Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Chantal,

Wat fijn dat de punctie je is meegevallen!!! Mooie score hoor die 11 eitjes! Hopelijk worden ze allemaal bevrucht en houdt je er genoeg over die in de vriezer kunnen!

Fijn dat je vrijdag een terugplaatsing hebt!

Ik heb aan je gedacht vandaag alleen was ik gister pas om 1.00 uur thuis dus kon ik je geen suc6 meer wensen.

Poging 3 is een feit, jammerlijk genoeg is het gister doorgezet, had ontzettend veel pijn en had nog nooit zo'n rommel gezien!

Een punctie met de dormicum, daar teken ik voor! Dus ik ga weer lekker aan de dormicum. Komt gewoon door dat trauma dat bij de 1e puntie die bloeddruk daalde, ik atropine kreeg, waardoor bij de tweede eierstok de morfine was uitgewerkt. Als die hartslag niet was gedaald, dan was er ws niets aan de hand geweest. Maar ja, met dormicum is het goed te doen. Ik moet nu verplicht een maand rust houden en dat is maar goed eigenlijk, kan ik dat uitgezakte lijf weer in shape trainen haha.

Op naar vrijdag Chantal!!

Groetjes Nathalie

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Chantal,

Wat fijn dat de punctie je is meegevallen!!! Mooie score hoor die 11 eitjes! Hopelijk worden ze allemaal bevrucht en houdt je er genoeg over die in de vriezer kunnen!

Fijn dat je vrijdag een terugplaatsing hebt!

Ik heb aan je gedacht vandaag alleen was ik gister pas om 1.00 uur thuis dus kon ik je geen suc6 meer wensen.

Poging 3 is een feit, jammerlijk genoeg is het gister doorgezet, had ontzettend veel pijn en had nog nooit zo'n rommel gezien!

Een punctie met de dormicum, daar teken ik voor! Dus ik ga weer lekker aan de dormicum. Komt gewoon door dat trauma dat bij de 1e puntie die bloeddruk daalde, ik atropine kreeg, waardoor bij de tweede eierstok de morfine was uitgewerkt. Als die hartslag niet was gedaald, dan was er ws niets aan de hand geweest. Maar ja, met dormicum is het goed te doen. Ik moet nu verplicht een maand rust houden en dat is maar goed eigenlijk, kan ik dat uitgezakte lijf weer in shape trainen haha.

Op naar vrijdag Chantal!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Luna,

Wat vervelend dat je een sterfgeval had zeg! Kan me voorstellen dat je dan even niet de tijd/zin hebt om op het forum te zitten!

Wat heerlijk toch dat je zwanger bent! Het is je zo gegund na die ellende!!

Voor mij is er geen hoop meer, het heeft gister doorgezet. We zullen dus door moeten naar poging 3.

Hopelijk wil dit dan eindelijk wel eens lukken!

Wat ontzettend leuk van je echo! Houd je ons op de hoogte?

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Luna,

Wat vervelend dat je een sterfgeval had zeg! Kan me voorstellen dat je dan even niet de tijd/zin hebt om op het forum te zitten!

Wat heerlijk toch dat je zwanger bent! Het is je zo gegund na die ellende!!

Voor mij is er geen hoop meer, het heeft gister doorgezet. We zullen dus door moeten naar poging 3.

Hopelijk wil dit dan eindelijk wel eens lukken!

Wat ontzettend leuk van je echo! Houd je ons op de hoogte?

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hee meiden

Nathalie, wat ontzettend jammer, hou je vertrouwen? Je mag dus eind februari ws. weer beginnen, hoe kijk je daar tegenaan?

Chantal, wauw, 11 eitjes! Dat is fantastisch! Ben erg benieuwd hoe het delen verder gaat. Hoor je donderdag de resultaten al? Hopelijk een paar toppers erbij! Je bent vast de uren aan het tellen??

Wij kregen vandaag bericht dat alle uitslagen van bloedtesten (HIV en FSH en de PESA natuurlijk) goed zijn en dat we nu binnenkort worden uitgenodigd voor een voorbereidingsgesprek. Ik ben echt heel benieuwd wanneer. Misschien gaan we straks gelijk op Nathalie.

Moesten jullie eerst nog temperatuurcurves bijhouden? Ik heb het voor de zekerheid wel gedaan. Ik neem aan dat we tijdens dat voorbereidingsgesprek ook horen of we een kort of lang protocol moeten volgen, weet er nog niet al teveel van. Hopelijk mogen we snel door....waah.

Veel groeten, hopelijk straks met z'n allen net zo zwanger als Luna :-)

Megan

Geplaatst

Hee meiden

Nathalie, wat ontzettend jammer, hou je vertrouwen? Je mag dus eind februari ws. weer beginnen, hoe kijk je daar tegenaan?

Chantal, wauw, 11 eitjes! Dat is fantastisch! Ben erg benieuwd hoe het delen verder gaat. Hoor je donderdag de resultaten al? Hopelijk een paar toppers erbij! Je bent vast de uren aan het tellen??

Wij kregen vandaag bericht dat alle uitslagen van bloedtesten (HIV en FSH en de PESA natuurlijk) goed zijn en dat we nu binnenkort worden uitgenodigd voor een voorbereidingsgesprek. Ik ben echt heel benieuwd wanneer. Misschien gaan we straks gelijk op Nathalie.

Moesten jullie eerst nog temperatuurcurves bijhouden? Ik heb het voor de zekerheid wel gedaan. Ik neem aan dat we tijdens dat voorbereidingsgesprek ook horen of we een kort of lang protocol moeten volgen, weet er nog niet al teveel van. Hopelijk mogen we snel door....waah.

Veel groeten, hopelijk straks met z'n allen net zo zwanger als Luna :-)

Megan

Geplaatst

Wat spannend Megan, nee wij hebben geen temperatuurcurves moeten bijhouden. Heb je ongeveer een idee wanneer je het gesprek hebt?

M'n vertrouwen wordt minder maar ja, de wens is zo groot he! Dus poging 3 is een feit...we gaan het zien!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Wat spannend Megan, nee wij hebben geen temperatuurcurves moeten bijhouden. Heb je ongeveer een idee wanneer je het gesprek hebt?

M'n vertrouwen wordt minder maar ja, de wens is zo groot he! Dus poging 3 is een feit...we gaan het zien!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Nathalie, Megan & Luna,

Allereerst Nathalie, ontzettend kl*te dat je weer een punctie moet ondergaan.

Maar goed dat je deze in elk geval weer met Dormicum hebt.

Drie keer scheepsrecht? Ik hoop het zo voor jullie!

Maandje rust is wellicht goed.

Megan, wat fijn dat alle onderzoeken tot dusverre goed zijn. Hoop voor je dat je snel mag beginnen. Ik krijg donderdag tussen 9.30 en 11.00 uur te horen hoeveel eitjes er bevrucht zijn. Is inderdaad erg spannend!

Luna, sterfgeval is altijd moeilijk, ik snap dat je geen zin had in het forum.

Gaat het wel goed met je?? Je eerste echo, wat een bijzonder moment zal dat zijn!

Geniet ervan en hou je ons op de hoogte??

Lieve groetjes vanuit het brabantse,

Chantal.

Geplaatst

Hoi Nathalie, Megan & Luna,

Allereerst Nathalie, ontzettend kl*te dat je weer een punctie moet ondergaan.

Maar goed dat je deze in elk geval weer met Dormicum hebt.

Drie keer scheepsrecht? Ik hoop het zo voor jullie!

Maandje rust is wellicht goed.

Megan, wat fijn dat alle onderzoeken tot dusverre goed zijn. Hoop voor je dat je snel mag beginnen. Ik krijg donderdag tussen 9.30 en 11.00 uur te horen hoeveel eitjes er bevrucht zijn. Is inderdaad erg spannend!

Luna, sterfgeval is altijd moeilijk, ik snap dat je geen zin had in het forum.

Gaat het wel goed met je?? Je eerste echo, wat een bijzonder moment zal dat zijn!

Geniet ervan en hou je ons op de hoogte??

Lieve groetjes vanuit het brabantse,

Chantal.

Geplaatst

Hoi meiden,

Zojuist een telefoontje van het lab gehad en 8 van de 11 eitjes zijn bevrucht!

Ben zo opgelucht. Het was volgens de laborant wel een hele klus om de zaadcellen in de eicellen te injekteren. Hij zei dat hij deze score niet verwacht had.

Dus morgenochtend om 10.00 uur de terugplaatsing.

Ik hou jullie op de hoogte.

Lieve groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hoi Raba,

Leuk dat je reageert! Jullie hebben, zo te lezen, ook al een heel traject gehad.

Nu dus in afwachting van TESE. Hoop voor jullie dat het allemaal voorspoedig mag verlopen.

Ja, morgen heb ik de terugplaatsing. Inderdaad spannend.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

hoi Chantal,

wat spannend joh morgen!!!Zal aan je denken en voor je duimen!!!!!!

en Nathalie,ik snap heel goed dat je vertrouwen weer flink is gezakt,maar echt houd vertrouwen!!!!IK weet ook niet wat mij is overkomen en mijn vertrouwen was ook o,o.Juist in een maand dat ik dacht,ik ga lekker aaan de borrel enz....ik weet ,het is heel makkelijk gezegd....

nja,nu ben ik zwanger en leef je héél erg naar de 12 weken,want nu ga je denken,als het maar goed gaat.....

voel me niet echt geweldig.....maar goed ,hoord erbij er zit iets moois in m,n buik waar al vingertjes en teentjes aan zitten,ongelooflijk!!!!!

voor de andere meiden natuurlijk ook toi,toi ,toi!!!!!

liefs Luna

Geplaatst

Wow Chantal, maar liefst ACHT bevruchtingen!! Dat is helemaal geweldig. Daar zou je een heleboel kinderen van kunnen krijgen, haha. Als je dit leest heb je de terugplaatsing al gehad, ben zeerrr benieuwd hoe dat was en hoeveel er zijn teruggeplaatst, wat de kwaliteit van de embryootjes is en of je idd nog een schoolklasje in de vriezer hebt. :-)

grtz Megan:icon_flower:

Geplaatst

Hoi Megan, dank voor je lieve reactie.

Vanochtend terugplaatsing gehad van een 8-cellig embryo.

Er zitten er 5 in de vriezer, goeie score dus.

Nu maar hopen dat deze wil blijven plakken!

Twee weken wachten...

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hoi Chantal,

Wat een mooie score, 5 in de vriezer!!

Hopelijk blijft dit embryootje gelijk plakken!! Heb je gevraagd naar de kwaliteit van het embryootje? Bij ons melden ze dat nml nooit en moet ik er specifiek om vragen.

Heel veel suc6 in de wachtweken!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Nee, ik heb niet naar de kwaliteit van het embryo gevraagd. Wel dat het 8 cellig was bij TP. Dat het goed op schema had gedeeld.

Vanochtend om 6.00 uur moest ik naar toilet, ging toen weer terug naar bed en kreeg erg veel pijn linksonder in mijn buik, trok door naar mijn rug.

Heb naar 30 minuten 2 tabletten PCM geslikt. Hierop zakte de pijn, nu pijnvrij.

Ik wacht het maar even af. Heb geen koorts o.i.d.

Hoe gaat het met jou, volop aan het sporten??

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hoi Chantal,

Die pijn kan nog van de punctie komen, heb ik ook gehad.

Heb je jezelf al op het wachtbankje van januari gezet? (testen januari)

Ben weer lekker aan het sporten ja en veel aan het overwerken. Lekker wat afleiding.

Woensdag heb ik een belafspraak met mevr. Pieters. Aangezien we toch door gaan voor de 3e icsi, was een persoonlijke afspraak niet nodig. Moet nog even wat vragen op een lijstje zetten. Ik wil nml ter ondersteuning pregnyl, dat heb ik op dit forum gelezen maar ik weet niet of ze daaraan doen.

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Fijn dat jij mij kunt vertellen dat de pijn nog van de punctie kan komen, ik vond het wel typisch. Had alleen maar pijn links in de buik. Rechts geen centje pijn.

Vandaag gelukkig alles goed gegaan.

Nee, ik heb mezelf niet op het wachtbankje gezet. Heb geen idee hoe dat moet en eerlijk gezegd heb ik mezelf daar ook niet in verdiept..

Ondersteuning mbv Pregnyl? Zou dat ipv de Urogestran zijn dan?

Top van je dat je veel sport! Afleiding is, denk ik, wel goed.

Weet je al wanneer in Februari je weer gaat beginnen?

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hoi Chantal,

Gelukkig heb je nu geen last meer!!

Ik wil je wel op het wachtbankje zetten hoor (testen januari of testen februari).

Is wel leuk, daar kan je met mensen praten die ook op het wachtbankje zitten.

De pregnyl zou ipv de utrogestan zijn ja, misschien dat dat iets doet. Ik weet het niet.

Bij de eerst volgende menstruatie wil ik weer beginnen met de 3e icsi. Het kriebelt wel hoor!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Ha meiden

Dat wachten he! Goed dat je er weer zin in krijgt Nathalie! Ik ben ook weer vol goede moed foliumzuur aan het slikken. Wij zijn waarschijnlijk over 3 of 4 weken aan de beurt, krijgen deze of volgende week de oproep voor 1 of 2 weken later. Echt fijn, na al die maanden dat we dachten dat er weinig kans meer was, zijn we nu alweer aan het fantaseren over straks...:-)

Chantal, hopelijk nu geen gekke pijn meer. Wat doe jij voor de afleiding? Kan je het een beetje loslaten? Lijkt me dat je steeds alert bent op alles wat je voelt.

Wel idioot, ik let ook op alles, ook al weet ik dat de kans op een spontane zwangerschap afwezig is. Bij alle gekke dingen ga ik tóch weer denken, stél nou dat....bijv., toen ik een keer tussentijds bloedinkje had hoopte ik stiekem op innestelingsbloeding. Want misschien is het zaad wel verbeterd, blabla je haalt er vanalles bij...:happy: De laatste tijd gaat dat wel weer beter trouwens, is maar goed ook.

Ik weet nog weinig van de medicijnen trouwens. Hoe vaak per dag moet je spuiten? Moet dat dan ook op je werk en op bepaalde tijden?

Tot later weer, hou vol allemaal :-))

Megan

Geplaatst

Hoi meiden,

Nathalie, wat fijn dat je binnenkort weer kunt beginnen!

Zijn er betere resultaten bekend met Pregnyl als ondersteuning?

Ben benieuwd. Je leest op internet ook veel over assisted hatching,

dan maken ze als het ware een inkeping in de schil van de eicel om het innestelen te vergemakkelijken. Heb je waarschijnlijk ook al wel van gehoord??

Megan, Ja, ik ben veel met mijn lichaam bezig, ieder krampje of steekje of pijntje ga je analyseren. Maar goed, het blijft moeilijk... Duidelijkheid heb je pas wanneer je een positieve zwangerschapstest hebt en dan volgen de eerste 3 spannende maanden.

Bij MC Kinderwens start je op de eerste dag van je menstruatie met Decapeptyl 1xdd en op de derde dag start je met Puregon erbij, ook 1xdd. Dan, 35 uur voor je punctie,

zet je 1-malig Pregnyl. Na de punctie start je met Urogestran vaginale pillen.

Maar het kan best zo zijn dat jij andere hormonen voorgeschreven krijgt. Bv. Menopur of Gonal F.

Nathalie, als jij aanvullingen hebt, dan graag!

Spannend voor je, de intake komt nu lekker dichtbij.

Hoop voor jullie dat het vlot mag verlopen.

Lieve groetjes,

(een ongeduldige) Chantal.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden