Ga naar inhoud

Dagboek Chantal Eiceldonatie 2009/2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Chantal,

Kan het me voorstellen dat de wachtweken vreselijk lang duren en dat je elk kwaaltje, pijntje of andere verandering om je lichaam weegt of het een teken is van zwangerschap of juist van een aankomende menstruatie. Maar ik denk dat je donor gewoon gelijk heeft hoor, dus geniet er maar gewoon vast van!

Bij mij niet echt rust in mijn kop, wel een beetje berusting dat het dit jaar een niet meer zal gaan gebeuren. Heb 150mg clomid geslikt, maar geen enkele klacht ervan en dus werkt het wrschl niet, want lees overal dat veel mensen er allerlei klachten van krijgen als ze het slikken. 7 januari staat de hysteroscopie gepland en nu maar hopen dat ik niet weer een vroege menstruatie krijg, want dan moet ik overwegen om het te verschuiven. Heb volgende week nog een afspraak en ga dan bespreken hoe verder. Wil het nieuwe jaar dan in ieder geval wel optimaal voorbereid gaan starten, desnoods met IUI. Misschien niet nodig gezien de goede zaadkwaliteit maar alle beetje helpen toch... Wel zullen zien en blijf stiekum hopen op een wondertje. By the way mij zus krijgt een jochie (of had ik dat al verteld), super leuk voor haar! Is inmiddels 20 weken dus dat begint op te schieten.

Nou meis, hou vol nog een weekje en dan vast een positieve test!

Liefs, henkie

• Reacties 470
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Chantal,

Bedankt voor je zeer uitgebreide info. Ik lees dat het nu wel heel erg spannend voor je is, heel veel succes met de ww.

Wij hebben nog geen donor, maar proberen zoveel mogelijk vrienden en kennissen op de hoogte te stellen van onze situatie met de hoop dat iemand zich aan wil bieden. Mocht dat niet lukken dan moeten we voor een onbekende donor gaan.

Wat ging dat bij jou allemaal snel zeg. 3 maanden!!! Ik wens je heel veel succes en ik hou je zeker op de hoogte!

Groetjes, Marja

Geplaatst

Hey Henkie,

Wat balen dat clomit helemaal niks uit haaldmaar wel fijn dat jullie nog voor de kerst een gesprek hebben en dan concrete afspraken kunt gaan maken en dan 7 jan die hysteroscopie, ik hoop dat je berekening klopt en dat daar niks raars uitkomt. ik ga daar in iedergeval voor duimen.

Wat leuk dat je zus een zoontje krijgt en alweer 20 weken dat schiet dan zeker lekker op.Is het haar eerste, ben het even kwijt of zij al meer kinderen had.

Hier alles nog rustig weet niet zo goed wat ik met de kwaaltjes moet, opgezette buik s`avonds af en toe misselijk maar niet in de ochtend en ik ruik alles veel sterke en al deze kwaaltjes maken mij erg onzeker we zitten nu op wd 8 en moeten dus nog 7 dagen wachten phoe wat duurt dat lang zeg nu ik het zo tel.

Gelukkig hebben wij zaterdagavond feest en zondag ga ik winkelen met mijn schoonmoeder.

Nu heb ik mijn hub voor gesteld dat ik ga iets eerder wil testen maar hij wil het niet hebben hij is bang dat we te vroeg testen en dat het dan negatief is. snap ik ook wel hoor maar ik wil het zo graag eerder weten.

Ga nu maar is aan het werk huisje poetsen en dan de kerstspullen maar is van zolder halen.

Dikke Knuffel

Geplaatst

Lieve Chantal,

Het wachten duurt zoooo lang, als je iets graag wilt! Maar ik moet zeggen dat de klachtjes die je beschrijft wel positief zijn hoor. Met name ook dat je veel beter ruikt, daar hebben volgens mij veel mensen last van wanneer ze zwanger zijn. Het is idd een lastige beslissing om wel of niet eerder te testen. Enerzijds wil je niet te vroeg zijn omdat je dan misschien interecht teleurgesteld wordt maar van de andere kant kan je bijna niet wachten tot het zover is. Ik zou denk ik ook niet veel te vroeg gaan testen, maar wel iets vroeger. Op het forum wat Pieneke gestart heeft over vroegtesters heeft bijna iedereen die zwanger is ook al een een positieve test op een eerdere datum. Latig hoor! Probeer idd maar een beetje afleiding te zoeken in allerlei leuke dingetjes en hou gewoon in gedachten dat het vooruitzicht zooo mooi en geod is. Je hebt er zo lang op gewacht wat is een extra weekje dan... Maar dat is mooi beredeneerd he, snap dat het niet zo voelt. Gaat helemaal goed komen!!

Liefs, Henkie

Geplaatst

Hè Henkie,

Ben nu alweer iets rustige heb vandaag genoeg afleiding gezocht en het is net wat je zegt die ene week doet er dan ook niet meer toe maar ik denk dat ik ook wel eerder test hoor mischien zondag wel maar ik weet het nog niet zeker:shootme:.

Heb jij nog iets leuks in petto voor dit weekend?

Wat is het stil hè op de verhoogde FSH forum,ga zo maar is even vragen daar hoe het met de rest van de dames gaat ben er wel benieuwd naar.

Ga zo lekker slapen en dan maar is dromen over later lalalala

Geplaatst

Lieve Chantal,

Hoe ben je het weekend door gekomen? Inmiddels alweer de 14e en ben zo benieuwd of je er stiekem al een testje tegenaan gegooid hebt. Hoop dat er nog geen rode duivels zijn verschenen, maar volgens het wachtbankje december is dat niet zo in ieder geval. Het FSH forum is idd erg rustig op dit moment, waarschijnlijk weinig nieuws te melden denk ik.

Hoop dat je je goed voelt en lekker een paar positieve klachtjes hebt die je meer zeker laten voelen dat je zwanger bent, snap je hem nog?!

Veel sterkte met de laatste wachtdaagjes!!

Kuzz, Henkie

Geplaatst

Hey Henkie,

Hier een erg onrustige weekend gehad veel gehuild ik had namelijk zo veel buikpijn dat ik er overtuigd was dat het mis zou gaan en ja dan doe je wel is domme dingen, ik heb dus een testje gedaan en natuurlijk was hij negatief dus je snapt het ik had geen leuk weekend zonder mijn hub.

Maar vandaag hebben we weer een testje gedaan en wat denkje er kwam toch een heel licht plusje te voorschijn ik hoop zo dat het door zet en dat er donderdag een hele dikke plus staat maar we zullen zien ik ga mijn in iedergeval nog niet heel erg blij maken.

Hoe was jou weekend heb je nog iets leuks gedaan?

Liefs Chantal

Geplaatst

Oh Chantal een licht plusje klinkt in ieder geval al wel hoopvol hoor.

Duim, duim, duim, ik stop niet voordat er donderdag een dikke vette plus staat hoor duim, duim, duim,

Liefs Dani

Geplaatst

@Chantal

Een plusje IS een plusje....ik duim hard voor je, hopelijk straks een vette puls en een PRACHTIGE kerst!!!! :santahat::carols::heppie:

Liefs,

Koosje

Geplaatst

Chantal vandaad is het dan eindelijk zover...de ''echte'' testdag, spannend hoor meid, maar na alle plusjes verwacht ik eigenlijk wel heel goed nieuws hier, heel veel succes, ik duim nog even door voor jou.

Liefs Dani.

Geplaatst

Lieve Chantal,

Vandaag D-day.... De eerdere berichten waren hoopvol, dus ga er vanuit dat hier vanavond laat of morgen een helemaal happy bericht komt te staan!

Hou de duimen nog even draaiende tot ik dit zie verschijnen!

Kuzz, Henkie

Geplaatst

Hey meiden,

Bedankt voor jullie medeleven heb ik wel een beetje nodig op dit momend heb net een telefoontje gehad van mijn hub en hij komt dus echt laat thuis en ik ben nu al dood moe dus ik ga toch maar proberen om te slapen en dan hoop ik dat ik nog wakker word als hij thuis komt en zo niet dan word het dus toch morgen testen

wahhhh ben het wachten ech zo zat nu wil het nu wel echt weten ik begin nu zo te twijvelen ben minder misselijk maar heb nog steeds hele zere tepels en na het avondeten krijg ik echt zulke rode wangen dat ik mij net een klein kind voel die de hele dag in de kou buiten heeft gelopen. Ik weet het echt niet meer hoop aleen dat het niet allemaal voor niks is geweest.

Liefs Chantal

Geplaatst

Nou dames onze eerste poging zit er op helaas na twee keer licht positief hebben we nu twee keer negatief getest.

Ik moet zeggen dat het nu wel erg hard binnenkomt en dat ik er van baal dat ik eerder had getest en dus die twee streepjes wel heb gezien, ik ga dat dus de volgende keer niet weer doen.

Straks kunnen we bellen met het ZH en dan hoor ik wanneer we door kunnen gaan met onze eskimoos, ik zal het jullie laten weten van hoe en wat.

Liefs Chantal

Geplaatst

oh nee Chantal, jeetje meid daar had niemand op gerekend dus ik kan me voorstellen dat dit wel even hard aankomt, ben er even stil van.

Laat je emoties wel even lekker de vrije loop zodat je daarna met frisse moed door kan.

Een dikke virtuele knuffel vanaf hier!

Geplaatst

Net gebeld met het ziekenhuis en wij hebbenop 7 jan weer een afspraak staan om dan gelijk door te gaan.

Moet zeggen dat ik erg blij ben dat het zo snel kan en dat ik hopelijk eind jan weer op het bankje kan plaats nemen.

Liefs

Geplaatst

Hey Chantal,

Wat klote zeg, kan me voorstellen dat dit heel erg hard aankomt !!!! :-( Neem even de tijd om dit allemaal te verwerken.

Sterkte meissie, ik denk aan je...

Liefs,

Ilona

Geplaatst

Lieve Chantal,

Wat klote...had dit niet verwacht..hoe KAN dat nou denk je dan he??

Huil goed uit en dan weer richten op de hoop! Heel veel sterkte meis!

Liefs,

Koosje

Geplaatst

Lieve Chantal, wat ontzettend balen zeg.

Ik had vandaag een ander berichtje van je verwacht. Veel sterkte met verwerken! Gelukkig kun je begin volgend jaar al weer terecht.

Liefs,

Jootje

Geplaatst

lieve chantal, wat een teleurstelling.... ik had ook positief nieuws verwacht. Heel veel sterkte en in januari weer met volle moed er tegen aan, nieuwe ronde nieuwe kansen

liefs

Sen

Geplaatst

Lieve Chantal,

Hoe is het met je meis? Zo'n teleurstelling verwerken na dit hele traject is niet niks. Jullie donor zal het ook wel heel jammer vinden. Gelukkig nog wel 2 ijsjes in de vriezer, dus nog 2 vette kansen op succes en mogen jullie snel weer door. Voor mij werkt dat altijd het beste. Met name wanneer je het gevoel hebt dat er niks gebeurt of je niks kan doen, dan gaat het malen ik mijn hoofd beginnen. Vooruit denken en doen geeft je eerder het gevoel dat het toch wel kan. Hoop dat dat jij er ook zo over denkt en ga de volgende poging nog harder voor je duimen hoor! We gaan er gewoon voor zorgen dat 2010 ons jaar gaat worden, toch?!

Kuzz, Henkie

Geplaatst

HOi Chantal,

Even een vraagje ben jij al gaan menstrueren? ik nog niet heb gister ochtend wel heel licht bloedverlies gehad.

wat fijn dat jullie in januari weer verder mogen heel veel suc6.

Lieve groetjes Esther

Geplaatst

Hey Esther,

Hier nog steeds niks ik heb ook niet het gevoel dat het snel gaat komen en helaas weet ik ook niet hoe lang het gaat duren allemaal ik had liever dat het gisteren al begonnen was dan vandaag dan pas kan ik echt deze poging achter me laten.

Hoe gaat het nu met jou?

Liefs Chantal

PS mijn hub wil dat ik morgen nog een keer test maar heb daar zelf nog geen zin in wat zouden jullie doen?

Geplaatst

Lieve HP,

Wat ben je toch een lieverd het doet mij altijd goed iets van jou te lezen.

onze engel vond het vreselijk we hebben dan ook samen flink lopen janken maar ze heeft mij ook veel moed in gepraat dus ik moet zeggen dat ik er weer net zo nuchter in sta als vooer heen en dat ik er nog steeds van overtuigt ben dat het ons gaat lukken maar wanneer "we neven no".

Hoe gaat het nu bij jullie kun je het nog een beetje trekken?

Denk veel aan jullie en ik hoop dat januari ook voor jullie iets goed in petto heeft.

Liefs Chantal

Geplaatst

Lieve Chantal,

Oei wat lastig. Kan het me voorstellen dat je nu eigenlijk ook wel wilt dat de rode duivels gaan doorkomen en dat je verder kunt. Maar ik vind het niet zo'n gek idee van je hub om voor de zekerheid er toch nog maar een testje aan te wagen. Hij is tenslotte eerder licht positief geweest. Maar wil je uiteraard niet gek maken en blij met een dooie mus, dus doe wat je gevoel je ingeeft.

Hier zit ik ook een beetje in dubio. Had met de gyn afgesproken dat ik met primolut zou beginnen als het eitje niet zou springen om zo mooi te kunnen plannen voor begin januari. Nu is het eitje inmiddels doorgegroeid tot 28 mm. Het kan natuurlijk ook gewoon een cyste zijn, dat weet ik niet, maar hoopte eigenlijk dat ie asnog zou springen. Denk dat ik tot morgen wacht en als ie dan nog niet gesprongen is (dag 23) dan ga ik er maar vanuit dat het een cyste is of geen goed eitje. En dan start ik toch maar met de primolut en hoop dat ie dan weer slinkt want anders mag ik dan weer niet beginnen met de gonal f begin januari. Lastig hoor. Stel dat ie nu over 2 dagen zou springen, dan helpt ik het mooi om zeep, maar van de andere kant zei de gyn dat een goed eitje eerder zou moeten springen, maar je hoort ook wel verhalen over een ovulatie op dag 24 waarvan ze dan zwanger worden. Weer veel gekonkel in mijn hoofd dus... je kent het wel.

Meissie, ik hoop dat de ongi maar snel mag komen en op naar de volgende poging. Als we de kansberekening volgen wordt de kans dat ie blijft plakken steeds groter!

Liefs, henkie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden