Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoiiiii!

Wat is hier heel veel geschreven!

Sanne; Je hebt vandaag alweer je 3e dag spuiten toch? Goed dat het toch meevalt!!

Je mag zelf bepalen hoelaat je spuit toch?

Lijstje is helemaal overzichtelijk!:good1:

Sharon; Wauw,geen wonder dat je zo'n "last" had,20 follikels is super zeg. En morgen de punctie? Jeetje.

Heel veel succes meid!

Mama van Tim; Niet leuk dat de punctie zo pijn deed bij je,nu maar hopen dat alles voor een heel goed doel is geweest,en straks een dikke vette positieve test!

Liesbeth; Welkom terug! wat fijn dat je ook kan starten!

Paula; Balen dat je zo'n last hebt zeg van die blauwe plekken. Is het prikken in het been niet een stuk pijnlijker??

Voor iedereen TOI TOI TOI

Liefs.

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

OOOOh, mamavantim ik vind het zo spannend voor je. Ik hoop zo dat er genoeg celdeling is voor een terugplaatsing. Ik duim heel zeker voor je. Ik weet nog hoe gespannen ik toen de eerste keer was, maar helaas is het toen niet tot een terugplaatsing gekomen maar dat kwam omdat er ook maar 1 eitje bevrucht is geworden dus onze kans was al zeer klein. Maar bij jou zijn er een heel aantal bevrucht.

Sharon heel veel succes morgen bij de punctie.

Ik zal aan je denken.

Sanne, wat goed van je dat je dat lijstje hebt gemaakt. Ik ben wat dat betreft echt een digibeet dus ben al blij dat ik weet hoe ik berichtjes kan achterlaten.

groetjes

Jessie

Geplaatst

Zo dat was de derde spuit en nu vind ik het eigenlijk niets meer.

Geen één spuit is fijn, maar dit voelt branderig en ik krijg de naald bijna niet door het vel heen. Ik merk dat ik het steeds enger vind om de spuit erin te zetten. Maar ja, nu ik weer gewoon zit en het is voorbij, merk ik er niets meer van. Dus het valt achteraf wel reuze mee natuurlijk.

Tja, snappen jullie me nog, hahaha..

Geplaatst
Er staat nog niets op de digipoli. Ik moet er gewoon van poepen.. --> 8 met celdeling!

Vandaag de terugplaatsing?

Haha, moet je ervan poepen:pain: :signs-shit:..

Maar misschien niet helemaal slim van me, maar ik snap het niet zo goed. Er staat nog niets op de digipoli, maar je weet wel dat er 8 met celdeling zijn? Help me, hoe weet je dat dan?

Nou, in ieder geval, succes vandaag en toi toi toi..

Op hele vruchtbaren maanden..

@ Sharon: Sharon meissie--> Sterkte vandaag.. Ik hoop dat het een beetje te doen is. 20 follikels is niet niets..

Hoeveel eenheden Puregon spoot jij?

Geplaatst

Maar misschien niet helemaal slim van me, maar ik snap het niet zo goed. Er staat nog niets op de digipoli, maar je weet wel dat er 8 met celdeling zijn? Help me, hoe weet je dat dan?

@ Sharon: Sharon meissie--> Sterkte vandaag.. Ik hoop dat het een beetje te doen is. 20 follikels is niet niets..

Ik wist nog niets en toen moest ik ervan poepen,haha

Daarna stond het op internet: 8 met deling! Morgen de TP

Ik was niet helemaal duidelijk :shootme:

Geplaatst

Wat een goed nieuws; acht met deling.. Ik hoop voor je dat ze van goede kwaliteit zijn en dat je er ook nog cryo's aan overhoudt. Natuurlijk hoop ik niet dat je die cryo's nog nodig hebt en dat het een succesvolle terugplaatsing wordt.

Geplaatst

nou dames daar was ik weer viel me reuzen mee achteraf. Was dat alles!!!de verdoving was heel raar moest ervan huilen maar had helemaal geen pijn alleen links was een beetje gevoelig daarna lekker uurtje op de rustkamer gelegen nu lekker op de bank er waren 10 goeie eicellen nu afwachten tot zaterdag dan wordt ik gebeld en dan heb ik zondag de terugplaatsing dus spannend ik spoot 150 puregon sanne

Geplaatst
nou dames daar was ik weer viel me reuzen mee achteraf. Was dat alles!!!de verdoving was heel raar moest ervan huilen maar had helemaal geen pijn alleen links was een beetje gevoelig daarna lekker uurtje op de rustkamer gelegen nu lekker op de bank er waren 10 goeie eicellen nu afwachten tot zaterdag dan wordt ik gebeld en dan heb ik zondag de terugplaatsing dus spannend ik spoot 150 puregon sanne

Wat fijn dat het je reuze mee is gevallen. Wat een opluchting of niet?

Moest je huilen van de morfine ja? Misschien wel door alle emoties. Helemaal niet erg!! En wat goed, 10 goede eicellen. Spannend!!

Ik zou ook 150 gaan spuiten, maar nadat ik dr. Nap er op had geattendeerd dat ik tijdens de IUI OHSS had, is het bijgesteld naar 100eh. Ik hoop dat dat genoeg is!

Doe je lekker rustig aan vandaag!! Dikke knufff

Geplaatst

je gaat me toch gewoon achterna. Wat grappig. 10 eicellen. Nu vind ik dat er ook 8 goede delingen moeten zijn. En wat de kwaliteit betreft; ik laat het je morgen weten ;-)

Mocht het nou zo zijn dat ze bij jullie alle 10 goed gedeeld zijn, dan zou ik het niet erg vinden wanneer ze ook nog eens allemaal van a kwaliteit waren hoor. Het is je gegund!

Geplaatst

Sharon, ze adviseren om 15 dagen na de terugplaatsing te testen. Wij hebben het uitgehouden tot 13 dagen, toen vond ik het wel goed (dan ben je officieel over de 14 dagen na de eisprong en normaliter ben ik na 12 dagen ongesteld).

Fijn dat de punctie je is meegevallen.

Mama van Tim: super zeg, 8 celdelingen! Dat is al een hele opluchting.

Ik duim voor jullie dames!!!

Geplaatst

Mama van Tim; Wat een goede score. Hopelijk op een succesvol resulaat!

Sharon: Ik heb vandaag nog wel aan je gedacht.

Fijn dat het "meegevallen" is,je bent iig van die 20 eieren af.:tongueP:

Dat kan geen pretje zijn zoveel.

Dat wordt dan een spannende dag zaterdag voor jullie.

Hoe voel je je nu?

Sanne; Is die spuit zo vervelend ja? Merk je al dat je stemmingswisselingen hebt/of bijwerkingen?

Hoe gaat het verder? Ik las dat je lekker 2 dagen vrij bent. Altijd goed!!

Ik heb mij maandag ook aangemeld voor de digi poli,als het goed krijg ik binnenkort de gegevens voor het inloggen enzo.

Lijkt me toch wel interressant.

Paula; Hoe vergaat het jou,en met de deca.

Hobbesje; Ik lees dat je voor de 2e keer zwanger bent. Gefeliciteerd. En vandaag je 2e echo gehad?

Geplaatst

heb nog wel napijn beetje zeurend gevoel onderin de buik maar blijf lekker op de bank liggen en die balletjes zijn vies bah bah

Geplaatst
ik lees net op de digi poli dat er 9 zijn geinjecteerd nu op naar de celdeling:hello2:

9? Dat is harstikke goed! joepieee.

Haha,die vaginale bolletje bedoel je. Ja,dat lijkt me ook inderdaad een érg plakkerige boel.

Moet je daar nu al mee beginnen dan? Ik dacht pas na de terugplaatsing om de innesteling te bevorderen.

Geplaatst
9? Dat is harstikke goed! joepieee.

Haha,die vaginale bolletje bedoel je. Ja,dat lijkt me ook inderdaad een érg plakkerige boel.

Moet je daar nu al mee beginnen dan? Ik dacht pas na de terugplaatsing om de innesteling te bevorderen.

nee moest er vanmiddag mee beginnen maar klopt wat ze erover zeggen echt rotzooi haha vies en plakkerig

Geplaatst

Hobbesje; Ik lees dat je voor de 2e keer zwanger bent. Gefeliciteerd. En vandaag je 2e echo gehad?

Ha Pammie.

Inderdaad ben ik voor de tweede keer zwanger. De eerste keer spontaan. Wat dus een wonder is, gezien de zwemmers-score. Nu met ICSI hebben we het geluk dat het in 1 keer is gelukt. Hoop dat er vele ons mogen volgen!

En die bollen ja: dat vond ik denk ik nog wel het meest vervelend van de hele behandeling. Het voelt vies, je moet er midden op de middag aan denken. En op het werk op het toilet die dingen inbrengen.... fijn is anders. Maar alles voor het goede doel natuurlijk!

Geplaatst
Ha Pammie.

Inderdaad ben ik voor de tweede keer zwanger. De eerste keer spontaan. Wat dus een wonder is, gezien de zwemmers-score. Nu met ICSI hebben we het geluk dat het in 1 keer is gelukt. Hoop dat er vele ons mogen volgen!

En die bollen ja: dat vond ik denk ik nog wel het meest vervelend van de hele behandeling. Het voelt vies, je moet er midden op de middag aan denken. En op het werk op het toilet die dingen inbrengen.... fijn is anders. Maar alles voor het goede doel natuurlijk!

had jij a b of c kwaliteit terug laten plaatsen

Geplaatst

Wij hadden de luxe dat we 2xA konden laten terugplaatsen (en nog 2x2 in de vriezer). We gingen - lekker egoistisch - voor de grootste kans en dat is 2 terugplaatsen. De kan van 2 terugplaatsen is net zo groot als 2x1. Maar de kans dat je cryo's hebt is 1:5 paren plus dat het ontdooien nog wel eens mislukt. Dat was voor ons reden om voor 2 te kiezen. Hebben we (pas) doorgegeven bij de follikelmeting.

Nu zijn we heel blij met de keuze.

Weten jullie al wat jullie gaan kiezen?

Geplaatst
Wij hadden de luxe dat we 2xA konden laten terugplaatsen (en nog 2x2 in de vriezer). We gingen - lekker egoistisch - voor de grootste kans en dat is 2 terugplaatsen. De kan van 2 terugplaatsen is net zo groot als 2x1. Maar de kans dat je cryo's hebt is 1:5 paren plus dat het ontdooien nog wel eens mislukt. Dat was voor ons reden om voor 2 te kiezen. Hebben we (pas) doorgegeven bij de follikelmeting.

Nu zijn we heel blij met de keuze.

Weten jullie al wat jullie gaan kiezen?

als het een a'tje is 1 en als het een b of c is 2 dus even afwachten wat het gaat worden we kunnen het zaterdagmorgen al op de digipoli zien dus we wachten af

Geplaatst

dames help wat zullen we doen!!!

we hadden eigenlijk de keus gemaakt als het een a kwaliteit wordt doen we er 1 en bij b of c kwaliteit 2 nu zijn we HEEL ERG aan het twijfelen of we misschien toch niet 2 moeten doen ook bij a kwaliteit help help vind dit zo moeilijke keuze het enige wat ons eigenlijk tegenhoud zijn de complicaties help help

Geplaatst

Hey Sharon,

Persoonlijk zou ik bij A kwaliteit eentje kiezen. Ik vond de argumenten waarmee dokter Woldringh kwam best overtuigend. 2 embryo's terugplaatsen van A kwaliteit leverde niet 2x zoveel kans op op zwangerschap, wel een zeer verhoogde kans op tweeling en daarbij complicaties.

En wij zijn nog jong! Dat telt echt mee hoor meid.

Succes met je keuze!

Geplaatst
dames help wat zullen we doen!!!

we hadden eigenlijk de keus gemaakt als het een a kwaliteit wordt doen we er 1 en bij b of c kwaliteit 2 nu zijn we HEEL ERG aan het twijfelen of we misschien toch niet 2 moeten doen ook bij a kwaliteit help help vind dit zo moeilijke keuze het enige wat ons eigenlijk tegenhoud zijn de complicaties help help

Ook wij hadden met de terugplaatsing 2x A laten doen, en achteraf ben ik daar ontzettend blij om, want er was er 1 blijven zitten en dat is onze Vince geworden !!!

Volgende keer doen we weer 2x A als dat mogelijk is tenminste,

Groetjes Jessica

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden