Ga naar inhoud

Dagboek Chantal Eiceldonatie 2009/2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Maya: Mijn duimen draaien hier ook overuren. Jij moet de volgende zijn die zo'n mooie ticker aanmaakt. Duim duim duim. En een dikke knuffel voor het eindeloos wachten.

• Reacties 470
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

vanmorgen het ziekenhuis gebeld met het goede nieuws dat we positief getest hadden en wat denk je dat wij voor een antwoord hebben gekregen maar mevrouw u bent nog veelste vroeg met testen er kan helaas nog van alles mis gaan u moet vrijdag nog maar een keer testen en dan weer bellen dan zullen wij u in plannen voor een echo in de 9de week( Poefff dan pas).

Wel zei ze op het laatst voor dat ik neer ging leggen dat ze het wel heel zonnig inzag en dat ze mij vrijdag waarschijnlijk weer zo vrolijk aan de lijn kreeg ( vind ik dan wel weer lief)

Maar zijn er meer mensen die pas in de 9 de week van een zwangerschap een echo krijgen?

Weet iemand van jullie hou ik mijn test goed kan houden in weet dat je er dan lak op moet doen maar kan dat met haarlak of moet dat met blankelak?

Maya moet de hele dag aan je denken hoop zo dat je goednieuws krijg vanavond.

Geplaatst

Hoi Chantal,

Wat raar...., wij hebben namelijk al in de 7e week de 1e echo gehad. Enig idee waarom jij nu pas in de 9e week er eentje krijgt?

Als je vrijdag belt, kan je natuurlijk altijd zeggen dat je zo in de stress zit dat je graag in de 7e week al een echo wilt. Enig nadeel daarvan is natuurlijk dan wel dat je misschien hartactiviteit kan zien of juist niet. Met 9 weken kan je het zeker zien met daarnaast de aanleg van armpjes en beentjes.

Meis, ik blijf duimen voor je hoor dat alles maar héél voorspoedig mag gaan!

Greetzzzz,

Elena

P.s. he-le-maal vergeten om er eentje te sturen naar het UMC, ga ik alsnog doen!!

Geplaatst

Geen idee misschien nieuw beleid?

Moet trouwens ook zeggen dat wij die week dan weg zijn dus wil dan wel graag voor die tijd daar naar toe misschien gaat het lukken.

Laat het jullie wel weten.

Daarom had ik het niet gezegt hoor! ben alleen heel nieuwschierig hihi

Geplaatst

Chantal

dat is idd wel laat in de 9de week pas pff

allohwel ik ook niet vroeg was, ik in week

en dat duurde al lang

Misschien idd ff bellen met ziekenhuis of die eerder kan de echo!

Maya

Ik duim ook voor je dat de dokter heel goed nieuws voor jou heb!!!:goodluck:

liefs Claudia

Geplaatst

Chantal, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Geweldig om te lezen dat het na al die jaren eindelijk gelukt is. Supernieuws!

Ik heb ook mijn behandelingen gehad in het UMCU en ik kreeg ook pas in de 9 week mn eerste echo. Het duurde zolang eer deze weken om waren. Toen kreeg ik ook te horen dat ik een tweeling verwachtte. Eva en Finn zijn nu inmiddels bijna 5 maanden en ik ben dolgelukkig met de kleintjes!

Geniet van je zwangerschap!

Liefs, Jane

Geplaatst

Jane

Ah dan is dat kaartje van jullie die in de wachtkamer hangt????? Leuk hoor.

Moet zeggen dat ik daar ook erg tegen op zie om zo lang te moeten wachten maar als het niet anders is moet het maar.

Mijn mannetje wil niet eerder geloven dat alles goed is voordat hij die echo heeft gezien hij is zo vreselijk bang dat het nu mis gaat en dat hij mij weer helemaal bij elkaar moet rapen om weer verder te gaan.

Wel lief maar ik wil zo graag dat hij ook van dit momend geniet!!!

Geplaatst

Chantal, meissie , gewoon gaan genieten hoor! Er kan altijd en overal nog iets mis gaan, zelfs als je het niet meer verwacht. Zekerheden zijn er helaas niet, maar de zekerheid van jouw positieve test nemen ze je niet meer af.

Gaat vast helemaal goed komen.

Liefs, Henkie

Geplaatst

Hoi allemaal,

Vanavond telefoon gekregen dat ik nu weer moet wachten tot zaterdagmiddag 15 uur. Volgens de dokter kon het dan nog, al hoewel ik zelf meer twijfels krijg. Komende vrijdag is mijn "ontvankelijkheid" al 4 weken bezig. Een evt. punctie is dan in de 5e week, maar is dan ook een terugplaatsing?? Zit er dan niet al een doorbraakbloeding aan te komen. Zelf hebben ze wel eens gezegd dat mijn BMS niet lang goed blijft???Daarom wil ik zaterdag voorstellen dat als wij naar het Geertgen moeten begin volgende week, of ze dan niet nog een echo kunnen maken om te kijken hoe het met de evt. bloeding gesteld is. Erg zonde als ik een TP krijg, en na enkele dagen alsnog een doorbraakbloeding krijg. Weer een poging verspild.

Pff het begint echt een slopende periode te worden. Ik word er kriebelig, geirriteerd en rusteloos van. Op naar zaterdagmiddag!!

Liefs Maya

Geplaatst

Maya,

Wat een etrleurstellend telefoontje zeg kan mij voorstellen dat je gaat twijfelen of het allemaal wel kan.

Ik zou ook zeker vragen of ze niet eerst willen kijken hoe het BMS ervoor staat.

Meis iedereen snapt dat dit niet goed is voor je zelf het is echt slopend zo.

Nu maar dat hij dan zaterdag wel heel goed nieuws heeft!

Waneer moet je er weer heen dan volgende week?

Liefs

Geplaatst

maya

on nee he nog geen goed nieuws gekregen

kan me voorstellen dat het je opbreekt, is logisch

je moet zo lang wachten.

Ik zou ook zeker vragen om een

ecohootje om het bms te checken kan geen kwaad

En anders opnieuw het schema in voor een maand pfffffff

maar ik hoop dat dat niet nodig is en je zaterdag wel goed nieuws krijgt

en je volgende mag komen om de eitjes op te halen en voor je tp

Sterkte deze dagen!!!!!!

Liefs claudia

Geplaatst

Hey meiden,

Wij mogen toch nu al met 7 weken voor een echo nu hebben wij deze op 6 April om 11.15.

Gelukkig had ik iemand anders aan de lijn en zij vond ook dat ik al met 7 weken een echo moest kunnen krijgen dus ze heeft mij er mooi ingezet.( Conni bedankt)

Mijn hub gaat het nu ook steeds meer geloven en zei vanmorgen in bed hè lieverd nu gaan we het jaar 2010 uit als pappa en mamma en hebben we is geen verdriet om het niet zwanger kunnen raken. Vond het zo lief heb dan ook even flink gehuild.

Ook maakt hij mij nu een ontbijt op het bed klaar heb namelijk sins gisteren al de heledag en nacht boven de wc pot gehangen en ik moet zeggen dat ik het er erg graag voor over hebt.

Meiden ik hou jullie op de hoogte.

Liefs

Geplaatst

Wat fijn dat je toch al met zeven weken terecht kan, ja dan wordt het wel werkelijkheid, 2010 wordt gewoon jullie jaar.

Geplaatst

Hier vanmorgen telefoon gehad van mvm en ze komen woensdag morgen al.

Moet zeggen dat ik wel weer een beetje eng vind om dan weer te gaan testen!

Verder gaat het hier erg goed ben alleen moe,moe,moe en erg misselijk maar dat hebben weer dan ook met alle liefde voor over.

Geplaatst

Chantal, spannend woensdag maar het gaat allemaal helemaal goed komen, April gaat niets worden wat afspreken betreft, 12 April wordt Justin opgenomen voor de volgende operatie...toch weer eng...brrr.

Geplaatst

Chantal ik weet dat ik het ook eng vond mvm. Zat mezelf gek te maken. Had zoiets van als het nou niet positief is, eng. Ik had heel licht getest. En dat terwijl ik er zeker geen 7 jaar op heb hoeven wachten.

Maar je kleine wondertje doet het nogsteeds goed. Fijn hoor ook dat je eerder voor een echo mag. Moet je wel verslag doen hoor hoe mooi je kleine is.

Hoop dat de misselijkheid snel zal afnemen. Al neemt het vaak pas na de 12 weken af.

Ik zei het toch een Klein gezond en mooi Tukkertje.

Geplaatst

Arzu Ik duim voor je. Lijkt me het ergste wat er is een kindje verliezen. Hoop het nooit mee te maken. Heb zelf 2x een mk gehad maar dat is in de verste verte niet te vergelijken met een overleden kindje. Heel veel sterkte en alle geluk voor in de toekomst.

Geplaatst

Ahhh Dani kan mij voorstellen dat je er erg tegen op ziet dat Justin weer die operatie moet onder gaan.Hoe lang moet hij er dan weer blijven? Bha moet er niet aan denken maar in ieder geval toi toi toi zal aan jullie denken.

Wat betreft die afspraak geen probleem hoor misschien zie we elkaar in Utrecht wel. hihihi drinken we daar ons eerste bakkie.

Liefs en doe Justin een dikke knuffel van mij

Geplaatst

Nou heb vanmorgen toch nog maar een keer getest en natuurlijk was ook deze positief, dus nu zie ik het bezoek van MvM niet meer zo zwaar in.

Het zal vast allemaal goed komen.

Ik moet trouwens zeggen dat ik elke keer als ik een test heb gedaan weer helemaal straal en een glimlach heb van oor tot oor.

Wij hebben trouwens mijn broer en schoonzus verteld dat we zwanger zijn

( helaas was voor hun ECD ook de enigste optie 5 jaar geleden maar omdat ze geen donor konden vinden hebben ze besloten om met z'n tweeen door te gaan en nu kan het helaas niet meer ernstige endo bij mijn schoonzus) Gelukkig hebben ze het goed op kunnen vangen en hebben we even flink met zijn vieren moeten huilen hun verdriet en ons geluk.

Ga nog even wat doen voor die mevrouw komt.

Geplaatst

Joehoee MvM is langs geweest en natuurlijk was de test vet positief ( angst haas dat ik ben)

Ik mag gelijk beginnen en heb mijn kadootjes ook al gekregen, ik vond het trouwens wel moeilijk om te kiezen ben namelijk niet zo van het nijntje maar heb toch voor het serviesje gekozen ook hebben we al het lijstje gekregen voor een echo die je krijgt alsje al vroeg begint met verzamelen verder nog een kalender tijdschrift en een leuke kaart om de test in te bewaren.

ben zo op gelucht dat deze test ook positief was!

liefs

Geplaatst

tja plassen in het potje maakt het wel heel echt hihi, nu echt gaan genieten hoor!!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ja Chantal het is echt zo!!! Lijkt mij ook een heel onwennig gevoel in het begin.

Je hebt er zolang op gewacht en dan is het eindelijk zover.

Arzu wat spannend, ga voor je duimen!!

Hier hebben we vanavond het verlossende telefoontje gekregen dat er dit keer geen terugplaatsing plaats vindt. Zelf hebben we besloten om ff een time-out in te lassen en in mei weer te starten. Het was een zware slopende maand vol met spanning, teleurstelling en hoop. Komende maand willen we ff bijtanken en "gewoon" onze dingen doen. Wat hiervoor heel normaal was, voelt nu als een luxe.

Tot gauw, liefs Maya

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden