Ga naar inhoud

Dagboek Chantal Eiceldonatie 2009/2010

Aanbevolen Berichten

• Reacties 470
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Chantal als je wat van je kan laten horen, en wil natuurlijk, heel graag. Ben een beetje bezorgd om jullie.

Ik wens jullie alle goeds en duim voor jullie dat jullie een kanjer van een wonder op de wereld gaan zetten. Nu al wel weer ruim 33 weken. Nog even ruim 3.5 weken blijven zitten moppie.

Heel veel liefs en denk aan jullie.

Dikke kus Pul

Geplaatst

Hey Meiden,

Eindelijks weer een berichtje van mij;)

Maya, meis wat spijtig om te lezen dat jullie poging is mislukt hoe gaat het nu met je?????

Pulletje Sorry dat ik er zo weinig ben op de site heb er de laatste weken weinig puf voor maar denk natuurlijk wel aan jullie allemaal hoor vergeten doen we je echt niet.

Hoe gaat het nu met jou en hoe ver zijn jullie nu in jullie traject ben je al aan het stimuleren?

Zal je snel een pb sturen ben namelijk erg benieuwd hoe jij je nu voeld en waar jullie nu staan.

Nu dan een updat van hier.

Nou heb dus nu al een paar keer aan de CTG gelegen om te kijken hoe het nu verder gaat met onze kleine uk en de laatste keer was maandag avond nadatik al twee dagen harde buiken had om de 7 á 8 min maar gelukkig doen ze nog weinig al is onze uk al mooi ingedaald en ligt ze vast met haar hoofdje ook heb ik sins maandag een kleine opening de de ontsluiting is aan het beginnen maar dit kan nog wel even duren maar kan ook heel snel gaan dus gewoon rustig aan doen en afwachten.

Vandaag hebben we weer controle gehad bij de gyn en een groeiecho en onze kleine heeft een flinke groeispurt gemaakt het hoofdje en de boven beentjes lopen nu een week voor maar ze heeft net als mamma en pappa al een flinke buik de buikomvang ligt nu al op 37 weken en 2 dagen dus ze groeit nu toch echt iets te hard naar aanleiding hiervan moet ik mijn insuline iets gaan verhogen en nog strenge op mijn dieet letten. Verder gaat alles goed haar hartslag, navelstreng en placenta doen het allemaal goed ook zit ik aan de bovengrens met het vruchtwater en dat is dan ook goed te zien aan mijn buik ( krijg ook elke keer te horen van zo zo jij bent er ook bijna)

Maar het goede nieuws is dat wij nog maar maximaal 4 weken hoeven te wachten voor ze in gaan leiden maar naar alle waarscheinlijkheidgaan ze mij al inleiden met 36 weken of ze moet natuurlijk eerder komen uit haar zelf.

meiden ik ga ze weer even rusten maar weet dat als ik even niet op de site ben ik wel aan jullie denk en mocht er echt iets zijn dan laat ik het jullie weten.

Liefs

Geplaatst

Lieverd je moet alleen reageren als je wil en puf hebt.

Ben soms alleen een beetje bezorgd.

Nog 2 weken. Ik ben zo benieuwd hoe ze is, hoe het zal gaan met de bevalling enz. En natuurlijk hoe je het als moeder ervaart. Het komt nu zo onwijs dichtbij.

Bijna moeder. Over 3 weken ligt ze zeker lekker naast je.

Geplaatst

hey meiden,

Hier weer een update van deze week ga nu proberen om elke week even een update te geven wandt er gebeurd eigenlijk zo veel in een week;)

Maandag zijn wedus naar de verpleegkundige geweest om de bevalling te bespreken nou had mijn tijd beter ergens anders in kunnen steken wand ze vertelde niks nieuws alles had onze gyn ons al verteld.

Dinsdagavond zijn we naarde voorlichtingsavond geweest over borstvoeding en ook al hadik veel gelezen op het net toch hebben we hier wel wat aan gehad maar wat een rot stoelen hebben ze op het ziekenhuis hier zeg de voorlichting duurde twee uur en dat op die ikea klapstoeltjes hadmij geen goed gedaan, heb dan ook de hele nacht veel last gehad van harde buiken en een heel druk kind dus van slapen kwam erg weinig.

Woensdag moest ik weer voo rcontrole naar mijn gyn nou is hij opzich wel heel tevreden maar doordat het kind zo vreselijk druk was geweest en nog was heeft hij toch weer een echo gemaakt en natuurlijk even naar het hartje geluisterd nu was de echo wel goed maar had onze kleine uk een hartslag van 180/190 slagen per minute nou dat was dus niet goed ik moest mij gelijk weer melden bij de eerste hulp voor zwangeren en dan gelijk aan de CTG hier hebben we dan ook weer meer als 2 uur aan gelegen en gelukkig werdt de hartslag wat rustige toen ik meer als een uur op het bed lag dus ik mocht naar huis met weer de melding toch nog rustige aan gaan doen en ik weet niet hoe rustig ik het moet gaan doen maar ik doe al helemaal niks meer dus vandaag komt er toch een bed in de woonkamer zodat ik kan blijven liggen als er bezoek komt.

Nu moet ik mij vanmorgen weer melden en moet ik weer aan de CTG om te kijken of de kleine het nog goed maakt.

Verder hebben we het gehad over het inleiden en dat ik graag wou weten wanneer hij dat wou doen en daar kreeg ik niet echt antwoord op het lag er aan hoe onze uk het verder gaat doen het kan zo maar zijn als het woensdag niet zo heel goed gaat ik donderdag dan al wordt ingeleid maar het kan ook zo nog wel 2 á 3 weken duren max.

Donderdag zijn we naar de internist geweest voor mijn suiker en ook zij was erg te spreken en zij gaat zeker het advies aan de gyn geven om in week 37 in te leiden als we dat gaan halen en niet te wachten tot week 38 we zullen dus wel zien wanneer het word maar van mij mag het nu wel een keertje komen al is het natuurlijk beter dat het pas in week 37 komt.

Zo ga mij nu maar is aankleden en dan moet ik mij zo om 10.00 melden op het ziekenhuis voor de CTG hopelijk is alles weer goed met onze kleine uk al is het weer de hele nacht aan het bewegen geweest hihihihi zo houd ze mammaal mooi wakker;)

Iedereen een fijne dag gewenst en ik laat het jullie nog wel even weten vandaag hoe het nu is gegaan vanmorgen.

Liefs

Geplaatst

Hoi Lieverd,

ik snap dat je fotomodelletje nu wel mag komen. Het is nu al een echte eigenwijze meid.

Ik hoop dat CTG's helemaal goed zullen zijn. En dat de laatste 2 weken snel en zonder strubbelingen voorbij gaan.

Heel veel geluk,

Ik denk aan jullie.

Pulletje

Geplaatst

Hoi Chantal,

Als ik het zo lees, houd de kleine zich al goed bezig. Toch hoop ik dan ze toch nog eventjes lekker bij je in de buik blijft.

Gelukkig wordt je goed in de gaten gehouden, en hoop ik dat het vanmorgen ook goed is gegaan??

Hier gaat het wel weer. De hele week platgelegen met buikgriep, ben blij als ik maandag weer kan gaan werken.

Komende dinsdag hebben we weer een afspraak bij het Geertgen en dan horen we meer.

Zelf denk ik dat ik eerst weer alles moet afbreken en dan opnieuw moet opbouwen.

Afgelopen week heb ik de afspraak moeten verzetten, en daar door ben ik nu al aan mijn extra week bezig met estradiol te slikken.

Verder begin ik aan mijn 3e poging en dat houdt ook in weer beginnen bij het begin. Op de wachtlijst, geschikte donor, juiste dikte BMS etc.

Ik zie wel hoe het verloopt.

Meid ik wens je veel rust, en toi toi toi de laatste weken.

Liefs Maya

Geplaatst

@ Maya, meis het zit jou toch ook echt niet mee hé, ik heb gelezen dat je weer voor controle bent geweest en dat je BMS weer niet zo hard aan het groeien was hoop voor je dat de verhoging gaat helpen en dat je inderdaad nog een tp hebt dit jaar.

Meis ik duim voor je!!!!!!!!!!

@ Allen,

Vandaag weer op controle geweest en alles is goed met onze uk ze ligt mooi vast in de bekken en en we hebben afgesproken dat ik uiterlijk 4 nov ingeleid ga worden dus dat wil zeggen nog 2 weken te gan en dan hebben we bijna onze kleine in onze handen en ik moet jullie eerlijk bekennen dat ik ook bijna niet meer wachten kan om ons kleintje in het echt te zien.

Ga nu weer even rusten hebben vanavond een verjaardag van mijn schoonpappa hij is 65 geworden dus een mooi leeftijd om opa te worden vinden jullie ook niet?

Liefs

Geplaatst

Nou we zijn dus vandaag bij de gyn geweest en hebben nu een datum voor de inleiding en deze is dus iets vervroegd omdat mijn bloeddruk aan het stijgen is 130/90 was altijd 110/70 dus ook mijn urine nalaten kijken vandaag en die was gelukkig schoon nu kan ik straks bellen voor de uitslag van het bloed en mocht deze dus toch een vergiftiging aan geven dan hoor ik gelijk of ze toch niet morgen gaan inleiden en anders zaterdag weer een CTG en bloeddruk laten meten.

Onze Uk ligt er helemaal klaar voor ik heb nu 2 cm ontsluiting en ze heeft even gekeken of ze het hoofdje al kon voelen en dat kon ze dus nu heeft ze in ieder geval voor maandag 1 nov de verloskamer geregeld we moeten ons dan om 7.00 melden en hopen dan ook die dag nog onze kleine uk in onze handen te hebben.

Meiden ik moet zeggen dat ik nu toch wel zenuwachtig aan het worden ben en nu paslast krijg van nesteldrang en wil dus nog heel veel doen voor die tijd;)

Geplaatst

chantal

Wauwww een datum jeetje word super spannend he en al zo snel ook nog een aar dagen, volgende week heb je je baby!!!!!!

eind van je zwangerschap is in zicht!!

Ik hoop dat jou inleiding sneller gaat dan de mijne de mijne heeft 2 dagen geduurd voordat ik enig ontsluiting had, maar toen

konden ze de vliezen breken en infuus aanbrengen en toen kwam er ook actie en kwam het gang!

maar ik lees dat jij nu al 2 cm hebt dus ik denk dat het dan sneller gaat, ik had toen nog niets toen ze begonnen met de tabletten.

Succes met de laatste loodjes!!!

liefs claudia

Geplaatst

Wow Chantal,

Wat spannend zeg! Ik hoop dat het allemaal goed gaat, dat je je nestje nog "klaar kunt maken" en dat je niet meer zo lang hoeft te wachten. Héél veel sterkte en succes!

Liefs,

Geplaatst

WoW einde is nu inzicht voor je.

Ik wil je bij deze heel veel succes wensen met de komende bevalling toi toi toi.

En daarna heerlijk genieten van jullie uk.

Gr. Corina.

Geplaatst

Hey Chantal,

Oww meid wat spannend. Zooo lang gewacht en nu bijna is het zover.

Wens je alvast veel succes en geluk voor jullie.

Liefs Maya

Geplaatst

Hey meiden

Bedankt voor jullie berichtjes doen me goed!

Zoals jullie zien aan de tijd kan ik niet echt goed slapen heb gelukkig nog wel 2.5 geslapen maar er gaat vanalles door mijn hoofd vannacht en begin daarom eigenlijk toch wel zenuwachtig te worden gaat alles goed hoe ziet ze eruit,mag ze bij mij op de kamer blijven ivm met suikerspiegel en hoef ze niet naar de couveuse, hoelang zal het gaan duren enz enz enz

Wij hebben hier in de omegeving niks gezegt iedereen heeft wel zo zijn idee wanneer de kleine komt maar niemand weet dat ze over een aantal uur al op deze wereld is ben dan ook benieuwd wat ze van de naam vinden enzo

Gisteren hebben we aleen maar leuke dingen gedaan nog even met zijn tweeen en natuurlijk nog een keer het huisje gepoetst ( was nog niet schoon genoeg hihhihi)

Meiden ikkruip nog even weer in bed misschien dat ik nog een uurtje slaap kan pakken:happy8:

PS meiden die deze week nog weer afspraken hebben heel veel succes zodra ik thuis ben en kan reageer ik even op jullie.

Liefs en een dikke knuf

Geplaatst

hey,

Hier een berichtje uit het zh helaas heb ik vanmorgen wel gel gekregen en gaan ze om 13.00 weer kijken hoe ver het is ( gelukkig krijg ik wel meer harde buiken nu) mocht de gel nog niet genoeg gedaan hebben dan krijg ik nog een keer gel anders gaan ze de vliezen breken dus wij wachten af maar ik hou jullie op de hoogte

Geplaatst

Chantal zet hem op meis ik denk aan jullie en ik hoop dat jullie vandaag nog de kleine in jullie armen mogen sluiten.

Toi toi toi.

Gr Corina.

Geplaatst

Hey meiden

Even snel een update,

Vanmorgen dus gel gekregen en ik kreeg hier zoveel reactie op dat ze het vanmiddag niet nog een keer wouden doen nu kom ik net weer van de CTG en is er wel veel contractie te zien en de ontsluiting wordt ook langzaam meer maar helaas wil mijn barmoedermond nog niet helemaal verweken en moet ik vanavond nog een keer aan de CTG om te kijken of de contracties blijven.

De verwachting is dat ze morgen om 7.00 de vliezen gaan breken en dan hoop ik toch echt dat ik morgen onze uk in de armen mag sluiten.

Ik ga zo proberen nog wat te slapen heb man lief naar huis gestuurd en die komt straks nog even een bakkie koffie drinken ( wonen dicht bij het ZH).

Meiden hou jullie op de hoogte.

Geplaatst

Ik hoop dat je een goede nacht hebt. Of dat ze toch nog vannacht komt.

Hoogstwaarschijnlijk ben je morgen moeder! Vorig jaar een dag net als alle andere. Vanaf morgen de belangrijkste dag van het jaar voor altijd.

Fijn dat ze tegenwoordig internet hebben op zaal.

Zet 'em op.

Geplaatst

Het wordt inderdaad morgen of misschien wel overmorgen ( gaan we niet van uit)

CTG geeft nog steeds veel contracties aan maar niet genoeg om de vliezen te breken maar naar onderzoek te horen gekregen dat ze er van uit gaan dat morgen om 7.00 de vliezen worden gebroken en ik aan het infuus moet om meer weeen optewekken we zullen dan wel zien en mocht dat zo zijn dan heb ik even geen internet en kom ik hier pas weer terug als de klus geklaart is;)

Ga nu zo proberen te slapen maar moet zeggen dat ik daar de rust nog niet toe heb dus ik hoop dat ik zonder meds kan in slaap kan komen.

Slaap lekker allemaal

Geplaatst

Hey Chantal,

Lees net elders op het forum, dat jullie de trotse ouders zijn geworden van een dochter. Van harte gefeliciteerd met jullie kleine meid.

Rot voor je dat je een moeilijke bevalling hebt gehad. Ik wens je veel rust en een voorspoedig herstel. Gelukkig doet de kleine meid het goed.

Na zoveel jaren van wachten kunnen jullie nu eindelijk gaan genieten.

Ik wens jullie dan ook veel geluk met zijn drieën.

Liefs Maya

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden