Ga naar inhoud

Benieuwd..Of ICSI meer succesvol is dan IVF

Aanbevolen Berichten

Gast estrhalita
Geplaatst

He Peggy hoe is het met je?

Nou ik heb sinds vanmorgen weer ongesteldheidskrampen. Eigenlijk zit het alleen iets op een andere plek. Recht boven mijn schaamstreek zeg maar. En dat is ook het enige wat ik voel. Heb sterk het gevoel dat zodra ik stop met de bolletjes (vandaag de laatste dag) dat ik dan morgen of donderdag ongesteld wordt. Ik hou je op de hoogte.

Groetjes

• Reacties 205
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Estrhalita,

Ik heb ook last van krampjes en heb het zelfde als jou.. ben heel bang als ik met de bolletjes stop dat ik dan alsnog ongesteld wordt. Verder is er geen bloed of bruin dus dat blijft een goed teken.

Ik moet de bolletjes 20dagen gebruiken. Ik heb alleen te weinig hier liggen. Ik wilde vrijdag een test doen en dan daarna naar het ziekenhuis bellen om nog extra bolletjes te vragen voor de overige 5 dagen..

Ik duim hard voor ons!

Syl... gaat het een beetje..

Liefs Peggy

Gast estrhalita
Geplaatst

Nou ik heb zojuist weer een test gedaan, maar nog steeds negatief dus denk dat als ik zwanger zou zijn er volgens mij toch nu wel een heel licht streepje te zien moet zijn. (Ik was namelijk heel erg misselijk en heb het steeds zo verschrikkelijk warm). Dus ik ga er echt vanuit dat deze poging mislukt is en moet straks nog 1x de bolletjes doen en wacht dan op de ongesteldheid. Ben ik vrijdag nog niet ongesteld dan zal ik nog wel een keer testen, maar ik ga er vanuit dat ik donderdag wel ongesteld zal zijn hoor.

Geplaatst

Hoi meiden,

Allemaal bedankt voor jullie lieve reacties!

Met mij gaat het wel weer hoor, we moeten weer verder en positief blijven dus we gaan er gewoon weer voor!!

Hoe gaat het met jullie?

Estrhalita, wat balen dat je test niet positief was. Ik hoop voor je dat de test alsnog positief is vrijdag.

Peggy,

Hoe gaat het met jou? Ik hoop voor jou dat je bolletjes moet bijbestellen omdat je positief heb getest!!

In ieder geval een goed teken dat jullie nog niet menstrueren.

Geen bloed geeft moed!!

Ik ga in ieder geval heel hard voor jullie duimen op een positieve test!!

Spannend he deze dagen?!

Liefs Syl

Geplaatst

hallo dames

Syllie, ik vind het echt zo klote voro je, fijn dat je weer zo stellig bent over de 2de poging en dat je toch wel snel weer kan starten..

toen wij met de 2de poging gingen starten noemde ik onze 1ste poging een slechte generale repetitie... meid heel veel sterkte en nogmaals succes!!

Estrhalita, wat blaen dat je nog niet positief getest hebt, juist omdat je vorige pogingen vrij vroeg wist dat het goed zat.

maar houd nog moed he, je weet het maar nooit!!!

peggy, jij ook, je hbt gelukkig nog geen bloedverlies!!!

oww dames wat is die enorme onzekerheid toch slopend, ik leef met jullie mee

liefs

Meiske74

Geplaatst

Thanks weer voor de lieve reacties.. De laatste dagen zijn het ergste!!!!

Ik hoop zeker dat ik vrijdag extra bolletjes mag gaan bestellen... hoe rot die bolletjes ook zijn... nu hoop ik dat ik ze nog mag gebruiken hihi

Estrhalita hou nog even vol zolang er nog geen :icon_spiderman: is is het nog niet voorbij...

Meiske74 ik zie dat jij al bijna op de testdag zit... hoe voel je je???

Liefs Peggy

Geplaatst

hai Peggy

ik ben het met je eens dat de laatste dagen het ergste zijn, ik voel me goed maar ik heb gisteren al getest, ik kon echt niet mere wachten en de test was positief!

Vanochtend nog een test gedaan (andere) en was ook positief.

Ik ben Super blij maar nog wel voorzichtig uiteraard. Morgenmiddag hoor ik als het goed is de bloeduitslag, nooit veel bij de waarde stilgestaan tot de berichten bij Pieneke!

Ik voel dat mijn borsten nog steeds gevoelig zijn, dat had ik eerdere pogingen niet, daarom dat ik deze keer wat meer hoop had.

Ook plas ik veel en las mijn maag wat leger wordt dan sluimerd er een misselijk gevoel.dat gaat weg als ik wat eet.

meis, houd de moed er nog in!!!

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Meiske74 SUPER Van HARTE GEFELICITEERD.... :icon_sunny:

Inderdaad nog voorzichtig... ik denk dat je dat gevoel zult houden tot de echo... maar positief is positief!

Ik hoop dat ik dat vrijdag ook kan zeggen.... Ik mag officeel pas zondag 1 november testen, maar vrijdag wilde ik wel alvast een test doen... Als er natuurlijk geen ongesteldheid komt... Zo spannend.,.. Soms nog wel een apart kramperig gevoel in mn buik, maar dat kan van alles zijn. Die bolletjes geven ook de bijwerkingen... Maar hopen op positief... Stuur maar hier heen die goede berichten golf!!

Genietse meiske74! Ben blij voor je.

Liefs Peggy

Geplaatst

Meiske,

Voorzichtig gefeliciteerd, succes met de bloedtest vanmiddag!!

groetjes Diane

Geplaatst

Hey Peggy,

Hoe gaat het met je? Nog een paar daagjes en dan mag je testen!

Trek je het nog een beetje?

Ik blijf voor je duimen op een positieve test!

Hou nog even vol.

Liefs Syl

Geplaatst

Peggy,

hou vol!! het klinkt misschien heel cliche maar tot eergisteren had ik af en toe het gevoel van een naderende menstruatie en zaterdagavond was ik er eigenlijk van overtuigd!

Zeer zeker hoop blijven houden, je hebt verder geen bloedverlies toch? en zelfs dan kan het van een innesteling zijn..

super veel succes!

liefs

Meiske74

Geplaatst

Wat lief syl! Hoe voel je je verder??? Het is zo rot.. ik het met de mislukte ivf een paar dagen erna wel zn leeg gevoel.. Maar ook wij hadden meteen weer een afspraak gemaakt voor de nieuwe behandeling dus daar leef je dan wel weer naar toe.

Meiske74 ik zag dat je een positieve bloedtest had.. Nu ma je dus blij zijn hoor!!!! Super!!!

Wat is het hier op het forum toch tegenstrijdig.. De een positief en de ander negatief... Heel dubbel..

Bij mij nog geen teken van menstruatie gelukkig ook geen bruinig.. want daar begint het vaak mee.. Wel nog steeds die rot krampjes af en toe.. En vanavond wel een zware maaltijd op en toen kreeg ik toch wel last in mn buik.. Maar nou ook weer niet echt mentruatie gevoel... O het is zo spannend!! Die laatste dagen!! Vreselijk... mn man is ook op en top zenuwachtig...

Ik wilde eerst nog een nieuw topicje maken met de vraag " zwanger en buikpijn" maar heb al wat gegoogld en je kunt buikpijn hebben terwijl je zwanger bent.. Het maakt je mega onzeker en ik weet... ik moet gewoon afwachten... Wil nu ook nog geen test doen.. dat hebben we al vaker gedaan en dat pakte altijd negatief uit... Ik hoop dat ik vrijdag een test kan doen..... Heb jij ook last in je buik meiske74???

Ik hou jullie op de hoogte.. Super lief dat jullie zo meeleven!!

Liefs Peggy

Geplaatst

Hoi Peggy

ik ben het met je eens, verdriet en vreugde liggen echt naast elkaar!

wat betreft de buikpijn, heel herkenbaar!! zaterdagavond dag 13 na de punctie kreeg ik flinke krampen onderin mijn buik dat ik echt dacht dat mijn menstruatie in zicht was.Ik durfde zondagochten niet naar het toilet te gaan!

Een soort van buikpijn voel ik nog maar de ene dag meer/minder als de andere dag.

Zondag, maandag en dinsdag waren mijn darmen wel flink van slag.

T/m dinsdag was het gebied rond mijn tepels behoorlijk gevoelig en nu meer mijn borsten zelf,een soort stuwend gevoel van binnenuit (kan het lastig verwoorden)

Peggy, het is allemaal zo tegenstijdig wat je voelt, ik begrijp het wel.

hou vol!

liefs

Meiske74

Geplaatst

Ik zit nog op het bankje..... Moet nog even volhouden...

Nog steeds het zelfde af en toe buikpijn...

Misschien morgen ochtend een testje doen...

Liefs Peggy

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik ben er net afgevallen. Succe Peggy. Kreeg ook net de brief van het EMC dat er geen cryo's zijn.

Geplaatst

Ah wat verdrietig Estrhalita, en ook geen cryo's? Hoe voel je je?

Ik wil je heel veel sterkte wensen bij het verwerken!

Weet helaas hoe je je voelt....

Ga je meteen verder met een behandeling of pak je even je rust?

Sterkte!

Meiske,

Hoe gaat het met jou? Voel je je goed?

Probeer nu te genieten van je zwangerschap!!

Wanneer krijg je een echo?

Liefs Syl

Geplaatst

Hey Peggy, wat spannend!! het is wel heel hoopvol hoor dat je nog geen tekenen van menstruatie hebt, ik blijf voor je duimen!!

Zou zo mooi zijn als je morgen positief test!!! Heel veel succes!!

Laat je het ons weten?

Liefs Syl

Geplaatst

Estrhalita wat ongeloofelijk rot nieuws.. Dubbel op!! Ik wil jouw en je partner heel veel sterkte wensen!!! Even samen dit verwerken.. :crybaby2:Ik weet niet wat ik tegen je moet zeggen. Ik leef met je mee!! KUS XXXX

Tuurlijk hou ik jullie op de hoogte... Hoe gaat het nu met jou syl?

Ik ben heel erg nerveus.... Ik ben bang dat die bolletjes de menstruatie tegen houden, maar het kan natuurlijk ook echt goed zijn dit keer... Maar even afwachten nog...

Als ik mijn man ook zo ver krijg doe ik morgen ochtend een testje..

Liefs Peggy

Geplaatst

Hallo dames

Estrhalita ik las net het bericht dat er geen cryos zijn, jeetje dat is wel extra hard op dit moment!! nogmaals, veel sterkte gewenst voor jou en je man!

Syllie, ik weet nog niet wanneer de echo zal zijn, Brussel komt pas met een datum na de 2de bloedtest, die zal a.s. dinsdag zijn omdat we dan ook een evaluatiegesprek hebben in het Maxima in Veldhoven.

Peggy succes alvast, ik moet zeggen dat ik lang getwijfeld heb om wel of niet eerder te testen maar ik hield het echt niet meer, werd maandag gek van de onzekerheid!

groetjes

meiske74

Gast estrhalita
Geplaatst

Peggy succes met testen vandaag. Ik ben naar een vriendin de hele dag dus zie het vanavond wel als ik weer online ben. Ik ga voor jeduimen.

Geplaatst

Gisteravond had ik opeens wat lichtroze afscheiding ik schrok helemaal... Ik dacht nu is het voorbij... Vanochtend toen ik wakker werd dacht ik ook echt dat het was doorgebroken, maar dit was niet zo er was niks. Alleen met afvegen wat bruinige afscheiding ook heel licht. We hebben besloten om geen test vandaag te doen en te wachten tot zondag. Ik heb net wel het ziekenhuis gebeld om nog een extra doosje utrogestan te vragen. Die waren namelijk op. Ik heb hen ook verteld over de roze afscheiding, maar zij waren weer heel positief. Ze zeiden dat ik wel wat geraakt kon hebben met het inbrengen van de utrogestan en dat ik echt tot zondag gewoon moet afwachten... Ik word zo gek van deze onzekerheid... Maar kijken of het bruin zich om zet in rood of dat er nog hoop is... We houden wel rekening met een negatief resultaat. Bovendien zegt het ziekenhuis dat de utrogestan de menstruatie niet tegen houdt... Ik heb toch al vaak op forums/discussies andere reacties gelezen...

Liefs Peggy

Gast estrhalita
Geplaatst

Peggy wat klote zeg dit. BIj ons in het EMC zeggen ze dat het wel de menstruatie tegen kan houden. Ik ben ook alle keren na het stoppen met de bollen ongesteld geworden. Misschien verschilt het per persoon. Ik had gisteren bloed verlies en vanmorgen was het helemaal verdwenen (gisteren was het een beetje bruin). Test blijft negatief aanhouden. Dus ik denk dat het even nodig heeft door alle hormomen voor hier de menstruatie echt doorzet. Ik blijf voor je duimen.

Geplaatst

Helaas ongesteld geworden. Door de utrogestan heen. Terwijl ik net nog een extra voorraadje was gaan halen in het ziekenhuis.

Bij thuis komt ook nog eens een brief van het emc dat er geen cryo's zijn.

Maandag zal ik het doorgeven aan het ziekenhuis en dan nog een evaluatie gesprek en even helemaal niks... Ik ben er even klaar mee! Ook om alles weer opnieuw te doen en het is dan de laatste kans.. Daar wil ik nog niet aan...

Ik denk dat ik ook wat minder actief zal zijn op het forum... Wens jullie wel allemaal veel sterkte toe!

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 1ste IVF mislukt

30 oktober ICSI mislukt

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden