoon zo geweldig wat jullie donors voor ons allemaal doen!

Ik denk wel aan mij zelf hoor ga met regelmaat even weg een boodschap doen of gewoon samen met Frederique wandelen ( dan slaapt ze ook) verder ga ik ook weer lekker naar de sauna en heb mij voor genomen datik dat zeker elke maand 1x wil doen.

Haha zou mooi zijn nog een een klein prinsje erbij maar we zullen zien eerst mijn bekken weer op orde en dan maar is gaan bellen met het UMCU ( wanneer gaan jullie nu beginnen duurt wel lang hé)

hier nog een fototje van ons meisje[ATTACH=CONFIG]643[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]644[/ATTACH]

Geplaatst

Wat een schatje. Fijn dat het ook beter gaat.

Ik merk zelf wel dat ze voor ze een sprongetje in hun ontwikkeling maken ze eerst huileriger en moeilijker zijn.

Ik verwacht dat mijn jongste ook straks een sprong maakt. Hij is de laatste tijd heel snel boos gaat op de grond liggen en huilen. Daarna weer super vrolijk. Maar moet wel gaan zoals ukkie het wil.

Slapen 's avonds wordt ook later. Ukkie ligt net op bed en is aan het huilen.

Waarschijnlijk duurt het niet heel lang meer voor hij niet meer slaapt tussen de middag.

En wie weet gaat hij praten.

Misschien huilde Frederique ook meer omdat ze haar ontwikkeling moest verwerken. Die hersentjes leren ook echt razendsnel. Allemaal nieuwe verbindingen. Het is ook allemaal wat.

Ze is wel groter geworden zeg. Jemig ze echt geen pasgeboren baby'tje meer.

Zo schattig mollig meisje.

Geplaatst

hey pulletje,

poefff dus dat blijft ook nog wel even zo...........

Ja groot is ze al hé vorige week was ze 58 cm en al 5300 gram dus groeien doet ze wel;)

Geplaatst

Goed dat ze zo groeit. Waarschijnlijk lacht ze ook al heel veel? Zo lief als je echt kontact met ze hebt en ze je begroeten met die gouden lach.

Ik weet nog wel als een van mijn kinderen me 's-nachts wekte dan baalde ik wel als ik mijn lekkere bedje uit moest. Maar als je dan boven het bedje staat en je krijgt die geweldige lach voel je je helemaal warm worden.

Niet dat ik het geweldig vond om niet door te slapen maar die lach is wel geweldig.

Wel met tussenpozen. Vaak zelfs flinke tussen pozen.

En hoe jonger ze zijn hoe sneller de ontwikkelingen zich op elkaar volgen.

Ze zijn pieperiger hangeriger enz. En na een tijdje weer over en kunnen ze weer meer.

Althans dat is mijn ervaring bij die van mij.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden