Ga naar inhoud

Voor de vroegtesters onder ons!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het is nog niet verloren hoor, ik heb vaker gelezen dat de test van predictor niet

zo goed moet zijn.

De kruidvat test staat hoger aan geschreven en die meet al een hcg van 10 , de juiste

waardes van de predicor weet ik eigenlijk niet precies, maar anders zou je even moeten

googlen of dit topic vanaf het begin eens moeten doorlezen.

En was dit een gewone of een digitale?

Want digitale testen meten pas vanaf 50 hcg!

Hoop houden meissie, kan nog goedkomen!!maar ooh wat begrijp ik je goed!!

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

nou, ik moet zeggen dat ik er helemaal niet gerust op ben.

Ik dacht dat de teleurstelling wel mee zou vallen als het niet zou lukken.

we hebben inmiddels al een kleine, dus wat maakt het uit als het nu niet in 1 keer lukt.

Maar betrap mezelf erop dat ik het wel erg graag wil.

die negatieve test hakt erin. al vanaf donderdag zit ik te testen, allemaal vage strepen, of geen streep.

wordt er echt moedeloos van.

Ik wil zo graag hoop houden, maar eigenlijk snap ik er helemaal niets van.

geen ongesteldheid, wel een zwanger gevoel (borsten zijn nog steeds opgezet, en moet vaker plassen, en ben snel moe)

Had het zh gebeld, en vandaag zit er sowieso geen bloedtest in. moet wachten tot morgen zei ze, en nog maar een test ertegen aan gooien.

Maar begreep wel van haar dat de pregnyl eigenlijk wel uit mn lichaam moet zijn.

OOOOOHWww, gekmakend allemaal.

wordt vervolgd

Geplaatst

Hallo meiden ik ben nieuw hier. Vanmorgen (wachtdag 11) heb ik een test gedaan met Clearblue en die was... POSITIEF !!!!

Kan het nog niet geloven maar er staat een dikke vette PLUS !

O Bibi ik begrijp je onzekerheid, dat is zo slopend.... Ik wens je héél veel sterkte !!

Geplaatst

Bibi,

Maar als ze zeggen dat je pregnyl uit je lichaam is, dan is het eigenlijk wel positief.

Ik was net zo als jou onzeker en op aanraden van anderen heb ik een digitale test

gekocht en gebruikt en deze zei zwanger, dus geen onduidelijke strepen en je weet dat

je in ieder geval 50 hcg hebt.

En je hebt de tp nog 2 dagen eerder als mij gehad, dus.........

En bij de een is het hcg veel hoger dan bij de ander.

Ik ga gelijk op met iemand anders van dit forum en die had met wd 6 al positief getest, dus

ik dacht oh dat ga ik ook doen.....helaas negatief.

En zij heeft tegelijk als mij digitaal getest bij mij stond 1-2 weken en bij haar 2-3 weken, dus

zeg het maar........

Hoop houden!!

Geplaatst

Hermien en Danaa,

hadden jullie voor het testen al symptomen waarbij je dacht dat je wel zwanger zou zijn?En nu,voelen jullie je anders?

Geplaatst

Hee Suuske

Ik ben 3 dagen na de TP de hele dag duizelig geweest en heb ik wat steken rechts onderin (baarmoeder?..) gehad.

Verder was/ben ik heel prikkelbaar en emotioneel. Ik had heel sterk het vermoeden dat ik zwanger was en kon gewoon

niet langer wachten met testen omdat ik mn vermoeden wilde bevestigen. Nu voel ik me niet echt anders, nog steeds

prikkelbaar en emotioneel. Wanneer ga je testen?

Geplaatst

Ik ga gelijk op met iemand anders van dit forum en die had met wd 6 al positief getest, dus

ik dacht oh dat ga ik ook doen.....helaas negatief.

En zij heeft tegelijk als mij digitaal getest bij mij stond 1-2 weken en bij haar 2-3 weken, dus

Hoi hermien,

Dat hoeft helemaal niets te betekenen, zij heeft misschien wel andere medicijnen dan jij en belangrijker nog: niet ieder mens is t zelfde hoor! Je bent zwanger, geniet ervan!!

Geplaatst

ik had gisterenavond weer negatief getest, en vandaag is mijn menstruatie weer begonnen. had eigenlijk gisteren al geacepteerd dat het een mislukte poging zou zijn.

morgen even het ziekenhuis bellen, en denk dat ik dan eind maart weer voor de 2e ivf kan. alhoewel ik denk dat ik nu een icsi ga krijgen.

ik ga even mijn hoofd op wat anders focussen.

thanks voor jullie support.

Geplaatst

Bibi,

Wat jammer, ik wens je heel veel succes en ik hoop dat je

de kracht vind om weer door te gaan!!

Suuske,

Weinig symptomen, het enige wat ik sinds wd 10 een beetje heb zijn iets

vollere borsten.

Marianne,

Bijna woensdag.......eindelijk!!

Ik heb vandaag gebeld met het zh en de 1e echo staat gepland

op 22 maart.

Geplaatst

Bibi,

Wat ontzettend jammer! Het is je zo gegund! Sterkte de komende tijd. Fijn dat je al zo snel weer mag starten. Ik heb zelf positieve ervaring met ICSI (eerste twee keer IVF gehad en nu zwanger van de eerste ICSI), dus dat gaat em voor jou ook worden! Geef de moed niet op hè !

Hermien,

Leuk voor je, je eerste echo! Hoeveelste dag na de punctie is de 22e? Bij mij was de eerste echo de 28e dag na de punctie en zoals je weet nog iets te vroeg om t vruchtje goed te zien. Zit jij dan al wat verder?

Suuske

Ik had niet veel symptomen, nog steeds niet trouwens. Wel werd ik erg warm van de TP, werd met vuurrode kop van de zaal gereden, iets wat daardoor nog niet eerder had meegemaakt. (ben eerder n koukleum). Ik heb af en toe wat steken. Op dag 11 heb ik voor t eerst getest, maar moet er bij zeggen dat ik daarvoor nog nooit eerder op t idee was gekomen... Heb altijd braaf de menstruatie afgewacht die bij mij telkens op dag 13 kwam, behalve de laatste keer dus... Door dit forum was ik op t idee gekomen om zelf te testen. :)

Geplaatst

Marianne,

Als ik de echo heb dan zit in bijna in week 8 dus dan is er al wel

wat te zien, tenminste dat kan ik me nog een beetje herinneren van

de vorige keer bij onze dochter.

Morgen voor jou gelukkig meer zekerheid, ik hoop van harte dat alles goed is!

Succes!!

Geplaatst

Dank je, Hermien! Ik voel me goed en durf r steeds meer. Op te vertrouwen dat t goed zit... Ehhh ligt! ;)

Fijn dat je echo wat later is!

Hoe voel jij je nu?

Liefs,

Marianne

Geplaatst

Nog heel even een update.

Ik heb met het ziekenhuis gebeld, en ik kan eind maart ( in mijn volgende cyclus) weer van start met icsi.

Ik denk inmiddels wel dat er iets van die emmys een soort van ingenesteld zijn geweest. want verlies op het moment hele bloedproppen. (de mensen die al een kind hebben gebaard herkennen dit van de dagen na de bevalling) super irritant (sorry voor de details haha)

Inmiddels heb ik het weer geacepteerd dat het is zoals het is.

Next time more luck!

jullie allemaal heel veel succes met jullie zwangerschap of nieuwe pogingen.

wellicht kom ik in maart weer terug.

en dan hopelijk meer succes met vroeg testen

Geplaatst

Hoi Bibi,

Wat goed van je dat je alweer naar de volgende poging kunt uitkijken! Positief zijn, is nog wel t belangrijkste in dit traject, en zo kom je op mij over, super!

Over die klodders.. Ja vies hè, ik heb dat ook gehad. Nou ja, het is eigenlijk niet vies natuurlijk, t hoort er helaas nou eenmaal bij. Het zh zei tegen mij de eerste keer dat ik dat had, dat t geen vruchtje geweest was: het zijn laagjes van je baarmoeder die loskomen en het kan meer zijn dan normaal omdat je baarmoeder door de medicijnen ( in mijn geval progesteron balletjes ) aan het opbouwen is geweest. De tweede keer heb ik een klodder (ik had er maar 1, voor de rest heel veel bloed) opgevangen en zo'n beetje ontleed, het bleek een grijzige massa te zijn. Ik heb tien weer t zh gebeld en tien zei men dat t toch wel t vruchtje geweest kon zijn.

Ik heb er vrede meegehad, en vertrouw op mijn lichaam dat als t niet goed is, t vanzelf wordt afgestoten, wat dus ook gebeurde. Natuurlijk blijft er wel even heel veel verdriet dat t zo niet heeft mogen zijn. Ik ben heel blij voor jou dat je al zo snel weer verder kan! Dat scheelt! Ik had toen geen cryos omdat de kwaliteit niet goed was.

Probeer deze dagen rustig aan te doen, je hebt immers veel bloedverlies.

Tot snel weer!!! Dan hoop ik dat t bij jou ook gaat lukken!

Liefs

Marianne

Geplaatst

Marianne,

Wat fijn dat je steeds meer vertrouwen hebt, en dat is alleen maar een

goed teken.

Ik denk aan je vandaag en ik hoop dat je nog even laat weten hoe het is gegaan!

Bibi,

Het is zeker goed van je dat je weer bezig bent met de volgende poging, maar ik herken

het wel een beetje....

Niet goed....dan maar weer met goede moed verder, ik denk zelf dat het ook een stukje

zelfbescherming is en zolang je nog poging/en hebt dan lukt dat wel.

Maar net wat marianne zegt, wel goed aan jezelf denken vooral nu je straks weer verder

gaat met de behandeling!

Ik voel me verder goed, ik krijg ook steeds meer vertrouwen dus dat is ook wel fijn

en voor de rest moeten we maar afwachten tot 22 maart.

Ik had eerst nog willen vragen aan de ha om bloed te laten prikken ivm hcg, maar ik

heb besloten om dat niet te doen, het is goed zo en als het mis zou gaan dan gebeurt

dat toch wel.

Hermien

Geplaatst

Hoi Hermien,

Het hartje klopt hoor! En het vruchtje is gegroeid van 3,6 naar 10,6 mm. Dat is allemaal goed. Er was alleen n extra zakje te zien dat verbonden was met t vruchtzakje van t vruchtje. Na navraag bij een ervaren arts blijkt dat we niet ongerust hoeven zijn en is t ws de vorm van mijn baarmoeder. Ze willen ons over 2 weken weer zien en dat zal zo bliven tot we 3 maanden zijn en dan als alles goed is kunnen we naar n verloskundige.

Wij zijn iig heel blij !!!

Goed dat je niet naar de ha bent gegaan! Je lijf zegt genoeg, en daar op vertrouwen is prachtig en geeft meer rust. We komen er wel zo! :)

17 maart is mijn volgende echo weer.

Ik ben trouwens 41, en jij?

Liefs

Marianne

Geplaatst

Geweldig nieuws, en wat fijn dat je onder controle mag blijven.

Ik snap heel goed dat je ontzettend blij bent en ik hoop dan ook

dat jullie een beetje kunnen gaan genieten.

Hier is het gisteren mis gegaan, ik heb een vroege miskraam gehad.

Vanmorgen het zh gebeld en de echo is geannuleerd.

Het was onze laatste poging, helaas nu met een slecht einde.

Nu komt de tijd aan om het te gaan verwerken dat onze droom op een

2e kindje vaarwel te zeggen.

Het heeft denk ik even tijd nodig om dit te gaan verwerken, maar op een

gegeven moment moet je zelf een keer zeggen dat het goed is.

Ik ben 35 jaar en nog jong voor dit traject, maar nu na in totaal 7 tp

is het voor ons goed om te zeggen dat ik alles heb geprobeerd en dat we

nu aan andere dingen moeten gaan denken en alle aandacht te schenken

aan onze dochter!

Ik wens je alle goeds toe en hopelijk hebben jullie straks in okt/nov een

geweldig wonder in jullie armen.

Ik denk dat ik even een tijdje afstand neem, tenminste als me dat lukt,

maar ik zal zeker af en toe kijken en reageren hoe het met je gaat!

Liefs Hermien

Geplaatst

owww Hermien

wat ongelofelijk verdrietig, jeetje zeg!!! ik vind het erg hefitg, ik wet dat je gezegend bent met een heelijk kindje maar ik weet van vriendinnen dat de wens naar een 2de net zo intens kan zijn.

Knap dat jullie er nu een punt achter zetten, ik wens jullie veel sterkte met het verwerken van deze miskraam en met het genomen besluit!!!

lieve groet

Babeth

Geplaatst

Lieve Hermien,

Wat zal je teleugesteld zijn, ik vind het zo erg voor jullie! Fijn, dat je een dochter hebt, maar je verlangen zal er niet minder om zijn. Ik vond t net zo leuk om er samen met je in te zitten, ben r ook helemaal down van. Ik wens jou en je partner veel succes met het verwerken van jullie besluit en dat er maar mooie ideeën en plannen mogen volgen!

Wij zijn zelf kinderloos, mocht het niet lukken dan vallen wij in een gat, hopelijk is dat bij jullie dankzij jullie dochter niet zo. Begrijp dat je hier misschien niet zo vaak of helemaal niet meer zal zijn, maar zal je wel op de hoogte blijven houden. Bedankt voor het fijne contact en je lieve mails! Een dikke knuffel van mij.

• 1 maand later...
Geplaatst

Hoi mijnbaby, de pregnyl is nu iig wel uit je Lichaam hoor, ALS je nu op wachtdag 5 zit ben je wel erg vroeg, ik deed mijn test op dag 12 na de eisprong en ik denk ALS ik hem op dAg 10 na de eisprong had gedaan ik ook al wel een licht streepje zou hebben gezien. Houd er rekening mee dat met vroegtesten er een negatieve test uitkomt omdat je gewoonweg nog te vroeg bent...... Succes!!

Groetjes Babeth

Geplaatst

Heeey Babeth,

Thnx voor je goede adviezen, ik ga niet heeeel vroeg testen maar ik dacht aan w9?? of is dat ook te te vroeg? Ow nee 12 dagen na de eisprong is bij mij w8...

Geplaatst

Ik deed de test op wacht dag 7.En had een super licht streepje.Volgens mij was het een zelfde kwaliteit cryo die jij ook terug geplaatst hebt gekregen!!

Toi Toi Toi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden