Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2009 & meldkamertje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat een luxe Britt! Ik neem iedere x een vriendin mee die alles voor me inpakt en draagt. Vervolgens laat ik de boodschappen voor de deur in de auto staan zodat manlief ze eruit kan tillen. We wonen NU NOG op een appartement waarbij we de trap moeten nemen en dat doe ik mijn vriendin liever ook niet aan. Dat is gewoon 'mannenwerk'.

Ik heb ons meisje de hele nacht van vrijdag op zaterdag gevoeld. Ze wilde gewoon niet slapen. Ze begint nu soms ook rare bewegingen te maken die pijn doen. Vooral als ik van mijn ene zij naar de andere zij wil rollen en dit gebeurt nogal vaak per nacht dus.... niet zo lekker gevoel. Ik ben zo in love met ons meisje. Ik denk dat we onze beebjes nog gaan missen hoor als ze uit de buik zijn. Nu ben je toch altijd lekker met zijn 2-tjes en afentoe voel je nog eens wat.

Kunnen jullie het je al voorstellen dat je straks niet meer met je man alleen bent? Ik kan niet wachten. Wij fantaseren erop los hoe ze eruit ziet en wat we allemaal met haar gaan doen zoals dierentuin, strand etc etc....

Nog een week en we kunnen beginnen met de verhuis. Ik heb ook nog een verrassingsfeestje voor manlief op de planning staan. Hij wordt nl 40 jaar en wilt hier niets aan doen, maar ik heb toch maar besloten om het te vieren. Het staat gepland 5 dagen voordat ik naar zhuis moet voor de bevalling. Hij weet hier helemaal niets van! Spannend he?! Hij is het waard! Alleen moet Maxe blijven zitten.

Liefs

• Reacties 245
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ohhh Renee, grappig ik ben samen met mn moeder ook een suprise party aan het organiseren voor mn man en haar vriend. Mn man wordt de 26ste (uitgerekende datum) 30jaar en de vriend van mn moeder is de 3de 60 geworden. Dus wij doen het pas in december, dan is hopelijk alles lekker achter de rug en hebben we er gewoon meer tijd voor. Hun zaten namelijk in een verhuizing met zijn verjaardag.

Geplaatst

halllooooo!

daar ben ik dan eindelijk.. gister geen tijd gehad moest naar verjaardag van me kleine nichtje en neefje en daarna ben ik gelijk op bed gegaan.. ik was KAPOT!

vandaag op controle en mijn bloeddruk blijft hoog.. 100/130 maar de bloeduitslagen waren voor de rest goed. dus ik moet donderdag weer komen en blijft mijn bloeddruk dan hoog dan gaan ze kijken of ze me gaan inleiden donderdag. tis allemaal weer afwachten maar het komt allemaal heel dichtbij nu hoor. nog even en we hebben onze kleine in ons armen!!

Ik heb nog niks bijgelezen dus dat ga ik nu snel even doen!

liefs

Desiree

Geplaatst

O, wat spannend Dees! Ik benb blij dat je je weer even gemeld hebt. Hou ons op de hoogte.

Tammy, ik organiseer niets bij ons thuis hoor. Dat scheelt natuurlijk wel. Uiteindelijk kost het misschien ietsje meer, maar al die stress zo 5 dagen voor de bevalling lijkt me geen goed idee. Ik wil gewoon dat mijn man verrast word door ca. 30 familieleden en vrienden (waaronder 11 kids), zodat zijn verjaardag niet stilletjes aan hem voorbij gaat. 40 jaar worden is toch wel een speciale leeftijd en dat moet gevierd worden. Helemaal omdat we voor de zwangerschap een groot feest gepland hadden op deze datum, nl. onze bruiloft! Nu zijn we 09-09-09 getrouwd in alle stilte getrouwd en willen we een groot feest geven op 10-10-10.

Leuk he marktplaats?! Ik heb er al zoveel gekocht. Ook mooie merk-babykleertjes mt 50-56, want dat kunnen ze toch maar 1 - 2 maanden aan. Echt ontzettend leuk! Zelfs hele mooie winterjasjes gekocht.

Tammy, ik ga ervan uit dat het de hik is. Het zijn nl. porretjes die heel regelmatig te voelen zijn. Ieder 5 sec. een por op dezelfde plek. Ik heb ergens gelezen dat dat de hik moet zijn.

Ik ga even eten maken voor manlief, want die stond in een mega-file met dit weer en hij komt nu ieder moment thuis.

Liefs

Geplaatst

Dees, daar was je dan eindelijk. Spannens hoor Dondeedag mss wel al de kleine in je armen. Hoop ikke ook dan de kleine haha. Gezellig samen met Trudy ook, das zou helemaal geweldig zijn.

Renee: ik doe ook niks thuis, maar bij mn moeder. Die wil natuurlijk ook haar nieuwe huis showen. We laten gewoon catering komen, heb je verder ook weinig troep aan.

Geplaatst

@Dees, spannend meid, fijn dat alle andere uitslagen goed waren en goed dat ze de te hoge bloeddruk in de gaten houden en serieus daarop inspelen.

Nou, hier zit het weer niet helemaal mee. Lijkt wel zo te moeten deze zwangerschap ofzo, manlief ligt met koorts en ALLE nieuwe griepverschijnselen op bed. Ik heb (nog) geen symptomen. Gisteravond het ziekenhuis gebeld om te overleggen wat te doen. Ik moet zoals gepland gewoon vandaag de griepprik halen, voor Gerard de medicatie halen en proberen zoveel mogelijk uit zijn buurt te blijven, maar we mogen allebei niet naar buiten....lastig in 1 huis elkaar ontlopen. Ik denk dat ik de griep niet ga krijgen, omdat ik hem waarschijnlijk al in augustus gehad heb, alleen wilden ze me toen niet testen erop, om een of andere vage reden.

Ik moet Gerard goed in de gaten houden, of hij het niet benauwd krijgt of koorts heeel hoog wordt, want dan moeten we wel naar het ziekenhuis. Gerard is zo bang dat die kleine nu deze week komt, ivm infectiegevaar en of hij dan wel bij de bevalling kan/mag zijn! We hopen, wensen, bidden maar dat de kleine deze week iig niet komt!

En tja, ik voel me eigenlijk prima, alleen heeeele dikke voeten!

Ik ga even plat, want ben best een beetje moe door al het geregel en gedoe!

Liefs,

Britt

Geplaatst

Ow Britt, wat erg voor jullie! Ik hoop dat je even niet naast je man gaat liggen maar in een ander kamertje. Mijn man is ook ziek geweest en ik heb buiten een koortsblaas nergens last van gehad dus wie weet zijn we sterker dan ooit door de zwangerschap. Rust maar veel en goed en hou je man in de gaten! Ontzettend veel beterschap gewenst!

Liefs

Geplaatst

he bah ook al zieke mensen in de buurt.. mijn mams is ook ziek, behoorlijke griep..ze ligt op bed. ze gaat bij onze bevalling zijn maar ze is nu zo bang dat het ieder moment kan gebeuren en ze dus de bevalling mist.. ik heb haar maar gezegt dat ze de hele dag maar fijn op bed moet gaan liggen met paracetamol en een goede verzorging van paps.(ik ga er maar niet heen lijkt me niet zo verstandig)

Heb de hele tijd al flink last van mijn bovenbuik, alsof er iemand me een behoorlijke stom in me maagstreek heeft gegeven! niet zo fijn, ben maar rustig aan beetje bezig gegaan met het soppen van de babykamer. ow ik kan niet wachten tot onze mannetje in het bedje ligt met een mooie glimlach wakker te worden. tja ook ik wordt steeds ongeduldiger!!

@ trudy en tammy.. zie je de ooievaar al aankomen? of waait het te hard?? haha

suc6 allemaal dames.. en hou jullie op de hoogte.

liefs

Desiree

Geplaatst

Ow Dees, wat spannend. Een goede reden voor jullie kleine mannetje om nog even te blijven zitten zodat je mams erbij kan zijn. Als ze nou naar je luistert dan zal ze vast snel opgeknapt zijn. Enne...nee, ga er maar niet naartoe. Niet verstandig lijkt me. Die pijn in je bovenbuik komt misschien van het trappelen van jullie zoon. Als het goed is, ligt hij al met hoofdje naar beneden en voetjes naar boven, dus ja.....een voetballer???

Liefs

Geplaatst

@Dees, oh balen zeg, hoop echt dat je moeder opknapt zodat ze bij de bevalling kan zijn. Gerard heeft dat nu ook heel erg, zou wat zijn dat ie niet bij de geboorte van z'n eigen zoontje kan zijn of achter een raampje moet toekijken! Bah, moet er niet aan denken! We gaan er gewoon maar vanuit dat ze erbij zijn!

@Renee, hoe gaat het bij jou, voel je je goed? En hoe bevalt het picknicken so far? Ghihihi!

Meiden, denk aan jullie en leef mee!

Kusz,

Britt

Geplaatst

Dees en Britt, wat een toestanden met de ziekenboeg bij jullie! Hoop dat de mensen om jullie heen snel weer opknappen, spannend Dees dat ze misschien donderdag al een start willen maken!

Geplaatst

Oooooow, die jongetjes van jullie moeten gewoon nog even blijven zitten. Dit is ook beter voor ze. Ik heb ons meisje ernstig toegesproken en gezegd dat ze moet blijven zitten tot 17 december.

Ik hoop dat de zieken snel beter zijn. Lekker in bed met een paar paracetemol en uitzieken maar.

Het picknicken gaat goed. Zoals het er nu uitziet gaan we 3 december over, dus dat gaat ook al opschieten. Van het weekend gaat manlief starten met wat muurtjes in de babykamer te schilderen. Ik kan niet wachten...........

Liefs

Liefs

Geplaatst

Jeetje wat een toestanden bij jullie met al die zieken. Hopelijk zijn ze weer snel beter voordat de kleintjes gaan komen. Vooral voor jou moeder Dees. Als je wel donderdag wordt ingeleid. Blijven hopen dat de kleine nig even bij je blijft zitten.

Hier waait het denk ik te hard voor de ooievaar of hij is ons vergeten. Hoop het toch niet, want ik wil de kleine zoooo graag zien. Heb zelfs het beddengoed al klaar gelegd op de comode haha.

Nu maar eens kijken of ik een beetje kan slapen. Ligt al 2 nachten te piekeren enzo. Meld me morgen weer.

Geplaatst

O Tammy, wat spannend dat het ieder moment kan gebeuren. Beval je thuis of in het ziekenhuis? Hebben jullie Zembla gezien???? Ik ben na die uitzending toch wel even niet goed geweest. Ik ben blij dat mijn bevalling 'gepland' staat in hoeverre ons meisje zich laten plannen natuurlijk ;-)

Hoe gaat het met Britt? En met manlief?

Dees, hoe is het met je moeder. Knapt ze al wat op? Het is morgen al donderdag!

Liefs

Geplaatst

@Tammy meid, spannend zeg en dat beddengoed klaargelegd, leuk hoor, sterker nog heb ik ook al klaar liggen in een plastic tas...je weet maar nooit, lijkt me zo spannend allemaal als je zo tegen het einde loopt.

Ik mag vrijdag weer op controle en het zou me niets verbazen als ze dan wel ineens weer besluiten gelijk te willen gaan inleiden. Ze veranderen nogal eens van gedachten, maar nogmaals ik ga nergens meer vanuit, want op die manier ben ik sterker om de laatste loodjes te dragen.

Ik heb idd gisterochtend ook Zembla gezien, Gerard zei gelijk: Echt niet dat ze jou langer dan 41 weken gaan laten lopen!....ik was er ook wel van onder de indruk ja. Zou je toch denken dat NL in alles wel ergens vooraan loopt en dan dit....ben wel blij dat ik het gezien heb.

Met mij gaat het aardig, ik slaap ietsje beter, wel veel pijn in het bekken vooral 'snachts. En nu heb ik pijn en tinteling in m'n voeten van het vocht. M'n voeten lijken net opgeblazen doktershandschoenen! ;-) Van die prik gister heb ik helemaal geen last, althans een beetje stijve arm, maar niets ernstig. Met manlief lijkt het vanochtend iets beter, koorts is iig al gezakt, maar het is afwachten wat de middag en avond brengt.

@Renee, 3/12 al over???? Dat is snel!!!! Blijf het wonderbaarlij vinden dat je het op kan brengen. Nogmaals petje af!!!!

Liefs,

Britt

Geplaatst

Hey meiden, ik heb de uitzending helemaal gemist... ging het over het langer door laten lopen?? De VK in het Amphia Breda vertelde ons dat je tegenwoordig in NL zelf de keuze mag maken of je ingeleidt wil worden bij 41 weken. Dus ook al had zei nee gezegd tegen ons, dan hadden ze het moeten doen.

Dees: Veel beterschap voor je moeder gewenst en ik hoop dat ze erbij kan zijn... vondt het toch wel speciaal om mijn ouders erbij te hebben hoor.

Britt: Jij ook veel beterschap met je mannetje. Hoop dat ie ook snel opknapt.

Renee, spannend hoor, bijna in jullie nieuwe huisje! Duim voor je mee dat ze nog even lekker blijft zitten.

Geplaatst

Maatje, hoe gaat het met Dion en zijnmama? Valt het allemaal een beetje mee? Ik kan nog steeds niet geloven dat ik over 3 weken echt mama ben al zijn we dat nu al een beetje. Ja, die uitzending van Zembla ging over het hoge sterftecijfer van babietjes in NL ivm andere landen en dit zou vnl komen door de thuisbevallingen, waarvan de helft toch naar het zhuis getransporteerd moeten worden en het langer laten doorlopen van zwangeren over de 41 weken. In andere landen doen ze dit niet. Na 41 weken zwangerschap ligt het sterftecijfer nl. ontzettend hoog omdat de placenta uitgeput raakt en het vruchtwater minder en minder wordt. Nou ja, even in het kort war het over ging...... Wel interessant, maar kippevel krijg je ervan!

Britt, wat fijn dat manlief ietsje beter gaat. Waarom denk je dat ze vrijdag besluiten om in te leiden. Heb je nog zo'n last???

Liefs

Geplaatst

Zo ben blij dat ik met mijn gynaecoloog al heb afgesproken dat als de baby er met 41 weken niet is het dan ingeleid wordt. Vrijdag moet ik weer op controle dus heb kans dat het dan al besproken wordt want maandag ben ik 41 weken. Hoop dat ons kindje nog in november geboren gaat worden, maar het is nu maar de vraag. Vind het zo balen voor mn moeder en vader dat het steeds maar later en later wordt want 7 december start bij ons weer de verkoop van kerstbomen en dat is een mega drukke tijd voor ons paps en mams.

Geplaatst

Ik heb de uitzending van Zembla niet gezien, maar mss even terug kijken met uitzending gemist. Ik wil graag thuis bevallen, lekker in mn eigen omgeving, eigen bedje en mn hondje in de buurt om me te troosten tijdens de weeen. Wij hoorden ook vorige week dat ongeveer 51% van de bevallingen thuis beginnen en eindigen in het zh. Wij wonen ongeveer 5 min bij het zh vandaan en dat is gerekend deur tot deur, zonder stoplichten, brug of spoor. Dus daarom maak ik me er niet zo heel druk over, moet ik naar het zh dan ben ik er zo.

Bij ons in het zh zijn ze ook voorstander van inleiden met 41wk en niet wachten tot 42wk, ik ga dat ook maandag navragen bij de vk. Aangezien er maandag een leerling alleen was. Wij hebben ook besloten dat het niet verstandig is om langer dan 41wk te lopen. Ons beiden gevoel zegt dat het niet goed is. Dus mss heb ik net wel een december beeb haha.

Geplaatst

Ik vond die uitzending wel de moeite waard om te zien eigenlijk, dus als je hem nog kan zien via uitzending gemist, dan zou ik dat zeker doen.

@Renee, nou ik denk niet dat ze gaan inleiden hoor. Dat zeiden ze een tijdje geleden....of ze zouden 20/11 of 27/11 gaan inleiden omdat de kleine zo groot is en ik veel bekkenklachten heb, verleden met Trombose, dagelijks prikken antistolling, heeel veel vocht en eerdere operatie baarmoedermond....dat waren opgeteld zo'n beetje de overwegingen om eerder in te leiden. Maar afgelopen vrijdag was er natuurlijk ineens geen sprake meer van inleiden. Ik wilde zeggen dat het me niks zou verbazen als het ziekenhuis aanstaande vrijdag weer van gedachte veranderd en vrolijk zegt: We gaan toch inleiden....ze veranderen zo vaak van gedachte, dat ik er geen touw meer aan kan vastknopen. Vooralsnog ga ik gewoon uit van 21/12 :-)

Liefs,

Britt

Geplaatst

Britt: voor jou wordt het dan ook spannend deze week. Gaat het wel alweer beter met je man?

Mss heeft Dees morgen haar kleine al en jij vrijdag. Zou wat zijn zeg. Dan worden er ineens veel beebs geboren. Want maandag wordt Trudy mss ingeleid en ik hopelijk dan volgende week donderdag of eerder natuurlijk.

Renee: volgende week al verhuizen. Wat gaat dat snel, hopelijk laat de kleine nog even op zich wachten zodat je alles kan opruimen enzo.

Geplaatst

Dees een spannende dag voor jou vandaag, heel veel succes! Ben heel benieuwd of ze vandaag inderdaad de kleine gaan laten komen, mochten ze besluiten om je in te leiden dan bij deze alvast heel veel succes en ik duim voor je dat het super mooie bevalling gaat worden.

Liefs Dani

Geplaatst

@Dees, meid, heel veel succes vandaag of ze nu gaan inleiden of niet, zal aan je denken! Als je wel mag gaan bevallen van je mooie mannetje, dan wens is voor je dat het voorspoedig gaat en maak er een feestje van ;-)

Hoop stiekem toch ergens een beetje dat ik je snel mag volgen. Ik heb vannacht weer zo een beroerde nacht gehad met veel pijn en m'n voeten doen pijn met lopen, m'n handen en voeten tintelen ook. En ben natuurlijk zooooooo nieuwsgierig naar ons mannetje!

@Tammy, nou weet je, ik ga nergens vanuit, dan kan het ook niet tegenvallen, zoals vorige week. Denk dat ze me gewoon gaan laten lopen. Met Gerard gaat het gelukkig al stukken beter. Geen koorts meer, dus de Tamiflu werkt en hij heeft alleen nog last van z'n longen, maar dat kan langer aanhouden, maar dat is verder (zeker in combi met de Tamiflu) niet meer besmettelijk, dus denk dat de paniek voorbij is en hij er gewoon lekker bij is om mij erdoorheen te slepen....Voor jou schiet het ook echt op he, succes met de echte laatste loodjes meid!

Liefs,

Britt

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden