Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo dames,

Ik lees hier van een aantal mensen dat ze echt rust moeten houden.

Is dat wat het ziekenhuis zegt? Ik ben hier een beetje verbaasd over omdat ze in het vorige ziekenhuis vertelde dat je je niet extra rustig hoeft te houden. Je kon gewoon doen zoals je altijd doet, dus werken sporten enz.

Paula, heel succes bij de punctie. Ik zal zeker aan je denken.

groetjes

Jessie

Geplaatst

Paula succes morgen!! :goodluck1::support:

Jessie: Volgens mij hoeft niet iedereen rustig aan te doen, maar Paula wel omdat ze behoorlijk grote follikels had en er ook al last van had. Tenminste zo heb ik het begrepen. Als je een beetje naar je lichaam luistert dan weet je of je het rustiger aan moet gaan doen of niet. Er zijn ook genoeg vrouwen die wel alles kunnen blijven doen denk ik..

Sharon en MamavanTim; Ik ben zóóóóóóó benieuwd.... Duim duim duim duim ...

Geplaatst
Hallo dames,

Ik lees hier van een aantal mensen dat ze echt rust moeten houden.

Is dat wat het ziekenhuis zegt? Ik ben hier een beetje verbaasd over omdat ze in het vorige ziekenhuis vertelde dat je je niet extra rustig hoeft te houden. Je kon gewoon doen zoals je altijd doet, dus werken sporten enz.

Paula, heel succes bij de punctie. Ik zal zeker aan je denken.

groetjes

Jessie

Ze vertellen in Nijmegen ook dat je alles normaal mag doen wat je anders doet, de embryo's blijven er evengoed wel/niet om zitten.

Maar ook ik moest het echt rustig aan doen. Had heel erg veel eicellen en ze hebben er zoveel mogelijk weggeprikt, maar aangezien dat zich al allemaal vult met vocht plus de kans op overstimulatie geeft dan het advies van heel veel drinken en vooral rustig aan doen de eerste tijd.

Geplaatst

Hallo Dames,

Sluit me graag bij jullie aan in een spannende tijd. Ik heb afgelopen tijd over jullie schouder meegekeken en nu voel ik ook de behoefte om mee te schrijven...

Ik ben 26 jaar en dit is mijn eerste icsi. Ik was op 8 mrt begonnen met de deca en op 2 mrt de puregon. Na 3 echo's kreeg ik eindelijk de punctiedatum te horen, namelijk vandaag.

Er zijn 11 eicellen gevonden waarbij er uiteindelijk 'maar' :sad: 7 stuks zijn geinjecteerd.

Heel veel succes iedereen. Vraag me af of hier nog meiden zijn van de digi poli uit de maart/april groep?

Groetjes

Sam

Geplaatst

Hey dames,

Bedankt voor de lieve berichtjes!

@ Sanne: jahoor prima antwoord! Ik moest idd rustig aandoen ivm toenemende hoeveelheid buikpijn sinds dag 6 van de Gonal F. Daarom ook een dag eerder een echo gehad en toen rust voorgeschreven gekregen. Als ik te veel doe, dan wordt ik ook echt misselijk van de buikpijn!

@ Sharon: volgens mijn overizcht mag je 15 dagen na terugplaatsing testen. Dat zoiu 1 mei zijn volgens mij. Maar die dag is mn vriend niet thuis, dus wrs gaan we koninginnedag testen... hihi.

@Samsam: ik kom écht té weinig op de DigiPoli, heb wel een aantal keren een reactie geplaatst en mee zitten lezen. Maar dit forum vind ik veel leuker!!!

Ik heb vannacht prima geslapen, dankzij (iets te veel) oxazepam.

Groetjes en tot later!

Xxx

Geplaatst
Hallo Dames,

Sluit me graag bij jullie aan in een spannende tijd. Ik heb afgelopen tijd over jullie schouder meegekeken en nu voel ik ook de behoefte om mee te schrijven...

Ik ben 26 jaar en dit is mijn eerste icsi. Ik was op 8 mrt begonnen met de deca en op 2 mrt de puregon. Na 3 echo's kreeg ik eindelijk de punctiedatum te horen, namelijk vandaag.

Er zijn 11 eicellen gevonden waarbij er uiteindelijk 'maar' :sad: 7 stuks zijn geinjecteerd.

Heel veel succes iedereen. Vraag me af of hier nog meiden zijn van de digi poli uit de maart/april groep?

Groetjes

Sam

hey samsam

welkom in ons forum klets maar lekker mee spannend vandaag de punctie ik had 11 eicellen 9 geinjecteerd en er zijn er 7 gaan delen en ik had 4 a kwaliteit dus daar kun je niets van zeggen je niet zo druk maken bewaar dat maar voor de wachtweken die zijn het ergste van het hele traject haha

@paula jij ook heel veel succes ik lees vanavond wel hoe je het vond dikke knuf

Geplaatst
Hallo Dames,

Groetjes

Sam

Aantallen zegt niets.. Soms helaas en soms gelukkig. Bij de vorige poging hadden we 19 eicellen en 13 bevrucht. Daar waren maar liefst 7 atjes bij. Nr. 7 was de enige die wilde blijven zitten. Het had zomaar kunnen gebeuren dat onze Tim geen goed plekje had gevonden.. Er zijn erbij die maar 1 btje hebben en nog zwanger zijn geraakt.

En al die 7 kunnen ook nog eens allemaal atjes worden!

Maar ik snap het wel hoor. Je wilt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk.

Ik zit ook op de digipoli (Suzique) Wellicht spreken we elkaar daar nog eens.

Succes bij de tp en dan; nog meer wachten..

Groetjes!

Geplaatst

Zo, ik lig lekker in mn bedje!

De punctie zit er op, het viel me best mee, al was het toch echt wel gevoelig (met name die 2 prikjes en het laatste eiblaasje wilde ook niet, auwwwwiieee).

Resultaat: 21 EICELLEN!!! Inmiddels weten we dat er eentje al af is gevallen, die had een rare vorm en een eicel bleek leeg te zijn. Dus 19 goede!!!

Arjan's zaad is ook goed ontdooit gelukkig! :notworthy:

Zo, en nu wachten tot de terugplaatsing vrijdagmiddag. Ik ben vandaag lekker in bed en morgen ook vrij. Dus lekker rustig herstellen.

Xxx

Geplaatst

Hey allemaal,

Ik heb al een tijdje met jullie meegelezen en heb veel gelezen en nu wil ik ook wel mee gaan praten.

Wij zijn vanaf begin 2007 bezig met kinderen krijgen.Eindelijk na 8 maanden zwanger en na 8 weken een echo,en wat denk je geen hartslag!! Na 2 weken een curratage gehad en weer met volle moed ertegen aan. Kan tenslotte iedereen gebeuren al moet ik wel zeggen dat het geestelijk toch veel met ons gedaan heeft.

Maar tot november 2009 nog steeds niks, na overleg met de huisarts zijn we naar het ziekenhuis gegaan. Daar bleek dus dat mijn man geen 1 zaadje heeft en dat terwijl ik wel zwanger van hem ben geweest. Nu denken ze dat dat toen een heel slecht zaadje is geweest en dat het daarom fout is gegaan.

Toen zijn we doorverwezen naar Nijmegen. Daar moeten we 15 april naartoe dus ben doodzenuwachtig.

Hoelang moet je wachten tot ze weten of mijn man een TESE krijgt en hoe zijn de kansen dat er wel te vinden zijn. Allemaal vragen die constant door mijn hoofd malen.

Maar ik denk dat je de van de intake niet teveel moet verwachten of zie ik dat verkeerd?

Kunnen ze dan al meer vertellen?

groetjes Guussie

Geplaatst

Hoi Guussie,

Ook wij zijn in het prille begin zwanger geweest, spontaan. Na 6 weken kwam het vruchtje vanzelf af. Helaas. Daarna ook nooit meer normaal zwanger geworden en in geen enkel zaadonderzoek is er zaad gevonden.

Zo gek!

Wij zijn begin 2009 (februari) voor de intake geweest en in juni 2009 was de TESE. Dit duurt met name lang omdat wij (en jullie wrs ook) 3 maanden moesten wachten op het chromosoom onderzoek.

Deze intake was bij ons een combi afspraak. Eerst naar de IVF poli en een uurtje later naar de uroloog. Gelijk beiden bloed laten afnemen. Dat was allemaal goed en toen is mijn vriend op de TESE lijst gezet. Dus uiteindelijk was 4 maanden na de eerste afspraak de TESE. 2 maanden na de TESE waren we al aan de beurt voor de ICSI, maar we hebben bewust een pauze genomen (zie weblog).

Ik hoop dat je zo een beetje een idee hebt over de wachttijden.

Heel veel succes!

Paula.

Ps: tijdens de intake kunnen ze je dus niet heel veel vertellen, maar leggen ze wel de hele procedure uit en gaan ze met de onderzoeken starten (echo en bloedprikken).

Geplaatst

Samsam en Guussie,welkom hier.

Gezellig dat jullie meeschrijven!

Paula..WOW,21 eicellen? Dat kan ook bijna niet anders met die buikpijn van je.

Nu maar hopen op een goede uitslag,en de terugplaatsing!

Rust maar lekker uit. Zorg goed voor jezelf.

Geplaatst
Zo, ik lig lekker in mn bedje!

De punctie zit er op, het viel me best mee, al was het toch echt wel gevoelig (met name die 2 prikjes en het laatste eiblaasje wilde ook niet, auwwwwiieee).

Resultaat: 21 EICELLEN!!! Inmiddels weten we dat er eentje al af is gevallen, die had een rare vorm en een eicel bleek leeg te zijn. Dus 19 goede!!!

Arjan's zaad is ook goed ontdooit gelukkig! :notworthy:

Zo, en nu wachten tot de terugplaatsing vrijdagmiddag. Ik ben vandaag lekker in bed en morgen ook vrij. Dus lekker rustig herstellen.

Xxx

Oooh Paula, wat een goed resultaat.. En nu twee dagen wachten? Kijken welke het beste gedeeld is dan?

Doe het maar lekker rustig aan, kan me voorstellen dat je niet teveel moet/kan doen na zo'n punctie. En jee, 21 eicellen, dat vind ik veel!!

Ik ben de volgende of niet? Eerst a.s. vrijdag beginnen met de Puregon. Ik heb nu al af en toe zo'n gek gevoel onderin mijn buik. Weet niet hoe ik dat kan omschrijven (soort van steekjes).

Oeps, vergeet ik weer te spuiten met Deca.. Ik moet nu snel spuiten..

Geplaatst

Er zijn er 16 bevrucht, dus nog steeds een super score. Nu wachten tot de delingen. Donderdagmiddag tussen 13 en 15 uur worden we hierover gebeld. Dan weten we of het a, b of c kwaliteitjes zijn en of ik er 1 (bij a) of 2 (bij b en c) krijg terug geplaatst vrijdag middag.

Ga maar snel spuiten meid!

Xxx

Geplaatst
Er zijn er 16 bevrucht, dus nog steeds een super score. Nu wachten tot de delingen. Donderdagmiddag tussen 13 en 15 uur worden we hierover gebeld. Dan weten we of het a, b of c kwaliteitjes zijn en of ik er 1 (bij a) of 2 (bij b en c) krijg terug geplaatst vrijdag middag.

Ga maar snel spuiten meid!

Xxx

hey paula wat een geweldig nieuws en er zitten heus wel een paar a tjes bij hoor maar je krijgt donderdag niet te horen wat voor kwaliteit het is dat kunnen ze je pas vrijdagmorgen vertellen ,dat is dan ook echt het eerste wat ze vertellen als je komt voor de terugplaatsing spannend allemaal jo gaat helemaal goed komen met jou ik voel het

Geplaatst

Wat spannend lijkt me dat zeg, die dagen wachten totdat je te horen krijgt hoe de deling is gegaan en of er A-tjes bijzitten.

Maar Paula, echt een super score hoor..

Mij lijken die twee dagen super spannend. Ik ga IVF doen, en dan is het afwachten hoeveel en/of er bevruchting heeft plaatsgevonden.

Sharon hoe is het? Hou je het nog een beetje vol dat wachten?

Geplaatst
Wat spannend lijkt me dat zeg, die dagen wachten totdat je te horen krijgt hoe de deling is gegaan en of er A-tjes bijzitten.

Maar Paula, echt een super score hoor..

Mij lijken die twee dagen super spannend. Ik ga IVF doen, en dan is het afwachten hoeveel en/of er bevruchting heeft plaatsgevonden.

Sharon hoe is het? Hou je het nog een beetje vol dat wachten?

nou moeilijk heb zo'n zin om te testen moet mezelf ook echt tegenhouden om morgenvroeg al niet te testen aan de ene kant heb ik zoiets van kan alleen nog maar positief worden maar misschien dat het me ook onzeker maakt dus beetje dubbel er zijn wel heel veel meiden die eerder testen en positief hebben getest in het maart forum sta ik nu als eerste om te testen zo spannend haha en bij jou lukt het spuiten nog

Geplaatst
nou moeilijk heb zo'n zin om te testen moet mezelf ook echt tegenhouden om morgenvroeg al niet te testen aan de ene kant heb ik zoiets van kan alleen nog maar positief worden maar misschien dat het me ook onzeker maakt dus beetje dubbel er zijn wel heel veel meiden die eerder testen en positief hebben getest in het maart forum sta ik nu als eerste om te testen zo spannend haha en bij jou lukt het spuiten nog

Ohwww ja, dat lijkt me ook moeilijk. Man, dat wachten ook de hele tijd! Kan me er ook iets bij voorstellen dat je helemaal niet durft te testen.. Als je maar overtijd bent dan wordt het al minder moeilijk. Maar in het maart-forum zijn er al meiden die eerder positief hebben getest? Dan ben je natuurlijk wel meer geneigd om ook te gaan testen, of niet? Aaaahhh zóóóó spannend!!

Het spuiten gaat heel erg goed. Ik heb nu uitgevonden dat ik het spuitje op een bepaalde manier in mijn buik moet prikken waardoor het goed gaat.

Ga er vanuit dat ik nog ongeveer twee weken moet spuiten.

Geplaatst

Hey Sharon,

De dame van het lab zei dat ze dat donderdagmiddag al wisten??? Dus ga er van uit dat dat klopt??? Trouwens als ik jou was zou ik toch nog even wachten met testen, ze bepalen natuurlijk niet voor niets dat het 15 dagen na terugplaatsing is? Dat is komende maandag toch voor jou? Nou spannend hoor meid.

Ik ga echt voor je duimen meid!

Ik ben echt blij dat ik morgen nog vrij ben, kan af en toe amper op of neer!

@ Sanne: hou je het vol meid?!?!

Xxx

Paula.

Geplaatst
Hey Sharon,

De dame van het lab zei dat ze dat donderdagmiddag al wisten??? Dus ga er van uit dat dat klopt??? Trouwens als ik jou was zou ik toch nog even wachten met testen, ze bepalen natuurlijk niet voor niets dat het 15 dagen na terugplaatsing is? Dat is komende maandag toch voor jou? Nou spannend hoor meid.

Ik ga echt voor je duimen meid!

Ik ben echt blij dat ik morgen nog vrij ben, kan af en toe amper op of neer!

@ Sanne: hou je het vol meid?!?!

Xxx

Paula.

toen ze ons s'middags belde vroeg ik dat en zeiden ze dat ze dat pas op de dag van de terugplaatsing konden zien maar goed hoop voor jou dat je het natuurlijk donderdag al bekend is sterkte met je buikpijn

Geplaatst

Nou ik ben in ieder geval voorbereid dat ze het evt niet weten!!!

Thank you!!!

:yeswink-1:

Geplaatst

Hallo Meiden,

Bedankt voor jullie warme welkom, ik voel me gelijk thuis bij jullie! En het lijkt me heerlijk om met lotgenootje de spannende/vervelende wachtweken door te komen.

En wat wordt er hier gezellig gebabbeld, je kan lekker al je vragen rondstrooien

en dan krijg je nog antwoord ook...haha bij de digi poli was t echt rustig...

Paula ik dacht al dat ik je ''herkende'' van de andere groep, nog even en we kunnen samen naar t wachtbankje..

Sanne, lief jou geruststelling, ik denk dat ik iets te vaak de (positieve) ervaringen van anderen heb zitten lezen en daar mezelf mee vergelijk. Ik heb de irrationele angst dat er geen 1 doordeeld...maar morgen weet ik t eindelijk. En ik moet eerlijk zeggen dat ik mezelf ook blind staar op de kwaliteit...hoop heel erg dat ik een paar A-tjes krijg zodat als ik negatief test, ik nog een ''back-up'' heb in de vriezer.

Beetje pesssimistisch ingesteld of zoiets.

Sharon en Mamavantim ik vind t echt knap van jullie dat jullie t geduld kunnen opbrengen om niet eerder te testen...ik heb me nu al voorgenomen vanaf dag 10 te ''beginnen'' met testen en dan elke dag testen....haha echt waar ik ben daarin soooooooooo ongeduldig :cussing:

groetjes

Sam

Geplaatst

Gezamenlijke afspraak

- 9 februari MamavanTim

- 11 februari Sharon24

- 18 februari Paula

- 9 maart Sanne

- 31 maart Liesbeth

- 6 april Raba

- 15 april Pammie

- 22 april Jessie

Start Decapeptyl

- 4 maart sharon

- 8 maart Samsam

- 17 maart Paula

- 29 maart Sanne

- 18 april Liesbeth

-

Start Puregon/Gonal F

- 21 maart Sharon24

- 25 maart Samsam

- 2 april Paula

- 16 april Sanne

- 2 mei Liesbeth

-

Eerste echo

- 30 maart Sharon24

- 3 april Samsam

- 10 april, 11 april de 2e Paula

- 25 april Sanne

- 10 mei Liesbeth

-

Punctie

- 30 maart MamavanTim

- 1 april Sharon

- 12 april Samsam

- 13 april Paula

-

-

Terugplaatsing

- 4 april Sharon TP van 1 embryo

- 15 april Samsam

- 16 april Paula

-

-

Testdag

- 17 april sharon

- 17 april Mama van Tim

- 1 mei Paula

Nou ik heb mezelf maar even toegevoegd, ik vrees dat ik jou plaatsje heb ingenomen Paula...haha

Tot mails allemaal!!

groetjes

sam

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden