Ga naar inhoud

Dagboek Chantal Eiceldonatie 2009/2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Henkie,

Wat heb je toch weer veel om over na te denken ik kan mij zo goed voorstellen dat je alleen maar aan het nadenken bent van wat is wijsheid ik wou dat ik je kon helpen, ik kan je alleen maar zeggen wat ik zou doe en ik zoudenk ik gewoon beginnen zodat ik zeker wist dat ik er alles aan had gedaan en dat we in januari verder kunnen. meis doe dat wat je gevoel je aan geeft en vertrouw een beetje op je zelf.

Hier zijn de rode duivels gekomen ( op mijn verjaardag natuurlijk heb ik weer) met heel veel buikpijn en steken en ik moet zeggen dat ik er ook nog nooit zo veel last van heb gehad maar het zal wel komen door de hormonen hopelijk gaat het morgen beter.

verder gaat het hiet eigenlijk wel erg goed ben weer positief en ik denk zelfs weer van dat 2010 een geweldig kado voor ons in petto heeft en daar blijven gewoon in geloven.

het heeft gewoon zo moeten zijn misschien zijn we in januari wel gelijk zwanger!!!!

ga nu nog even lekker in heet bad misschien dat dat helpt en dan lekker vroeg in mijn bed.

Liefs Chantal

en een hele dikke:hugg:voor jou

• Reacties 470
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Chantal,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Drink nog maar lekker een keer een borrel want het gaat een van je laatste zijn,haha. Gelukkig ben je je al weer helemaal aan het richten op het nieuwe jaar. Ik teken ervoor hoor.... samen in januari zwanger!!!

Heb net nog een keer een ovulatietest gedaan en nu laat die een heel licht streepje zien, grrr, dacht dat dat het makkelijker zou maken. Maar heb nu besloten nog morgen af te wachten en te klussen vanavond haha en als ie dan nog niet gesprongen is dan ga ik met de primolut beginnen en me richten op januari...

Meis, 2010 wordt echt ons jaar.

Een hele dikke kus en knuffel,

Henkie

Geplaatst

Gelukkig zitten de kerstdagen er weer op ik moet zeggen dat ik het dit jaar veel moeilijke vond dan de jaren er voor.

Dit jaar ben ik echt gaan nadenken van wat als het nooit lukt en wij kinderloos dooe het leven moeten gaan en ik moet zeggen dat ik daar nog steeds niet aan wil denken, dus wij hebben nu maar de papieren op de post gedaan voor adoptie en zijn ons vergaan verdiepen in ECD in Spanje en Rusland.

Maar eerst gaan we onze twee cryo's gebruiken en hopelijk hoef ik dan niet meer na te denken over al die ramp senario van kinderloos blijven.

Nog iets minder als twee weken en dan weten we waneer precies de cryo tp zal zijn en hoe dat in zijn werk gaat.

Gelukkig lees ik ook veel goede berichten en dat het wel goed kan gaan met ECD,zoals bij onze Claudia die topper, en natuurlijk haal ik daar mijn kracht uit om door te gaan en ergens in mij ben ik er van overtuigt dat het ons ook gaat lukken alleen weet ik niet of ik dit verdriet vol kan houden.

Nu genoeg zelf beklach ga me maar is aankleden en dan lekker een stuk wandelen of duiken vanmiddag.

Liefs

Geplaatst

Lieve Henkie,

Hoe gaat het nu met jou ben je ondertussen begonnen. of heb je toch nog een eisprong gehad.

Meid ik denk aan je en ik hoop dat je snel verder kunt.

Liefs en een dike knuffel

Geplaatst

Ach meis toch, wat een emoties weer, inderdaad fijn voor anderen als het lukt en natuurlijk geeft dat sprankje hoop maar het zou zo fijn zijn als het bij jullie ook gewoon was gelukt maar kop op meid...ook jullie komen aan de beurt hoor, wie weet blijven de eskimootjes wel lekker bij je plakken, geef je dromen in ieder geval nog niet op want dromers hebben de wereld.

Veel liefs Dani.

Geplaatst

Dani,

Bedankt voor je lieve woorden wij gaan zeker onze droom niet opgeven al voeld het wel dat we in de verlenging zitten maar dromen mag en dat blijven we ook zeker doen.

Ook ben ik nog jong (34) :)) en hebben we nog heel wat jaren om door tegaan.

Hoe gaat het met jullie wondertje en hoe was jullie kerst zo met zijn drieen?

Liefs Chantal

Geplaatst

Hey Chantal,

Met ons wondertje gaat het heel erg goed, de tijd vliegt voorbij nu, wel raar hoor nog maar een jaar geleden had ik een positieve test in mijn handen en het lijkt wel alsof de hele mmm in een ander leven heeft plaats gevonden, alle tegenslagen zijn vergeten en voor ons het grote genieten begonnen, tja dromen kunnen gelukkig ook uit komen.

Ik ben ervan overtuigd dat dit geluk ook voor jullie is weg gelegd en hoop dat als we een jaar verder zijn jij deze woorden ook naar iemand kunt tikken die het dan weer even nodig heeft... ik droom in ieder geval met je mee ;-)

Liefs Dani.

Geplaatst

Hey Meiden,

Gisterenavond heb ik samen met onzedonor gesproken en heeft ze ons verteld dat ze als de cryo's niet goedgaan gelijk weer wil beginnen om dan zo snel mogelijk weer een donatie aan ons te kunnen doen.

Ik heb even heel hard gehuild omdat ik dit wel gehoopt had maar omdat de punctie zo pijnlijk is geweest ze dit toch niet een tweede keer zou willen doen

Ik Kan dan ook niks anders zeggen dat onze Engel nu toch een echt SUPER ENGEL is.

Morgen gaan we samen de jaarwisseling vieren en proosten op een geweldig vruchtbaar 2010. ( er zal zeker een paar traanjes weggepinkt worden)

Liefs

Geplaatst

Chantal

Wat is dat geweldig voor jullie zeg, oh wat fijn dat jullie donor/SUPER ENGEL ondanks de pijn jullie nog een keer wil helpen, echt super geweldig wat een schat van een meid!

Ik ben blij voor jullie!!

OP NAAR EEN VRUCHTBAAR 2010!!!!

Het is jullie ook zo gegund!

Liefs Claudia

• 2 weken later...
Geplaatst

Gisteren zijn we weer naar het UMC geweest en hadden we tot onze verbazing toch een gesprek met onze eigen arts ( dr Candido) en niet met een andere ivf arts zoals ze hadden gezegt en ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook niet zo erg vond want het praat wel zo makkelijk als je steeds de zelfde hebt.

gelukkig kunnen we deze maand al weer voor een cryo tp en het hoeft ook nog eens niet met hormonen alleen een pregnyl voor de eisprong.( poeh dat scheelt wel niet meer die vieze bolletjes gebruiken en hopelijk heb ik dan ook minder last van mijzelf ik had namelijk best veel last van de hormonen.erg moe enz enz)

Als het goed is en mijn menstruatie ook op tijd komt ( wat nog wel is niet zo is) dan kunnen we op 16 jan bellen voor de echo afspraak op dag 10 en waarschijnlijk naar aanleiding van de vorige echo's zal ik die dag ook al de pregnyl moeten zetten, dat wil dus zeggen dat ik dan eind januari een tp heb.

Oja ook niet onbelangrijk de emmy's die zijn ingevroren waren echt gave 8 cellige niks geen fragmatie dus daar zijn we dan ook erg blij mee.

En mocht het niet zo zijn dat deze cryo's tot een zwangerschap lijden dan mogen direct weer beginnen met de pil en dan 2 weken later met de deca en dan weer 2 weken later zal er weer een punctie zijn bij de donor.

Maar zoals jullie wel begrijpen hopen wij onze donor niet meer nodig te hebben en hoeven wij haar alleen nog maar te vragen om peet tante te worden.

Ga zo met mijn mannetje naar het zh hij moet namelijk weer voor controle van zijn darmen ( ze hebben een paar jaar geleden poliepen weg gehaald en omdat bij zijn familie veel darmkanker voor komt moet hij elk jaar z'n onderzoek onder gaan) moet zeggen dat ik altijd wel even gespannen ben als het dan weer zo ver is, maar we gaan er vanuit dat het wel weer goed zit.

Ik hou jullie op de hoogte.

Liefs

Geplaatst

Wat fijn dat jullie zo snel door kunnen met de cyropoging, en inderdaad ook wel erg prettig als je zo'n gesprek hebt met een ''vast gezicht'' dat praat wel een stuk makkelijker. Nu hopen dat deze cyro's zich lekker gaan nestelen, ik blijf jouw verhaal in ieder geval volgen en duim nog steeds trouw mee.

Geplaatst

Dani dank je wel,ik ga in ieder geval goed broeden als er een tp is geweest heb al lekker vrij voor die dagen en we gaan dan ook even lekker weg na zee hier in ons eigen land ( maar hoop wel op een beetje mooier weer).

Geplaatst

Heerlijk om er dan even tussen uit te gaan, kom je in ieder geval goed tot rust, even niets moeten. Maar inderdaad mag het weer dan wel even om gaan slaan want uitwaaien aan zee is wel fijn maar om er dan vrijwillig bij te bevriezen... brrrrr....

Geplaatst

Chantal

Wat een goede berichten!

En al lekker snel voor een nieuwe poging heel fijn!!

Hopelijk is je ongi op tijd dit keer dat zou helemaal fijn zijn.

En mooie cryos hebben jullie ook heel prettig!!

Fijn hoor allemaal, het ziet er allemaal veel belovend uit!!!!!!

Het moet dan toch lukken dit keer!!!

liefs Claudia

Geplaatst

Hey Claudia,

gelukkig heb ik nog best een regelmatige cycles van 26 tot 30 dagen dus in het ergste geval zal ik pas een tp hebben rond 8 feb maar ik ga er van uit dat het eerder zal zijn.

Hoe voel jij je nu heb je veel last?

Geplaatst

Chantal

dan zal je ongi wel snel komen en dan gauw aan de slag maar weer!!

Met mij gaat het goed, de klachtjs komen en gaan een beetje vaak misselijk, vaak buikpijn, vaak moe, vaak honger

maar het wisseld allemaal de ene keer dat en de andere keer dit, voel me helemaal zwanger!

Jij hopelijk ook gauw!!!

liefs claudia

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo meiden,

Hier weer een update van mijn kant!!!

Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen.

Ik heb deze cycles voor het eerst in 8 jaar tijd een eisprong kunnen waarnemen met een ovluatie test dezewas wel niet op cd 14 maar pas op cd 19 en 20 wat natuurlijk kan maar in mijn geval dus echt heel bijzonder.

wij zijn natuurlijk heel eiverig gaan klussen misschien tegen beter weten in de kans op een spontane zwangerschap is gewoon zo ontzetten klein minder dan 0,1 % maar ons motto was niet geschoten is altijd mis.

Nu zit ik vandaag op cd 31 en dat heb ik dus nog nooit gehad testen durf ik niet zo goed en ik heb voor genomen om niet eerder te testen dan vrijdag dan ben ik 14 dagen na de eisprong.

Dit alles betekend dus dat als ik niet zwanger ben de cryo tp ook veel later is en dat het dan waarschijnlijk in de week vald dat ik heel erg druk ben voor mijn werk ( jaarafsluiting).

Nu heb ik gisteren wel te hoeren gekregen dat mijn werkgeefster mijn contract niet wil verlengen omdat ze vind dat ik rust nodig heb ( wel makkelijk als een ander dat even voor jou beslist)

Ik werk hier maar 1 dag en de rest werk ik gewoon thuis wij hebben namelijk een eigen bedrijf maar toch vind ik het raar dat het even voor mij beslist word.

meiden ik hou jullie op de hoogte met wat er gaat gebeuren en misschien ga ik toch nog wel eerder testen:nerves: als ik het durf.

lfs.

Geplaatst

Chantal wat een verhaal, zou het dan toch...?? Dat zou wel een wonder zijn zeg, ik hoop het voor jullie. Even afwachten dus hoe en of je dus verder zou gaan met de cyrotp.... mmmm...zelfs ik voel de spanning hier hihi.

Geplaatst

Hi meisjes,

Ik wilde even schrijve dat ik heel hard duim voor je Chantal, het is zo'n lastig proces dit dus bij deze een hele grote duim!

Wij staan zelf ook aan de start van een ecd traject, helaas ook bij mij minder dan 1% kans dat het zou lukken (dichte eileider) en oude eicellen en hierom ook 95% kans op afwijkingen.

Ik had een vraagje als donor en ontvanger moet je cyclus dan op de dag gelijk gaan lopen of mogen er een dag of 2/3 tussen zitten? Zelf ben ik namelijk niet aan de pil maar enorm regelmatig 28 dagen en mijn donatrice als dit lukt is wel aan de pil en wil doorslikken zodat wij dan samen gaan lopen? Is dit de bedoeling?

Alvast heel hartelijk dank voor jouw antwoord en als het mag en wij onze afspraak in brussel hebben gehad in maart wil ik mij hier ook graag aansluiten?

Groetjes,

Mineut

Geplaatst

Chantal

Wat maakt jij het spannend zeg!!!

Dalijk ben je spontaan zwanger geworden whaaa!!!

Zou toch tegek zijn!

Ik blijf je volgen hoor!!!

Succes

Liefs Claudia

Geplaatst
Hi meisjes,

Ik had een vraagje als donor en ontvanger moet je cyclus dan op de dag gelijk gaan lopen of mogen er een dag of 2/3 tussen zitten? Zelf ben ik namelijk niet aan de pil maar enorm regelmatig 28 dagen en mijn donatrice als dit lukt is wel aan de pil en wil doorslikken zodat wij dan samen gaan lopen? Is dit de bedoeling?

Alvast heel hartelijk dank voor jouw antwoord en als het mag en wij onze afspraak in brussel hebben gehad in maart wil ik mij hier ook graag aansluiten?

Groetjes,

Mineut

Hallo Mineut,

Tuurlijk mag jij je hier ook aan sluiten, waneer moeten jullie na brussel???

je vraag over de pil bij ons is de donor ook aan de pil en was mijn cycles ook altijd tussen de 26 en 30 dagen dus redelijk goed te plannen maartoch moest ik eerst aan de pil voor 1 maand de laatste week van de pil heb ik deca erbij moeten spuiten om alles echt plat te leggen en dit heb ik gedaan tot de avond voor de puctie deze avond moest ik beginnen met progynova (3x1 tablet) en utogestan (3x 2 bolletjes vaginaal).

Maar ik weet niet hoe ze het in Brussel doen misschien kun je bellen of je misschien al moet beginnen met de pil als je gaat menstueren.

Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust hoor.

Heel veel succes.

Geplaatst

hey meiden,

Vandaag zijn de rode duivels eindelijks gekomen en mogen we beginnen voor onze cryo tp.

Op zondag 31 jan om 9:00 moeten wij in het UMCU zijn.

Hehe gaat het eindelijks weer verder!!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden