Ga naar inhoud

Dagboek Chantal Eiceldonatie 2009/2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dani,

Wat fijn om te lezen dat Justin het zo goed doet maar o zo spannend weer die periode van de operatie, wanneer krijgen jullie hier bericht van dan?

laat je het ons even weten wanneer hij dan weer na het UMCU moet?

• Reacties 470
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden ik weet het weer een keer niet hoor ben hier zo vreselijk misselijk en dat begon al vanacht toen ik na de wc ging en weer terug in bed ging liggen ik heb echt een uur zitten draaien om weer in slaap te komen.

vanmorgen weer het zelfde ritueel ben naar de wc gegaan heb een broodje gegeten en weer zit ik nu misselijk achter die pc van mij, maar meiden het kan toch niet dat ik nu al zo misselijk ( ik weet niet eens of ik zwanger ben en wil mij ook nog niet blij maken)

Wat vind zik het moeilijk zeg deze keer zit nog maar op de helft en moet dus nog een week wachten poefffffff.

Geplaatst

Chantal

Wat vreselijk nieuws, balen zeg!!

Oh wat vind ik dat jammer voor jullie!!

bah niet leuk!

sterkte meiske

Weten jullie al of je nog doorgaat?

Liefs claudia

Geplaatst

Vandaag maar eens met het ziekenhuis gebeld en mede gedeeld dat deze poging ook mislukt is emn gelijk maar gevraagd wanneer we door kunnen voor onze laatste cryo, kreeg ik te horen dat het erg druk is en ik waarschijnlijk een maand moet wachten poefff daar had ik toch niet op gerekend.

Ik heb toen uitgelegd dat ik heel graag verder wou ivm als de donor nog een keer moest dan kon dat nog voor de vakantie ze wou het overleggen en mij dan vanmiddag terug bellen en wat denk je bellen ze NIET ben er zo boos over.

ga morgen zelf nog maar weer is bellen wil toch wel graag weten waar ik aan toe ben.

Lfs

Geplaatst

Oh zo irritant als je voor niets op een telefoontje aan het wachten bent, alsof het nog niet vreselijk genoeg is dat de poging is mislukt krijg je er ook nog zulke dingen bij, kan me voorstellen dat je daar nu vreselijk boos over bent. Morgen gelijk weer bellen, succes meid!

Geplaatst

Hey meiden,

net gebeld met het ziekenhuis omdat HET alweer is verdwenen volgens het ZH kan ik dus toch zwanger zijn moet dus toch zaterdag testen.

Ohhhh meiden wat moet ik hier nu mee??????????

Oja ik kan niet gelijk door mocht ik toch niet zwanger zijn moet toch een maand wachten ivm drukte dus dat is wel balen.

Help help help wat een onrustige operiode wordt er helemaal onrustig van.

Geplaatst

Oh Chantal jij maakt wat mee in deze ronde zeg, het blijft ook wel heel erg spannend zo! Misschien toch innestelingsbloedingen of iets dergelijks, of toch een voorbode dat HET er aan zit te komen... dat laatste hoop ik niet natuurlijk. Nog een kleine week wachten dan weet je eindelijk zeker waar je aan toe bent.

Geplaatst

Jeetje, wat een toestand

Toch nog een paar dagen in onzekerheid bah!!!!!

logisch dat je er onrustig van word. dit is toch bijna niet te doen!

sterkte en veel succes

Hopelijk gebeurt er een wonder!!!

zou wel mooi en bijzonder zijn!

liefs claudia

Geplaatst

Poeh wat een spanning!

Succes deze komende spannende dagen!

Liefs keesje

Ps. ik vind het wel knap dat je de drang om zelf de testen kan onderdrukken.. ik vrees dat ik het niet zolang nog zou volhouden.

Geplaatst

Nou meiden vanacht heb ik dan toch de echte bekende krampen gekregen en ben ik flink weer aan het vloeien dus het is over......

Maar we mogen wel gelijk door we hebben dinsdagmorgen weer een FM en als het dan een beetje mee zit kan ik dan ook gelijk de pregnyl zetten dus dan volgend wekend weer een tp.

Poefff moet zeggen dat het wel een opluchting is nu ik weet waar ik aan toe ben.

Ik hou jullie natuurlijk weer op de hoogte.

Liefs

Geplaatst

Nou inderdaad, je hebt nu wel zekerheid over waar je aan toe bent maar leuk was het niet op deze manier. Wel fijn dat je gelijk door kan gaan en natuurlijk gaan de duimen hier weer overuurtjes draaien.

Geplaatst

Yes we gaan weer gelijk door de Pregnyl is al weer in huis en wij moeten dinsdag vor de eerste fm weer komen en als alles dan goed is dan kan ik gelijk de pregnyl weer zetten en dan zondag (als de cryo goed ondooit) de tp van onze laatste cryo.

Teven heb ik de pil alweer in huis wandt als ook dezecryo niet blijft plakken en ik ga dan weer vloeien kan ik gelijk beginnen met de pil dan een belafspraak maken voor een schema en dan gelijk de medicijnen op halen om gelijk die maand nog te beginnen met de deca zowel voor mij als de donor. ( Hoop zo dat dit allemaal niet nodig is)

En wij hebben nog een nieuwtje wij hebben eindelijks de papieren voor adoptie op de post gedaan en hebben ons BKA nummer al binnen nu hoop ik dat wij dan ook snel kunnen beginnen met de cursus maarja ook hier lange lange wachttijden.

Verder gaan wij zo weg naar Terschelling samen met de donor en haar hub om even lekker uit te waaien en dan weer met frisse moed verder.

het. MOET ons gewoon een keer lukken daar ben ik zeker van. (uhm)

Iedereen een heel fijn weekend en tot later

Geplaatst

Super dat je nu toch geen maand hoeft te wachten!

Geniet lekker van je weekendje weg, even relaxen voor de hele molen weer gaat draaien.

Geplaatst

Chantal

Super zeg dat je al gelijk kan beginnen

Hopelijk blijft het deze keer wel plakken!

Ik ben er ook van overtuigd dat het dat het deze keer moet lukken!!

Heel veel plezier op terschelling dit weekend!!!!

Liefs claudia

Geplaatst

Wat mooi dat je gelijk weer door mag gaan... er is niks vervelenders dan dat je weer moet wachten.

Ik duim voor je dat het nu helemaal goed gaat komen hoor!

Veel plezier dit weekend!

Geplaatst

Hoi Chantal,

Ik heb net je verhaal helemaal gelezen. Fijn dat je meteen door mag. En geniet lekker van Terschelling.

Ik zou het fijn vinden als ik ook mee mag schrijven op het forum. Het spreekt mij erg aan. Zal me even voorstellen mijn naam is Maya en ben 36 jaar.

Ruim een jaar geleden heb ik te horen gekregen dat ik in de overgang ben. Samen met mijn man ben ik de overige opties gaan bekijken en hebben we gekozen voor eiceldonatie. Maart 2009 had ik een gesprek bij het Geertgen. Na verschillende gesprekken kregen we de goedkeuring en zijn we in juni gestart. Als eerste moest ik tabletten gaan slikken dat het BMS ging groeien. En dat heeft lang geduurd voor dat goed was.

Eindelijk kreeg ik 11 januari te horen dat ik klaar was voor ontvangst.

15 januari kwam het telefoontje dat er een donor beschikbaar was. En 19 januari moesten we ons melden bij het Geertgen. Mijn man moest zijn zaad afgeven en vervolgens kregen we te horen dat er 9 eitjes geprikt waren. Woensdag 20 januari zou ik dan gebeld worden wanneer de TP zou zijn. Zover is het allemaal niet gekomen want 's middags kreeg ik te horen dat géén enkel eitje bevrucht was.

Wat waren we teleurgesteld, tranen met uiten gehuild. Hoe kon dit?? Ik begon weer met provera om een bloeding op te wekken, en aansluitend met het nieuwe schema.

29 januari hadden we een nieuwe afspraak en kregen we te horen dat het onverklaarbaar was wat er gebeurd was. Ik denk nu het heeft zo moeten zijn.

12 februari weer terug en we kregen weer "groen" licht. Maandag 22 februari krijg ik een telefoontje of er wel of geen donor is.

Liefs Maya

Geplaatst

Hey meiden,

Ben weer terug van Terschelling en we hebben echt genoten en we zijn weer met frisse moed verder gegaan Gisteren hebben we onze eerste FM gehad en we waren helaas nog niet zo ver als dat we gehoopt hadden mijn follikel was 13mm en mijn bloedwaardes waren nog erg laag dus ik moet morgen weer naar het UMCU om weer echo en bloed te laten prikken wat ze daar echt niet kunnen heb namelijk weer bijde armen blauw omdat ik diep liggende roladers heb hebben ze dus erg veel moeite om het goed te doen.

Maya, tuurlijk mag je hier mee schrijven gezellig........

Meid wat hebben jullie weer een tereurstelling moeten verwerken zeg kan mij voorstellen dat dit niet in de koude kleren is gaan zitten.

Wat fijn dat jullie gelijk weer door kunnen gaan, hebben jullie nog goed nieuws gekregen maandag?????

Liefs

Geplaatst

Chantal,

Fijn om te lezen dat jullie het leuk hebben gehad op Terschelling. Heb je toch weer een beetje kunnen bijtanken. Wat vervelend met dat bloedprikken. Hoop dat het morgen beter gaat en dat je ook goed nieuws te horen krijgt??

Mij hebben ze maandagavond gebeld met de mededeling dat er geen donor beschikbaar is. Ik moet nu weer de vrijdagavond afwachten, dan kan ik opnieuw gebeld worden. Gelukkig moet ik gewoon werken tot 20.15 uur, dus dan heb ik toch wat afleiding.

tot gauw, maya

Geplaatst

Ah meis wat een rot nieuws daar ga je toch niet van uit dat er geen donor is balen zeg ga voor vrijdag weer heel hard duimen voor je hoor.

Laat je het mij weten als je iets weet?

Geplaatst

Chantal ik ben nieuw hier.

Dank je wel dat ik mee mag lezen. Ik hoop zo voor je dat de volgende posing raak zal zijn.

Ik zal hoogst waarschijnlijk donor gaan worden. De andere kant van de ecd.

Ik heb nu nog mailkontact. En heb gereageerd op een oproepje. Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik 3 kinderen natuurlijk heb mogen kunnen krijgen. Heb wel de nodige hobbels gehad maar niet te vergelijken wat jij moet door maken.

Omdat ik nog jong ben en een voltooid gezin heb wordt ik nu donor voor een ander stel. Om mij goed te verdiepen in ECD heb ik mij hier aangemeld.

Hoop dat je het goed vind als ik jou als ervaringsdeskundige vragen stel?

En het belangrijkste ik duim voor een wondertje voor jullie. Heel veel geluk

Geplaatst

Hoi Chantal

Wat jammer dat het niet gelukt is!

Hopelijk is het de volgende keer wel raak.

@ Pulletje, ikzelf ben ook donor, afgelopen maandag hebben we het gesprek bij de psycholoog gehad en ook hij heeft ons groen licht gegeven. We moesten eerst ieder apart, en nog 1x samen. Maar dit laatste vond hij niet meer nodig,.. hij zei 'van mij zullen jullie geen last hebben'.. Nu is het even wachten op de 'officiele' goedkeuring van de commissie en dan kunnen we met z'n beiden naar de IVF arts om de boel echt te starten.

Geplaatst

Hey Hallo,

Even een update van mij vandaag dus weer voor een echo en helaas is de grootste follikel niks gegroeit maar zelfs kleine geworden wel zijn er nu aan de linkke kant 2 follikels van 13mm dus waarschijnlijk gaan deze allebij goed door groeien.

Poefffffff dat wil dus zeggen dat ik zaterdag nog een keer moet voor de FM en hopelijk is het dan groot genoeg is om weer verder te gaan gelukkig hebben we dan geen last van file dus kunnen we om 6.15 weg.

Geplaatst

Hoi Chantal,

Wat balen dat de grootste follikel niet gegroeid is. Hopelijk gaat het met de andere twee wel de goede kant op. Hoe is het vandaag gegaan??

Nou hier nog geen goed nieuws!! Gisteravond rond 21 uur kreeg ik een telefoontje dat er nog steeds geen donor beschikbaar is. Je weet dat het kan, maar toch was er wel weer die teleurstelling. Nu moet ik weer wachten tot volgende week vrijdag.

Ga eerst maar ondanks alles genieten van mijn weekend. En dan maandag met frisse moed er weer tegenaan.

Liefs Maya

Geplaatst

Ziva en Pulletje,

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen maar ik vind jullie kanjers en ik hoop dat jullie wensouders dan ook heel een heel mooi wondertje op deze wereld mogen zetten dankzij jullie ENGELTJES

Maya, Ohh wat erg zeg en tuurlijk hou je hier rekening mee maar dit wil je toch gewoon niet horen ga gewoon door met heel hard duimen dat het deze maand toch goed gaat komen voor jullie.

Hier ook weer nieuws,

Wij zijn dus gisteren na het UMCU geweest en ik weet niet zo goed wat ik nu weer van mijn lijf moet denken ik weet aleen dat het echt een eigen willetje heeft.

Nu zaten er aan beide kanten 1 folikkel van 16mm en was de andere verdwenen, dus ik kon weer bloed laten prikken en ik moet zeggen dat ze dat daar echt niet kunnen ik weet dat ik moeilijk te prikken ben maar dat ze mij zo blauw moeten prikken vind ik eigenlijk niet kunnen maar goed ik heb dus uiteindelijk weer bloed gegeven via een vingerprik om mijn LH te bepalen ( gelukkig kan dat via de vinger) en ik kreeg om 14.30 een telefoontje datik om 20.30 de pregnyl kon gaan zetten en dat ik dan donderdag gebeld zou worden tussen 11.00 en 12.00 ( waarom zo laat op de dag kunnenze dat gewoon niet eerder ik vind die uren echt killing) of de ondooiing goed is gegaan en of wij een terugplaatsing hebben die middag.

Moet zeggen dat ik er nu al slecht van slaap het is onze laatste cryo en ook al wil onze donor ons nog een keer helpen hoop ik gewoon dat het niet nodig is.

Ga zo na een kinder verjaardag waar ik erg tegen op zie er zijn heel veel baby's 6 stuks en de rest van de kind zijn tussen de 2 en 5 dus ik kan mijn lol weer op:nerves:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden