Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He meiden,

Hier gaat het niet zo goed, ben gister volgens mij echt ongesteld geworden vandaag is het wel weer wat minder maar gister ging t echt niet goed.

We hadden nog wel een tweede positieve test gedaan maar ik begreep vandaag na een telefoontje dat dat altijd zo is als je bloedverlies hebt.

Nou moeten we a.s vrijdag weer een test doen waarom weet ik eigenlijk niet....

Ik ben zo ontzettend verdrietig.

Gister werd het tweede dochtertje van mijn vriendin gedoopt maar ik kon het niet opbrengen om er naar toe te gaan (ook vanwege de buikpijn hoor) vindt het wel slecht van mezelf maar ja als ik daar de hele tijd zit te huilen staat ook zo raar, en ik kom al niet zo vaak in een kerk.

ik zit echt even helemaal stuk.

hoop dat het met de rest wel allemaal goed gaat.

Liefs X

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Loezie er zijn echt vee meiden die veel en vaak bloedverlies hebben de eerste weken. Het hoeft niet voorbij te zijn...

Maar ik begrijp dat je doodsbang bent dat dat wel zo is.

Sterkte meisje...

Geplaatst

@Jessie: Jeetje wat een schrik. Gelukkig dat jullie direct terecht konden en gelijk zagen dat het goed ging met frummeltje. Je baarmoeder is nu heel goed doorbloed, mogelijk dat het daar door is gekomen. Fijn dat het nu weer goed met je gaat. Nog eventjes en je hebt de mijlpaal van 12 weken ook gehaald. Willen jullie straks weten wat het wordt of laten jullie je verrassen?

@Margot; Goede gedachten je twee kanjers blijven lekker zitten. Toi toi toi met de laatste, zwaarste dagen. Wanneer ging je nou op kamp?

@ Raba: Klinkt echt heel erg leuk dat vrijgezellenfeestje en lekker:). Voel je je ook al weer wat beter, wat leger in je hoofd?

@ Loezie. Ach meisje ik hoop toch zo dat je gevoel je voor de gek houdt en het gewoon nog steeds goed is. Het kan. Heel veel sterkte want dit is zo lood zwaar. Hele dikke knuffel.

@Fren: Hoe gaat het bij jou? Ben het even kwijt had je al een 1e FM gehad?

@ Balu, was ik die zei dat als je vroeg een bloeding hebt dat je dan een meisje krijgt. Ook geen idee of het echt waar is, maar ik en nog een paar meiden die ik ken die dit gehad hebben, hebben toen allemaal een dochter gekregen. Laat we inderdaad hopen dat dit bij Loesie ook het geval is.

@ Goofy: Meiske hoe is het met jou? Heb al een tijdje niets van je gelezen. Hopelijk gaat alles ondanks de ellende van de laatste poging toch goed en heb je gewoon even geen zin om hier te schrijven. (of ben ik heel erg kippig dat ik over je reacties heb heen gelezen). Hoe dan ook ben benieuwd hoe het met je gaat, dus als je zin hebt laat je het dan even weten?

@iedereen: Succes.

Ik ben aan het wachten op de brief van het ziekenhuis, zodat ik wat meer weet over onze aanstaande behandeling. Vandaag een leuke dag gehad met een training op het gebied van continiuty management. Was echt heel leuk.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Loezie: wat een zware tijd voor jou. Ik kan me heel goed voorstellen dat je de doop even helemaal niet aankon.

Dat is helemaal niet slecht van je. Je moet nu even echt aan jezelf denken. Ik weet hoe je je voelt en velen hier.

Oh Margot: was spannend nu. Maar inderdaad probeer positief te blijven denken. Erg goed van je.

Ik krijg heel veel reacties dat mensen hopen dat het een jongetje wordt dus ik vond het wel grappig om te lezen dat ik een meisje zou krijgen omdat ik een bloeding heb gehad. Wij willen wel weten wat het gaat worden.

We hebben vandaag iets heel er engs gedaan. We zagen een leuke kinderkamer voor niet veel geld, en die hebben we nu gekocht. Ik weet het het is veel te vroeg en we gaan deze dan ook echt niet opzetten, maar hij was zo leuk. Ik heb nog helemaal niks gekocht voor de kleine zelfs geen rompertje of zo, maar wel een kinderkamer.

Morgen heb ik een afspraak met de verloskundige. Ook wel spannend.

Geplaatst

hoh jessie wat leuk! en pannend zeg, morgen naar de verloskundige! ik zie dat je er 2 hebt laten terugplaatsen, ben je nu zwanger van een kindje?

ik heb ook de brief binnen voor de gezamelijke afpraak, t komt dichtbij nu.

Geplaatst

Ik heb er inderdaad 2 terug laten plaatsen en ben nu zwanger van 1 kindje.

Als je de gezamelijke afspraak hebt gehad kan het erg snel gaan. spannend.

Geplaatst

Loezie,wat een onzekerheid moet je hebben op het moment. Ik hoop voor je dat alles goed zit!

Jessie,wat leuk,een babykamertje! Wij hebben dat toen ook gedaan; Was inderdaad beetje eng,maar tegelijkertijd zo leuk!

Andere meiden,heel veel succes!

Geplaatst

@ Appel, hey meid, lief dat je naar me vraagt!

Het gaat hier op zich wel goed hoor. Ik heb zo mijn dagen dat ik me minder voel en dagen dat ik de wereld aankan. Maar het voelt raar en leeg. Ik heb nog nooit een poging gehad van zaad en eicel bij elkaar en toch al twee keer helemaal voorbereid geweest. Dat steekt echt.

Ik reageer een stuk minder nu, bijna helemaal niet meer, dat heb je goed gezien hoor.

Ik kan er gewoon niet zo goed tegen. Zit om ieder positief verhaal te janken en ook om ieder negatief. (voel me dan schuldig dat ik boos ben op de meiden waar het goed bij gaat en ben dan ook weer boos als het bij de andere niet lukt.) Zo dubbel, ik gun het echt iedereen en dus ook mijzelf..... Had niet verwacht dat ik deze gedachten zou hebben....... Maar goed dat veranderd ook wel. Ik neem gewoon even afstand maar weet wel dat ik jullie volg. Ik kom zeker om de dag of om de twee dagen kijken hoe het gaat....

Ik heb me nu volledig gestort op afvallen. Ben met Dr Frank begonnen. Dat gaat echt supergoed. Ik ben in 2 weken 4 kg afgevallen.

Nou meiden, voor allemaal veel succes en toi, toi, toi!

Ik denk aan jullie!!!!!

Liefs van mij,

Goofy

Geplaatst

Hoi meiden,

@Jessie: spannend een kamertje gekocht. Wat voor stijl/ kleur is het. Leuk hoor! Succes morgen bij de verloskundige.

@roseflower; FIjn de brief is binnen, Wanneer mogen jullie komen? Daarna gaat het als het goed is inderdaad snel, zoals jessie al schreef.

@ Gooffy; Fijn weer even wat van he te horen. Logisch dat je hier niet zo maar even over heen stapt. Ik weet deels hoe het voelt, maar 2 keer alle toeters en bellen maar uiteindelijk geen echte kans krijgen is hard. Heel hard. Schrijf lekker alleen als je er zin in hebt. Voel je ook absoluut niet schuldig over je gevoelens/ gedachten. Ik denk dat we hier allemaal weten wat voor strijd er in je hoofd rondgaat. Tuurlijk gun je iedereen zijn zwangerschap, maar dat wil niet zeggen dat het verschrikkelijk veel pijn/ verdriet kan doen. Een hele dikke knuffel en dat de zon weer snel voor jullie mag gaan schijnen.

Vandaag de brief gekregen van het ziekenhuis. Ik begin 9 juni met de deca (nog 20 daagjes wachten), dan mag ik 22 juni de puregon (300ie) erbij gaan spuiten en dan heb ik 1 juli de eerste Fm. Ik zie nu al een beetje op tegen de 1e fm. De laatste keer is toen de behandeling al gestopt en ben zo bang dan te horen dat het helemaal einde oefening is. Maar goed ik moet nog beginnen en we geef de hoop nu natuurlijk nog niet op. Heb besloten om de ronde om 22:00 's avonds te gaan spuiten. Spoot altijd rond 19:00, maar als het straks weer mooi weer is, is het wel handig om 's avonds nog wat te kunnen doen bv even eens stukje fietsen. Goed genoeg over mezelf.

Fijne avond allemaal nog.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

He lieve meiden,

Lief dat jullie naar me vragen,

Ik ben er nog steeds niet gerust op dat het goed gaat, mijn gevoel zegt echt dat het niet gelukt is en verwacht eigenlijk bijna niks meer van de test van a.s vrijdag, er zou wel echt een wonder moeten gebeuren denk ik.

Ik ben echt een beetje verslagen en zeer verdrietig maar ik heb ook momenten dat ik me "Bijna" normaal voel haha.

Wat ik ook wel moeilijk vindt dat het lijkt of al mijn vrienden mij ontlopen nu ze weten dat het niet goed gaat,toen alles nog "goed" leek te zitten belde ze nog wel maar nu lijkt het wel alsof ze alleen nog maar af en toe een sms kunnen verzenden, ik wil niet boos zijn op hun maar ben al zo verdrietig en voel me nou helemaal zo verloren! ik snap ook wel dat het misschien eng is om iemand in zo'n situatie aan te spreken maar we kennen elkaar al zo lang!

Goofy het is zeker in jouw situatie heel begrijpelijk dat je gevoel echt heen en weer gegooid wordt, voel je daar maar niet schuldig over! ik denk dat iedereen hier dat zeker kan begrijpen en dat dubbele gevoel is denk ik voor velen een herkenbaar iets.

Jessie hoe was het bij de verloskundige??

Voor de meiden die ik misschien vergeten ben sorry daarvoor, heel veel sterkte met alles!!

Ik denk heel veel aan jullie en ben dankbaar voor diegene waarbij alles goed mag gaan het is jullie zo gegund.

Liefs Loes Xx

Geplaatst

Goofy, ik kan me zo goed voorstellen dat het voor jou erg moeilijk is om te lezen. Ik voelde me ook altijd zo egoistisch. Als het bij iemand gelukt was dan dacht ik, waarom dan niet bij mij. Denk vooral nu aan jezelf en doe wat goed voor jou voelt.

Appel, de kamer is wit en er zit een soort klas in met hondepootjes erop. Wij hebben zelf 2 honden en 2 katten dus vonden dit wel erg bij ons passen. Zondag gaan we die ophalen. Yes, de brief gekregen. En vreselijk he die angsten. Het blijft ook iedere keer weer zo spannend.

Loezie: is heeft de menstruatie bij jou dan ook helemaal doorgezet? Ik herken het wel dat mensen toen het misging niet veel van zich lieten horen en nu ik zwanger ben ze ineens wel terwijl ik ze toen veel harder nodig had. Dat heeft mij toen ook veel verdriet gedaan.

Het gesprek bij de verloskundige was een prettig gesrpek, maar helaas wat dit iemand die daar vervangt.

Ze luisterde echt naar me en normaal wordt er om de 4 weken een afspraak gemaakt maar omdat ik had aangegeven zoveel paniekaanvallen gehad te hebben en een beetje een depri gevoel heb mocht ik over 2 weken alweer komen. Vooral ook omdat ik zo bang ben dat het fout zal gaan en het echt nodig heb om even op tijd het hartje te kunnen horen. Over 3 weken hebben we de 12 weken echo al ben ik dan nog net geen 12 weken maar 11 weken en 5 dagen.

Geplaatst

Jessie fijn dat je eerder mocht komen. Spannend dan al weer 12 wkn ik gun het je zo. Digi knuf

Goofy begrijp het heel goed dat je erdoor heen zit. Digiknuf voor jou. Ik zie je op de forumdag. Wel spannend om mensen te ontmoeten helaas ken ik er niet veel.

Appel super dat je weet wanneer je weer begint. Zal het super leuk vinden als we straks positief eindigen.

Had gehoopt vandaag de medicatie binnen te hebben. Had zelf geen tijd om het te halen want ze zijn maar tot 17 uur open.

Maar me schoonouders zouden ze halen waren ze net 1 minuut te laat en ze werden niet meer binnen gelaten.

Maar gelukkig halen ze het morgen op.

Want dan ben ik ook aan het werk tot 21 uur en donderdag ben ik aan het werk op de libelle zomerweek en vrijdag en zaterdag in mijn zaak.

Gelukkig is het bijna vrijdag dan mag de eerste deca erin. Zal blij zijn als het allemaal weer in de koelkast staat.

Geplaatst

Hier even vanuit giethoorn.. Blijf toch benieuwd hoe het met iedereen gaat! Op het wachtbankje van mei gaat het niet zo positief.. Ik lees daar wel mee maar wil niet op een lijstje staan.. Daar stond ik al twee keer groen op met een vervelende afloop dus dat hoeft van mij niet meer..

Ik snap de reactie van goofy heel goed.. Had ik zelf ook altijd last van hoor, wilde even Niks meer lezen.. Het grijpt je soms zo aan wat anderen schrijven terwijl ik nu in een hele egoïstische periode zit voor mijn gevoel.. Als het met mijn embryo's maar goed gaat..

Natuurlijk hun ik de ander alles wat ze wensen maar ik moet nu echt eerst even aan mezelf denken en me niet laten meeslepen in ieder negatief verhaal..

Zo we gaan nu op pad..

Veel liefs

Geplaatst

Hier gaat alles goed hoor.. Ja, best spannend nu weer! We mogen vrijdag testen maar dat wordt dus zaterdag.. Nu bij elk wc bezoek best gespannen.. Maar eigenlijk twijfel ik niet of ik zwanger ben.. Niet dat ik nou echt heel veel klachten heb of zo.. Wel een hoge temperatuur en zere borsten.. Stom hè, maar het echte spannende zou bij mij pas beginnen in de weken erna.. Maar goed als ik realistisch nadenk is het natuurlijk niet zomaar gedaan om zwanger te worden na een tp.

Nou ja, zomaar wat overpijnzingen..

Geplaatst

ik duim voor je margot

Net babyboom gekeken gemengde gevoelens kan het niet goed uitstaan hoe sommige mensen praten over kinderen krijgen.

Maar vond de uitzending erg emotioneel en hopelijk kan ik het nu wel volgen. Ben wel benieuwd wie sommige mensen zijn omdat die ook op het forum hier zitten

Geplaatst

Ik vind babyboom altijd vreselijk confronterend en kan er niet naar kijken.. Kwam hier gisteren een meisje van onder de twintig tegen met een dikke buik, die vervolgens baar buiten liep op een peuk op te steken.. Daar kan ik ook zo kwaad om worden.. Waarom lukt het bij deze mensen veel te goed en moeten wij zoveel moeite doen.. Het zit gewoon heel oneerlijk in elkaar..

De kinders staan hier nu onder de douche dus had juf even tijd voor zichzelf.. Heel belangrijk op een kamp.. Ik hoop wel dat vanmiddag de zon tevoorschijn komt want die regen vind ik niks... Best koud in een blokhutje..

Liefs

Geplaatst

Hoi allemaal,

Margot: spannend het is bijna zo ver. Ook al twijfel je niet of je zwanger bent het is toch spannend. Ik hoop dat het weer inderdaad beter wordt voor jullie. Hier regent het nu en wij wonen niet zo heel ver van giethoorn af. In ieder geval nog veel plezier op kamp.

Raba: succes morgen met de eerste spuit.

Ik heb ook babyboom gekeken. Heb ook wel even een traantje moeten wegpinken. Vooral het verhaal van het stel dat hun dochter heeft verloren vond ik erg aangrijpend denk je zo ver te zijn en dan gebeurd er het ergste wat er kan gebeuren. Ik vond dat ze er zo liefdevol en duidelijk over konden praten, echt respect voor dit stel. Wat ik wel een beetje raar vond is dat je al heel wat vrouwen zag met een zwanger buikje. In mijn beleving slaat die massale zwangerschapstest nergens op. Kortom een paar hele mooie (helaas verdrietig) items en een paar items waarvan ik denk, jammer.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Nou ja.. Dat klinkt heel raar.. Dat ik niet twijfel of ik zwanger ben.. Zo stellig is het nou ook weer niet.. Tuur ijk vind ik het spannend om een test te doen zaterdag.. De tweede miskraam ging al heel snel ik had op wd 12 positief getest en op dag 14 ging ik bloeden.. Vandaag zit ik op wd 14... Dus dat punt wil ik graag voorbij zijn, en zo zijn er nog een aantal hobbels te nemen.. Maar echt een verschil met vorige keer is dat ik er veel rustiger onder ben. De wachtdagen zijn snel voorbij gegaan.. Nu maar hopen op een mooi resultaat!

Geplaatst

Margot,

Ik hoop ook op een mooi resultaat voor je. Vooralsnog ziet het er goed uit.

Dat rustige kan ook veel goeds betekenen hoor.. ik was deze laatste keer ook veel rustiger als of iets wist dat het allemaal wel goed zou komen.

Ik duim voor je tot zaterdag.

Geplaatst

hoi Margot,

Ik bedoelde het echt niet raar of gemeen of zo hoor. Ik begreep uit je eerdere posts, dat je eigenlijk niet twijfelde. En omdat ik je posistieve instelling niet wilde wegnemen, heb ik misschien toch verkeerd gereageerd. Sorry. Ik snap je nu beter en dat je steeds wat positiever wordt als het anders/ beter gaat als de vorige keren. Heel veel succes zaterdag met de test en ik duim met je mee dat er een dikke plus te voorschijn komt.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Oh nee appel, ik heb het niet negatief opgevat hoor.. Realiseerde me ineens dat het gewoon raar klinkt als ik dat zo zeg.. Bijna alsof je het over jezelf afroept..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden