Ga naar inhoud

Dagboek Chantal Eiceldonatie 2009/2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Chantal

wat vervelnd nou van je bloeddruk die erhoogd is, hopelijk krijgen jullie het onder controle zonder gekke toestanden!!

elena

oh wat een schatjes zeg, heerlijk!!

kan niet wachten tot mijn kindje er is!

En die van jou te zien, misschien nog voor mijn bevalling!

Je leest gewoon het geluk en de liefde jou berichtje mooi om te lezen!

Ook leuk om te lezen (van de week)dat je nog van je cryos gebruik wil maken voor nog 1 of 2 kindjes!

Liefs claudia

• 3 weken later...
  • Reacties 470
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Chantal: Hoe gaat het met jou en de kleine?

Probeer positief te blijven. De kleine moet gewoon komen. Hij/zij is nu al door zoveel mensen geliefd. Al zoveel mensen die van die kleine van jou houden. En zoveel mensen die zo trots op jullie zijn.

Je bent een toppertje en wordt een topper van een moeder!

Geplaatst

Hoi Claudia,

Lees in je onderschrift dat ze je gisteren in gingen leiden.

Hoop dat alles goed zal verlopen en dat we een keer bericht van je zullen krijgen.

Heel veel succes!!!

Geplaatst

@ Elena, wauwww meis wat een kanjers die boy's van jullie zeg kan mij voorstellen dat je zo van ze geniet gewoon geweldig!!!!!!

Vind het geweldig dat jullie nog door gaan met de cryo's ik had ze ook niet kunnen laten vernietigen hoor en ja helaas mag je ze nog niet doneren in nederland.

Ik hoop voor jullie dat jullie snel weer kunnen beginnen eind aug hebben jullie toch weer een afspraak in het UMCU weer bij dr candido?

@ Claudia,meis hou je update's goed in de gaten hoor bij uitgerekend september!

had zo gehoopt dat het sneller zou gaan, hoop maar dat jullie snel jullie kleine in jullie handen mogen houden.

@ Pulletje, wat ben je toch een lieverd zeg!

Zag net je PBtje zal zo even reageren je bent en blijft een toppertje.

Zo dan nu een update van ons bezoek aan de gyn vandaag!

Vandaag dus naar de gyn geweest enn alles was weer goed zelfs de bloeddruk was weer mooi laag 110/70 en dat gaf mij toch wel weer een beetje rust zat mij toch niet lekker dat hij de vorige keer 130/90 was.

Hartslag van onze kleine meid was ook goed helaas geen echo dit keer maar over 11/5 week hebben we de pret echo en dan kunnen we weer gaan genieten van onze kleine.

Verder moet ik morgen een dagcurvelaten prikken voor suiker maar heb helemaal vergeten te vragen hoe dit nu in zijn werk gaat weet dat ik de eerste keer nuchter moet maar hoe het daarna gaat geen idee jullie???????

Ik met dit laten doen omdat er veel diabets bij ons in de familie voorkomt en ik al wat overgewicht heb maar degyn verwachte er eigenlijk niks van omdat ik niet zo heel veel in gewicht ben aan gekomen ben namelijk nu bijna 4 kilo zwaarder als toen ik zwanger raakte dus daar zijn we wel heel blij meer en ik hoefde me daarook geen zorgen over te maken want het kleintje neemt toch wel wat het nodig heeft;)

Ook moet ik morgen een dagcurve laten prikken voor de suiker maar heb vergeten te vragen hoe dit in zijn werk gaat weet iemand van jullie dit?

moet dit laten doen omdat de kan op complicaties iets hoger liggen bij ECD maar de gyn verwachte er eigenlijk weinig van ben namelijk nog maar 4 kilo boven mijn start gewicht dus waarschijnlijk neemt ons meisje wat extra van mij wat ik helemaal niet erg vind;)

Ga zo lekker even in bad ben daar al zolang niet meer in geweest omdat ik bang ben dat ik er niet uit kan komen met mijn BI maar mijn manetje is thuis vanavond dus die kan mij mooi helpen als het niet lukt.

Geplaatst

Die dagcurve heb ik ook gehad. Wel 8 jaar geleden. Met 37 weken zwangerschap had lekker veel nut. Maar goed. Ik was totaal 40 kilo aangekomen bij mijn dochter.

Ze prikte me eerst nuchter, daarna moest ik gaan ontbijten en toen mat ze mijn suiker weer.

Is handig om eten mee te nemen of daar lekker te gaan luchen.

Ps, je hebt het geslacht van de kleine erin gezet.

Geplaatst

Nou meiden gisteren dus een dagcurve laten prikken voor de suiker en nu blijkt dat mijn suiker dus niet goed is:(

Nuchter was helemaal goed 4.9 na het ontbijt was ook nog goed 6.6 wel iets aan de hoge kant maar die vanna de middag was echt veelste hoog volgens de asistent deze was namelijk 8.1 en mag niet hoger zijn als 7.0 dus nu moeten we volgende week woensdag weer naar de gyn krijgdan een echo en ze gaan me vertellen wat ik moet gaan doen moet in iedergeval op een dieet endan hopen dat het beter wordt.

Nu is het wel zo dat er bij ons in de familie veel suiker voorkomt maar had mijn suiker altijd te laag dus ik schrok hier wel van.

Baal nu dat de afspraak pas woensdag kan was het liefst vandaag gegaan.

Geplaatst

Chantal: Balen zeg. Is de kleine ook zo groot?

Al was ze met 24 weken nog een week achter in de groei.

Mijn oudste is geboren met 4600 en 57cm. Bestwel groot voor een 1e en een meisje.

Heb je ook veel dorst? Ik dronk echt zo'n 5 liter op een dag terwijl ik normaal al moeite met 1.5 liter heb.

Mij testte ze pas met 37 weken. Toen was het eigenlijk zinloos om nog op dieet te gaan.

Maar jouw kleine moppie gaat gewoon mooi gezond op de wereld komen. Net als die van Claudia.

Zijn hobbels op de weg maar die gaan weg en een klein wondertje komt er zeker bij jullie.

Nog maar 3 maandjes dan zijn jullie supertrotse ouders.

Dat is zo gaaf de eerste keer naar buiten met de kinderwagen. Dat gaan jullie allemaal meemaken. En nog veel meer.

• 3 weken later...
Geplaatst

Joehoeee mijn laptop en ons internet doen het gelukkig weer, wat is dat een ramp zeg als dat ding het niet doet;)

Nou vorige week dus naar de gyn voor de zwangerschaps suiker en gelukkig is deze niet heel erg te hoog maar het schommeld wel heel erg dus door gestuurd naar de diabetes verpleegkundige en daar konden we ook gelijk terecht nu naar 9 dagen 5x per dag prikken is de conclussie dat het dus heel erg schommelt tussen de 4.0 en 5.8 nuchter en na de maaltijd schommelt het tussen de 6.5 en 8.8 dus dat is te hoog, nu hebben wij afgelopen dinsdag een gesprek gehad bij de internist en zij wil het nog even aan zien heb nu om de dag telefonisch contact met de diabetesverpleegkundige en als de waardes verder om hoog gaan moet ik mij gelijk melden bij de internist en moet ik gaan spuiten de verwachting van de internist is dat ik rond de 31 weken op mijn top zal zitten en dan ook aan het spuiten zal zijn baal er wel van maar we moeten het nog maar eerst zien.

Nu maar is eerst op een dieet en dat gaat eigenlijk erg goed moet dat ook woensdag naar de dieetiste terug en hoor dan wel wat ik nog meer moet schappen uit mijn dieet of wat ik juist wel moet eten.

Maandag hebben we ook onze pret echo gehad en wat is het toch een schatje die kleine van ons ze lag eerst weer helemaal met haar gezicht in de placenta te slapen maar naar een beetje geduw en gespring draaide ze haar gezichtje mooi bij en hebben we kunnen zien dat ze heel veel op pappa gaat lijken ze heeft in iedergeval zijn neus en lippen. wij zijn in iedergeval helemaal verliefd op onze kleine uk....

oja volgens mij heeft ze toch een klein beetje van mij ze is namelijk vreselijk eigenwijs want ze draaide wel elke keer terug met haar gezicht ( al kan dit natuurlijk helemaal niet in ons geval maar vind het wel een prettig idee om het toch zo te zien)

@ pulletje onze kleine uk is gelukkig nog niet erg groot ook bij ons liep ze met 20 weken wat achter en nu ligt ze een week voor hopelijk blijft het ook maar een week vind z'n klein lief ding zo vreselijk schattig.

Maar hoe gaat het nu met jou heb je al iets gehoord van het VU wanneer jij daar naar toe moet en wanneer het nu echt gaat beginnen voor je ben benieuwd je gaat gaat het vast geweldig doen!!!!!!!

@Claudia, meis wat is jullie Noa een mooi poppertje zeg gaat alles goed met haar en met jou natuurlijk?

Hopelijk ben je lekker aan het genieten van het mamma zijn.

Ik ga mij maar is aankleden moeten zo weg voor inkopen voor de zaak voor 2011 heb er totaal geen zin maarja moet toch wel weten wat er komt hé.

ik wens jullie allemaal een hele fijne zondag en zo aan het weer te zien hebben we er een lekker zonnetje bij.

Liefs

Geplaatst

Lastig dat je zo op dieet moet. Maar het is voor het goede doel. En straks ben je na je zwangerschap nog slanker als voorheen.

En wondertje in een wagen en slanke mama erachter.

Baby's van 5 of 6 pond zijn heel iel. Niet lekker dat baby wat je ziet bv op de reclame. Als ze wat zwaarder zijn zijn het juist van die lekkere hummels om te zien.

Maar ook die iele poppetje krijgen gelukkig binnen enkele weekjes dat lekkere puppyvet.

Geplaatst

En van die kleintjes hebben vaak meer opstart problemen. Kunnen zich moeilijker warmhouden. Als ze normaal op gewicht zijn of iets zwaarder maken ze meestal een betere start en zijn ze net even wat verder.

Geplaatst

Wauw 29 weken al. Met 30 weken gaat het snel. Dan is het echt aftellen. Wie weet heb je met 8 weken al je kleintje in handen. Dat is echt heel snel!

Hoe gaat het met je? Rustig blijven he meis.

Je bent zo ver het gaat goed komen!

Ik zat ook zo in de stress, vooral bij de oudste.

Toen zei mijn oma: Ik had dat ook was ook zo bang. Blij dat mijn dochter gezond geboren was, die stressie zwangerschap voorbij was. Maar toen de kleine er was en ik zwangere vrouwen zag die er zo van genoten vond ik het wel een gemis dat ik alleen bang was geweest. Heel veel wijsheid van een wijze vrouw.

En idd bij mij was het ook zo. Er waren zeker mooie momenten, heel emotioneel. Maar ik was vooral aan het aftellen tot de eindstreep ipv uitgerekende datum.

Probeer toch te genieten meis. Je maakt iets heel speciaals mee. Het is je na 7 jaar eindelijk gegeven. En helaas heb je geen luikje dat je af en toe even kan kijken of het goed gaat. Maar alles gaat goed met de kleine. Heb een beetje vertrouwen. Vrijwel altijd gaat het goed. En jij gaat bij die grote groep horen!

Geplaatst

Hey Pulletje wat ben jij toch een lieverd!!!

ik geniet ook zeker wel hoor elke keer als de kleine mij een goede schop of duw geeft sta ik er weer bij stil dat dit gewoon z'n mooi wonder is en ja ik wou dat ik z'n luikje had dat ik gewoon even kon spieken.

Helaas gaat het spuiten nu wel een feit worden moet mij morgen om 8.30 melden op het ziekenhuis en dan krijg ik alle medicijnen en uitleg van hoe en wat maar hier komen we ook wel weer door!!!

Geplaatst

Balen maar ze houden je heel goed in de gaten.

Mij hebben ze al die tijd laten lopen. Kleine is ruim 9 pond geworden. Ook hebben ze me 30 uur laten bevallen zonder pijnstilling met max aan weeopwekkers om zo toch natuurlijk te kunnen bevallen. Been, buik en rugweeën en hyperventilatie. Maar 8 jaar geleden had je na 17.00 pech want dan was er geen arts meer in huis(streekziekenhuis) alleen art.ass. Uiteindelijk sectio bleek ze nog nieteens te zijn ingedaald. Heel fijn.

Dit gaat jou niet gebeuren want ze letten goed op jou en de kleine.

Je krijgt het zeker niet kado. Maar nog even en dan is de kleine er.

De 38e week toch, Max?

Ben zo benieuwd. Ik weet nog wel dat je eerder testte en zwanger testte. Nog zo onwijs pril. En moet je nu kijken. Al zo ver op weg. Goed hoor!

Geplaatst

Even snel een update van wat er allemaal gebeurd is deze week!

helaas gaat alles niket helemaal volgens plan woensdag moest ik mij melden bij de diabetes verpleegkundige en kreeg ik te horen dat ik 3x daag moest spuiten met een kort werkende insuline en dat ik en dat ik rekening moest houden dat ik wassrschijnlijk over een tijdje ook voor de nacht een langwerkende insuline moest gaan spuiten en nou jullie raden het al het is nu al zo ver ik heb vanavond de eerste langwerken insuline gespoten gelukkig nog niet een hele hoge dosis maar baal hier wel van en ik hou mij dan ook maar voor dat het allemaal voor een goed doel is.

Maar meiden wat ben ik vandaag boos geweest zeg op onze apotheek eerst zou de fax er niet zijn maar ik had er bij gestaan dat het recept gefaxst was en toen wouden ze mij woensdag niet alle medicijnen in een keer mee geven nou ja dat kan ik dan nog begrijpen maar na dat ik vanmiddag met de internist en de diabetes verpleegkundige had afgesproken dat ik dus ook voor de nacht moest gaan spuiten en dat hun het recept zouden faxen naar de apotheek en ook nog eerst zouden bellen dat ze zeker wisten dat de medicijnen op voorraad zouden zijn ( ze hebben bijna nooit wat op voorraad de laatste tijd) maar alles zou klaar liggen en ik kon het komen halen na 17.00 dus ik was er om 17.15 en jullie raden het al de fax zou er weer niet zijn en er lang dus ook niks klaar wel wisten ze van het telefoontje maar ze hadden niks genoteerd dus er lag ook niks en ik moest maar gewoonde de kortwerkende insuline een keer spuiten in de nacht nou dacht het niet ga niet zomaar iets spuiten wat niet is afgesproken ben niet helemaal gek hoor, ik ben er erg boos weggegaan en heb naar het ziekenhuis gebeld ( wat hun niet wouden doen) en natuurlijk waren ze al naar huis maar ze hebben mij op de eerste hulp kunnen helpen en ik heb een nieuw recept op kunnen halen na 18.00 en kon daarmee naar de diensdoende apotheek en gelukkig is dit wel allemaal goed gegaan en ben ik nu weer wat rustige maar er gaat zeker nog wel een klacht naar de apotheek toe vind dit gewoon schandalig dat ze je gewoon zo het weekend in laten gaan en geen moeite willen doen voor je het lijkt wel of het ze gewoon niet intreseerd dat wij zoveel moeite hebben moeten doen voor dit kleintje en dan zal ik het door hun laten verknallen echt niet!!!!

Zo ben mijn verhaal weer kwijt en kan nu zo rustig naar mijn bedje toe.

Geplaatst

Het zit je ook allemaal niet mee.

Lekker geïnteresserd in de patiënten/klanten is de apotheek.

Mijn moeder had een paar weken geleden ook zo'n fijn iets met apotheek. Kreeg geen pijnstilling voor niersteenaanval. Het kon nog net met spoed naar apotheek gefaxd worden. Op vrijdag natuurlijk. 18.00 gaan ze dicht. Ze waren er 17.50. Wilden ze afsluiten en weggaan want het was zulk warm weer en al een hele week gewerkt. Wilde medicijnen niet pakken en geven aan de buurvrouw, zij haalde de medicatie voor mijn moeder.

Ik snap niet dat je dan in een dienstverlenende sector werkt. Die kan ook in de reclame van Niet geschikt.

Je bent je balkje kwijt. Maar 29.3 of 4 toch? Bijna 30 iig.

Wat een ontlading als de kleine uk lekker in haar bedje ligt. Nog 8.5 week toch?

Moet je ons dan wel snel op de hoogte brengen want we leven super met je mee!

Geplaatst

Chantal: Hoe is het nu met jou/jullie?

Morgen alweer 31 weken. Nog 6 weken en je mag al bevallen. Over 1.5 maand kan je mooi lieve kleine al in de wieg liggen. Dan lekker genieten en trots wezen heeel heel trots wezen.

Trek je het nog een beetje?

Hoe ga je het eigenlijk doen als de kleine geboren is m.b.t. werk? Alleen antwoorden als je wilt hoor!

Ik hoop dat alles goed gaat bij jullie. Ik denk aan je.

Liefs,

Pul

Geplaatst

Hey Pulletje,

Hier gaat alles wel goed alleen moet ik zeggen dat ik erg onzeker weer ben hoe straks alles gaat en vooral hoe ik straks ga reageren op mijn meisje en als onze donor haar in handen heeft, ik ben er van overtuigt dat alles goed gaat komen hoor maar ben een beetje bang voor mij reactie dus.....

Verder ben ik al een beetje aan het aftellen nu ik weet dat ons meisje eerder gaat komen moet woensdag weer naar de gyn en wil dan graag een afspraak zien in te plannen zodat ik een beetje weet wanneer en hoe allles gaat lopen ( ben echt een control freek hihihi)

met de suiker gaat het nu ook erg goed heb mijn waardes nu mooi stabiel al ben ik ondertussen wel iets meer gaan spuiten maar de verwachting is dat het bij deze eenheden gaat blijven. Voel mij in ieder geval wat fitter en ben ook iets gezellige voor mijn omgeving;)

Mijn mannetje gaat het nu ook steeds meer geloven hij had er nog al moeite mee om er van uit te gaan dat alles goed zou gaan maar gelukkig begint hij nu bij te draaien en kan hij ook meer genieten van het feit dat hij pappa gaat worden.

Gisteren hebben we mijn broer en schoonzus gevraagd of zij ons meisje als hun doopkindje willen had een kaartje geschreven met de tekst

Ik ben nog niet zo heel groot

maar toch ook niet meer piepklein

Nu ben ik nog een beetje "in wording"

maar straks, dan zal ik er zijn

Dan zijn we thuis met zijn drietjes

zo gezellig zo fijn

Toch wil ik nog iemand die van mij houdt

Willen jullie die speciale iemand voor mij zijn.

En natuurlijk willen ze dat zijn ze waren helemaal verbijsterd en vonden het een grote eer, dus wij ook helemaal gelukkig.

Ook hebben we gisteren de tekst naar de drukker gebracht en we krijgen aabkomende week de proefdruk ben erg benieuwd hoe dat er uit gaat zien.

Meis hoop dat alles goed met je is en ik ga proberen weer meer hier op het forum aanwezig te zijn.

Liefs

Geplaatst

Hey

Meiden kom jullie even een update geven van de laaste dagen.

Na dat ik hier op het forum ben geweest kreeg ik last van harde buiken en ben ik gaan rusten dez harde buiken hebben de hele dag en nacht aan gehouden en de volgende morgen waren ze er nog wel maar stukken minder dus niet gebeld met het ziekenhuis maar later op demiddag gisteren kreeg ik weer erg veel last van harde buiken en nu om de 10 min dus toch maar even het ziekenhuis gebeld en ik moest dus gelijk komen.

eenmaal aangekomen moest ik gelijk urine inleveren en aan de CTG hieruit bleek dat ik erg harde buiken had met 10 min en kleintjes met 5 min dit was dus een aanleiding om mij te gaan onderzoeken of ik al niet toevallig ontsluiting had en gelukkig was dat niet zo.

Na een tijdje namen de harde buiken wat af en mocht ik toch naar huis maar met de mededeling dat ik gelijk terug moest komen als ik weer meer harde buiken kreeg.

Dus jullie raden het al 2 uur later begon alles weer van voor af aan en ben ik opgenomen voor een nachtje ze hebben dit keer ook gelijk een inwendige echo gedaan om delengte van de baarmoedermond op te meten en deze was ook nog gelukkig lang genoeg en als alles weer wat rustige zal worden die nach en de inwendige echo vanmorgen zou ook goed zijn dan mocht ik weer naar huis met de nadruk dat ik nu echt bedrust ga nemen en niks meer mag doen.

Vanmorgen was de lengte van mijn baarmoedermond wel wat geslonken maar gelukkig nog zo lang dat ik dus nu met bedrust thuis ben en mij morgen om 9.30 weer moet melden bij mijn eigen gyn ook dan zal er weer gemeten worden en mocht het nu toch te snel korte worden dan moet ik naar Zwolle of naar het UMC Utrech en ga ik gelijk aan de weeen remmers ( alleen kan dit dan weer mijn suikers helemaal in de war gaan gooien maar alles voor onze uk)

Maar als ik onze uk nog 6 dagen bij mij kan houden dan mag ik gewoon hier in ons eigen ziekenhuis bevallen ( liever niet natuurlijk het liefst hebben we dat ze blijft zitten tot die 36 weken)

Ook is onze uk al mooi een stuk ingedaald en ligt ze al vast met haar hoofdje in mijn bekken dus we gaan er nu van uit dat het geen KS gaat worden.

Geplaatst

Nog een keer. Net geschreven en tekst weg.

Chantal: Meis je krijgt het niet kado. Bloed zweet en tranen. Ik hoop dat ze nu lekker tot 38 weken blijft zitten.

Voor de kleine fotomodel: Lief klein wondertje, ik begrijp dat je heel heel graag papa en mama wil zien voelen ruiken en knuffelen maar nog even een paar weekjes lekker in mama's buik. Nog even geduld lief klein meisje. Dan mag je lekker mee naar huis in je eigen bedje. Met zo'n lieve papa en mama is het wel moeilijk om te wachten maar wel doen hoor!

Wat een super lief gedicht voor je broer en schoonzus. Wat ontroerend. Wat is jullie meisje nodig en wat komt ze in een warm gezin terecht. Zo fijn!

Geplaatst

Hoi,

Ook ik wens je heel veel sterkte en hoop dat de kleine nog een aantal weken blijft zitten.

En daarna gezond en wel in jullie armen mag liggen.

Gr. Corina.

Geplaatst

Meiden

Zo vandaag weer op controle en alles was nog het zelfde als gisteren wel hebben ze weer mee gegeven dat ik echt niks mag doen dus daar houden we ons maar aan.

Ik hoef nu ook pas weer over 2 weken bij de gyn te komen als we dat halen maar mocht er weer eerder problemen zijn moet ik gelijk komen en niet eerst wachten of het weer afneemt.

meiden hou jullie op de hoogte.

oja we hebben nu ook de proefdruk van het kaartje in huis en ik moet zeggen dat het er erg leuk uitziet morgen even mijn hub ze laten bestellen en de enveloppen op laten halen dan kan ik die nog mooi gaan schrijven zodat alles klaar ligt als de kleine zich toch snel wil laten zien.

Liefs

Geplaatst

chantal,

Ik lees net van je harde buiken en opname in het ZH.

Ik hoop ook dat de kleine nog even op zich laat wachten elke dag/elke week is meegenomen.

Doe dus idd maar gewoon lekker helemaal niets.

Fijn dat de kaartjes binnen zijn!

Succes

liefs claudia

Geplaatst

Hoi Chantal,

Heb net even bij gelezen. Hoop dat alles weer goed gaat, en dat de kleine meid nog even op zich laat wachten.

Ik wens je veel rust en succes de komende weken.

Dikke knuffel Maya

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden