Ga naar inhoud

Dagboek Chantal Eiceldonatie 2009/2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat heb jij een geweldig donor Chantal!!

En wat een spannende uren ga je weer door...

Kl*te kinderverjaardagen!!

• Reacties 470
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

het ergste is dat wij woensdag ook al moesten kraamschudden en dat had ik al meer als een week uitgesteld dus ik hem mijn emo momenten al gehad deze week.

Geplaatst

Och jeetje Chantal, dat is pittig!

Ik ben het afgelopen jaar niet op kraambezoek geweest! Ik heb vertelt dat ik het niet op kon brengen en dat me dat enorm speet. De mensen begrijpen het wel. Maar goed, dat bepaalt iedereen voor zichzelf.

Geplaatst

Ook ik wou niet en heb mij er toen op een beetje aandringen van mijn hub toch maar een afspraak gemaakt gelukkig ging onze donor ook met mij mee en toen de vader het kindje aan mij wou geven heeft zij mij gelukkig geholpen om snel te zeggen dat zij het wel wou vast houden toen begrepen ze het wel en hebben ze het op het eind nog een keer gevraagd of ik Stan graag vast wou houden maar dit heb ik toen ook weer vriendelijk afgewezen en nog maar een keer uit gelegddat het echt te pijnlijk was en dat ik het daarom niet wou.

Ik zie ze zo weer moet nu echt gaan aankleden en mij er toe zetten om te gaan.

Geplaatst

He meiden,

Emmie is aan boord en het was deze keer een vergevorderde compact emmie dus als het aan mij ligt mag hij zeker blijven plakken.

verder ging de tp vandaag anders als anders omdat ze uitliepen zat ik dus met een overvolle blaas te wachten een maal in de kamer en een opmerking dat ik z'n volle blaas had zei de gyn dat ik best mocht plassen en dat ik helemaal geen volle blaas hoefde te hebben( nou schiet mij maar lek de vorige keren moest dat dus echt wel) en ik moet zeggen dat ik deze keer echt niks gevoeld heb en dus ook nu nergens last van heb,ben nu wel erg moe en ga zo lekker slapen.

Ps Henkie heb je nog een testje gedaan? wij gaan gewoon voor die babyborrel dit jaar.

Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen

Geplaatst

Door tijdgebrek even weinig gelezen en ineens zie ik dat jij de TP alweer achter de rug hebt, en dan ook nog eens van een super eskimootje! Spannend meid, heel veel succes met het door komen van deze weken en ik duim weer mee hoor ;-)

ps in April heb ik weer wat meer rust, lijkt het je wat om dan eens af te spreken?

Geplaatst

Chantal

succes in je wachtweken dat die maar vlot voorbij mogen gaan en dat het topeskimootje maar lekker mag blijven pakken en lekker veilig in jou buikje mag uitgroeien tot een mooi lief klein beebje!

SUCCESSS!!

Liefs Claudia

Geplaatst

Meiden bedankt voor jullie succes wensen hopelijk is het voor ons 3x scheepsrecht.

Dani gezellig gaan we doen geef maar een datum door dan kijk ik of ik dat hier kan regelen gezellig.

Liefs van deze broedkip

Geplaatst

Hoi Chantal,

Oooh wat spannend meid, ik ga de komende tijd hard voor je duimen.

Vanavond een telefoontje gehad. Er is waarschijnlijk een donor. Maar weer een week wachten, zaterdag 13 maart rond 17.oo uur krijg ik een telefoontje over hoe & wat.

Pff dat eeuwige wachten. Ik weet ook niet zo goed wat ik ervan moet denken. Ik wordt iedere keer wat terughoudender. Zovan eerst eens ff zien.

Begrijp me niet verkeerd ik ben ook wel blij met dit nieuws. Alleen niet meer direct in een euforische stemming. De rem zit er wat op.

Ik wens iedereen een fijn weekend, liefs Maya

Geplaatst

Maya

Ik lees nu pas jouw onderschrift

meissie ben jij nu ook zo lang lang bezig bij geertgen om je bms goed te krijgen, dat is echt heel zwaar!

Wij hebben het ook gehad het was een verschrikkelijke tijd afgelopen zomer wachten wachten wachten en nog een wachten!

Bij ons is uiteindelijk in december een TP geweest

En zie mijn onderschrift ben nu bijna 15 weken zwanger!

Is dit jullie 1ste klaar voor ontvangst periode?

en hoeveelste week?

Ws zijn jullie nu snel aan de beurt!!!

Hopelijk heeft die idd een donor gevonden!

Succes

Liefs claudia

Geplaatst

Chantal Heel veel geluk. Hoop dat die killingweken een beetje snel gaan en bovenal positief. Dat er een klein stoer Tukkertje aankomt. Hoop het zo voor je!!! Ik zal voor je duimen.

Maya Ik duim voor je dat je snel aan een behandeling kan gaan beginnen. Met ook een geweldig mooi kindje als resultaat. Heel veel geluk meis.

Claudia: 15 weken zwanger geweldig. Ik hoop zo dat ik over een tijdje bekend kan maken dat de wensouders niet alleen wensouders zijn maar papa en mama gaan worden. Spannend hoor. Wil je weten wat je krijgt?

Hoe hebben jullie je donoren gevonden? Is dat lastig of zijn er best wel redelijk wat donoren beschikbaar?

Geplaatst

Claudia,

Alles goed met jou en jullie kleine hopelijk ben nu al lekker veel dingentjes aan het aanschaffen.

Pulletje,

Hahaha een nieuw tukkertje zal geweldig zijn.

Wij hebben gelukkig geen moeite hoeven doen voor een donor onze vriendin stelde het aan ons voor en als dat niet was gebeurd waren wij waarschijnlijk naar het buitenland gegaan.

Ik weet wel van een ander forum Freya besloten forum voor mensen die als laatste middel nog ECD doen dat het erg moeilijk is om een donor te vinden ze hebben dan meestal ook op meerdere forum oproepen staan of er iemand voor hun wil doneren en mocht dit in nederland niet lukken dan gaan ze ook vaak naar het buitenland.

Geplaatst

Nou hier gaat het eigenlijk heel erg goed heb nergens last van geen pijntjes/steekjes helemaal niks wel is mijn tempratuur wat verhoogt normaal is het 36.2/36.4 nu is het al vanaf de tp 37.1/37.4 dus wie weet..........

verder heb ik gisteren nog wel een klein beetje oud bloed verloren wat mij weer even onzeker maakte na aanleiding van de vorige keer toen had ik namelijk op wd 7 al mijn eerste bloedverlies, gelukkig was het ook maar 1x een klein beetje en is het tot op heden nog niet weer terug geweest.

ik hou jullie op de hoogte heb mij niet op het wachtbankje geplaatst heb namelijk het idee hoe dom ook dat het niet voor mij werkt ik wordt alleen maar onzek van al die verhalen en misschien brengt het nu dan ook wel een beetje geluk.

Liefs

Geplaatst

Chantal, ik hoop en duim vanaf deze kant voor je.

Lekker blijven broeden en de verwarming goed hoog, zodat je temp ook hoog blijft!

Alle mooissss

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Bedankt voor jullie medeleven. Dit doet me erg goed.

Claudiaatje dit is onze 2e keer.

De eerste keer ging het mis nog voor de terugplaatsing. Er was toen geen enkel eitje bevrucht geraakt. Hier hebben ze geen enkele verklaring voor kunnen vinden.

Sinds 19 februari ben ik aan het wachten op een telefoontje. Dus zaterdag nog even afwachten, als er een donor is kan ik ervoor gaan, en anders begin ik weer opnieuw.

Ik lees dat je ook bij het Geertgen bent. Kun jij mij misschien iets vertellen hoe de TP in zijn werk gaat, ik neem aan dat jij ook in Genk bent geweest?? Wanneer kan ik gebeld worden???

Chantal, ik duim hard voor je. Vreselijk die wachtweken lijkt me.

Liefs Maya

Geplaatst

hoi maya

natuurlijk kan ik vertellen over de TP in Genk.

Als jullie een donor hebben gaan jullie op afgesproken tijd naar geertgen om de koffer met eitjes op te halen, daar rijden jullie mee naar genk.

Jullie geven daar de koffer af bij het lab en je vriend/man moet een kwakje gaan maken.

daarna ben je klaar en krijg je te horen dat je de volgende ochtend kan bellen of er bevruchting is geweest en wanneer de TP is (meestal 3 dagen na de punctie)

Wij moesten toen een koffer weer naar terug naar geertgen brengen,

Als er TP is meld je je 3 dagen later een paar kamers verder dan het lab

je krijgt eerst een gesprekje over je embryos hoe en wat en of je vragen hebt enzo.

dan mag je in de wachtkamer weer wachten en als je gehaald word mag je in een kamertje op een bedje wachten tot je voor tp gehaald word.

TP stelt niets voor de dokter zet een speculum (eendenbek) en gaat met een dun slangetje naar binnen, verpleegster kijkt mee met de echo op de buik zodat de dokter kan zien waar hij zit en voilla 2 minuten werk, je voelt wel iets dat die bezig is maar geen pijn althans ik niet.

ze brengen je dan op het bedje weer terug naar de kamer en mag je nog een half uurtje lekker liggen (embryo laten rusten)

het is veel wachten en liggen, maar wij vonden dat heel prettig en relaxed!!!

En dan mag je naar huis en en ruim 2 weken later testen!!

Een hele slopende tijd.

Zorg voor afleiding die periode maar rustig aan!!

Omdat het best voor ons een eind rijden is zijn wij die wek in een bungalowhuisje gaan zitten, heel relaxed en superzalig voor de week

zeker aan te raden als ver weg woont en tijd heb om een week er tussen uit te gaan!

De beschrijving van geertgen en de wegwijzing in het ziekenhuis zijn wat vaag vinden wij

Maar je moet je daar elke keer inschrijven voordat je naar boven gaat.

Dan dus de grote trap naar boven dan links en dan weer recht de lange gang (is gang G) op de achterste kamer rechts is dan het lab, daar moet je aanbellen!

Een paar kamers ervoor in die diezelfde gang moet je dan 3 dagen later voor TP zijn

Geertgen/genk is best een eindje rijden 1 uur30 , maar het is een en al rijksweg dus goed te doen!

Ik hoop voor je dat de dokter (ruis) zaterdag een donor heeft voor jullie en je dus gauw voor TP kan!!!

HEEL VEEL SUCCES!!!!

liefs claudia

Geplaatst

Hey Maya

Wilde je even heel veel succes wensen voor vanavond ik hoop dat e inderdaad een donor is gevonden en dat het gelukkg nu is een keer aan jullie kant staat.

Laat je het ons even weten wat de uitkomst is??

Hier nu op wd 9 voel mij goed heb weinig last ervan vind wel dat de dagen heel langzaam voorbij gaan en ben natuurlijk bang dat mijn NOD er vandaag of morgen door komt de vorige keer had ik dat al op wd 7 dus jullie snappen wel dat ik nu erg onzeker ben.

Ben dan ook nog eens bang dat als ik hier neer zet dat het goed gaat dat het daarna dan juist helemaal mis gaat net als de vorige keer.

Nog maar 6 dagen te gaan tot testen:myfignerscrossed:

Geplaatst

Hoi allemaal,

Vanmiddag een telefoontje gekregen dat er waarschijnlijk nog steeds een donor is. Maar ze kunnen mij nog niets met zekerheid zeggen, nu moet ik komende woensdag terugbellen. Dus weer wachten........... Voel mij niet zo goed momenteel. De spanning begint me wat op te breken denk ik!! Het is toch al een poosje bezig, aan het wachten sinds 19 febr. Heb erg veel last van hoofdpijn. Maar goed morgen niets op het programma staan, dan kan ik een beetje bijtanken.

Claudia, bedankt voor de informatie over een eventuele TP. Hoe gaat het met jou? Ik zie dat je al 16 weken zwanger bent.

Ooow Chantal ik blijf voor je duimen, hoop zo dat het goed blijft gaan.

Ik gun het je van harte.

Wens jullie allemaal een fijn weekend en ik hou jullie op de hoogte.

Liefs Maya

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden