Ga naar inhoud

Dagboek Chantal Eiceldonatie 2009/2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pulletje,

Het wordt inderdaad gekende donatie. Voor zover ik heb begrepen is dat, als het niet om familie gaat, in België maar op twee plekken mogelijk: In het Jan Palfijnziekenhuis in Gent (of in de privékliniek bij dezelfde arts) en in Jette bij Brussel. Wij gaan naar Gent.

De afstand heeft inderdaad voor- en nadelen. Ik denk zelf dat een donor dichterbij geen probleem hoeft te zijn, mits je maar open en eerlijk bent (ook naar het kindje) en duidelijke afspraken maakt. Ik kan me wel voorstellen dat het voor de donor prettig is wat verder van elkaar af te wonen, anders zou zij zich misschien toch gaan hechten aan het kindje.

• Reacties 470
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Afgelopen vrijdagavond heb ik telefoon gekregen dat er nog geen donor is. Morgenavond na 21 uur kan ik een nieuw telefoontje verwachten.

Sorry dat ik nu pas reageer, maar heb ff een drukke periode, veel stress en gedoe op het werk. Zal komende week even alles doorlezen en van de week wat uitgebreider reageren.

Tot gauw, liefs Maya

Geplaatst

Shit Maya had zo gehoopt dat er nu direct een donor zou zijn nu maar hopen dat je vanavond goed nieuws krijgt en dat jullie die stress van de vorige keer jullie gespaard blijft.

Duimen blijven draaien hoor!

liefs

Geplaatst

Hoi meisjes,

Jullie duimen en positieve energie heeft geholpen. Er is een donor. Vrijdag vindt bij de donor de punctie plaats en gaat mijn man het zaad afgeven. Dan krijgt hij te horen of wij naar Genk moeten bellen of dat zij ons bellen. Ooooh nu wordt het toch wel weer spannend. Ik hou jullie op de hoogte, en ik kom snel even alles bij lezen.

Liefs Maya

Geplaatst

Joehoe goed nieuws zeg maya ik ga zeker voor jullie duimen voor een goed resultaat en dat jullie in 2011 gelukkig ouders mogen worden.

Liefs Corina.

Geplaatst

:blob3::blob3::blob3: joehoeeeee Maya ben zo blij om dit goede nieuws nu is te lezen voor jullie hopelijk is er een mooie opbrengst.

Kaarsje blijft branden en we duimen gewoon door.

Liefs

Geplaatst

Whihoeee Maya eindelijk wat fijn....het is nu echt wel jullie beurt hoor!!!

Nou had ik nog een vraagje voor jullie experts en heb HULP nodig:

Ik zelf zit ondertussen ook weer met een rot dilemma. Ik zat een beetje te rekenen en te tellen voor onze start etc. dacht ik ineens volgens mij kloppen de data voor geen meter.

Ik heb de decapetyl voor 3 maanden geprikt op 15 mei, nu zou ik 20 juni moeten starten met progynova en dan 7/8 juli tp.

Ik een mail gestuurd en krijg antwoord dat ik nu pas 11 juli moet starten met progynova en 27/28 juli de tp....

Volgens mij kloppen deze data nog steeds niet maar heb het vermoeden omdat zij dicht zijn in augustus dat dit er nog even net voor moet??

Wat denken jullie?

Liefs,

Mineut

Geplaatst

Hoi Maya, ik begrijp dat jullie al een flinke tijd bezig zijn en nu dus goed nieuws! Heeeeeeeeel veel succes gewenst!

Mineut, ik vind het heel lastig om wat te zeggen over je dilemma omdat wij nog helemaal aan de start staan. Maar als je er een vreemd gevoel bij hebt, zou ik als ik jou was aangeven welke data je zelf in je hoofd had en vragen waarom dat opeens anders is geworden. Misschien heeft het iets te maken met de donor?!

Wij zijn gisteren naar Gent geweest voor onze eerste afspraak met dr. Decleer. Onze donor was mee. Dr. Decleer is vrij kordaat en duidelijk in zijn meningen. Zo vindt hij het bijvoorbeeld beter om het eventuele kindje niet te informeren over de eiceldonatie omdat je daarmee 'het leven van het kind destabiliseert' (zijn woorden). Ik was juist van plan om wel open te zijn, omdat ik niet wil dat er binnen ons gezinnetje een geheim is en ik zeker niet wil dat het kind het later van iemand anders hoort. Verder vond hij het niet nodig om erfelijkheidsonderzoek te doen, omdat de kans dat er wat mis zou zijn erg klein is (onze donor heeft 4 gezonde kinderen gekregen) en de kosten hoog. Ook daarmee ben ik het niet helemaal eens (en wij moeten het betalen!). Gelukkig is de donor in het verleden, na twee miskramen, al getest op de nodige aandoeningen, dus we sluiten al een aantal ziektes uit. Maar ze is bijvoorbeeld niet getest op mucoviscidosis (cystic fibrosis oftewel taai slijmvliesziekte) en dat onderzoek wordt in andere ziekenhuizen in België wel aangeboden. We denken erover om dat nu toch zelf te laten testen. Mijn partner kan daar ook op worden getest (als één van de twee geen drager is, kan het kind het niet krijgen), dus als hij geen drager is hoeven we de donor er niet mee te belasten.

Pulletje, waarop ben of word jij getest (chromosomenonderzoek) als je donor wilt zijn? Ben ik erg benieuwd naar. Misschien draaf ik wel veel te ver door...

Verder kunnen we in augustus starten met de eiceldonatie! Tot die tijd slikken de donor en ik alletwee de pil (Marvelon) om onze cycli gelijk te krijgen. Daarna krijg ik van dag 5 t/m 9 clomid en de donor hormonen om de eicellen te laten rijpen (ik heb nog wat Menopur en Fostimon over en daarmee zou ze kunnen starten). Ik lees hier elke keer over heel andere medicijnen. Zijn die beter? Heeft iemand ervaring met clomid?

Het ziekenhuis heeft wel een heel goed laboratorium en het succespercentage is 44% bij de eerste poging. Dat percentage zou voor ons ook gelden. De kosten zouden uitkomen rond de 4.000 euro, zonder erfelijkheidsonderzoek.

Ik merk dat ik toch nog met een boel twijfels en vragen zit. Ik hoop dat jullie er wat over kunnen zeggen. We hebben overigens niet al te veel keus, want er zijn in België maar twee plekken waar ze gekende donatie toestaan in niet-familieverband en dit is voor de donor het dichtstbij.

Dr. Decleer zei trouwens dat het niet al te moeilijk zou zijn om mij zwanger te krijgen...

Een heel verhaal, maar ik hoop op wat antwoorden! Jullie zijn o.h.a. verder dan ik en hebben dus meer ervaring!

Groetjes,

Leora

Geplaatst

lieve meisjes,

Een dikke kus voor jullie allemaal. Het doet me zo'n goed om te zien hoe we allemaal met elkaar meeleven en elkaar steunen. Echt heel super!!

Mineut ik kan je helaas geen raad geven over de medicijnen.

Leora, wat betreft het wel of niet vertellen. Je moet op je gevoel afgaan.

In onze omgeving weten veel mensen waar we mee bezig zijn. Het sterkt ons.

Ze geven ons steun en troost. Dat is voor ons ook de reden dat wij ervoor kiezen om dit ook aan ons hopelijk toekomstig kindje te vertellen. Er is een eenvoudig kinderboekje in omloop. Het heet: Een wereldwondertje. En het gaat over eiceldonatie.

We hebben dit boekje zelfs al gekocht. Mocht het voor ons niet zijn weggelegd, dan kunnen we het later nog aan ons nichtje en de kinderen van vrienden laten lezen.

Wij willen gewoonweg niet dat hij/zij het van iemand anders hoort.

Qua medicijnen kan ik je ook geen raad geven. Aangezien ik geen cyclus meer heb, krijg ik ook andere medicatie.

Maar alsof het zo moet zijn heb ik ook nog een vraagje over medicatie. Heeft iemand van jullie ook de bolletjes Utrogestan gebruikt? Moet daar een bepaald aantal uren tussen zitten of maakt dat niet uit. Aangezien ik ze 3 maal per dag moet gebruiken, dacht ik zelf aan de tijd van 8.00 / 13.00 / 21.00 uur. Zou dat kunnen??

Tot gauw, liefs Maya

Geplaatst

Maya de blij! Yoepie!!

Nu op naar een mooi lief gezond wondertje! Het is je zo gegund meis.

Heel veel geluk. En ik blijf hier nogsteeds positieve energie over je uitstrooien. Ik duim voor je en leef met je mee!!

Mineut: Ik weet het ook niet. Misschien kan je het ziekenhuis bellen? En vragen naar Gyn of ass Gyn? Ik ben helemaal een leek. Ik leer al verschrikkelijk veel van jullie. Een half jaar geleden wist ik niet wat bms was of lange en korte protocool enz.

Als ik zo de hoeveelheid hoor van medicatie neem ik een grote koelbox mee naar de apotheek als ik ga beginnen hahahaha. Kom maar op voor een super oogst.

Leora: Tuurlijk mag je dat vragen. Ik weet niet waar ik extra op getest wordt. Er zit niets in de familie, zover wij weten. Ja hooikoorts maar daar is goed mee te leven. Ze zullen misschien mijn dossier opvragen? Ik ben ivm zwangerschap ook 3x geprikt. Maar als ze meer willen weten prikken ze maar een keer extra.

Ik weet het niet zal het eens aan Ziva vragen.

Over ruim een maand zullen wij onze cylcussen denk ik gelijk gaan stellen.

Weet iemand of je dan langer dan een maand de pil mag slikken als je met ecd gaat beginnen. Geen stopweek houden. Anders ben ik ongesteld op de vakantie en dat vind ik niet geweldig. Dan durf ik echt het water niet in. Als het moet dan moet het maar anders doe ik geen stop week. Wel zo fijn in Spanje.

Geplaatst

Maya, bij jou was vandaag toch de punctie van de donor? Hoe is dat gegaan? Heb je daar al iets van gehoord? Ik heb trouwens ook de Utrogestanbolletjes gehad bij mijn ivf-pogingen. Ik probeerde ze zoveel mogelijk te spreiden over de dag, zodat er elke keer zo'n 8 uur tussen zat. Ik nam ze om 07.30 uur, 15.30 uur en 23.30 uur (wij gaan altijd laat naar bed). Maar een keer ietsje vroeger of later kan volgens mij niet zo heel veel kwaad. 's Morgens en 's avonds dacht ik er altijd wel aan (ze lagen naast mijn bed), maar 's middags vergat ik het in het begin nog wel eens. Ik heb op een gegeven moment mijn alarm ingesteld van mijn gsm, dat werkte goed. Af en toe te goed, want hij is ook een keer afgegaan midden in een meditatie van mijn cursus mindfulness, oeps :uhoh:! En wat dat vertellen betreft: ik denk er net zo over als jij, wil ook niet dat het kindje het van iemand anders hoort, maar denk wel dat hij of zij er aan toe moet zijn voor we het vertellen. Wie is trouwens de schrijver/schrijfster van dat boekje wat je noemt?

En Pulletje, heb jij geen bloed af hoeven staan voor chromosomenonderzoek? Is dat dan niet standaard in Nederland? Zijn jullie al wel in het ziekenhuis geweest? En wanneer gaan jullie starten? Eergisteren moesten mijn vriend en de donor wel bloed afstaan om te controleren op HIV, hepatitus en nog iets. Maar dus niet voor chromosomenonderzoek. Ik begrijp trouwens dat jij ook de pil slikt (of misschien daarvoor ook al slikte) om de cycli gelijk te laten lopen. Volgens mij ben je weer vruchtbaar zodra je stopt met de pil en maakt het dus niet uit of je de pil 3 weken achter elkaar slikt of bijvoorbeeld 5 weken. Maar wil je het echt zeker weten, dan zou ik het even navragen bij de arts.

Ik ben woensdag begonnen met de pil. Raar is dat, ik wil graag zwanger raken en daarom ga ik de pil slikken :icon_scratch:... De donor begint zodra haar menstruatie begint (als het goed is over twee weken) en ik slik door tot zij haar pilstrip heeft opgemaakt. Dat komt voor mij heel mooi uit, want over twee weken gaan we drie weekjes naar Toscane en als het even meezit, ben ik dus niet ongesteld tijdens de vakantie of pas aan het eind. Nadat we allebei de stopweek hebben gehad, slikken we dan nog drie weken de pil en daarna gaat het allemaal beginnen. Als het goed is begin augustus.

Tot zover weer even. Ik duik nog even lekker achter de tv om de Private Practice-aflevering van maandag te bekijken.

Groetjes allemaal!

Geplaatst

Hey meiden hier ben ik weer is!

Maya hopelijk is alles goed gegaan gisteren en heb jij over een paar dagen een mooie emmy in je buik.

Laten jullie er een of twee terug plaatsen?

Wanneer horen jullie hoeveel er bevrucht zijn en wanneer zal dan de tp plaats vinden?

Als ik te veel vraag moet je zeggen hoor maar wil graag op de juiste momenten aan je denken en geluk wensen!

mutsenbollen ik kreeg in het UMCU te horen dat ik ze om de 8 uur in moest nemen dus dat was voor ons 6:00, 14:00 en 22:00 moet wel zeggen dat de laatste vaak een half uur eerder was omdat ik zo moe was van die bollen en dat kon geen kwaad is mij verteld.

Mineut, helaas kan ik je geen goed antwoord geven betreft je vraag over de decapetyl geven ik heb namelijk elke dag moeten spuiten en weet niet zo goed hoehet precies zit met z'n depot maar net wat Leora zegt ik zou gewoon mijn data's mailen naar spanje met de vraag of jou data's niet beter kloppen( je kunt beter een keer te veel mailen als 1x te weinig)

Leora, ook mijn donor is niet getest op chomosomen afwijkingen wel is ze getest op hiv, hepatites en alle andere belangrijke ziektes ons hebben ze mede gedeeld dat als de donorgezonde kinderen heeft en in haar familie geen ernstige afwijkingen en ziektes voorkomen dan gaan ze dat hier in nederland niet testen.

Kan mij wel voorstellen dat jij dat wel graag wil hebben getest je kent de donor immers niet en weet dan ook weinig van hun achtergrond (Pulletje, Ziva niks om jullie op aan te spreken hoor zou ook op goed vertrouwen jullie geloven en ik neem aan als er echt iets zou zijn in de familie van jullie dat jullie dat gewoon zouden zeggen kanmij niet voorstellen dat een donor daar over zou gaan liegen/verzwijgen)

Ook ik had een dubbel gevoel om weer met de pil te beginnen ik was ondertussen al 9 jaar van de pil en moest toen ook weer beginnen en ik moet zeggen dat ik er niet leuker op werd en wist ook gelijk weer wat voor een heks ik was met dat vreselijke kleine pilletje ( niet leuk voor mijn hub en gelukkig ook maar 1.5 maand hoeven te slikken)

Pulletje,je kunt gewoon een maand door slikken hoor geen probleem mijn donor heeft ook een maand door geslikt en het kon echt geen kwaad.

meiden ik ga maar is douchen en dan aan het werk ik wens iedereen een heel fijn weekend met veel zonneschijn.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ons weekend kan niet meer stuk!! Ben zojuist gebeld door Genk.

Er waren 6 eicellen geprikt, waarvan er 4 goed waren.

Na de bevruchting bleek dat er vanmorgen 3 goede over waren. Dinsdag 1 juni om 13.30 uur is de terugplaatsing. Toen we ermee begonnen kregen we la te horen dat er per keer maar 1 embryo wordt teruggeplaatst.

Leora, dat boekje is geschreven door: Mireille van Seggelen.

Ik wens iedereen een heel fijn weekend, liefs Maya

Geplaatst

Maya, dat klinkt hoopvol! Op naar dinsdag, ik zal voor je duimen dat het goed mag gaan! En bedankt voor je info over het boekje, ik heb het genoteerd.

En Chantal, ik begrijp dat chromosomenonderzoek in Nederland toch niet standaard wordt gedaan. Ik begin nu te twijfelen of ik toch niet te ver doordraaf, er zijn al onderzoeken gedaan en de kans op muciviscidosis is maar heel klein... Nog maar even goed met mijn vriend over praten. En jij hebt decapeptyl gespoten, toch? Heb jij ook clomid gehad? Ik hoef alleen maar de pil te slikken en dan 5 dagen clomid. Ook de donor spuit geen decapeptyl, terwijl ik dat bij mijn ivf-pogingen wel heb gedaan. Blijkbaar doen ze de donatie in haar eigen cyclus. Ik vind het maar raar!

Ik ben sinds ik de pil weer slik behoorlijk opgezet (buik en gezicht), blijkbaar houd ik een boel vocht vast. Fijn, zo'n dikke buik, heb net allemaal leuke (en iets strakkere) jurkjes gekocht voor op vakantie :icon_shaking:!

Geplaatst

@maya : wat een geweldig nieuws zeg heel succes dinsdag en ik zal voor

jullie duimen dat het allemaal goed mag gaan en dat jullie jullie

wondertje in 2011 in jullie armen mogen sluiten.

Liefs Corina.

Geplaatst

Maya: Zo duurt het verschrikkelijk lang en zo gaat het in sneltreinvaart. Heeel veel geluk voor morgen D-day. Ik hoop zo dat je 2 weken later net als Chantal een positieve test in handen hebt. Heel veel geluk ik blijf aan je denken!

Ik heb weer een vraag. Ik heb alitjd weinig last gehad van hormonen. Niet van de pil, niet als ik ongesteld moet worden en weinig toen ik zwanger was. Zal ik dan ook niet veel last hebben van de ivf behandeling? Of staat dit los van elkaar? Weer andere hormonen?

Wat wel grappig was toen ik een spiraal liet plaatsen zei de echoscopiste zo jij hebt een mooie baarmoeder en eileiders. Ze zag ze meteen duidelijk. Toen had ik zoiets van nou en, het zit toch van binnen ziet niemand. Waarschijnlijk deed ze ook puncties. Uit jullie verhalen begrijp ik dat het niet altijd heel makkelijk te zien is. Dit zal een punctie vergemakkelijken?

Geplaatst

Maya

Ik lees net je berichtje dat je morgen de terugplaatsing hebt in Genk, spannend he!!

Geweldig, eindelijk na al dat lange wachten!!

heel veel succes morgen, toi toi!!!

ps ik ben ook zwanger geworden van 1 embryo die geplaatst is!

Liefs Claudia

Geplaatst

Pulletje, ik heb ook altijd weinig last gehad van hormonen. Niet tijdens mijn zwangerschap en niet tijdens de pil. En ik moet zeggen dat ik ook niet veel last had van de hormonen die ik kreeg bij onze ivf-pogingen. Ik was wel wat emotioneler, maar dat kan net zo goed zijn geweest door alle spanning rondom de ivf.

En die goed zichtbare baarmoeder... geen idee of dat uitmaakt, maar ze kunnen er dan waarschijnlijk wel makkelijker bij. Bij de punctie wordt er door de baarmoederwand heen geprikt naar de eileiders, dus ik kan me voorstellen dat het misschien allemaal wat sneller gaat als alles goed zichtbaar is. Mijn baarmoeder ligt naar achteren gekanteld, maar echt hoeven zoeken heeft de gynaecoloog niet. Ik denk dat het belangrijkste is dat je een ervaren gynaecoloog hebt!

Geplaatst

Maya,

Ik wil je nog even heel veel geluk wensen vandaag en hopelijk blijft deze mooie emmie nog 8.5 maand zitten.

Liefs

Geplaatst

@Maya: ik wil je vandaag heel veel succes wensen en hopelijk heb je over

ongeveer 14dgn een positieve test in handen en over 8.5 mnd een

lief klein wondertje in jullie armen.

Ik blijf voor jullie duimen en hou ons evt op de hoogte als je dat

wil tenminsten.

Liefs Corina.

Geplaatst

Dag meisjes,

Vandaag was het eindelijk DE DAG. Ik had op het werk vrij gepakt de hele dag.

Rond 12.30 uur waren we gegaan, we moesten nog laten inschrijven. Om 13.30 uur zaten we in de wachtkamer. Er waren nog 6 koppels aanwezig. We werden bij de assistente geroepen voor een kort gesprekje. En vervolgens hebben we tot ongeveer half 3 in de wachtkamer moeten zitten. Toen werden we naar een behandelkamer gebracht waar we vervolgens nog een uur hebben moeten wachten. Het was echt lang. Mijn blaas stond op springen. De TP was binnen 5 minuten gebeurd. Nog even rusten en tegen 16 uur liepen we het ziekenhuis weer uit.

Vond het wel een bijzondere gewaarwording. En nu wachten tot 13 juni, voor we kunnen testen. Gelukkig heb ik al van alles gepland.

Dank je voor jullie steun de afgelopen dagen, het heeft mij goed gedaan.

Liefs Maya

Geplaatst

Hey Maya,

We steunen je graag hoor dat is toch het minste wat we voor elkaar kunnen doen.

poefff jullie hebben dan echt lang moeten wachten zeg!!!!!!

Maar wat fijn dat je nu je emmie bij je hebt nuop naar de positieve test op 13 juni wij blijven hier met zijn allen heel hart duimen dat het goed gaat komen.

Liefs

Geplaatst

Maya: We blijven je steunen en blijven positieve energie naar je sturen. Heel veel geluk meis. Ik hoop zo over een kleine 2 weken positief nieuws van je te horen. Net als bij Chantal. Kan ik ook met jou meegenieten.

Zou dit een gelukstopic worden? Ik duim ervoor!:worthy:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden