Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mijn vriend heeft een eigen bedrijf, dus hij kan het zo indelen dat hij meestal gewoon mee kan. Anders staat mijn moeder en 2 goede vriendinnen stand by!

Ik werk zelf 4 dagen per week, dus ben wel af en toe weg van mn werk. Gelukkig hebben alle collega's begrip en mn baas (huisarts) weet ook wel dat dit niet in te plannen valt! Thank god!

Sharon: ik hoop dat je je verjaardag zonder kleerscheuren hebt doorstaan en dat je toch een beetje hebt kunnen genieten. Ik was blij dat ik net ben jarig geweest, had ik tenminste nergens last van hihi.

Alvast gefeliciteerd, want je bent morgen jarig toch?

Xxx

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hey Paula,

Hé je mag bijna starten met spuiten van Decapeptyl!! Hoe vind je dat? Ik had het hiervoor ook al geschreven, maar ik ben wel een beetje geschrokken toen ik alles op de kalender ging schrijven. Maar goed het doel heiligt de middelen!!

Fijn weekend!

Ik vind het reuze spannend, zeker als ik zo Sharon hoor. Ik weet van mezelf dat ik in het verleden op de pil ook wel heftig kon reageren. Dus laten we hopen dat het meevalt.

Groetjes!

Paula.

Ps: ja best veel hè, als je alles op gaat schrijven!

Geplaatst
Sanne; Dus jullie moeten beiden overuren maken om vrij te kunnen nemen voor de behandelingen in Nijmegen. Dat is minder hé.

Maarja,je hebt geen andere keus.

Hoorde trouwens dat die spuit van de deca best pijnlijk kan zijn.

Was nou iemand hier op het forum die dat vertelde of?

Weet het zelf niet eens meer.

Hoe is het met jou Sharon? Red je het allemaal nog een beetje?

Een fijn weekend allemaal!

Ja we moeten allebei overuren maken. Als ik erover na ga denken vind ik het eigenlijk belachelijk. Maar het heeft geen zin mij daar druk om te maken (dat doe ik wel hoor).

Ik heb laatst wel een site van een stel gezien op het internet die hun IVF-avontuur bijhielden via een blog. Zij gaf ook aan dat de Decapeptyl pijn begon te doen. Maar dit was vooral doordat ze op een gegeven moment geen plek meer had om te spuiten. En ze zeggen dat als je het langzaam inspuit, het reuze meevalt. Misschien kunnen we het vergelijken met de Pregnyl, alleen hoef je niets te mengen. Het zijn kant en klare spuitjes gelukkig.

Sharon, HAPPY BIRTHDAY TO YOU!!! Hoe was het gisteren? Heb je het nog een beetje gezellig gehad?

Paula, Ik hoop het voor je mee dat je niet zo heftig gaat reageren op de hormonen.. Ach, denk maar aan het mooie wondertje van jullie allebei samen, dat verzacht de omstandigheden al.

Geplaatst

ja dank je wel was eigenlijk heel gezellig nergens last van was alleen om half 2 zo moe maar dat zagen ze ook dus zijn ze naar huis gegaan me man kan ook niet drinken dus die was ook best kapot vanochtend tot half 11 uitgeslapen en hij heeft lekker ontbijtje gemaakt nu gaan we lekker in hou van holland terug kijken haha

wtb de deca die begint op sommige plekken wel eens zeer te doen krijg hem er ook niet meer zo makkelijk doorheen gedrukt maar met in ons achterhoofd alles voor een goed doel maar ben nog steeds niet ongesteld ga straks toch maar even googlen heb nog wel een week maar toch

Geplaatst
ja dank je wel was eigenlijk heel gezellig nergens last van was alleen om half 2 zo moe maar dat zagen ze ook dus zijn ze naar huis gegaan me man kan ook niet drinken dus die was ook best kapot vanochtend tot half 11 uitgeslapen en hij heeft lekker ontbijtje gemaakt nu gaan we lekker in hou van holland terug kijken haha

wtb de deca die begint op sommige plekken wel eens zeer te doen krijg hem er ook niet meer zo makkelijk doorheen gedrukt maar met in ons achterhoofd alles voor een goed doel maar ben nog steeds niet ongesteld ga straks toch maar even googlen heb nog wel een week maar toch

Dan heb je het nog lang volgehouden hoor. Half 2 is laat genoeg toch!

Denk ook niet dat het zo gek is dat de deca spuit zeer gaat doen,"iedere" dag prikken in je buik is nogal wat. En ook elke keer op een ander plekje.

Zal straks bont en blauw worden.

Wat raar dat je nog niet ongi bent. Misschien toch te maken met de hormonen. Als ik jou was zou ik niet té veel gaan googlen,je gaat daar vaak hele nare dingen tegenkomen vind ik zelf.

Heb jij trouwens ook iui gedaan? Kan het namelijk niet helemaal terugvinden in je lijstje onderaan je tekst.

Geplaatst
Mijn vriend heeft een eigen bedrijf, dus hij kan het zo indelen dat hij meestal gewoon mee kan. Anders staat mijn moeder en 2 goede vriendinnen stand by!

Wat ideaal!

Geplaatst
Dan heb je het nog lang volgehouden hoor. Half 2 is laat genoeg toch!

Denk ook niet dat het zo gek is dat de deca spuit zeer gaat doen,"iedere" dag prikken in je buik is nogal wat. En ook elke keer op een ander plekje.

Zal straks bont en blauw worden.

Wat raar dat je nog niet ongi bent. Misschien toch te maken met de hormonen. Als ik jou was zou ik niet té veel gaan googlen,je gaat daar vaak hele nare dingen tegenkomen vind ik zelf.

Heb jij trouwens ook iui gedaan? Kan het namelijk niet helemaal terugvinden in je lijstje onderaan je tekst.

nee begin gelijk met icsi het zaad was zo slecht iui had al geen zin meer

Geplaatst

Hallo Dames,

Inderdaad verschilt het bij iedereen ja wanneer je de puncie zult hebben.

Bij mij heeft het 3 weken geduurd. Sommige eitjes groeiden hard en sommige erg langzaam. Daarom hebben ze toen tegen mij gezegd dat het best zou kunne dat ze een grote zouden laten gaan, en dan met de rest verder zouden werken. Maar uiteindelijk is er geen hoeven gaan en gingen de kleintjes ook ineens groeien. Maar dat was in Veldhoven.

Maar het is wel erg frustrerend als je erg vaak naar het ziekenhuis moet voor de echo's. Steeds maar dat wachten.

En even voor de duidelijkheid, mijn manager is een vrouw.

Daar zou je misschien toch meer gevoel van kunnen verwachten maar ja.

Ik vond het ook helemaal niet erg om dit alles in eigen tijd te doen en te ruilen met collega's maar de manier waarop ze sprak en vertelden dat het mijn eigen keuze is om kinderen te willen vond ik het ergste.

Maar ik probeer me daar nu niet meer druk om te maken. Heb nu weekend en daar was ik wel enorm aan toe. Vanavond met vrienden naar de bios.

Hoe is jullie weekend?

groetjes

Jessie

Geplaatst
Hallo Dames,

Inderdaad verschilt het bij iedereen ja wanneer je de puncie zult hebben.

Bij mij heeft het 3 weken geduurd. Sommige eitjes groeiden hard en sommige erg langzaam. Daarom hebben ze toen tegen mij gezegd dat het best zou kunne dat ze een grote zouden laten gaan, en dan met de rest verder zouden werken. Maar uiteindelijk is er geen hoeven gaan en gingen de kleintjes ook ineens groeien. Maar dat was in Veldhoven.

Maar het is wel erg frustrerend als je erg vaak naar het ziekenhuis moet voor de echo's. Steeds maar dat wachten.

En even voor de duidelijkheid, mijn manager is een vrouw.

Daar zou je misschien toch meer gevoel van kunnen verwachten maar ja.

Ik vond het ook helemaal niet erg om dit alles in eigen tijd te doen en te ruilen met collega's maar de manier waarop ze sprak en vertelden dat het mijn eigen keuze is om kinderen te willen vond ik het ergste.

Maar ik probeer me daar nu niet meer druk om te maken. Heb nu weekend en daar was ik wel enorm aan toe. Vanavond met vrienden naar de bios.

Hoe is jullie weekend?

groetjes

Jessie

Leuk, naar welke film gaan jullie?

Kan me goed voorstellen dat het frustrerend is als je iedere keer terug moet komen voor een echo. Daar zit dan vaak wel een dag tussen toch?

Ik vind het ook helemaal niet erg om het in eigen tijd te doen hoor. Maar ik draai nu al mijn overuren om straks afwezig te kunnen zijn. En toch bekruipt me iedere keer het gevoel, dat als het straks zover is, het niet gewenst is als ik weg ben voor de reden "kinderwens". Dat ik toch nog akkoord moet vragen om weg te kunnen. Sorry hoor, maar dit gevoel krijg je niet als je het gevoel hebt als je baas en basin begripvol met de situatie omgaan. Dit gevoel wordt gecreeerd doordat zij mij het gevoel geven dat ze het erg vervelend vinden dat één van hun medewerkers afwezig is door een kinderwens.

Ik vind de manier waarop ze dat tegen jou heeft gezegd ook belachelijk. Maar goed, je daar druk om maken heeft ook helemaal geen zin inderdaad.

Ik denk maar zo; "Ik vind onze kinderwens op dit moment het belangrijkste en ik ga zoveel mogelijk proberen het voor beide partijen zo goed mogelijk te regelen. Als er dan nog een probleem is, dan is dat jammer, ik kies nu voor ons".

Ik word weer helemaal boos, hahaha..

Geplaatst

Ik denk maar zo; "Ik vind onze kinderwens op dit moment het belangrijkste en ik ga zoveel mogelijk proberen het voor beide partijen zo goed mogelijk te regelen. Als er dan nog een probleem is, dan is dat jammer, ik kies nu voor ons".

Helemaal mee eens!

:ygg:

Jessie; Een mening als "het is je eigen keuze" vind ik wel héél hard. Dit slaat helemaal nergens op.

Het kan wel je werkgever zijn,maar een beetje respect voor de mede mens is niet verkeerd. Jammer dat het bij jullie zo gaat.!

Daar wordt de werksfeer ook niet echt beter van.

Nu heb ik nog geen problemen op het werk hierdoor,maar het is nu al wel zo ver dat mijn werkgever me niet meer verteld wie er zwanger zijn. (bijvoorbeeld; z'n nichtje,of een bekende van de zaak)

Dit hoor ik dan van mijn collega's.

Beetje jammer.

Want volgens mijn collega's is het zo "ze willen mij daar niet mee lastig vallen".

Snap het wel een beetje,maar buiten sluiten vind ik dan ook niet nodig hoor.

Hoe was je film?

Ik ga morgen met een vriendin. "komt een vrouw bij de dokter".. Heb net het boek uit.

Sharon; Bij icsi zijn de slaginspercentage het zelfde als ivf. Dus gaat wel goed komen met je!

Geplaatst
volgende week zondag 21 maart moet de puregon 150 erbij

en dan moet ik wel ongesteld zijn geworden spuiten opzich valt wel mee maar ben zo chagie en moe niemand moet ook moeilijk doen want dan begin ik gewoon te janken maarja allemaal voor een goed doel en het ergste is dat ik vanavond mijn verjaardag vier dus moet ik nog gezellig gaan doen ook

Heel herkenbaar. Ik heb precies hetzelfde gehad twee jaar geleden. Of zijn het er al drie.. Phoe wat vliegt de tijd. En iedereen vond het zo gezellig en ik dacht alleen maar aan zwanger worden en hoe vervelend ik me voelde.

Deze keer voel ik me nog best goed. Ben wel wat vermoeider maar niet meer chagie sinds de ongi. Ik voel me niet helemaal scherp en heb meer last van m'n rug. Ook lig ik s'nachts te zweten in bed en heb ik hoofdpijn sinds vorige week maar over het algemeen mag ik niet klagen.

Ik ben nog niet in tranen uitgebarsten icon12.gif

Ik ben benieuwd hoe het met je gaat als je met de puregon begint. Vooral veel op de agenda hebben staan dan vliegt de tijd het hardst voorbij en heb je geen tijd om erover na te denken.

ToiToiToi!

Oh, het is trouwens heel normaal om nog niet ongi te worden. Ik had zelf de pil een avondje vergeten en slikte deze al een maand of 3 door. Dan sta je natuurlijk op ploffen wanneer je eindelijk een keertje mag stoppen met de pil. Vorige keer werd ik pas ongi 1 dag voor de puregon. Dat scheen normaal te zijn ;-)

Geplaatst

Hoi meiden,

Ben ik weer. Heb een tijdje niks van me laten horen maar wel met jullie meegelezen.

@ Sanne; ik heb het artikel uitgedraaid en zal het binnenkort eens aan de arboarts geven die gaf de laatste keer ook zo'n rare opmerking wellicht dat ze hier wakker van wordt.

Voor de rest gaat het hier wel weer een beetje zijn gangetje. We zijn 10 maart terug geweest in het Radboud voor de evaluatie en het behandelplan. We kwamen in eerste instantie geen steek verder wist echt niet wat ik daar kwam doen. Behalve dat al onze onderzoeken allemaal goed waren dan. Met de cryo poging totaal geen duidelijkheid in wanneer we eventueel zouden kunnen beginnen. Dat moest met Dr. Smeenk nog besproken worden. Mijn dossier wat op 3 februari aangevraagd in het JBZ in Den Bosch was niet binnen. Reden: Den Bosch wil het niet afstaan. JA NATUURLIJK WILLEN ZE DAT NIET. ZE MOETEN MET DE BILLEN BLOOT EN DAT IS ENG!! Heb gelijk gebeld en ze duidelijk verteld dat het dossier binnen nu en 2 weken in Nijmegen is anders kom ik het zelf halen. Ik was woest. Verder werd me medegedeeld dat als de cryo poging niet mocht lukken en we willen doorstromen voor IVF poging nr. 2 dan moet ik eerst 6 kg afvallen anders helpen ze me niet. Nou ja ik was met stomheid geslagen. Meiden die mijn dagboek gelezen hebben begrijpen het waarom. Ik heb er jaren over gedaan om mijn lichaam eindelijk te accepteren zoals het is en nu weer dit? Ik had echt het gevoel dat ik het allemaal voor niks had gedaan. Maar goed na een half uur stonden we weer buiten met een heel akelig gevoel en nog geen steek verder. Bij thuiskomt ben ik flink in huilen uitgebarsten en snapte er helemaal niks van. Daar kijk je dan een maand lang naar uit! Mijn man ging in de schuur wat klussen en ik ging binnen lekker even op de bank liggen voor ik met het eten ging beginnen. Toen kwam mijn man na een half uurtje weer binnen met een smile op zijn gezicht van oor tot oor. Hij wist me wel weer op te vrolijken zei ie. Nou ik kon het echt niet geloven maar deed een poging. Ik mag met de cryo poging gaan beginnen. Ik moest de volgende dag bellen om een afspraak te maken bij Dr. Smeenk in Tilburg. Ik was echt zielsgelukkig dat mijn tranen die kwamen van blijdschap waren. Natuurlijk de volgende dag gelijk gebeld maar kan helaas pas 8 april terecht. Daar baalde ik natuurlijk wel van maar mag bellen om te kijken of er uitvallers zijn. Het liefste zou ik iedere dag wel willen bellen maar ja vind dat ook zo raar staan of niet dan?

@ iedereen: ik ben blij te lezen dat het verders met iedereen goed gaat en dat de behandelingen in zicht komen of al zijn begonnen. We gaan voor goede resultaten!

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Hallo Nathalie,

Wat vervelend zeg als ze je dossier niet door willen sturen. wij hebben ook zo'n sooort ellende gehad met een uroloog. Daar wordt je dan echt boos om.

En over dat afvallen. Ik was 2 jaar geleden echt veel te zwaar. Het was voor mij wel een hele goede reden om af te gaan vallen. Ik ben ong. 36 kg. in de tussentijd kwijtgeraakt. Maar het is niet leuk om dit van een arts te horen dat je te zwaar bent.

Ik ben er eerst toen ook echt een dag kapot van gweest. Nu ben ik pas op intake geweest en toen vertelde de arts dat ik nog iets te zwaar ben. Dat was helemaal niet leuk om te horen na wat ik er allemaal voor gedaan heb. Maar toen ik vertelde dat ik zoveel was afgevallen, en dit wist hij nog niet, was hij gelukkig alleen maar vol lof en heeft op mijn dossier het woordje "afgevallen, knap"opgeschreven. Dat was wel leuk.

Maar als je om je heen kijkt dat veel dikkere mensen toch spontaan zwanger worden frustreert dat ook heel erg.

Maar ik ben erg blij voor je dat je door kan gaan met de cryo. Spannend.

Sanne, bedankt voor je artikel. Er schoot mij van het weekend nog iets te binnen.

Als het volgens hen een eigen keuze is waarom wordt het dan wel vergoed door de verzekeringsinstantie? Die vergoeden toch alleen medische zaken?

Maar ik ben zo hard afgesnauwd dat ik het niet eens meer bespreekbaar durf te maken.

Oh ja, ik ben naar de film Alice en Wonderland geweest. Was wel leuk maar niet super.

groetjes

Jessie

Geplaatst

Ik heb het gelezen,merkwaardig zeg!

Nathalie; Tijdje terug heb ik je "dagboek" gelezen. M'n mond viel open van verbazing. Wat een ellende heb jij meegemaakt!

Toch wel een hele stap om dit zo open en bloot op internet te zetten.

Gelukkig heb je het geluk terug gevonden,en nu hard op weg naar jullie wondertje!

Jessie; Knap van je om 36 kilo af te vallen. Wow,dat is echt veel!

Hier nog een week wachten op de uitslagen...was het maar vast zo ver!

Geplaatst
Hoi sharon, nog gefeliciteerd met je verjaardag.

ja dankjewel

hier voor de rest rustig en ben de hele dag niet chagie geweest :woohoo:wel weer ff lekker

Geplaatst
ja dankjewel

hier voor de rest rustig en ben de hele dag niet chagie geweest :woohoo:wel weer ff lekker

GELUKKIG MAAR!

BEN BLIJ VOOR JE!

Ik mag morgen met deca starten...

Brrrr....

Geplaatst

Jeetje Nathalie wat een gedoe zeg met dat dossier van jou. Ik zou ook helemaal ontploffen!!

Wat goed dat je met de cryo-poging mag beginnen.

Paula, Joehoe, morgen begint het!! Succes alvast.

Pammie, nog 6 dagen en dan krijg je de uitslagen toch? Ik hoop voor je dat je deze week de brief voor de GA nog gaat krijgen.

Sharon: Hoe is het?

Ik ben vandaag weer in Nijmegen geweest voor een inwendige echo.. Joeppieie, het zag er allemaal hartstikke goed uit. Geen cystes te vinden.

Duurde even voordat ze de linker eierstok gevonden had, rotgevoel!

Ook alle medicijnen opgehaald bij de apotheek. Jeetje, twee tassen vol, haha.. Het komt steeds dichterbij..

Geplaatst
Jeetje Nathalie wat een gedoe zeg met dat dossier van jou. Ik zou ook helemaal ontploffen!!

Wat goed dat je met de cryo-poging mag beginnen.

Paula, Joehoe, morgen begint het!! Succes alvast.

Pammie, nog 6 dagen en dan krijg je de uitslagen toch? Ik hoop voor je dat je deze week de brief voor de GA nog gaat krijgen.

Sharon: Hoe is het?

Ik ben vandaag weer in Nijmegen geweest voor een inwendige echo.. Joeppieie, het zag er allemaal hartstikke goed uit. Geen cystes te vinden.

Duurde even voordat ze de linker eierstok gevonden had, rotgevoel!

Ook alle medicijnen opgehaald bij de apotheek. Jeetje, twee tassen vol, haha.. Het komt steeds dichterbij..

hier alles super al 2 dagen nergens last van mijn moeder zei al komt misschien omdat je ongesteld bent geworden is de druk eraf kan ze wel eens gelijk in hebben natuurlijk

@paula spannend nog 1 dagje en dan begin jij ook

Geplaatst
hier alles super al 2 dagen nergens last van mijn moeder zei al komt misschien omdat je ongesteld bent geworden is de druk eraf kan ze wel eens gelijk in hebben natuurlijk

@paula spannend nog 1 dagje en dan begin jij ook

Wat fijn om te horen.. Misschien is dat wel de reden dat je je beter voelt ja..

Vandaag voelde ik me echt een heks.. Even dacht ik dat ik al met de hormonen begonnen was.. Dan kan ik beter alleen zijn, want normaal doen is er dan niet bij. Dan heb ik gewoon last van mezelf..

Geplaatst

@sharon, ik was ook weer gezelliger na mijn ongi. Ik denk echt dat het helpt. Nu nog die hoofdpijn weg. Donderdag beginnen met de puregon. Geen zin in. Twee prikken zetten. Ik geloof wel dat die minder pijn doen. Soms lijkt mijn huid de prik niet te willen pakken.. Jij, heb je daar ook last van?

Ik werd net door vrienden gebeld of ik het weekend van de 27e wilde fotograferen op de doop van hun tweede dochter. Tja, daar kan ik nu nog geen antwoord op geven. Ik heb het ze maar verteld want anders krijg je zo'n raar gesprek.

Wat een verhalen lees ik hier allemaal. Gaat dan niets vanzelf bij ons ivf-vrouwen?

Succes allemaal!

Geplaatst
@sharon, ik was ook weer gezelliger na mijn ongi. Ik denk echt dat het helpt. Nu nog die hoofdpijn weg. Donderdag beginnen met de puregon. Geen zin in. Twee prikken zetten. Ik geloof wel dat die minder pijn doen. Soms lijkt mijn huid de prik niet te willen pakken.. Jij, heb je daar ook last van?

Ik werd net door vrienden gebeld of ik het weekend van de 27e wilde fotograferen op de doop van hun tweede dochter. Tja, daar kan ik nu nog geen antwoord op geven. Ik heb het ze maar verteld want anders krijg je zo'n raar gesprek.

Wat een verhalen lees ik hier allemaal. Gaat dan niets vanzelf bij ons ivf-vrouwen?

Succes allemaal!

haha ja klopt af en toe krijg ik hem er niet doorheen dan maar weer ff een ander plekje ik prik wel veel links rechts doet meer pijn hoofdpijn heb ik gelukkig geen last van drink je wel genoeg over een half uurtje maar weer eens een gaatje zoeken haha

Geplaatst

ik heb juist links meer last dan rechts. Grappig hoe we toch in elkaar zitten.

Ik moet inderdaad misschien meer water drinken. En minder achter de computer. Moeten we morgen nou beginnen met de puregon? Volgens mij wel wanneer ik nu in mijn agenda kijk. En ik maar denken dat die donderdag pas hoefde..

Geplaatst

Sanne; Moest je vandaag voor een inwendige echo? Is dat gebruikelijk voordat je met alle hormoontjes gaat beginnen?

Wel fijn dat alles gewoon goed is!

Sharon; Ook fijn een dag NIET chaggie haha.

Paula; Succes morgen meid met je spuit.

En mamavantim ook!!!

Oh en Sanne; Denk niet dat ik deze week nog een brief krijg voor de GA. Zou mooi zijn,maar verwacht het niet.

Eerst maandag maar eens afwachten,voor mijn uitslagen ben ik niet zo nerveus voor,wel voor mijn vriend z'n zaad uitslag. Kan toch altijd slechter geworden zijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden