Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo meiden,

Nathalie, wat goed nieuws zeg, je hebt vast een goed weekend gehad in Enkhuizen !

Luna, het zaad moet minimaal 1 miljoen zijn voor IUI, als de arts aangeeft dat het geschikt is voor ICSI, kun je er wel vanuit gaan dat jullie doorgaan voor het vervolgtraject. Helemaal als er een vervolgbrief is meegegeven.

Je hebt idd maar 1 goed zaadje nodig, als er geen kans is op ICSI , sturen ze je echt niet door, ze hebben al gezegd dat het goed genoeg voor ICSi is.

Maar als je toch nog twijfelt, bel je toch even naar het ziekenhuis. Heb je al een afspraak gekregen dan voor het intake-gesprek ??

groetjes Diane

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Chantal, vandaag voor de 2de echo geweest en donderdagochtend om 8.30 uur de punctie. Ik moet er om 8.15 uur zijn. Ik ga je dus niet zien donderdag.

Ze moeten nog even overleggen of ik dormicum mag hebben, ze kwam aan met seresta maar dat helpt niets bij mij net als Xanax word ik er alleen een beetje duf van. Ik neem nml bijna elke dag antihistaminica en ook daar word je duf van dus daar ben ik intussen al aan gewend.

Ik hoop dus maar dat ik toch die dormicum krijg voorgeschreven.

Maar hoe was je weekendje weg of ben je nog weg??

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Nathalie, Diane & Luna,

Heerlijk weekend gehad, wat is Enkhuizen een gezellig stadje, ook nog een dagje naar Hoorn geweest. Heeft een heel mooie stadskern. We hebben echt niets gedaan, beetje rondlopen (de toerist uithangen). Lekker gegeten en geluierd, heerlijk!!

Luna: Ik weet helaas ook niet wat al die getallen betekenen, lopen jullie niet bij een uroloog? Kan hij geen uitleg geven?

Nathalie: O, wat spannend! Dus je krijgt donderdag de punctie. Ben je er zenuwachtig onder? Jammer dat je in de ochtend moet, ik ben er die dag om 12.00 uur.

Hoop van ganse harte dat het allemaal goed wil verlopen en dat je positief mag testen zo halverwege December. Zou een heel mooi kerstcadeautje zijn!!

Heel veel succes en keep in touch.

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hoi Nahtalie,

Ik bedoelde idd Chantal....

Heerlijk weekend gehad en lekker relaxed.

Nahtalie, donderdag de punctie: spannend hoor. Alvast heel veel succes !

Chantal fijn dat je een lekker weekend hebt gehad.

groetjes Diane

Geplaatst

hoi meiden,

lekker bij gekomen voor allemaaal?

Dus nathalie donderdag de punctie???zou inderdaad een bijzonder mooi kerstkado zijn!!!succes alvast.

wij lopen inderdaad wel bij een uroloog,een vrouwelijk belgische.vertelde ons toen dat de klans klein was dat ik op de natuurlijke manier zwanger zou kunnen raken,maar niet onmogelijk.Niet echt uitleg gekregen van wat die cijfers nou betekenen.Voor nu hebben we haar even gehad.

Ik heb toen zelf ook al een gesprek gehad bij de gynecoloog,echo gehad en veel vragen.maar voor de rest zouden we eerst de operatie van mijn jawel aanstaande man!!!( Zaterdag is ie op de knieen gegaan)afwachten en dan een half jaar eerst zelf klussen.

Nja,nu is die tijd bijna verstreken en zou dan een afspraak maken voor in januari.

Maar goed eerst maar weer ongi afwachten,dat zal eind van de week weer blijken.

Nou moet ik wel weer zeggen dat ik me niet helemaal lekker voel.

Snel last van maagzuur,af en toe misselijk ,maar vanaf ca afgelopen vrijdag ook wel buikpijn ,net of ik ongi moet worden,maar dat voel ik dan toch wel heel vroeg!!!

En toevallig hebben wij afgelopen nacht allebei gedroomd dat ik zwanger was.grappig!!Nu denk ik dus toch wel weer,zou het misschien?maar ook wel weer:het zal wel weer niet.O ja,koffie staat me af en toe ook tegen.Offff m,n lichaam neemt weer een loopje met me.

was het maar vrijdag of zaterdag,pffffff

groetjesssss

Geplaatst

He Chantal,

Fijn dat jullie zo'n lekker weekendje hebben gehad, prettige afleiding :))

Hoorn is ook leuk ja, daar zijn wij elke week, m'n stiefkinders wonen daar bij hun moeder.

Ik vind het weer erg eng hoor donderdag, hopelijk krijg ik straks toch het recept voor de dormicum in de bus!

Op naar de prikcursus Chantal!

Hoe gaat het met je man??

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Luna GEFELICITEERD met jullie aanstaande :smiley_wedding: !!!!!

Hebben jullie al een datum in gedachten?

Het zou toch geweldig zijn als je nu zwanger bent!! Klinkt als zwangerschapskwaaltjes.....

Houdt ons op de hoogte !

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Dank je Diane!!

Als ik jullie berichtjes lees over weekendje weg dan wil ik ook ertussen uit!

Ik moet niet klagen, ik ga eind dec (ook met de kerst) 8 dagen naar center parcs met m'n schoonouders, man en kinders.

Wat jammer dat je pas in februari mag beginnen Diane, of vind je dat wel lekker juist?

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Het zou zeker een fantastisch kerstcadeau zijn Chantal en Luna!!

Voor de kids heb ik zoveel kerstcadeautjes gekocht dat het ws niet eens onder de boom past (ik heb een kerstboom besteld bij center parcs en weet niet wat ik mag verwachten voor 12 euro). Voor m'n schoonouders heb ik elk 2 cadeautjes en voor m'n man iets van 4 cadeautjes dus vind ik eigenlijk wel dat ik recht heb op nog een cadeautje aangezien ik alleen een cd van norah jones voor mezelf heb gekocht.

Dit zou dan echt een fantastisch cadeau zijn!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hai Nathalie,

Heerlijk vooruitzicht toch lekker 8 dagen er tussenuit., dat heb je lekker nog tegoed hoor.

Ik vind het wel lekker, we zitten toch met de winterstop vanaf 19 dec. en ik moet 2 ekeer ongi zijn geweest. Als dat eerder had mogelijk was geweest hadden we het niet gedaan maar ook in ein jan/febr.

even mijn lichaam hormoonvrij is wel lekker en kan mijn lichaam ook even bijtanken.

De feestdagen dus lekker met een drankje.

En dan vol goeie moed 2010 in !

Hoop dat je een mooi kerstkadootje krijgt

De punctie is al snel, weet je al hoeveel emmies je terug laat plaatsen of wordt het er 1??

groetjes Diane

Geplaatst

Hoi allemaal,

Nou Luna, dat klinkt wel goed, al die kwaaltjes! Tuurlijk niet fijn voor jou, maar misschien ben je dan toch zwanger. Dat zou fantastisch zijn! Ik zal voor je duimen.

Diane, geniet van de feestdagen, je kunt er in ieder geval lekker een wijntje o.i.d.

bij drinken.. En dan weer vol goeie moed aan een nieuwe poging beginnen.

Nathalie, ik kan me helemaal voorstellen dat je hartstikke nerveus bent.

Spannend, donderdag de punctie. Kun je je zinnen nog een beetje verzetten??

Afgelopen maandag de tweede echo gehad, heb je ook kunnen zien hoeveel eitjes

er aan het rijpen zijn? Moet toch wel mooi zijn om te zien...

Dan zal de TP het weekend zijn?

Ik zal aan je denken donderdag om 8.30!

Lieve groetjes vanuit het brabantse.

Chantal.

Geplaatst

Hoi Diane,

Dat is wel prettig ja, dat je kunt eten & drinken wat je wilt! Geniet van deze pauze!

Wij gaan voor de terugplaatsing van 1 emmy, we willen het risico van mogelijk 2 kindjes verkleinen.

Misschien als deze poging niet lukt, daarna wel..dit moeten we nog maar even zien.

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Chantal,

Ik ben er wel erg mee bezig, heb gelukkig vandaag het recept gehad voor de dormicum en kan het morgen ophalen.

Ik geloof dat het zo'n 8/9 follikels waren, maar of ze allemaal bruikbaar zijn is de vraag. Ik spuit 100 IE Puregon, dus dan is dat een mooie score.

M'n bms was maandag al 10 mm dus dat ziet er goed uit, kan alleen nog maar dikker zijn geworden.

Hoe gaat het met je man nu? Heeft ie nog last van zwellig/ blauwe plekken of gevoeligheid?

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Met mijn man gaat het goed, z'n rechterlies is nog erg gevoelig en zijn linkerbal is flink blauw. Beide ballen zijn nog gezwollen. Gelukkig heeft hij geen pijn meer.

Maar hij zegt wel: "nooit meer..." Ik hoop ook niet voor hem dat het nog een keer zou hoeven, dat ze genoeg materiaal hebben.

Dat zal wel een opluchting voor je zijn dat je Dormicum mag hebben, hoop voor je dat

je dat het voorspoedig zal verlopen.

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

He Chantal, het is ook te hopen dat het niet nog een keer nodig is!! Misschien dat koelen helpt??

Heb 2 tabletten dormicum van 7.5 mg gehad. 1 voor het slapen en 1 een half uur voor de punctie.. ben benieuwd.. hoop dat de dormicum er flink inhakt en ik me weinig kan herinneren van de punctie!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

hoi Nathalie, als het goed is heb je nu de punctie!!hoop dat je er niet al te veel last van hebt!!!succes,duim voor je!!

o ja onze dag wordt 5 juni,dan wordt m,n aanstaaande 50!!

dubbel feest!

we horen van je !!!!

liefs Luna

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Ik heb aan je gedacht om 8.30.... Hoe gaat het met je?

Ben je er goed doorheen gekomen??

Lieve groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hoi Luna en Chantal,

Lief dat jullie aan me hebben gedacht meiden!!

De dormicum en de morfine hebben hun werk gedaan!

Ik ging gisteravond pas om 1.30 uur naar bed, heb toen een half tabletje dormicum genomen van 7.5 mg. Heb om 8.00 uur vanochtend dat halve tabletje en het andere hele tabletje van 7.5 mg ingenomen, fantastisch!

Sommige details kan ik me niet meer herinneren maar de grote lijnen wel.

Punctie verliep vlot, dr Crooy deed de punctie. Ik had hem nog nooit eerder gehad en kende hem alleen van langslopen in pak!

Aardige rustige man en ook de verpleegkundigen waren aardig.

Voor m'n infuus moest ik 3 keer geprikt worden door 3 verschillende verpleegkundigen. De verpleegkundige die bij m'n 1e punctie aanwezig was, prikte gelukkig in 1x raak. Gelukkig deed de dormicum toen al zijn werk aangezien dit rond 8.30 uur was!!

Om 10.15 gingen we weg dus is lekker vlot verlopen.

Er zijn 8 eitjes aangeprikt wat een mooie score is, zeker voor 100IE Puregon. Nu maar hopen dat ze allemaal bevrucht worden, dat zou erg fijn zijn!! Zaterdagochtend word ik gebeld en dan zondag de terugplaatsing.

Hoe was jouw intake Chantal en de prikcursus??

Geplaatst

hoi,hoi,fijn dat het goed is gegaan!!!!

en dan 5 dec,hopen op mooi sinterklaas kadootje!!!!!

dat is ook toevallig!!jij ook nog jarig op 5 juni,tjee!!Misschien loop je dan wel met een hele dikke buik!!

liefs Luna

Geplaatst

hoi Chantal,

hoe is het jou vandaag vergaan?

Volgens mij heb je dan het gevoel dat je er helemaal in zit of niet?

liefs Luna

Geplaatst

Hoi Nathalie & Luna,

Nou, wij kunnen van start, ik heb vandaag alle medicatie gehaald.

Het is nu wachten op wanneer ik in Januari ongesteld word. (als het goed is zal dat

begin Januari zijn).

Nathalie, hoe gaat het met jou????

Hoe voel je je?? Weet je al hoeveel eitjes er bevrucht zijn??

Wat goed om te lezen dat je er nauwelijks weet van hebt gehad deze ronde!

Kan alleen maar hopen dat ik hetzelfde kan zeggen volgende maand..

En Luna, hoe gaat het met jou?

Nog niet ongesteld??

Heb je nog veel last van allerlei kwaaltjes??

Een heel gezellig weekend en tot schrijfs.

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

He Chantal!!

Wat fijn dat je alle medicatie in huis hebt, dan heb je echt het gevoel dat je van start gaat he!!

Krijg je ook Puregon of Menopur en hoeveel krijg je?

Hebben jullie al een beslissing genomen hoeveel embryootjes jullie laten terugplaatsen in januari?

Morgenochtend bellen ze hoeveel eitjes er bevrucht zijn en dan zondag de terugplaatsing.

Groetjes Nathalie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden