Ga naar inhoud

Benieuwd..Of ICSI meer succesvol is dan IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi hoi,

Hey Estrhalita snel he de punctie, ik dacht eerlijk gezegd dat ik misschien nog een paar daagjes moest doorspuiten hoor en ook woensdag ofzo de echo zou hebben. Maar voor jou schiet het ook al op hoor!

Dat zou best kunnen Peggy dat we naast elkaar in de wachtkamer hebben gezeten, hihi.

Fijn dat het bij jou alweer 9 follikels zijn, mooie score hoor!

Jeetje je eerste punctie zonder verdoving, gatsie!

We gaan zeker bijna gelijk op!

Heel veel succes voor woensdag meiden!! Ik ga voor jullie duimen!

Liefs Syl

• Reacties 205
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb net gehoord dat ik woensdag de punctie met ruggenprik heb. Zoals op de echo te zien was: 9 follikels en wat kleinere die ze ook aan prikken. Zaterdag is de tp. Toch weer gespannen voor woensdag ondanks de ruggenprik.. Ik weet dat ik heel erg geluk heb dat ik dit met heel veel moeite voor elkaar heb gekregen, normaal gebeurt het niet met een ruggenprik. Maar door de vreselijke ervaring van de 1ste ivf wilde de arts zelf dat het met een ruggenprik zou gebeuren. Zij heeft dit ook voor ons geregeld ter hoge uitzondering. Ik hou jullie op de hoogte!

Syl hoe is het gegaan?????????

Liefs Peggy

Geplaatst

Hey Peggy,

Ik kan me zo goed voorstellen dat je tegen een nieuwe punctie opziet na wat je hebt meegemaakt. Maar bekijk het van de andere kant: het kan dan nu alleen maar meevallen, toch?

En het lijkt erop dat ook het ziekenhuis er iets van geleerd heeft en dat ze er alles aan doen om je een betere ervaring te geven dit keer. Ik wens je in ieder geval sterkte met wachten en natuurlijk een heeele goede oogst toe!

En ja Syl, hoe is het met jou gegaan vanmorgen??? Ben ook heel benieuwd!

Aafke

Geplaatst

Hoi Peggy en Aafke,

Nou de punctie is achter de rug!! Het is mij alles mee gevallen echt waar!

Het enige wat ik voelde was de 4e verdovingsprik in mijn baarmoeder of waar ze die ook prikken, haha dat weet ik eigenlijk niet eens.

Het aanprikken van de follikels heb ik nauwelijks gevoeld.

Ik heb 5 eitjes en het zaad was goed genoeg voor ICSI. Donderdag hoor ik of ze zijn bevrucht en doorgedeeld en als alles dan goed is gegaan heb ik donderdag ook de terugplaatsing.

pffff ben nu al weer zenuwachtig of er een bevruchting plaats gaat vinden.

Peggy dat is toch wel heel fijn een ruggenprik!

Je zal dan echt geen pijn voelen denk ik!

Liefs Syl

Liefs Syl

Geplaatst

Hey Syl,

Ik heb de hele dag gekeken of je al iets had geschreven. Gelukkig is je punctie meegevalen en een heel mooi resultaat tot nu toe.. Nu duimen voor donderdag!!!!

Nu lekker veel rusten he! En VEEL drinken dat is heel belangrijk!

Liefs Peggy

Geplaatst

Hey Peggy,

Bedankt voor je berichtje, ja ik ben veel water aan het drinken. Van de 5 eitjes weet ik alleen nog niet hoeveel er goed zijn. Ik hoop dat er geen afvallen maar dat is nog even afwachten!

Lief dat je zo mee leeft!

Jij ook nog even geduld en dan is het woensdag zo ver en gelukkig met ruggenprik!!

Liefs Syl

Gast estrhalita
Geplaatst

Spannend he dames. Ik heb donderdag mijn punctie en zondag de tp.

Wat was ook al weer de reden dat we zoveel moesten drinken? Ben ik helemaal vergeten.

Geplaatst

Veel drinken heeft te maken met de hormoonstimulatie. Op de site van fertimagazine stond wat uitgelegd over overstimulatie, maar dit geldt in zekere zin voor iedere behandeling:

"Door de hormoonstimulatie ontstaat er een groot aantal follikels waardoor de eierstokken sterk vergroot raken. De vaatwanden in de eierstokken worden doorlaatbaar en er lekken vocht en kleine eiwitten uit de bloedbaan naar de vrije buikholte. Dit geeft klachten. Door het lekken ontstaat er in de bloedbaan een concentratie van bloed. Hierdoor wordt het bloed stroperig en kunnen stollingsstoornissen optreden. In ernstige situaties is ook de doorbloeding van vitale lichaamsorganen (bijvoorbeeld de nieren) gestoord. De klachten verergeren wanneer de patiënte zwanger is van de behandeling."

Veel drinken is dus heel belangrijk om ervoor te zorgen dat je bloed niet stroperig wordt.

Groetjes, Aafke

Geplaatst

Bedankt meiden! :toothy4:

Ik vind het wel 'fijn'dat ik morgen moet werken, anders denk je er toch steeds aan. Ik ben blij als het allemaal weer achter de rug is. Fijn dat we allemaal zo aan elkaar denken!!! Dat hebben we allemaal nodig! XXXXX

Ik moet al om 7uur in het ziekenhuis zijn woensdag.. waarschijnlijk wel de hele dag blijven, maar hopenlijk gaat het snel goed en dan laat ik het jullie weten!!

LIEFS X Peggy

Geplaatst

He Peggy,

Ik wil je nog even heeel veel succes wensn voor de punctie morgen!!!

Zal aan je denken en voor je duimen!!

estrhalita, voor jou is het ook bijna zover! Spannend he?!

Jij ook alvast heel veel succes!!

Liefs Syl

Geplaatst

Hey meiden,

Ik ben net thuis uit het ziekenhuis. Het is allemaal goed gegaan. Ik ben zelfs onder algehele narcose gegaan.. Dat vonden ze op de ok beter dan de ruggenprik. Ik vond het allemaal prima. Na een uurtje was ik weer bij. Toen had ik wel even veel pijn in mn buik dus hadden ze via het infuus medicijnen gegeven. Bleek alleen dat ik daar allergisch voor was. Dat wisten we niet dus er kwamen meteen een aantal arten om tegen medicatie te geven en toen ging het weer goed. Ik mocht daarna ook al snel weer naar de afdeling. Mn man moest toen meteen richting emc.

Rond het middaguur was hij terug en er waren maar liefst 12 eitjes!! Het zaad was ook goed. Hopenlijk gaat de bevruchting met icsi goed. Zaterdag worden we gebeld of we een terugplaatsing hebben.

Ik moet deze keer 20dagen utrogestan bolletjes gebruiken. Vorige keer maar 12 dagen.. Zijn er meer meiden die ook zolang utrogestan gebruiken?

Ik ga nu lekker uitrusten!

Syl ik ga voor je duimen morgen!!! Succes!

Liefs Peggy

Geplaatst

Hey Peggy,

Oh wat goed 12 eitjes!! Nou dat moet gewoon goed komen met het bevruchten!

Fijn dat de punctie goed is verlopen. Maar algehele narcose? Doen ze dat?

Wat is er dan bij je eerste punctie mis gegaan dat ze een algehele narcose doen? Wel heel fijn voor je dat je er niets van hebt gemerkt!

Spannend he zaterdag! Ik zal ook voor je duimen hoor!

Wat ik niet begrijp is dat het bij jou anders verloopt met die Progestan. Ik moet 12 dagen Progestan gebruiken. Maar pas vanaf morgen (de dag van de TP, 3 agen na punctie). Jij ook?

Nou ga lekker rusten en duimen voor een goede bevruchting!!

Ik laat morgen wat weten, mag om half 10 het ziekehuis bellen..

Liefs Syl

Geplaatst

Hoi syl,

Bij mij lijkt het inderdaad steeds anders te gaan dan gepland. Nu zou ik een ruggenprik krijgen en werd het toch algehele narcose. Dat hadden ze op de ok besloten.

De eerste ivf punctie konden ze geen infuus aanprikken (ik zou toen pijnbestrijding via een infuus krijgen) en toen heb ik de punctie zonder verdoving gedaan. Dat was heel traumatisch met overstimulatie (meer dan 20 follikels aangeprikt) Onze arts wilde dat het niet meer zo ging. Dat is ook niet goed voor de embryo kwaliteit en de innesteling. Dus nu moest het anders. Ool hadden we toen van de 17 eitjes maar 1 bevruchting vandaar dat het nu icsi is geworden. Vorige behandelin moest ik op de dag van de punctie starten met utrogestan en dan 12 dagen. Nu moet ik morgen beginnen en dan 20 dagen!!! Dat is wel heel lang, maar ja als het tot een goede bevruchting leid. Volgens mij bekijken ze dat per punctie hoe en wat. en ik heb ovitrelle gebruikt ipv pregnyl dan is het ook anders.

Veel succes morgen en ik lees ´s middags je berichtje dan wel!!! Ik ga voor je duimen. Nu ga ik nog even relaxen..

Liefs Peggy

Gast estrhalita
Geplaatst

Peggy blij te horen dat het goed is gegaan. Ik moet morgen ochtend voor de punctie en ben zeer benieuwd. Dan zondag de tp.

Ik moet zondag beginnen met de bekende bolletjes en volgens mij die gebruiken tot 12 dagen na de punctie en dan 15 na de punctie mag ik testen. Dat zou dus 30 oktober zijn. Kan niet wachten.

Geplaatst

Hei peggy,

Fijn om te horen dat het een minder groot drama is geweest dan de vorige keer. Hoe voelde je toen ze opeens zeiden, het wordt geen ruggenprik? Ik bedoel je hebt jezelf helemaal opgeladen naar iets toe en als dat dan wordt veranderd kan dat over je heen walsen. Voelt dat nu achteraf wel ok? In ieder geval een mooi resultaat, 12 eitjes! Nu maar hopen dat dit veel topbevruchtingen oplevert of ten minste die ene speciale bijzondere die blijft zitten en gaat groeien!

Heel veel succes daarmee. Gaat hetnu een beetje? Niet te veel buikpijn?

Geplaatst

Syl weet je al iets?

Estrhalita hoe is de punctie verlopen???

Bedankt ursela, gelukkig ging het inderdaad beter. Geen ruggenprik, maar wel algehele narcose.. Op de ok hoorde ik dat pas en de artsen vonden dat beter. Op dat moment vindt je alles wel prima, is ook goed gegaan. Enkel dan die allergische reactie op de pijnmedicatie erna. Nu ook nog last van mn hand. Daar zat het infuus met deze medicatie. Maar veel rusten. Gister veel pijn gehad nu gaat het al wat beter, maar ik doe natuurlijk rustig aan... op naar zaterdag de tp hopenlijk!!

Liefs Peggy

Gast estrhalita
Geplaatst

Hier alles top. Ik was proefkonijn voor een punctie met infuuspijnstilling. Man wat was dat super. Mijn 2 punctie voor ons 2de kindje waren namelijk een ramp, maar deze was top. ik voelde wel het aanprikken van de eitjes, maar voor de rest niks. Ook nu voel ik me goed. Dat ik ziek was dinsdagavond komt inderdaad door de Ovitrelle. Die geeft een zwangerschapshormoon af waar je dus misselijk van kan worden.

Oke het resultaat mag er ook wezen, 10 eitjes en 11 miljoen zaadcellen. Zondagmorgen tussen 8.30-10.00 uur worden we gebeld en ergens in het begin van de middag de tp. 30 oktober testen. Prima toch.

Geplaatst

Hoi Estrhalita, Wat goed!!! Duimen voor zondag!!!

Fijn dat de punctie goed verliep!

Liefs Peggy

Geplaatst

Hey meiden,

Nou we hebben de terugplaatsing gehad hoor!

Er zijn van de 5 eicellen, 4 goed bevrucht en doorgedeeld. Ben zo blij!

Nu maar hopen dat het allemaal goed gaat....

We kunnen niets anders dan wachten....

Peggy hoe gaat het met jou? Heb je nog pijn van de punctie?

Zaterdag de terugplaatsing toch? Spannend, ik zal voor je duimen!

estrhalita, fijn dat bij jou de punctie ook helemaal goed is verlopen!

Ik hoop voor jullie op een mooie bevruchting!!

Liefs Syl

Geplaatst

Hoi syl,

Het gaat gelukkig wel wat beter. Ik ben nog wel heel erg moe. De straks even 2 uurtjes op mn werk geweest en nu weer lekker uitrusten op de bank!

Wat een goeie score!!! Hoeveel heb je er terug laten plaatsen? En worden er nog ingevroren????

Voor ons inderdaad zaterdag spannend.. We worden tussen 9 en 10 gebeld..w8

Liefs Peggy

Gast estrhalita
Geplaatst

He Syl,

Ik zie bij jou staan 30 okt. testen? Ik mag ook 30 okt. testen. Raar toch jij hebt je punctie 3 dagen voor mij gehad. ZOu toch moeten zijn dat jij de 27ste kan testen?

Geplaatst

Ik heb er 1 laten terugplaatsen, of de overige 3 ingevroren kunnen worden daar krijg ik binnen nu en 3 weken bericht van.

Hoeveel laat jij er terugplaatsen?

Nou hou je lekker rustig en heel veel succes voor zaterdag maar ik denk dat dat met jou score wel goed gaat komen!

estrhalita, ik mag 18 dagen na de punctie testen volgens het ziekenhuis dus dat hou ik maar aan. (haha ga ik tenminste proberen!)

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden