Ga naar inhoud

Dagboek Chantal Eiceldonatie 2009/2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Chantal super gefelciteerd wat geweldig dat jullie een .... krijgen!!!

Geniet lekker samen met jullie geheimpje en haal je berichtje hier maar af hoor :)

Ik start morgen met de progynova om de bms op te bouwen, heeft iemand tips qua bijwerkingen.

Ik heb op dit moment wegens die decapetyl ontzettend last van hoofdpijnen en migraines....gek word ik er van!

Liefs,

Mineut

• Reacties 470
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

bedankt voor de leuke reacties wij zijn hier ook echt helemaal gelukkig al hadhet ons niet uit gemaakt wat zou gaan worden bij is gewoon geweldig......

@ Mineut, ook ik haderg veel last van hoofdpijn bij de decapetyl en helaas ging dat pas over naar het stoppen ervan.

van de Progynova heb ik geen last gehad geen bijwerkingen dus hier kan ik je niet bij helpen ik heb ze wel elke dag op de zelfde tijdstip ingenomen ook al weet ik niet of dat heel veel uit maakt.

Meis vind het vreselijk spannend voor je en hoop dan ook dat je snel een mooie tp hebt.

Liefs

Geplaatst

Hoi meiden,

Ff snel vanaf mijn werk, want de harde schijf van mijn computer is gecrasht. Ik heb vanmorgen vroeg getest en deze was negatief. Ik had me er al een beetje op ingesteld, maar was toch erg teleurgesteld. Ondanks dat je weet dat de kans niet zo heel groot is. Vanavond start ik met de provera en over 3 weken moet ik dan terug naar Brabant.

oww Chantal ik lees dat je weet wat het wordt??? Spannend zeg. Als ik van de week wat meer tijd heb, stuur ik je ff een PB-tje. Nou meisjes ik ga weer snel aan de slag.

Tot gauw, liefs Maya

Geplaatst

Hey Maya wat een rot nieuws zelfs als je het aan ziet komen is het toch elke keer zo'n teleurstelling. Sterkte hiermee en hopelijk om naar een heel succesvol vervolg!

Liefs,

Mineut

Geplaatst

Hey meiden,

Even snel een kleine updat van onze 20 weken echo vandaag.

We hebben weer goed kunnen genieten van onze kleine ukkepuk gelukkig is alles goed en hebben we weer een bevestiging gekregen van het geslacht dus ik ga nu helemaal los met het inkopen.

Onze uk loopt met het hoofdomvang en de lengte van de beentjes z'n week achter maar dat was niet zo erg en met de buikomvang is het net als mamma een lekker bolle hier liep het dus 3 dagen voor.

Vderder werkt alles goed vooe zover ze dat allemaal kunnen zien op z'n echo poefff had ik me voor niks zo druk gemaakt dat ik nu weer in mijn bedje lig met een stevige hoofdpijn maar wou het toch weer even graag met jullie delen.

Meiden hoe gaat het verder met jullie?????

Liefs

Geplaatst

Maya: Lieverd hoe is het je?

Chantal: Gefeliciteerd! Heb je hoofdpijn van de spanning?

Ik weet dat ik elke keer na een goede 20 weken echo helemaal in tranen was dat het mij gegund werd. Echoscopiste keek elke keer verbaasd. Maar ik zei al het is niet gewoon om een gezond kindje te krijgen dat is heel bijzonder. Gelukkig is het veruit meestal gezond maar het blijft bijzonder.

En zo'n bijzonder gezond mooi kindje ga jij ook krijgen.

Ben zo blij voor je.

Weer een giga geniet moment, ondanks de hoofdpijn.

En daarna lekker shoppen. Leuk in de aanbiedingentijd. Neem wel iemand mee die de tassen kan sjouwen!

Geplaatst

Hey Pulletje,

Wat ben je toch een lievertje!!!!!

Ik heb inderdaad die hoofdpijn van de spanning heb ik altijd al veel last van maar nu ik zwanger ben lijkt het wel steeds erger te worden.

Dat iemand meenemen gaat zeker gebeuren mijn schoonouders willen eigenlijk zoveel mogelijk betalen alleen zij weet dan ook wat we krijgen voor geslacht.

Verder vanmiddag telefoon gehad van het ziekenhuis moest namelijk mijn urine en bloedlaten testen omdat ik al een tijdje wat buikpijn heb in de onderbuik ( dacht zelf bandenpijn of dat het inverband stond met mijn bekkeininstabiliteit) maar het is waarschijnlijk een blaasontsteking en of ik gelijk even wou komen met een nieuw potje want het moest op kweek gezet worden dus moet nu even afwachten wanneer ik hier de uitslag van heb ben het namelijk vergeten te vragen dus morgen vroeg maar even bellen.

Geplaatst

Hoi meisjes,

Chantal, wat fijn dat het allemaal zo goed gaat. Op de blaasontsteking na. Kan me voorstellen dat je nu helemaal los gaat, met kleertjes etc. Moet mezelf nu al inhouden.

Kan zo lekker zwijmelen op de kinderafdeling van o.a. de hema en H&M.

Geniet ervan, het is je zo gegund.

Hier gaat het momenteel wel weer. Afgelopen zondag al gaan menstrueren. Heel veel last gehad van krampen, zo erg dat ik dinsdag iets eerder van mijn werk naar huis ben gestuurd. Mijn man is me komen halen, ik had zo'n pijn dat ik werkelijk dacht dat ik flauw ging vallen. Eenmaal thuis ben ik op de bank gaan liggen met wat paracetamols.

Ik moet zeggen nu gaat het wel weer. Morgen even bellen voor een nieuwe afspraak.

Ik hou jullie op de hoogte.

Liefs Maya

Geplaatst

Nou meiskes,

Chantal wat super dat het goed was en ik kan mij voorstellen dat hoofdpijnen met de stress te maken hebben het is ook toch allemaal heel spannend! Doe maar rustig aan en proberen te genieten het blijft een mooi wondertje! Spannend dat jullie ook weten wat het is kan je lekker gaan genieten en een beeld gaan vormen van jullie ukje!

Maya het is allemaal gewoon een rot traject maar op naar een mooie volgende kans en het zal gaan lukken hoor!

Gisteren mijn echo gekregen om te kijken naar mijn baarmoederslijmvlies voor de tp in Spanje volgende week, helaas slecht nieuws, mijn bms was wel goed 8,3 dus ik helemaal happy de peppy.

Vervolgens krijg ik de vraag bent u niet zwanger, zit een zwart rond iets met een laagje er omheen en een triple layer baarmoederslijmvlies....het zal een wind ei zijn denk ik.

Vervolgens krijg ik te horen dat er weer een poliep in mijn baarmoeder zit waar ik vorig jaar aan geopereerd was en gek genoeg bij de echo in mei was NIETS te zien echt ik ben er zo klaar mee.

Onze poging is dus afgeblazen, moet nu proberen vluchten terug te claimen, kan op zijn vroegst in september dan voor de tp gaan en nog ergens hopelijk geopereerd worden....echt jongens hoeveel kan je tegen je hebben, dacht dat de aswolk alweer genoeg was geweest.

Ben gisteravond met utrogestan begonnen, ga voor de zekerheid zondag nog maar een test doen aangezien het zh urine had genomen en mij belde die middag dat de zwangerschapstest negatief was maar zij vonden het allemaal vreemd omdat het allemaal aangeeft dat ik zwanger ben inclusief mijn ronde zwarte "balletje" weet niet hoe ik het moet uitleggen.

Dus ik ben gewoon even bleeehhhhh met alles en ga nu gewoon lekker even feesten en roken denk ik dan maar :)

Liefs,

Mineut

Geplaatst

Jeetje mineut wat een verschrikkelijk nieuws voor je ik kan me voorstellen dat je verschrikkelijk baalt.

Meis heel veel sterkte.

Gr. Corina.

Geplaatst

Hi meisjes,

Nou het is inderdaad een "wind ei" dus een spook zwangerschap, ik moet nu nog 1 dag doorgaan met progynova en de utrogestan en dan stoppen zodat ik daarna ongi zal worden.

Op naar een operatie welke nog ingeboekt moet worden en dan hoop ik in oktober weer aan de beurt te zijn....wat een rot traject en zo balen dat mijn baarmoeder ineens weer zoiets heeft maar goed het is niet anders.

Zal proberen weer wat positieviteit op te doen over deze 2+ maanden zodat ik er vol voor kan gaan met het ecd traject.

Liefs,

Mineut

Geplaatst

Dag meiden,

Mineut wat een tegenslag. Opnieuw vertraging om door te kunnen gaan met het traject. Kan goed begrijpen dat je er de balen van hebt. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt, wanneer de operatie is. Ik wens je veel sterkte en kracht voor de komende maanden. Ik blijf aan je denken en hoop dat jullie snel kunnen verder gaan met het verwezenlijke van jullie droom!!

Liefs Maya

Geplaatst

Hoi meiden,

Net even 'bij'gelezen na onze vakantie. Mineut, wat een pech met dat windei! En Maya, ik lees net dat de poging is mislukt. Bah, ik had je zoveel meer gegund! Wanneer mag je voor een volgende poging?

Chantal, ik word nu toch wel erg nieuwsgierig. Stuur je binnenkort misschien wel een PB. Wel leuk om het te weten hè! Ik wilde het bij de zwangerschap van mijn zoontje ook graag weten, was zo nieuwsgierig! Het is idd leuk dat je dan gericht kunt gaan inkopen, maar ik was ook al hele 'gesprekjes' met hem aan het voeren en liedjes voor hem aan het zingen en dan is het toch leuk als je weet of het een jongetje of meisje is.

Pulletje, de frequentie van contact ervaar ik ook als best lastig. Onze donor is erg enthousiast en belt me soms wel twee keer per dag. Omdat ik afhankelijk ben van haar, wil ik haar niet tegen me in het harnas jagen en iets verkeerd zeggen, maar van mij mag het best ietsje minder. Maar ik wil niet het idee geven dat ik niet blij met haar ben... Is best moeilijk!

Onze vakantie was heerlijk! Toscane is heel erg mooi en ik had best nog wel drie weken langer willen blijven. Aan de andere kant: Nog drie weken de pil slikken en dan gaat onze ecd-poging beginnen... Komt nu echt dichtbij!

Liefs,

Leora

Geplaatst

Hoi Dames,

Vandaag terug geweest naar Geertgen. Ik had er het volste vertrouwen in dat het BMS meteen de goede dikte had, net als de vorige keer. Maar helaas het was pas 4.8 en dus niet dik genoeg. Volgende week dinsdag moeten we terug, en de tabletten worden worden verhoogd van 3 naar 4.

Leora fijn om te lezen dat je zo'n leuke vakantie hebt gehad. Voor jouw breekt nu ook een spannende tijd aan. Ik wens je veel succes en geluk natuurlijk bij het verwezenlijke van jullie droom.

Vanavond ff lekker met een vriendin naar Maastricht geweest. Heerlijk op een terrasje gezeten en achter het scherm genoten van een deel van het concert van Andre Rieu.

Dit was echt even genieten!!!

Tot gauw, Maya

• 2 weken later...
Geplaatst

Hey meiden,

Sorry voor de later reactie van mij kant ben nog wel regelmatig op het forum maar heb gewoon niet zoveel puff om te reageren er is veel gebeurd hier de laatste tijd in mijn omgeving.

Mineut, meis het zit jou toch ook echt niet mee hé wat vreselijk balen ik hoop dan maar dat je snel geholpen kunt worden en dan met goede moet weer verder.

En net wat je zegt het is inderdaad een rot traject en alsje lichaam het dan ook nog eens met zo iets laat afweten dan heb je gewoon even geen vertrouwen meer in je zelf maar meis geeft de moed niet op ik doe het in iede geval niet voor jullie en hoop dat jullie dat jullie een geweldig 2011 gaan krijgen met alskers op de room een heel mooi wondertje.

Maya, meis zie net je onderschrift het wil inderdaad niet er vlotten met je BMS dit keer hebben ze daar een verklaring voor?

Ik hoop dan ook dat jullie volgende week wel weer verder kunnnen meis duim voor je!!!!

Leora, meis welkom terug van je vakantie fijn om te lezen dat jullie het mooi hebben gehad en lekker hebben genoten.

Maar meis voor jullie begint het nu bijna kun je de spanning nog een beetje aan?

Ik blijf ook voor jullie natuurlijk duimen dat alles goed gaat en dat jullie hier snel goed nieuws kunnen melden.

Pulletje voor jou gaan de eerste gesprekken in het vu toch ook snel beginnen ik hoop dat het je allemaal mee valt en dat jullie snel echt kunnen gaan starten blijf je volgen hoor Engel die je bent!!!!!

Nu een kleine update van deze kant!

Hier gaat het met mij en onze uk wel goed ik voel het nu elke dag wel bewegen alleen kan mijn hub de uk nog niet voelen aan de buitenkant en dat vind ik erg jammer wou zo graag dat hij ook iets meer kon voelen en het voor hem daar mee wat echte wordt maar we zullen nog even geduld moeten hebben.

Verder de reden waaromik zo weinig hier op het forum heb gereageerd is dat ik weer een erg onzeker en bang bengeweest dat het bij ons mis zou gaan ookal hebben we daar geen reden toe maar alle slechte berichten kwamen even heel hard bij mij binnen en mijn buurmeisje die een week verder als ons zwanger was heeft haar kindje moeten laten komen omdat het in haar buik was overleden en dat heeft mij zoveel verdriet gedaan weer.

Tevens was het gistenen de geboorte dag van de kleine van mijn vriendin die 3 maand geleden al is geboren en is overleden dus dat was ook wel weer heftig heb haar dus ook geprobeert te steunen deze week en ga straks nog weer even naar haar toe en ik moet zeggen dat de emoties wel erg hoog bij mij oplopen op die moeilijke momenten.

Ik zal jullie woensdag weer laten weten hoe de controle is geweest.

Meiden zet hem op en ik denk aan jullie

Liefs en een dikke knuffel

Geplaatst

Hoi meiden,

Maya, dat is pech! Ik hoop dat die pillen gaan helpen en dat je bms de volgende keer wel goed is. Als het de goede dikte heeft, hebben ze dan meteen een donor voor je of moet je dan afwachten?

Chantal, ik kan me zo goed voorstellen wat een impact het heeft als in je nabije omgeving twee kindjes overlijden!!! En hoe angstig je daarvan kunt worden. Maar meis, het zegt helemaal niets over jullie kindje! Dat weet je waarschijnlijk zelf ook wel, maar soms is het goed als een ander dat ook nog even zegt. Jullie kleintje komt vast gezond ter wereld en gaat jullie erg gelukkig maken. Ik heb er alle vertrouwen in, ik hoop dat jij dat ook weer een beetje durft te gaan krijgen.

Bij ons gaat het nu bijna beginnen. Nog een ruime week de pil slikken en dan moeten de donor en ik onze menstruaties afwachten en kunnen we starten. Superspannend allemaal!

Liefs,

Leora

Geplaatst

hoi leora

hoe is t met jou, is lees veel mee op t forum, ook wij lopen bij dr decleer in t jan palfijn, heb net mn eerste ecd gehad, helaas vorige week vrijdag voor de bloedtest geweest en s,avond kreeg ik helaas een negatief telefoontje...

nu wachten we tot de kliniek weer open is en dan hoop ik dat onze cryo,s ons hoop bieden!!

ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen tot zover...

liefs gibelomo

Geplaatst

Hoi Gibelomo,

Wat een teleurstelling dat jullie poging is mislukt! Natuurlijk wil ik mijn ervaringen met je delen en ik heb ook heel veel vragen aan jou. Zoveel dat ik denk dat ik je maar even een PBtje stuur, anders heb ik straks een hele pagina volgeschreven hier...

Groetjes,

Leora

Geplaatst

Ha Maya,

Inmiddels heb ik (kera) een nieuw forum/ schrijfgroepje geopend (titel: schrijfgroepje: begin ECD

Heb je zin om mee te schrijven?

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Vanacht heerlijk geslapen voor het eerst in een hele lange tijd had gewoon moeite om op te staan en zou het liefst nog een paar uurtje blijven liggen hopelijk gaat het de aankomende nacht ook zo.

Gisteren weer bij de Gyn geweest en alles is goed met onze ukkepuk helaas geen echo had namelijk een andere gyn omdat de mijne met vakantie is.

Hartje kloptje goed ze was benieuwd of wij wisten wat het ging worden en toen we vertelde dat we het wel wisten zei ze nou aan de hartslag te horen wordt het een ......... ( snap niet hoe ze het doet hoor maar die schijnen een rustige hartslag te hebben)

Verder kon ze voelen hoe de kleine lag en net zo als ik dacht hoofdje boven en beentje naar beneden oja toen ze de naar het hartslagje probeerde te luisteren wou onze kleine uk het niet hebben en sloeg steeds dat ding weg dat was wel grappig om te voelen en te horen.

Mijn bloeddruk gaat helaas steeds iets verder omhoog maar nog wel binnen de norm hij is nu 130/80 terwijl hij normaal altijd 110/70 is dus daar schok ik wel van hoop niet dat dit verder op loopt mocht de onderdruk op 90 komen dan gaan ze stappen ondernemen wat weet ik niet maar daar kom ik dan snel genoeg achter.

We hebben gisteren een gesprek gehad met een kennis en die gaat het geboorte kaartje van ons maken ben benieuwd wat daar uitkom t.

Zo weer een heel verhaal ga maar is kleren aan doen en dan aan het werk.

Geplaatst

Maya,

Meis lees net je onderschrift wat balen zeg dat je BMS minder is geworden hebben ze daar een antwoord op hoe dat kan je gebruikt toch pognova?

Hoe gaan ze het nu verder doen dan?

Meisik hoop dat snel het geluk jullie kant op komt het is jullie zo gegunt.

Liefs en een dikke knuffel

Geplaatst

Hoi Chantal,

Oww wat fijn om te lezen dat alles goed gaat met jullie kleintje. Ik hoop voor jouw dat je bloeddruk stabiel blijft, ik heb zelf ook geen idee wat ze er aan kunnen gaan doen. Reuze leuk dat jullie met het geboortekaartje aan de slag gaan. Toch weer een stapje verder...

Wat mezelf betreft ze hebben er niet echt een verklaring voor. Als het volgende week niet goed is, wordt het weer afgebroken. En dan begin ik weer opnieuw. Volgens Dr. Kuipers gebeurd dat wel vaker, en zou het zomaar kunnen dat het dan wel goed gaat!

Behalve afwachten, kan ik verder niets doen. Gelukkig heb ik het de komende dagen druk, dus is het zo maandag. Vooralsnog ga ik er toch vanuit dat alles wordt afgebroken. Ik hou jullie op de hoogte, tot gauw

Liefs Maya

Geplaatst

Hee Chantal,

Meis, wat een intens verdrietige gebeurtenissen maak je mee zeg! Kan me jouw onzekerheid héél goed voorstellen, maar..... probeer je niet teveel te laten meeslepen. Het klinkt misschien hard, maar de gebeurtenissen zijn gebeurd en helaas niet meer om te draaien, terwijl jij en je kindje volop in de groei zijn en gezond de eindstreep gaan halen. Hoe meer stress-hormoon in je lijf, hoe minder fijn je kindje het zal hebben. Cijfer jezelf niet teveel weg meis, probeer hoe dan ook véél te genieten van wat je hebt en probeer daar te steunen waar je kan.

Fijn om te lezen dat die kleine het zo goed doet! Je bent alweer over de helft, wat gaat dat hard he? Hoop voor je dat je bloeddruk beheersbaar blijft, ondanks dat de kans op een zwangerschapsvergiftiging iets boven het gemiddelde zit ivm ecd. De beste remedie is lekker genieten en relaxen.... :toothy9:

Dank je voor je berichtje, ja we gaan voor cryo's. Had ze graag ter 'adoptie' willen afstaan, maar dat doet men hier in Nederland niet. We kunnen ze niet vernietigen, daar zijn het voor mij al teveel mensjes voor (ook al zijn het maar 2 klompjes cellen) en kan ik er geen afstand van doen. Dus........ wie weet, op naar een 2e tweeling?!?? Mocht het lukken dan ben ik de gelukkigste moeder van de hele wereld en laat ik de boel maar lekker op me afkomen.

De boys doen het meer dan goed! Sjouk is een reus, nu 6 maand en reeds in maatje 68. Qua gewicht zal hij toch zo rond de 7,5 kg zitten ondertussen. Ik begin het te voelen in mijn rug...... dus dat gaat ook goed! Z'n broer Siets is in alles wat kleiner, fijner en vooral lichter! Die sjouwt wat makkelijker dan z'n broer. Beide kunnen nu omrollen, echter terugrollen gaat nog niet helemaal goed en dan is het dus.... bleren!!

Daarnaast verschillen ze dag en nacht qua karakter, Sjouk is rustig en zeer meegaand, Siets is druk, driftig maar ook héél gevoelig (precies z'n vader).

Laatst legde ik Siets op bed omdat hij heel moe was gaf hij me zo'n ontzettende lieve glimlach dat de tranen in mijn ogen sprongen. Alsof hij dankbaar was dat ik 'm begreep en in z'n bedje legde.

Hierbij eventjes een fotootje van de olijke tweeling...... :whistling_girl:

Foto-3WWQYCGR.jpg

Tjeee..... ze lijken toch écht op elkaar :toothy9: (foto van 15/7)

Foto-IB7KNQCJ.jpg

Samen lol...... (foto van 17/6)

Nou meis sterkte, kan niet wachten tot jij en Claudiaatje ook een kleintje in jullie armen kunnen sluiten. Het is toch zo'n unieke gebeurtenis, elke cel in je lichaam staat dan op scherp en loopt over van liefde.

Greetzzzz,

Elena

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden