Ga naar inhoud

Benieuwd..Of ICSI meer succesvol is dan IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik zal zeker nooit een ziekenhuis de schuld geven van een mislukte poging, MAAR wij staan nu voor onze laatste poging en omdat dit voelt als een laatste kans wil je dat je er alles aan gedaan hebt.

Een gevoel is ook erg belangrijk. Ik heb een heel goed gevoel over het maasstad ziekenhuis (mevr dreischor) maar het stukje emc daar hebben wij toch onze twijfels over. Het is zo ontzettend vaag. Tuurlijk blijft het een wonder of een embryo blijft zitten na de terug plaatsing.. Daar kan niemand iets aan veranderen. Ik heb aan het emc ook gevraagd waarom zij geen assistend hatching (schrijf je het zo??) toepassen... Het emc zegt dat ze daar onderzoek naar hebben laten doen en zijn van mening dat het de embryo beschadigt.. Dan vraag ik me af waarom ze in het buitenland dit dan wel doen... Zoveel verschillende ziekenhuizen en zoveel uitslagen/meningen/ervaringen. Ik heb zojuist het topic/discussie over hoeveel % cryo's gelezen.. ook weer heel veel ervaringen. Goed om dit mee te nemen. Ik denk dat wij misschien nog wel in andere ziekenhuizen voor een second opion zullen gaan.. Op naar het evaluatiegesprek 3 december!!! Alle ervaringen over een ervaring in een ziekenhuis is uiteraard welkom!!

Syl veel succes met de nieuwe poging alvast.. maar we 'spreken' elkaar nog wel op het forum... Inderdaad...iedere dag ben je er mee bezig! Als de wens er is... dan blijft het totdat deze is uitgekomen... Ik hoop nog veel goeie resultaten te lezen op het forum...

Liefs Peggy

• Reacties 205
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Peggy,

Ja dat heb ik ook nooit begrepen, dat je zoveel verschillende dingen leest op internet, aspirines na de terugplaatsing, assistend hatching, accupunctuur. Iedereen heeft inderdaad zo zijn eigen verhalen. Maar jullie hebben gelijk als het gevoel niet helemaal goed is, is het inderdaad verstandig verder te kijken totdat je dat gevoel wel hebt. Het is tenslotte jullie laatste poging.

Nou ik blijf je zeker volgen want ik ben benieuwd naar je second opinion bij verschillende ziekenhuizen. In Belgie schijnen ze ook weer veel verder te zijn met vruchtbaarheidsbehandelingen. Is misschien ook een optie?

Ik zal ook minder op het forum zijn, ff rust en afstand nemen. Maar toch kijk ik weer even iedere dag naar reacties, hihi.

Sterkte Peggy met alles!!

Liefs

Gast estrhalita
Geplaatst

Hoi Ladies, heel veel succes met de volgende poging. Peggy als je er geen goed gevoel bij hebt zou ik zeker kijken voor een 2nd opion bij een zkh naar keuze.

Ik heb vanmorgen contact gehad met het EMC en begin 19 november weer met spuiten en heb dan in week 51 mijn punctie. En rond 31 december mag ik testen, zoals ik het zelf heb berekend. Dat is wel een leuke dag vind ik. Mijn man moet altijd om 23.30 uur beginnen met werken, dus of we gaan het jaar goed uit of niet.

Ik heb ervoor gekozen om de behandelingen zo snel mogelijk achter elkaar te doen. Ik word in februari al weer 39 jaar en wil niet als ik 40 ben nog een keer bevallen.

Nogmaals succes.

Geplaatst

We zijn al een keer voor een second opion in gent geweest. Dat was toen we nog moesten beginnen met de 1ste ivf. Het mcrz werkt samen met gent. Helaas was het een heel gedoe met de verzekering. Je moest alles voorschieten (en het gaat toch om zn 3000 tot 4000euro) ook het heen en weer rijden van rotterdam naar gent zag ik op dat moment toch niet helemaal zitten. Gent wilde ook liever dat we alles daar zouden doen en niet in samenwerking met rotterdam (echo's hier) ook moest ik in gent verplicht een kijkoperatie ondergaan terwijl de arts voor 90% wist dat er niets uit zou komen, maar dat was een standaard procedure.. Het blijft een optie om naar het buitenland te gaan... maar we wachten we eerst het gesprek af 3 december...

Ik probeer zelf ook minder actief te zijn, maar wil toch wel jullie blijven volgen hoor.. Alleen lees ik niet meer zo actief op bijv het wachtbankje...

Estrhalita alvast heel veel succes he... ik hoop zeker dat jullie het jaar super goed uit gaan!!! DUIMEN DUIMEN DUIMEN... Ik begrijp ook inderdaad dat je zo snel mogelijk door wilt....

Liefs Peggy

Geplaatst

Hallo dames

Peggy, als je je niet helemaal goed voelt bij een zkh dan heb je echt groot gelijk om verder te kijken!

Ik mote zeggen dat ik voor de puncties en tp in Brussel ben en deze keer zijn de tussentijdse echo;s en bloedafnames in het MMC te Veldhoven gedaan, ging prima moet ik zeggen.

Maar het klopt, verzekeringstechnisch is het niet echt handig en je moet zelf veel bijleggen..Ik hoop dat je uiteindelijk wel een zkh. vind waar je je "goed"bij voelt.

Over Dusseldorf hoor ik ook goede berichten, tevens is de behandeling daar ook veel voordeliger tov. bijvoorbeeld Brussel of Gent.

Estrhalita, wat goed van je dat jullie weer direct doorgaan, petje af!

Jullie uiteinde dit jaar wordt wel heel bijzonder en spannend nietwaar?

Ik duim voor je dat het gaat lukken!!

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Ha die Es. Goh meid, Wat moest ik lachen toen ik las dat je voor je 40e wilt gaan bevallen. Ooooo, ik hoop het met je! Ga er voor!!! Vanmiddag liep ik met de kindertjes en hond zo heerlijk in het najaarszonnetje. Ik dacht aan de bevalling van een jaar geleden en ik heb toch zo' prachtige bevalling gehad. (Nou, mevr. je mag zo meepersen. Wat...ben ik aan het bevallen dan?!?! Je kunt je voorstellen dat ik wat raar om me heen keek toen ik een uur later een kind in mijn armen had. ) 1e was een keizersnee.

Maar wat ik wil zegen .....Ik had het liefste 15 jaar geleden willen bevallen. Dus ik kan me wel vinden in je woorden maar als ik ga bevallen.(?????) dan ben ik al 42!!!!! Aj.jaj.jaj Joy1

QUOTE=estrhalita;89763]Hoi Ladies, heel veel succes met de volgende poging. Peggy als je er geen goed gevoel bij hebt zou ik zeker kijken voor een 2nd opion bij een zkh naar keuze.

Ik heb vanmorgen contact gehad met het EMC en begin 19 november weer met spuiten en heb dan in week 51 mijn punctie. En rond 31 december mag ik testen, zoals ik het zelf heb berekend. Dat is wel een leuke dag vind ik. Mijn man moet altijd om 23.30 uur beginnen met werken, dus of we gaan het jaar goed uit of niet.

Ik heb ervoor gekozen om de behandelingen zo snel mogelijk achter elkaar te doen. Ik word in februari al weer 39 jaar en wil niet als ik 40 ben nog een keer bevallen.

Nogmaals succes.

Geplaatst

Hey Syl,

Ik heb het zelfde als jij Ik lees ook niet meer actief op het wachtbankje enz. Ik voel me ook erg 'leeg' omdat we nu dan naar de 'laatste' behandeling gaan. Ik zou willen dat het al 3 december is. Ben zo benieuwd wat mevr dreischor er van gaat zeggen... En hoe we verder moeten...

Wij zijn ons nu rustig aan het orienteren om te kijken hoe en waar we door gaan. Nog niet echt actief hoor. Meer wat ervaringen lezen op internet.

Ik wil toch 3 december afwachten.. Voor jou komt het al dichterbij... Maar wat duurt die tijd lang he!!!

Sterkte voor jullie ook met wachten:clock:

Groetjes Peggy

Geplaatst

Ik heb precies hetzelfde, moeilijk he deze tijd. Ik ben telkens aan het denken en malen. Het doet soms zo,n pijn omdat je het zo graag wil....dat is zo,n rotgevoel maar daar weet jij ook alles van...

Wij hebben ook met mevr mevrouw Dreischor een afspraak de 26e.

Nog 2 weken,pffffffff! Kan niet wachten....

Heb jij trouwens veel vragen voor de evaluatie? Wat voor soort vragen heb jij? Ik wil altijd heel veel weten en vragen en als het dan eenmaal zover is weet ik bijna niets te vragen, heb jij dat ook?

Ik hoop 3 december echt op positief nieuws voor jullie en dat jullie met een goed gevoel verder kunnen gaan!

Groetjes Syl

Geplaatst

Hoi Syl,

Ik voel me toch een beetje verbonden met jullie omdat ik ook dr Dreischor heb... En herkenbaar na de mislukking effe geen zin meer om op het forum te komen. Waarom schrijf je je vragen niet op? Elke keer als je weer iets te binnenschiet gewoon op het lijstje zetten en dat meenemen. Weet je zeker dat je niks vergeet...

Succes he! Jij ook trouwens Peggy!

Caroline

Geplaatst

Syllie en Peggy,

Een grote digitale knuffel.

Weet niet goed wat te zeggen maar hoop zo voor jullie dat de volgende poging wel succesvol is. Maar eerst beiden een gesprek, spannend.

Geplaatst

Hee Peggy,

Ik las je twijfels over je ziekenhuis, vervelend is dat. Wat zegt de gyneacologensite hierover? Waar alle uitslagen van alle IVF ziekenhuizen opstaan vermeld? Daar kun je ook zien hoeveel cryopogingen er zijn, dan krijg je natuurlijk een beetje een idee. Dat staat natuurlijk nog steeds helemaal los van wel of geen goed gevoel hebben, dat is natuurlijk net zo belangrijk als de feiten.

Succes!

Geplaatst

ivfsh: Ik ga inderdaad eerst het gesprek 3 december met onze ivf arts in. Ik ben erg benieuwd hoe zij er over denkt.

Syl, Ik heb precies als jou.. als je eenmaal daar zit weet je niks meer te vragen.. Maar ik ga voorla mn twijfels over het emc kenbaar maken. En hoe nu verder er is nog 1 vergoede kans en wat zegt dat deze wel zal lukken. Het blijft een wonder.. Maar je zoekt toch naar een soort reden voor jezelf. Hoewel die er misschien helemaal niet is:bye2: Maar op een briefje schrijven is inderdaad ook een goed idee.

Soms komt ook opeens het gevoel naar boven... Wat als we toch in gent verder waren gegaan hoe ging het dan. Wij hebben voor dat we met ivf begonnen een second opion/intake in gent gehad. Maar vanwege het logistieke en het verzekeringsverhaal(alles voorschieten) toch gekozen om in rotterdam te starten.

Caroline en ursela lief dat jullie nog steeds zo meeleven!

Liefs Peggy

Geplaatst

Hoi Peggy,

Ja moeilijk als je zo voor de laatste keuze staat. Ik vind het al moeilijk dat de 1e poging is mislukt. Ik had ook niet zoveel bij het EMC maar dat kwam ook omdat ik er niemand ken en het was ff snel de tp en weer weg, dat was wel raar. Ik heb trouwens het EMC gebeld en gevraagd of ze konden zien hoeveel cellig de teruggeplaatste embryo was afgelopen maand. Het was een 6 of 7 cellige vertelde ze. En ik vroeg ook hoeveel cellig de andere embryo's waren die het niet hebben gered en toen vertelde ze dat ze geen embryo's invroren als ze minder dan 4 cellig waren (tenminste als ik het goed heb begrepen) en als ze niet goed doordelen.

Carolien, jij ook dr Dreischor, grappig he dat we allemaal in hetzelfde ziekenuis lopen. Jij gaat alweer bijna starten deze maand, spannend voor je. Ik zie dat jij ook geen cryo's had en toch zoveel embryo's. Vervelend hoor! Ik hoop ook voor jou dat de 2e poging gaat lukken!

Ursela, zeker lief dat jullie nog zo mee leven. Dank je!

En van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik ga over 2 weekjes op evaluatiegesprek maar ik wil graag half december weer starten maar nu ga ik twijfelen of het ziekenhuis wel puncties doet enzo rond kerst en de jaarwisseling, weten jullie dat?

Groet,

Syl

Geplaatst

Volgens mij zijn ze wel open tussen kerst en oud en nieuw.. Maar durf het niet met zekerheid te zeggen hoor.

Denk maar veel aan de nieuwe poging dat is een goede opsteker (vond ik dan toen we op naar poging 2 gingen) Weer hoop toch en deze moet gewoon lukken bij jou! Daar ga ik hard voor duimen!

Liefs Peggy

Geplaatst

Hoi Syl,

Volgens mij zijn ze altijd open daar! Ik weet nog dat er op een gegeven moment een briefje op de balie stond dat Gent een zomerstop had, maar daar hebben wij dus niks mee te maken. Je kan ze morgen even bellen? Wil je het hier dan ook even melden, dan weet de rest het ook... Ik belde trouwens een paar dagen geleden dat ik rond 25 november wil beginnen en dat was geen probleem. Maar ja, dan is de punctie ruim voor Kerst natuurlijk. Ik las vandaag ook iemand die met Kerst een punctie of terugplaatsing had maar nou weet ik niet meer of dat in Rotterdam was...

Ja, die cryo's... waren we erg teleurgesteld over. Iedereen zegt ook hoe streng het EMC daarmee is. Ik weet niet wat ik zal doen als de tweede keer mislukt en weer geen cryo's... dan zit ik in dezelfde situatie als Peggy nu. Heb ook al aan Gent gedacht... Maar goed, eerst op naar poging 2 natuurlijk, moet er wel vertrouwen in hebben!

Caroline

Geplaatst

Hey Peggy en Carolien,

Als ik in december weer ga starten heb ik als alles op schema loopt op nieuwjaarsdag de punctie! Das niet echt leuk maar aan de andere kant wil ik gewoon weer door, dan maar op nieuwjaarsdag de punctie.

Bedankt Peggy, dat is voor mij ook het beste om maar aan de 2e poging te denken. Je moet inderdaad positief proberen te blijven...ik hoop dat je gelijk krijgt. En ik hoop ook zeker dat het voor jou ook 3 maal scheepsrecht is!

Carolien,

Das dan wel lekker als je voor de kerst de punctie nog hebt want dan kan je nog een beetje relaxed de feestdagen in. Tenminste, de wachtweken zijn natuurlijk ook slopend maar dan hik je in ieder geval niet tegen de punctie aan....wel leuk als het positief is, dan ga je heel gelukkig het nieuwe jaar in!

Nou ik hou jullie op de hoogte! Peggy voor jou nog 2,5 week en je weet ook meer! Succes met wachten allemaal!

Groet,

Syl

• 2 weken later...
Geplaatst

Hey allemaal,

Peggy en Syl, ik kan me zo goed voorstellen dat jullie het even niet meer zagen zitten. Hoewel mijn poging niet mislukt is, alleen uitgesteld merk ik dat ook ik hier veel minder actief was. In zo'n stomme rustmaand gebeurt ook verder niks...

Goed idee om alle vragen op een briefje te schrijven zodat je niks vergeet. Het stomme is dat je daar altijd achteraf pas achter komt!

Peggy, niet de moed verliezen hoor, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. "It aint over untill it's over" zong Lenny Kravitz, en die had gelijk.

En 1 januari is misscien een rare dag voor en punctie, maar aan de andere kant misschien juist wel een goede. Prioriteit is toch zo'n lief hummeltje verwekken, en kan dus misschien ook maar het beste op de erste dag van het jaar gebeuren, niet?

Ik wens jullie allemaal in ieder geval veel succes bij het evaluatiegesprek.

Groetjes, Aafke

Geplaatst

Hey Peggy,

Bedankt voor je berichtje, ik heb het evaluatiegesprek gehad. Mogen de eerstvolgende cyclus weer starten als we willen. Alles zag er rustig uit dus dat is goed.

Hoe gaat het met jou? Voel je je al wat beter? Heb je al een beetje nagedacht wat jullie willen gaan doen?

Ik zat net nog even je startverhaal te lezen en in principe is jullie eerste poging mis gegaan door een verkeerde diagnose ofzo? Of is het een onverklaarbaar iets waardoor jullie van IVF naar ICSI zijn gegaan?

Nou ik wil je in ieder geval heel veel succes wensen voor donderdag!

Liefs Syl

Geplaatst

hai dames

@Syllie, ik begrijp dat jij weer mag gaan starten, durf je het al aan op korte termijj of wil je nog even wachten? ik merkte nl. in mijn tussentijdse wachtperiode soms direct wilde starten en dan weer niet durfde, wat je ook besluit ik wens je heel veel succes meid!!!!!

@Peggy, ik hoop dat jij je vragen beantwoord zal krijgen en dat je uiteindelijk met een goed gevoel weer van start kan gaan, heel veel succes donderdag!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Spannend Syl.. Weten jullie al of jullie willen starten?? Het is wel weer iets toch.. als je weer met een nieuwe poging begint is dat weer een kans.. Hoewel rust inderdaad soms ook goed kan zijn.

Onze eerste poging hadden we 17 eitjes, maar toen was er maar 1 bevrucht vandaar dat we bij de 2de poging voor ICSI moesten gaan. Toen waren er wel 7 bevrucht. 1 teruggeplaatst maar de overige 6 waren de dag na de terupplaatsing gaan stoppen met delen. Dat maakt het zo vervelend hoe je nu verder moet.. Tuurlijk is elke kans er een!

Eerst maar bespreken wat ze donderdag zullen zeggen. Alles ging deze poging 'goed' en toch is het mislukt.. Op welk punt gaat het dan fout? Bij de bevruchting al of de innesteling.. Ik denk dat we daar ook geen antwoord op kunnen krijgen.. het blijft een wonder uiteindelijk.

Het is allemaal extra moeilijk nu omdat mijn schoonzus op het punt van bevallen staat. Elke keer die confronatie en zo dichtbij dat is heel hard!

Maar er zullen vast een hoop meiden op dit forum zijn die dit gevoel kennen en dit ook al meerdere keren helaas hebben moeten mee maken:(

Liefs Peggy

Geplaatst

Hoi Peggy,

Jouw verhaal lijkt op het mijne: alles ging goed maar toch mislukt... Bij mijn evaluatie werd gezegd: pech, niet ingenesteld. Dat is natuurlijk het moeilijkste gedeelte en een kwestie van geluk (terwijl ik dit typ denk ik ineens dat ik dit al eerder heb geschreven?). Hoe ouder je bent hoe moeilijker dat gedeelte wordt... Fijn.

Anyway, ben benieuwd wat ze bij jou zeggen! Succes!

Caroline

Geplaatst

Hey Peggy,

Ik weet nog niet of ik de komende cyclus wil starten, ik ga er nog even over nadenken. Het is inderdaad weer een kans maar ook heel spannend!

Ja het is inderdaad een wonder en je moet maar even afwachten wat ze donderdag zeggen. Ik heb het ook nog even in het zh gevraagd en zei vertelde mij ook dat het vaak al bij de bevruchting misgaat maar dat heel veel mensen denken dat het mis gaat bij de innesteling. De embryo zit in de baarmoeder maar deeld niet goed door (eigenlijk zoals de embryo's die het niet hebben gered tot invriezen) Het is eigenlijk een natuurlijk proces, een slecht embryo stoot de baarmoeder af.

Ik herken het inderdaad van wat je zegt over mensen die in je nabije omgeving zwanger raken en bevallen. Heel moeilijk, ik leef de laatste maanden ook een beetje als een kluizenaar omdat ik dat soort situaties uit de weg ga, das ook niet goed maar ja, een soort zelfbescherming.

Nou in ieder geval heel veel succes donderdag en ik hoor het wel!!

Hoi Babeth,

Jeetje wat leuk, ik zie nu pas dat je een tweeling krijgt! Geweldig joh! Hoe voel je je verder?

Liefs Syl

Geplaatst

Hey Syl,

Mijn gevoel zegt inderdaad ook dat het al mis was.. omdat de andere embryo's de dag na de terugplaatsing zijn gestopt met delen.. Ik ga dit zeker meenemen in het gesprek donderdag. Thanks!

Ook lees ik weleens dat menopur en een lang protocol beter zou zijn voor de kwaliteit van de embyro's ik weet niet of dit zo is.. maar ga het wel overleggen. We zijn er ook definitief over uit dan wij de 3de poging er 2 terug gaan laten plaatsen.

Het liefst zou ik inderdaad ook mn hoofd in het zand steken en met niets te maken willen hebben.. Helaas gaat dit niet.. het is nu zo dichtbij met mn schoonzus.. Wel heel moeilijk. Ook omdat je er met bijna niemand over kunt praten. Zo oneerlijk allemaal!

Wens jou ook veel succes met je beslissing wanneer je weer gaat starten.

Geestelijk moet je er ook weer klaar voor zijn.

Ik laat donderdag weten hoe het is gegaan!

Babeth wat leuk dat je een tweeling krijgt!! Van harte!!! En veel succes.

Caroline bedankt voor je support!

Liefs Peggy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden