Ga naar inhoud

Benieuwd..Of ICSI meer succesvol is dan IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Peggy,

pfffffffff gisterenavond had ik echt even een dipmoment!

Dan zie ik alles somber in en denk ik, we hebben maar 3 kansen!

Dat vind ik som zo moeilijk....maar daar moet ik maar niet te lang bij stil staan anders word ik gek!

Ik zou ook wel eerder willen testen hoor! Maar ik weet niet of ik durf, hahaha! Wanneer ga jij testen? Ook vrijdag de 30e?

Sinds vandaag voel ik niet zo veel eigenlijk, ben ook niet heel moe meer. Ik heb het idee dat de bijwerkingen van de utrogestan minder zijn geworden. oh wat zou dat nu weer betekenen? hihi hoe bedoel je er te veel mee bezig zijn!

Groetjes Syl

• Reacties 205
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

Mijn ervaringen met het EMC zijnjuist super. Misschien is het verschil omdat ik mijn gehele behandeling daar heb en jullie alleen de tp. Dan kennen ze je ook verder niet en dus ook je dossier niet. Ik vind het een super afdeling met hele fijne artsen. Maar ja zo ervaar ik het.

Ik ga de 30ste testen zoals afgesproken met het EMC. Niet eerder. Bij de een is het hsg snel te lezen bij de ander pas laat en ik weet dat het bij mij op de testdag te lezen is dus ga ik niet de goden verzoeken om het eerder te doen. Gewoon volhouden en genoeg afleiding zoeken.

Geplaatst

Hoi Es,

Ja, een kennisje van mij heeft ook de volledige behandeling in Erasmus gehad en zij was ook helemaal tevreden over iedereen!

Misschien is het inderdaad wel zo dat ze ons niet kennen en dus ook niet ons dossier. Ik ga ook echt proberen pas de 30e te testen hoor!

Spannend he allemaal!!

Succes nog met wachten.....

Geplaatst

Hey Hey meiden,

Ik heb soms ook van die dip momenten hoor. Helemaal nu ik deze week vrij ben dan denk je er zoveel aan... Als je werkt heb je toch afleiding.

Ik had vandaag een raar gevoel in mn buik soort steek.. Misschien kwam het omdat ik op de fiets zat.. Normaal fiets ik niet zoveel meer haha.. Te actief geweest...

Ik had de vorige ivf ook opgezette borsten, maar dat heb ik nu eigenlijk niet. Wel gevoelig. Maar dat zijn ze al tijden door al die hormomen.

Ik denk dat ik ook vrijdag ga testen.. ik hoop zo dat we het allemaal halen zonder rode duivels...

We houden elkaar op de hoogte!!!!!

KUZZZZZ Peggy

Geplaatst

Hey Peggy,

Hoe gaat het met je? Voel je al iets bijzonders?

Met mij gaat alles nog goed, heb gisteren m,n laatste bolletjes ingenomen dus mocht de poging niet gelukt zijn moet ik toch wel een deze dagen ongesteld worden. Ik heb af en toe het idee dat ik ongesteld ga worden, hoofdpijn enzo.

Maarrrrrrrr, we houden de moed er in!

Groet,

Syl

Gast estrhalita
Geplaatst

He Syll, wat balen van je hoofdpijn zeg. Hier ook grote twijfel. Ik heb al mijn IVF's naast elkaar gelegd en er zitten wel gelijkenissen in met de laatste keer toen ik zwanger was, maar je kan niet op je lichaam vertrouwen ivm de hormonen.

Hier al sinds woensdag ongi krampen en sinds gisteren ben ik misselijk en doen mijn borsten pijn. t/m dinsdag moet ik nog de bollen ge bruiken en dan op naar de vrijdag. Alle 3 op vrijdag testen. Spannend hoor.

Geplaatst

Hoi Es,

Denk je dat die hoofdpijn met menstruatie te maken kan hebben? De vorige keer was het wel zo bij mij.

Dat is toch wel fijn dat er veel gelijkenissen met je vorige pogingen waren? Als ik het zo hoor, misselijk enzo dan is dat juist goed toch? Haha we moeten gewoon afwachten!

Nou als het zover komt dat ik vrijdag moet testen dan ben ik al blij want wanneer ik ongesteld ga worden zal het wel voor vrijdag komen hoor. Tenminste dat was de vorige keer ook zo. Toen werd ik 2 dagen na bolletjes ongesteld.

Groet,

Syl

Gast estrhalita
Geplaatst

Nee hoor die hoofdpijn kan ook door de hormonen zijn en het feit dat je ze nu niet meer krijgt. Afkicken zeg maar.

NOu volgens mij komt dat misselijke van mij van een buikgriep. Liepen we net over de kermis en ja hoor zomaar heel mijn broek vol............... Sorry beetje vies. Dus denk dat daar vel mee te maken heeft.

Ach gewoon wachten maar. Ik werd 3 dagen na het stoppen van de bolletjes ongesteld. We houden mekaar gewoon op de hoogte.

Sterkte in ieder geval de aankomende dagen

Geplaatst

Hey Meiden,

Hier ook nog steeds de hoofdpijn... Niet de hele dag door....

Maar in de bijsluiter van de utrogestan staat ook dat deze hoofdpijn als bijwerking kan hebben dus dit zou kunnen. Ik heb gister en eergister wat krampjes gehad.. heel apart.. zo evt innesteling kunnen zijn.

Gevoelige borsten heb ik ook... Ook wel wat opgezet, Maar dat had ik vorige keer dan ook weer. Toen gebruikte ik de bolletjes 12 dagen en 2 dagen nadat ik met de bolletjes gestopt was werd ik ongesteld. Nu moet ik de bolletjes 20dagen gebruiken... Van de week nog even bellen voor een extra recept. Ik heb maar tot vrijdag... Deze week is zo spannend...

Jullie ook sterkte deze week... maar veel afleiding zoeken en hopen dat we tot vrijdag komen.... Estrhalita beterschap met de buikgriep.

Liefs Peggy

Geplaatst

HELP>>>> vanochtend wat ongesteldheids krampen in mn buik...

Het is dus de hele tijd broekkoekeloeren.. Ik weet dat het nog niets zegt, maar dit maakt je zo onzeker.. Vorige poging voelde ik niks en die mislukte... Maar nu weer dit.... Wat duurt het dan nog lang totdat het weekend is....

Hoe is met jullie op het wachtbankje???

Liefs Peggy

Gast estrhalita
Geplaatst

Peggy die krampen kunnen er ook zijn als je zwanger bent hoor. Dus ook dat zegt helaas niks.

Ik was eigenwijs en heb vanmorgen getest, negatief dus. Maar ja het is ook nog veel te vroeg.

Geplaatst

Hey Peggy,

Ow dat is schrikken maar het zegt inderdaad nog niets hoor, zolang je geen bloed ziet is het goed toch? Heb je het idee dat je ongesteld gaat worden? Wanneer zou je officieel ongesteld worden?

Morgen is mijn cyclusdag 28 en dan zou ik normaal ongesteld moeten worden. Ik heb ook een beetje dat gevoel, heb vanochtend ook al vreselijk gehuild, ik verloor een heel klein sliertje bruin, echt heel klein. Ik dacht nu is het zo ver. Nu heb ik een brandering, drukkend en zeurende pijn in mijn onderbuik en m,n borsten zijn helemaal niet meer gevoelig. Weten jullie wat dat dan is? Wanneer je zwanger bent heb je toch gevoelige borsten? Ow, echt ik vind het allemaal zo eng...

Es, je bent er vroeg bij met testen, jammer dat ie (nog) negatief is. Over een paar dagen weer proberen anders? Heb je verder al verschijnselen of iets?

Liefs Syl

Gast estrhalita
Geplaatst

Syl je hoeft geen pijn in je borsten te hebben als je zwanger bent. Bij mijn 1se zwangerschap had ik echt enorme pijn in mijn borsten, maa bij de 2de helemaal niet. dus zo zie je maar. en mijn verschijnselen ach ja van alles en niets.........?

Geplaatst

Hoi Es,

Je weet ook niet wat je moet voelen he?!

Nog 1 vraag, hoe zit dat met temperaturen? Vanaf welke dag zou je dat dan kunnen doen?

Gast estrhalita
Geplaatst

Temperaturen moet je elke dag doen en beginnen bij de 1ste dag van je cyclus. Zo kun je precies zien wanneer je eisprong is etc etc. En zo kan je ook aan je temp. zien wanneer je ongesteld wordt. Maar of dat ook opgaat tijdens IVF met al die hormomen weet ik niet hoor.

Geplaatst

Hoi Syllie

voordat wij voor het eerst naar de huisarts gingen heb ik 4 maanden getemperatuurd... bij mij zag je heel duidelijk dat de ene keer , de andere keer 2 dagen voor mijn menstruatie mijn temperatuur daalde.

maar net wat Esthralita zegt, je moet op dag 1 beginnen en wat doen al die hormonen met je temperatuur...

Ik heb juist al een aantal dagen dat ik het 's morgens zo warm heb... later op de dag gewoon weer normaal naar mijn idee.

houd nog moed he meid!!

liefs

Meiske74

Geplaatst

Hei peggy!

Ojee, is het broekloeren weer begonnen??? Nog even volhouden he?! Ik ben zelf ook zo'n broekgluurder... Peggy, die krampen zeggen niet veel, je hormonen zijn zo door elkaar geschud dat we helaas niet op ons lichaam kunnen afgaan in de wachtweken. Ik had ook allemaal kleine dingetjes die ik normaal had als ik ongesteld zou worden maar dat had niets te betekenen gelukkig. Ik doe voor jullie duimen.

En hoe gaat het nu met jou estrhalita? ik zou helemaal onzeker worden van een negatieve test ook al is het nog echt te vroeg geweest om te testen. Hoop dat je over een paar dagen een positieve test in handen houdt.

Geplaatst

Hoi meiden,

Syl wat rot dat je je zo voelt... wat een stress.... Zoals iedereen al zegt pas als je echt rood ziet is het voorbij... maar we blijven onzeker... ik dus ook vanochtend.. Nu is dat gevoel weer weg... Nog geen bruin hier...

Estrhalita... de test kan nog positief worden... Soms moet je inderdaad van jezelf testen!!! Heb jij nog andere 'klachten'

Als we alledrie nou maar positief blijven!! We moeten elkaar maar blijven steunen dat voelt goed!!!!

Wat lief ursela dat je nog steeds actief bent op het forum!!! Voel je je verder goed.. niet misselijk???

Syl ik zit vandaag op dag 27 dus morgen is voor mij ook de NOD.

Sterkte allemaal!

Liefs Peggy

Gast estrhalita
Geplaatst

O Ik weet dat de test nog positief kan worden. Ik ben veel te vroeg. Hoe weten jullie nu dat jullie op dag 27/28 zitten Je cyclus is nu toch heel anders?? door al die hormonen.

Ik moet erlijk zeggen dat ik al de hele dag helemaa niks voel, dus wat dat nou zou betekeken. Ik heb woensdag t/m zaterdag menstruatiekrampen gehad en nu helemaal niks meer. Ach we zien wel. Ik ga van het ergste uit. Dat is nu namelijk mijn gevoel.

Hebben jullie een voorgevoel?

Geplaatst

Ik tel vanaf de eerste dag van mn menstruatie.. Dat vertelde het ziekenhuis altijd dat je dan toch dat als dag 1 moet tellen.. vorige behandelingen iui/ivf klopte dat ook altijd wel.

Ik had de eerste week een heel goed gevoel. Omdat we nu icsi doen, maar nu is er ook echt weer die twijfel... We moeten hoop houden!! Het kan nog alle kanten op... Wat is een lichaam toch raar!

Ik had wel gezien op het wachtbankje dat het een goede maand was in vergelijking met vorige maand. Maar het blijft altijd een wonder..

Ik blijf ook mezelf beschermen en rekening houden met een negatief resultaat.

Afwachten....:book1:

Liefs Peggy

Geplaatst

Hey meiden,

Nou bij mij is de eerste ICSI poging mislukt! Heb vandaag alleen maar gejankt en ben erg verdietig.

Maar nu gaan we er maar weer voor!

Ik heb het ziekenhuis al gebeld en 26 november heb ik weer een evaluatiegesprek. Ik zal dan ongeveer half december weer starten als alles goed is.

Ik had al het gevoel, wat dat aangaat is mijn lichaam zo voorspelbaar.

Nou ja ik heb in ieder geval een heel regelmatige cyclus.

Es, ik prik in mijn eigen cyclus dus ik weet precies wanneer ik ongesteld hoor te worden en dat was dus vandaag of morgen.

Helaas helaas, maar ik hoop voor jullie dat jullie allemaal deze week een positieve test in handen mogen hebben, ik blijf voor jullie duimen!!

Liefs Syl

Gast estrhalita
Geplaatst

O Syl wat klote voor je zeg. Echt klote. Succes met het verwerken van de mislukte poging. Het doet toch een hoop met je.

Geplaatst

Hey Syl,

Wat ongelovelijk ROT!! Hoewel je het misschien voelde.. hoop je toch... Waarom is het zo hard allemaal! Het enige lichtpuntje.. dat je je eigen lichaam goed kent en je cyclus dus erg regelmatig is. Zo is het bij mij ook steeds. Ik stond er net als jou zo in toen onze vorige ivf mislukte.. Wilde na een dag janken meteen door... Omdat je niet wilt opgeven! En dan krijg je weer iets in het vooruitzicht om maar te hopen dat de wens uitkomt!

Syl en je man veel sterkte...!!!!! Leef met jullie mee.. Mijn man trouwens ook!:hugg:

Hier verder geen 'nieuws' Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs Peggy

Geplaatst

Syll, heel beroerd voor je. En ja, soms kun je maar beter direct maar door. Dat zal voor iedereen weer anders zijn. Alle succes. Joy1

Geplaatst

Hoi Syllie,

Jammer dat de poging niet gelukt is, echt balen hoor !

Op naar de volende poging. Wel fijn dat jij je van je eigen cyclus gebruik kan maken.

Succes bij de volgende poging!

groetjes Diane

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden