Ga naar inhoud

Benieuwd..Of ICSI meer succesvol is dan IVF

Aanbevolen Berichten

Gast estrhalita
Geplaatst

He dames verliezen jullie ook nog steeds bloed? Een beetje smerig, maar ik had net hele grote stolsels?? Is dit normaal? Wilde wachten met zondag om dit te vragen, maar denk vraag het gewoon even aan jullie of jullie dat weten. kan me het van de vorige 2x IVF niet meer herinneringen.

• Reacties 205
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey estrhalita, Ik zou even het ziekenhuis bellen.. vraag me af of dit normaal is...

Ik wordt tussen 9 en 10 gebeld of er een tp is spannend!!!!

Syl, jij vertelde dat je pas later hoort over er cryo's zijn... waarom is dat? en Wanneer hoor je dat dan???

Ik laat jullie straks weten of ik een tp heb..

Liefs Peggy

Gast estrhalita
Geplaatst

Het bloedverlies is minder dus ook de stolsels, wel heb ik nu koorts dus ik moet om 15 uur in het ziekenhuis zijn ze willen me even nakijken.

En Peggy hoe was het? Lekker een emmy in je buikje?

In het EMC hoor je 2 weken na de punctie of er cryo's zijn per brief. Als je belt als je ongesteld bent geworden (dus niet zwanger) krijg je het ook al vaak te horen.

Geplaatst

Wat vervelend estrhalita. Ik hoop dat alles goed is...

Wij hebben zo juist de terugplaatsing gehad. Er waren 7 embryo's ontstaan en daarvan is er nu 1 teruggeplaats. Ook wij horen over 3 weken per brief of de overige 6 worden ingevroren.

Liefs Peggy

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik heb waarschijnlijk gewoon de griep. Mijn buik, etc etc is helemaal in orde. Morgenochtend worden we gebeld en dan 's middags de terugplaatsing.

Geplaatst

Hey Peggy,

Wat goed 7 bevrucht!! Geweldig! En is de tp goed gegaan?

Oke dus tegen jou hebben ze ook gezegd binnen nu en 3 weken? Dat is omdat ze de deling natuurlijk buiten de baarmoeder in de gaten houden en als een ebmryo niet verder zou delen dan vriezen ze die ook niet in, vandaar dat dat zo lang duurt.

Zou fijn zijn he als er een aantal ingevroren kunnen worden!!

En nu maar wachten.... mag jij ook 18 dagen na punctie testen of eerder?

Liefs Syl

Geplaatst

Hai Syl,

We waren zo blij dat er nu 7 bevrucht waren. Vorige behandeling waren er 17 eitjes en toen was er maar 1 dat valt dan zo tegen!

Inderdaad binnen 3 weken een brief. Dat vind ik wel een beetje een vreemde gang van zaken zo onpersoonlijk. Maar ja in elk geval 1 teruggeplaatst en nog 6 over.

Ik mag ook 18 dagen na de punctie testen dat zou dan 1 november zijn denk ik. Spannend! De tp was nu wel wat pijnlijker dat konden ze ook zien zei ze. Het was een beetje rood van binnen.. misschien door de utrogestan. Ik moet die trouwens 20 dagen vanaf 1 dag na de punctie gebruiken. Vorige keer moest ik ze 12 dagen gebruiken.. Vindt het zn troep. Hoelang moet jij utrogestan gebruiken?

Voel je je verder goed?

Liefs Peggy

Geplaatst

Hoi Peggy,

Ja fijn idee hoor dat er zoveel bevrucht zijn!

Nu maar wachten....moeilijk he?!

Nou ik voel me wel goed alleen heb ik een zeurende buikpijn al vanaf de terugplaatsing. Zou dat door die Utrogestan komen? Of kan je die pijn voelen omdat er toch een punctie en tp is geweest. Wat denk jij hoe dit komt? Heb jij dat ook?

Ik moet Utrogestan 12 dagen gebruiken. Wat vreemd dat jij dat zo lang moet gebruiken? Je zou zeggen dat ze dat alleen extra lang gebruiken bij innestelingsproblemen. Heb je het aan de arts gevraagd waarom je nu 20 dagen moet en voorheen 12?

Hoe voel jij je verder?

Nou ik hou je op de hoogte en heel veel succes met wachten!!

Liefs Syl

Geplaatst

Hey Syl,

Zo moeilijk he dat wachten!!!! Maar ja we zijn inmiddels experts in wachten!!

Ik heb ook wel wat last in mn buik, maar niet zo erg. Ik ben vooral heel erg moe! In de bijsluiter van utrogestan staat inderdaad over die bijwerkingen dus het zal er denk ik wel bij horen.

Vorige behandeling (ivf) moest ik ook 12 dagen utrogestan gebruiken, maar nu zeiden ze uitdrukkelijk dat ik het 20 dagen moet gebruiken. Allemaal ter bevordering van de innesteling denk ik. Weet niet of het te maken heeft met icsi. Ik weet wel dat het ook wel wordt voorgeschreven voor mensen die een miskraam hebben gehad. Dat is bij mij niet het geval, maar misschien doen ze het voor de zekerheid. Ik ga me er maar braaf aan houden. Alles op een goed resultaat!!!!

Aankomende week ben ik heerlijk een weekje vrij dus dan kan ik lekker bijkomen. Daarna nog 1 week werken en dan is de testdag...

Mn man is ook nog een dagje vrij.. gezellig shoppen:occasion6:

We houden elkaar op de hoogte he!

Liefs Peggy

Gast estrhalita
Geplaatst

He Dames. Net de tp gehad van een 8 cellige. Ik moet ook 12 dagen de bolletjes gebruiken. Ik heb het nagevraagd hoe en wat. De bolletjes houden je baarmoederslijmvlies lekker dik. Na ongeveer 7 dagen moet het embryo ingenesteld zijn. Voor de zekerheid moet je dan nog tot de 12de dag door gaan met de bolletjes. De bolletjes houden je menstruatie tegen. Nog 12 dagen en dan testen. Spannend

Geplaatst

Ik ga voor je duimen esthralita!

Ik heb nu dat het erg schraal is daar beneden. De arts van de terugplaatsing zei ook al dat het erg rood was van binnen. :icon_pale:Vorige keer niet gehad met utrogestan.. Misschien toch nog maar even navragen in het ziekenhuis.. of hebben jullie daar ook last van???

Groetjes Peggy

Geplaatst

Hoi Peggy,

Nee, daar heb ik geen last van dat het schraal is, zou ik inderdaad gewoon even vragen. Misschien een allergische reactie ofzo?

Nou geniet van je vrije week samen met je man, heerlijk niets doen!

estrhalita, klinkt goed een 8 cellige embryo! Ik zou niet eens weten hoeveel cellig mijn embryo's zijn, weet jij dat Peggy?

Succes meiden met wachten!

Geplaatst

Hai Peggy,

Hoe gaat het?

Ik heb net een brief van het Erasmus gekregen dat er geen embryo's ingevroren kunnen worden omdat ze zich onvoldoende ontwikkelde. Baal er echt heel erg van!

Heb jij al bericht van het ziekenhuis?

Hoe voel je je verder? Ik voel me wel oke, af en toe een beetje zeurderige buikpijn.

Groetjes

Syl

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wij zijn aangewezen naar VU Amsterdam door ons huisarts, hebben jullie ervaringen mee? Mijn man had al de spermaonderzoek gedaan en het schijnt dat hij null zaadcellen heeft. Ik heb op de internet veel gelezen, en het lijkt dat als wij wel een kans hebben dat zal waarschijnlijk ICSI zijn.. Weten jullie hoe lang het duurt tussen intake in VU en de behandeling?

Ik ben nooit echt een kindermens geweest, maar nu doet het verschrijkelijk pijn.. We zullen zien..

Ik wens jullie allemaal success!

Geplaatst

Hoi Zvez,

Je nou met deze vraag even een nieuw topic aan kunnen maken want dan krijg je waarschijnlijk meer reacties. Ik heb geen ervaring met het VU Adam, wij lopen in Rdam.

Moeilijk is dat he, het doet pijn ondanks dat je er misschien "nog" niet zo mee bezig was.

Als ik je verhgaal zo lees zal je inderdaad voor ICSI in aanmerking komen, in ieder geval niet voor IVF. Maar hoe lang de wachtlijst is? Ik zou het niet weten. Misschien zullen jullie eerst een aantal onderzoeken moeten doen en dat kost ook vaak veel tijd.

Ik wens je heel veel succes in het komende traject en met de eventuele behandeling!

Groetjes Syl

Geplaatst

Wat een domper syl, en wat snel al die brief.. Ze hadden toch gezegd een week of 3?? Ik vind het echt heel onpersoonlijk dat het zo gaat. En dan ook nog eens een negatief bericht. Echt heel erg balen!!! DUIMEN DUIMEN dat deze poging slaagt dat is het enige wat troost zou geven.

Onze embryo was trouwens ook meer dan 8 cellig. Dat was ik nog vergeten te zeggen.

Gelukkig niet meer last van schraalheid.. Misschien toch door de punctie daar ga ik maar vanuit. Ik heb ook zo nu en dan in mn buik precies het zelfde als jou.. Wachten duurt lang he... Konden we maar in ons buik kijken..

Mn man was alleen vandaag een dagje vrij.. De rest van de week ben ik wel vrij dus kan lekker mn eigen dingetjes doen. Vooral relaxen, want ik ben nog steeds erg moe. (narcose denk ik)

Zvez ik ben net als syl in rotterdam onder behandeling. Als ik jou was inderdaad even een nieuw topicje starten en dan komen er vast veel reacties. Heb al meer meiden gelezen die bij het vu lopen. Wens je veel succes.

Greets Peggy

Geplaatst

Ik denk dat ze al snel zagen dat de embryo's zich niet goed ontwikkelden, dus als jij nog geen brief heb gekregen is dat misschien alleen maar positief voor jou.

Ja ik was er wel ff een beetje verdrietig van. Ik vraag mij nu af of de teruggeplaatste het wel gaat redden of dat deze ook niet zo heel goed was/is, wat denk jij?

Wat raar trouwens dat ze dat bij mij niet hebben gezegd hoeveel cellig mijn embryo was. Zou ik daarvoor naar het Zuider kunnen bellen? Of hebben zij niet die gegevens?

pff wat een vragen he maar ik word nu dus wel een beetje onzeker en nu is er nog niets eens 1 week voorbij!

Groetjes Syl

Gast estrhalita
Geplaatst

Nou Syllie jij hebt wel snel bericht hoor. Ik heb ook 2x geen cryo's gehad en ik kreeg echt pas na 2 a 3 weken een brief thuis. Dus het zegt niks of je nu al wel of niet een brief krijgt.

Ik heb gevraagd om hoeveel cellig de emmy was. Jensje was maar een 4-cellige dus je ziet het het zegt niks.

Ik blijf het alleen raar vinden dat jullie zo laat pas mogen testen. Maar ja het wachten duurt inderdaad lang en ik was weer vergeten hoe vies die bolletjes waren. Bah Bah.

Voor de rest geen nieuws hier, maar doordat ik al 2 kids heb rond hangen hier ben ik er ook veel minder mee bezig dan hiervoor. Te druk gewoon.

Meiden tot gauw.

Geplaatst

Hoi estrhalita,

Klinkt stom maar ik ben helemaal blij na het lezen van je bericht, ik had echt het idee dat als je geen cryo's hebt de teruggeplaatste embryo ook van minder goede kwaliteit zou zijn, stom he?!

En nu je verteld dat Jens een 4 cellige embryo was kan het nog alle kanten op!

Tja die bolletjes, ik krijg er ook zo,n dikke buik van, heb jij dat ook?

Das wel lekker ja dat je afleiding van je 2 kinderen hebt, dat scheelt weer!

Over dat testen, ja het is wel apart dat dat zoveel scheelt, ik lees ook wel eens meiden die 10 dagen na terugplaatsing al testen. Als ik 3 dagen eerder zou testen dus 27 okt dan zit ik precies om mijn cyclusdag 28 en zou ik normaal ongesteld moeten worden dus misschien kan ik die dinsdag al testen? Maar ja ik vind het ook eng hoor! haha

Nou jij ook heel veel succes met wachten en ik hou je op de hoogte!

Liefs Syl

Geplaatst

Hai meiden,

Ik denk dat snel misschien snel waren met de administratie. Ik had zaterdag pas de tp dus ik 'verwacht' nu nog geen brief.. Ik weet wel uit eerdere forumberichtjes dat het emc heel streng is met invriezen daar houd ik me maar aan vast.. Wel positief blijven voor de emmy hoor syl.. Zoals esthralita al schreef zegt het ook niet zo veel hoeveel cellig het is. Wij hadden er zelf om gevraagd, zoals je in het emc overal om moet vragen. Het zuider weet daar verder niks over. (helaas)

Ik ben ook al stik nieuwsgierig terwijl er bij mij nog korter voor bij is..

Heb ook een opgezette buik.. Die rot bolletjes!!!!

Ik denk dat ik ga proberen vol te houden om in elk geval te wachten tot het testweekend.. Misschien niet tot zondag 1 november, maar tot vrijdags ofzo.. Ik denk dat veel eerder testen niet echt zinvol is.. Je kunt dan zo in twijfel raken.. Bij mn vorige ivf poging heb ik het niet gehaald tot het testen.. ik mocht toen zaterdag testen en werd de woensdag ervoor al ongesteld.. Dat was wel zo ongeveer wanneer het moest komen..

We moeten denk ik maar veel afleiding zoeken.. en hard duimen voor elkaar natuurlijk!

Liefs Peggy

Geplaatst

Hei Syllie,

Ik sluit me bij estrhalita aan. Ik had een tp van een viercellige. Kreeg ik op een schermpje te zien (vroegen ze of hijzij meest op papa of op mama leek..doktershumor). Nu ben ik 10 weken zwanger. Ze vertelden mij dat ze graag zsm een tp doen omdat een baarmoeder de geschiktste plek is om te zijn voor een beginnend leven.

Peggy, wat fijn dat er zo veel bevrucht waren! Al met al moet ik zeggen dat je deze keer een goed resultat hebt, niet te veel gestimuleerd maar wel genoeg. nuja, het is ook d eeerste keer een beetje kijken hoe jouw lichaam op alles reageert. uit dit forum wordt me ook wel duidelijk dat vruchtbaarheidsbehandelingen niet gestandariseerd zijn. maar goed ook met al die verschillen.

Succes!

Gast estrhalita
Geplaatst

Mijn buik is niet zo opgezet, maar misschien valt het ook niet meer op omdat mijn buik niet meer stak is door de 2 zwangerschappen haha.

Volgen jullie ook het verhaal van Pienke met het vroegtesten. Zij had dus bij dag 7 al een positieve test. Het is wel verleidelijk om eerder te testen, maar ik heb het nog nooit gedaan en doe het nu ook niet. Ik weet dat als ik ongesteld wordt mijn lichaamestemperatuur ongeveer een halve graat zakt, dus ik ik kan ook mijn temp. meten. Maar ik probeer gewoon te wachten tot volgende week vrijdag.

Geplaatst

Ja je hebt gelijk Peggy, ik moet ook positief blijven maar soms is dat zo moeilijk met die hormonen in je lichaam!

Nou inderdaad, in het emc laten ze weinig los. Dat had ik al in de gaten. Ik vind dat niet echt fijn want daar kan je onzeker van worden.

Eerder testen kan wel, het ligt er misschien ook aan hoe je je voelt. Als je echt het idee heb dat je zwanger zou zijn dan zou je misschien eerder gaan testen. Ik wacht het wel af.

Voelen jullie trouwens al iets? Ik weet ook niet wat ik moet voelen, hahaha maar misschien weet jij dat estrhalita?

Ursela, wat fijn dat het bij jou goed is gegaan, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! En nu genieten!! Het lijkt me fantastisch!

We gaan zeker heel hard duimen voor elkaar en hopen op positieve testen!!

Tot snel meiden!!

Liefs Syl

Gast estrhalita
Geplaatst

Nou ik vertrouw mijn lichaam niet hoor.

Mijn 1ste zwangerschap was via IUI zonder hormonen en 3 dagen voordat ik ongesteld moest worden, wist ik al dat ik zwanger was. Mijn borsten waren al een maat groter en ik voelde het gewoon.

Toen ik met IVF begon, voelde ik zoveel en gelijk zo weinig. Bij beide IVF pogingen eigenlijk hetzelfde. En ik was ook zeker dat de 2de mislukt was. Totdat ik op de testdag nog niet ongesteld was en voor de zekerheid heb ik een test gedaan. Totaal verrast was ik dus.

Nu moet ik zeggen dat ik nog niks heb gevoeld. Alleen vandaag enorme menstruatie krampen. Het is vandaag de innesteldag ongeveer dus dat zou wel wat verklaren, maar ik wacht ook netjes met testen tot de 30ste. De 1ste IVF poging werd ik op de testochtend ongesteld dus als ik 's mrogens nog niet ongesteld ben ga ik testen.

Wel spannend weer hoor. Maar anders dan de 1ste en 2de keer. Dus weet ook precies hoe jullie je voelen en hoeveel je er mee bezig bent.

Geplaatst

Spannend he meiden.... Syl, voor jou alweer een week geleden dat de tp was... Ik hoop zo dat we allemaal :B-0020: zijn!!!!!!!

Ik heb zelf niet zo goede ervaringen met eerder testen, maar ook ik weet nu al dat ik het nooit vol ga houden tot de testdag hahahahaha...

Op het forum lees je toch ook al positieve resultaten van eerder testen...

Het EMC is inderdaad heel erg vaag. Ik vind het daar helaas net een fabriek. Daar wordt je zeker onzeker van! In het zuider krijg ik toch een ander gevoel. Iets meer het menselijke zeg maar...

Ik heb zo nu een dan ook een wat apart gevoel in mn buik, maar natuurlijk zijn we er ook heel erg mee bezig.. dus voelen we alles hihihi

EN ik ben nog steeds heeeeeeeeeeel erg moe.. dat begint nu al...

Liefs Peggy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden