Ga naar inhoud

Wie starten er half november met ICSI??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi gerreber,

Ik spuit vrolijk door, nergens last van! We moeten allebei vrijdag he, hoe laat moet jij? Ik 's middags.

Succes he en ik lees het hier wel!

Caroline

• Reacties 781
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja dat was de film ja. Wat een drama. Daarna heeft ze het er niet meer over gehad. Das toch gek. Mama helemaal overstuur hahahaha. Het zullen ook de hormonen wel zijn. Succes bij jou eerst FM we lopen samen op. Hopenlijk allebei op het wachtbankje en daarna verhuizen we naar de zwangeren!! Ja toch??

xx

Geplaatst

Heey Gerreber,

Ik ben ondertussen gestopt met de spuiten en heb alleen de bolletjes Progestan op dit moment nog. Daar heb ik maar een klein beetje last van......hoofdpijn, misselijk en een borrelende buik. Maar niks ernstigs, valt me tot nu toe allemaal nog reuze mee.

Wist niet precies wat me allemaal te wachten zou staan, aangezien dit onze eerste poging is.

Maar het wachten daarentegen is verschrikkelijk!!! Pffffffff en dan heb ik afgelopen zondag de terugplaatsing pas gehad, dus wachten moet ik zeker nog even!! :help:

Merk nu pas hoe ongeduldig ik eigenlijk ben ...... :yeswink-1:

De rest van de dames succes met het kweken en de follikelmetingen!!

Geplaatst

Hi Dennisss, ik kan me voorstellen dat het wachten verschrikelijk is! Als alles goed gaat vallen de kerstdagen in mijn wachtperiode, misschien dat dat helpt om de tijd iets sneller te laten verlopen.

Sterkte!!

Geplaatst

De helse wachtweken ook wel genoemd.. 1e week vond ik nog wel snel gaan, maar die 2e week.. pfff.. niet meer naar het toilet durven, bang dat je iets zou zien wat je niet wil zien. Het wel bekende broekloeren.

Mijn rode duivels maken er een potje van deze keer. Dan weer even heel heftig dan weer een dagje bijna niets. Morgen zal het nog wel niet over zijn en nu maar hopen dat ik ondanks dat wel mag beginnen met de puregon.

Mag gelukkig in de ochtend al heen!

Diana, hoe is het bij jou gegaan vandaag?

Geplaatst

Hoi gerreber,

Zal dat uitmaken dan, dan je nog bloedverlies hebt? Ik zit vandaag op cd3 en moet ook beginnen met puregon. Maar ik vloei nog steeds hoor. He daar niets over gehoord, dat je dan evt nog moet wachten...

Denniszzz kan me er alles bij voorstellen hoe slopend dat wachten moet zijn. Sterkte! Ik hoop dat je veel afleiding kunt vinden zodat de dagen een beetje opschieten.

Geplaatst

Hoi gerreber,

Ik moet op dag 3 van mijn menstruatie altijd (nou ja, de tweede keer) starten met Gonal, dus nog volop ongesteld! Maakt niks uit volgens mij. Succes morgen!

Caroline

Geplaatst

Hey meiden,

Nou vandaag de uitgangsecho gehad, en het slijmvlies was nog te dik en een paar flink blaasjes op mijn linkereierstok te zien, dus ik moest nog gauw even bloedprikken.

Vanmiddag werd ik gebeld en ook het bloed was nog niet goed, ik moet maandagochtend weer terugkomen en dan mag ik hopelijk met de puregon beginnen.

MOet dus weer even geduld hebben!

Het enige leuke hieraan is dat het bij de vorige ook precies hetzelfde ging, dus als dat nu ook nog eens hetzelfde afloopt, ben ik blij!

Liefs Diana

Geplaatst

hoi meiden,

Diana: ik hoop het ook voor je!! Je geduld word wel weer op de proef gesteld zeg.

Denisszz: het broekloeren dus begonnen. Het is vreselijk. Ik kan me het nog heel goed herinneren en toch is het al 6 jr geleden. Er zit niets anders op dan afwachten. Wel iedere dag dat je niet ongi bent..........is een hele fijne dag toch?

Elinorac succes morgen!! Ik mag morgen ook voor de 2e FM!! ben heel benieuwd. Ik voel mijn zes eitjes goed hoor! kan nu al geen spijkerbroek meer aan hahaha

liefs marjan

Geplaatst

Dank je Marjan! Ik voel nooit wat, de vorige keer had ik 24 follikels maar voelde niks! Een vriendin van mij had gewaarschuwd dat je de laatste dagen op knappen staat, maar nee hoor...

Fijne avond!

Caroline

Geplaatst

Nou Marjan ik hoop dat het inderdaad voor je dat het dan hetzelfde loopt als vorige keer. En dat Jamillah snel net zo'n knap brusje krijgt!

Nog even geduldig zijn.

Ben eigenlijk nog niet echt begonnen met broekloeren, voor mn gevoel is het daar nog te vroeg voor. Ik zit pas op wachtdag 4, maar morgen al 5!!! Hihi, dat schiet al op he?! NOT! Maar het is bijna weekend en die dagen gaan meestal snel voorbij. Gelukkig!

Caroline succes met de FM!

Iedereen bedankt voor de ondersteunende en opbeurende woorden, dat maakt het wachten een stuk prettiger!!

Geplaatst

Dank je Dennis! (Ik laat dat zzzz maar weg als je het niet erg vindt...)

De eerste week is ook nog niet serieus te nemen natuurlijk, maar dan... :icon_scratch:

Zie er niet erg naar uit, nu doe ik tenminste wat...

Geplaatst

Hoi meiden,

Ben net voor de uitgangsecho geweest en die was prima. Mag vanavond al beginnen met de puregon en dan 100 eenheden.

Donderdag moet ik terugkomen voor de 1e fm. Raar om te zeggen, maar hoop dat ik snel punctie heb...

Het effect van opgezette buik had ik de vorige keer ook echt last van Marjan. Ach kan je vast wennen aan het feit, als je zwanger bent, wordt het groter en groter ;)

Diana, toch nog even wachten, balen, maar als het hetzelfde resultaat geeft als de vorige keer, is het de moeite waard!!

Caroline, hoe was het bij jou??

Denisszzz; heel veel succes meid, op naar een positieve test!!

Geplaatst

He Caroline, hoe was het in het ziekenhuis? Al een punctie in zicht?

Gerda, fijn dat het goed was allemaal!

Hier weinig nieuws; spuit vrolijk door, dinsdag echo, dan weten we meer. Voel nog niks van opgezette buik ofzo. Alleen af en toe hoofdpijn en moe 's avonds

Geplaatst

He Fren,

Heb natuurlijk ook al in mijn eigen en in het andere topic geschreven: links 3, rechts 5 follikels, zit op dag 9 dus prima. Helaas links een cyste ontdekt! Blijkbaar moet ik me geen zorgen maken maar dat doe ik natuurlijk wel...

Maandag tweede FM...

Caroline

Geplaatst

:5shotss::5shotss: POSITIEF EN BEZORGT dat is een beetje hoe ik me voel na de 2e FM. Dindsdag had ik 6 folikols en nu 4!?? De punctie is dinsdagochtend en ik wordt niet verdoofd. HMMMM ik maak me zorgen over de punctie ik weet gewoon niet hoe ik me moet voorbereiden.

Verder is 4 toch echt niet veel. Mijn manlief heel zooo ongelooflijk slecht zaad er waren er maar enkele goed gevonden en vorige keer had ik 10 emmies waarvan er maar 2 top waren. aaahhh ik maak mezelf eff helemaal dol.

maar goed wel blij dat het spuiten bijna voorbij is en als ik heeeeel positief denk dat ik volgende week naar de wachtbank mag. nu nog eff die punctie bibber bibber brrr

Geplaatst

Hoi Marjan,

Waarom laten ze je niet nog wat langer doorspuiten?? Ik heb de vorige keer 15 dagen Gonal gespoten omdat het niet zo snel ging... Is toch geen probleem? Snap het niet helemaal.

Caroline

Geplaatst

Hey Marjan, jouw verhaal is ongeveer hetzelfde als dat van mij. Ik had bij de eerste FM ook vijf of zes follikels en bij de laatste meting en bij de punctie bleken het er uiteindelijk maar 4 te zijn.

Was voor mij ook even een tegenvaller, maar uiteindelijk wel vier goede eicellen en twee embryootjes, dus geef de hoop nog niet op!!!

Bij mij was de punctie ook zonder verdoving. S'avonds een naproxen en een Oxazepam, de ochtend voor de punctie twee paracetamol en een naproxen.

Ik moet zeggen dat het bij mij echt 100% is meegevallen.

Proberen te ontspannen en goed op je ademhaling letten, dan hoop ik dat het bij jou ook mee gaat vallen. Ik zal aan je denken!

En dan op naar de wachtbank en een groene regel!!!

Geplaatst

hoi Caroline,

Ik heb t ook gevraagd maar volgens hun konden die twee misschien nog wel rijpen?? Joh ik ben normaal zo assertief maar als er iemand met een witte jas voor me zit en ik lig met mijn benen wijd hahahaha dan ben ik net een kleuter!!!!

GEKKKK toch? Vanavond pregnyl wat een gedoe met die flesjes, het is de vraag of ik ze open krijg hahahaha

We zien wel, ik heb er maar één nodig.

Ben benieuwd naar jou meting. We gaan bijna gelijk op. hou je me op de hoogte?

Geplaatst

Wel herkenbaar, beetje laten intimideren door een witte jas (vooral met je benen wijd inderdaad haha)... ik bedenk ook altijd achteraf dat ik vragen wil stellen maar dan zijn ze vaak druk en word je bijna weggekeken want de wachtkamer zit vol...

Succes met de pregnyl... ik deed het eerst verkeerd, snapte niet hoe ik het poeder nou kon opzuigen, haha! Toch wel zenuwachtig met dat buisje breken enzo. Maar het gaat je lukken!!

Ja, morgen weer de tweede meting, ben benieuwd, ik zou best woensdag de punctie willen, maar de vorige keer moest ik 4x terugkomen dus ik reken er niet op...

Succes!

Caroline

Geplaatst

Let goed op je ademhaling, dan is het echt te doen de punctie.

Daarna rustig aan doen, gun je lijf rust....

Het is echt mogelijk dat uit 1 van die 4 eicellen een mooi babytje komt...

Geplaatst

Thanx meiden!!! Merk dat hoeverder ik in de procedure zit hoe meer ik behoefte heb aan dit forum. Hoewel ik het niemand gun, om met onvruchtbaarheid te maken te hebben, ben ik toch heeel blij dat ik niet alleen ben.

x

Geplaatst

Hi Icsi, Heel veel succes met de punctie!

Caroline, succes morgen met de 2e FM, hoop dat je weer een stappie verder mag!

Hier nog steeds weinig nieuws; dinsdagmorgen eerste FM. Spannend! Hoop wel te horen hoevel follikels er dan zitten. De laatste keer had een weinig spreekzame arts...

Francis; grappig, iemand met dezelfde naam - komt niet vaak voor :-) Hoe ver ben jij?

Geplaatst

Zo, we starten deze week weer volop in aktie.

ICSI; zorg dat je goed ontspant met de punctie. Ik ben mee gaan kijken op het scherm en de valium zorgde ervoor dat ik goed kon ontspannen. Het duurt hooguit 10 min, daarna mag je even lekker bijkomen!

Fren; wij krijgen gelukkig altijd te horen hoeveel follikels er zijn en hoe groot ze zijn. Ik kijk ook graag mee, het gaat toch om jouw lichaam.. en het is best interessant.

heel veel succes meiden, lekker broeden op die eitjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden