Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2009 & meldkamertje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dees, spannend!!

Britt goed van je dat alles eruit hebt gegooid, nu komt er tenminste duidelijke actie.

• Reacties 245
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Allemaal

wederom een berichtje van Lukas

Vannochtend is de ballon eruit gegaan, er was ontsluiting van ong 2 centimeter, de baarmoeder zit tegen het rijpe aan...dus vannochten om half 8 is er weer een ballon in gegaan om het te laten rijpen..we hopen dat het in de loop van de dag gaat komen...alleen we verwachtten morgen..

Het is ontzettend spannend, we willen graag onze kleine man vast houden..

Hoe dan ook we houden jullie op de hoogte..dmv via Lukas via deze site of via de hyves pagina's van Lukas en Desiree.....

Tot spoedig..met blij nieuws..

Groetjes

Lukas

Dikke kuss van Deesz aan jullie, we vinden het fijn dat jullie zo mee leven..!!

Geplaatst

Ohhh Dees en Lukas, jullie houden het wel spannend hoor. Nou ja, jullie die kleine man eigenlijk. Lijkt erop dat hij nog eveb geen zin heeft. Maar hopelijk laat hij zich snel bewonderen.

Veel sterkte voor jullie allebei

Geplaatst

Fijn dat je de tijd neemt om ons te informeren.

Om het uur wordt hier ingelogd om te kijken of er al nieuws is.

Fijn dat er progressie is, kan jullie niet snel genoeg gaan denk ik.

Een dikke knuffel voor allebei!

Geplaatst

Succes nog Dees en Lukas met de laatste stappen naar jullie grote wonder! Lief dat jullie ons zo op de hoogte houden!

Kusz,

Brie

Geplaatst

Mijn man weet niet eens hoe hij hier op het forum komt, dus van hem hoeven we niet te verwachten dat hij jullie op de hoogte zal houden....sorry. Daarom vind ik het helemaal SUPER dat Lukas ons zo op de hoogte houdt. Helemaal goed!! Ik hoop dat jullie jullie zoon inmiddels in jullie armen hebben...... Ik ben benieuwd naar zijn naam...

Liefs en succes

Geplaatst

Renee, ik heb iemand via het forum gevonden die we kunnen smsen na de bevalling. Deze maakt dan even een topic voor ons aan.

Idee?

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Goed idee hoor, want anders moeten de meiden minimaal een week wachten voordat ik me weer kan melden. Ik lig ca. 5-7 dagen in het ziekehuis.

Liefs

Geplaatst

Ik heb het gelukkig makkelijk, nn man heeft internet op zn foon en thuis heb ik dat ook. Dus ik kan jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden.

Vanes: jij had toch ook problemen met schoonfamilie. Ik ook hoor, ze zijn de kleine nu al aan het claimen. Dat het maar bij hun MOET komen logeren en liefste nog na 1dag ofzo. Ik zit nu al van alles te verzinnen om ze gewoon het huis uit te krijgen. Hoe zit jij met hun dan? Ook zo op dringerig.

Geplaatst

@Vanessa, misschien is dat wel wat ja, om 1 iemand te smsen....maar dat kunnen we misschien ook onderling regelen of is dat raar...? Ik wil best m'n 06 aan 1 van jullie geven en jullie zo op de hoogte houden hoor....voor als het zover is

Liefs,

Britt

Geplaatst

Geloof dat Daan en Chantal dat ook hadden gedaan, die konden elkaar en het forum op de hoogte houden. Wel grappig hoor, waar zou het toch vandaan komen dat vrouwen nieuwschierig zijn haha

Geplaatst

Renee / 2e ICSI / 1e kindje / keizersnee 17 december 2009

126567.png

Britt / 1e ICSI / 1e kindje/ 21 december 2009

dev354pb___.png

Vanessa / 2e ICSI / 1e kindje / tussen 22-29 december inleiden i.v.m. diabetes

dev011pr___.png

@Dees, ook hier natuurlijk van harte met de geboorte van jullie wondertje Julian! Ben super blij voor jullie!

@Renee, nu ben jij officieel de eerstvolgende op rij....;-)

En tja, ik denk dat het in ons geval nog wel iets heftiger is dat we zo nieuwsgierig zijn, door de achtergrond van onze verhalen en dat we allemaal van elkaar weten van hoever we in veel/alle gevallen zijn moeten komen!

Liefs,

Britt

Geplaatst

Zo is het maar net! We hebben er wel wat voor moeten doen met z'n allen! Voor ons zit de beloning eraan te komen..... Spannend he?! WAAAAAAAT?! Ik nu al eerste in de rij.... Nu wordt het toch wel heel eng, want ik moet voor die tijd nog zoveel doen. Aaaaaaaaaaargh!

De babykamer is ERRUG roze uitgevallen. We hebben dezelfde kleur genomen, maar het lijkt wel zuurstok-roze. Nou ja, we doen het niet over hoor. We hebben witte meubeltjes dus dat zal de boel wel een beetje normaliseren.

De woonkamer is vandaag helemaal geschilderd en ook onze slaapkamer (1 muur). We zijn dus vanavond klaar met schilderen en dan kunnen de meubels er vanaf morgen in. Mijn moeder en broer komen helpen en vrijdag is de groooote verhuis met de groooote spullen, maar dan hoop ik al de keuken ingericht te hebben en mijn werkruimte. Boven komen ze pas donderdag de vloerbedekking leggen, dus we moeten nog wachten met kamer van onze Maxe en de rest van de kamers boven.

Morgen naar zhuis voor suikerwaarden en woensdagochtend naar de gyn. Ik ben zo benieuwd hoe ze erbij ligt en of ik aan de monitor aangesloten word. Ik stuur daar wel even op aan, want dan hoef ik nog maar 2 weken.

Ik rij nu even naar het huis om te zien hoe ver ze zijn. Ik denk dat het bijna klaar is. Ik sta niet te lang in de verflucht alhoewel deze niet ruikt, maar toch..... Afentoe even broodje en drinken brengen kan geen kwaad.

Liefs

Geplaatst

Renee, wat klinkt dat allemaal leuk, jullie nieuwe huisje. Hopelijk wordt de boven verdieping snel gedaan zodat jullie er kunnen gaan wonen. Je kan wel heel even in de verflucht. Ik kwam ook af en toe bij mn moeder toen ze aan het verbouwen waren. Niet te lang natuurlijk.

Ik zag dat je in Belgie woont en dan heb je het over broodjes. Dat mis ik nu echt zo erg inmiddels.... mn broodje smos die we altijd haalden tussen de middag haha

Geplaatst

Tjee Tammy, wat houdt jou lijf het nog lang vol joh! Heb echt zo met je te doen!!!! Als ik kijk naar hoe zwaar ik het nu heb, hoe moet jij je dan wel niet voelen?!?!?!?!?!?! Ga vanavond voor het slapengaan voor je hopen en wensen dat het vannacht uit zichzelf gaat beginnen, want jee meid wat loop je lang!

@Renee, wat ben ik nieuwsgierig naar die leuke roze kamer voor Maxe! Leuk hoor en wat gaat het snel dat je kan verhuizen!!!! Leuk voor je hoor!

Gerard van mij is schilder en zolang het watergedragen verf is kan het geen kwaad hoor om in de verflucht te staan, maar voor de zekerheid.....

Liefs,

Britt

Geplaatst

Tnx ladies voor jullie support, want heb het echt nodig. Wij allebei hoor, hebben het allebei gehad. Hebben nu ook soms ruzie over de kleinste dingetjes en ik barst dan weer in tranen uit. Heb echt mega last van mn hormonen waardoor ik heel heel erg emo ben. Ook met dingen op tv zit ik zo makkelijk te huilen haha.

Verder willen we gewoon zo graag dat de kleine zich meld en dat we gewoon lekker thuis kunnen blijven. Maar belangrijkste is natuurlijk hoe de kleine eruit ziet en of het helemaal gezond is. Waarschijnlijk wel hoor, want nog niks mee aan de hand geweest en beweegt ook nog steeds goed.

Nou morgen om 2uur naar de vk, erg benieuwd wat ze gaat zeggen. Houd jullie natuurlijk op de hoogte.

Geplaatst

ooh tammy, hoop dat ook jij vandaag duidelijkheid krijgt, het is zoveel relaxter als je weet waar je naar toe moet leven. Ik ben vandaag 41 weken en heb er nu echt genoeg van, ik weet dat bevallen geen pretje zal zijn maar hoe leuk het zwanger zijn ook was ik ben er nu klaar mee.

Geplaatst

@Tammy, ahhh meid toch! Echt rot he, dat je dan je frustraties bij elkaar neerlegt, maar ja zo zit het nou eenmaal in elkaar!

Weet je wat ik ook vaak denk dat die laatste loodjes voor ons ook echt zwaarder zijn, dan voor de vrouwen die op de 'normale' manier zwanger zijn. Reden hiervan, het lange voortraject EN wij weten eigenlijk al vanaf dag '1' (prille begin) dat we zwanger zijn, waar alle andere vrouwen pas met 7 a 8 weken weten dat ze zwanger zijn, die krijgen onderhand twee maanden minder lang wachten cadeau.....

En dat emotionele ken ik ook hoor, om alles echt het kleinste kan ik in huilen uitbarsten....

Maar meid, succes zo bij de vk en je weet het he, je mag er zelf op staan dat je met 41 wkn ingeleid wordt (als je dat wilt). Hoop dat je meer weet straks!

Kusz,

Britt

Geplaatst

Ow wat duurt het lang voor jullie Tammy en Lucky-T. Kindjes niet te lang laten zitten hoor want doen ze hier in Belgie niet. 41 weken is max!!! Denk goed aan jezelf en beebje.

Heerlijk die smoskes Tammy! Ik eet ze alleen nu niet vanwege de sla en ik heb zwdiabetes waardoor ik ze ook niet mag eten. Wel als ik ze thuis maak natuurlijk>. Voor de verhuismannen haal ik een paar broodjes Martino. Ook typisch Belgisch. Ik vind het heerlijk om hier te wonen. Het is net over de grens dus ik ben zo in NL. Ik ga zo moeders ophalen in Breda. Die komt met de bus vanaf Utrecht, vandaar....

Heel wat spullen zijn al weg. Ik ga zo lekker de keuken inruimen. Ik moet wel om 14.30 in zhuis zijn.

Fijne dag

Geplaatst

Lekker hoor Renee, maak me nog maar even gek met die broodjes Martino. Bij mij bij het werk in Merksem, zal de broodjeszaak echt op 1min lopen. Dus je weet al wat er minimaal 1x per week gehaald werd hahaha. Als mn collega's komen moeten ze maar een broodje voor me meenemen haha.

Britt: het is idd wat je zegt, wij weten vanaf het allereerste begin dat we zwanger zijn. Een vriendin van mij wist het pas toen ze al bijna 10wk was. Dat scheelt echt wel even. Maar goed ik denk nu eigenlijk zoiets van, onze hele zwangerschap is "gepland" dus waarom zal het niet afgesloten worden gepland. Snappie?!?! Alles was natuurlijk al op afspraak gegaan, dus mss de bevalling dan ook maar. We gaan het alleen tegen niemand zeggen, er moet toch iets nog een verassing blijven. Denk dat we gewoon een verkeerde dag tegen iedereen gaan zeggen.

O ja Renee, ik wil ook echt niet langer doorlopen dan 41wk. Zowel mijn gevoel als die van mn man zeggen dat dat niet goed is voor mij en de beeb. Dus daar ga ik straks ook echt op hameren bij de vk.

Geplaatst

@Tammy, wat een goed idee, dat ga ik ook voorstellen aan Gerard, gewoon een andere dag zeggen....wij maakten ons namelijk al zorgen dat straks iedereen al veeeel te vroeg in het ziekenhuis staat als ik nog midden in de persweeen zit....daar zitten we niet echt op te wachten, maar de hele familie heeft natuurlijk ook zo mee geleefd, dat het ook wel begrijpelijk is dat ze er voor ons willen zijn, ook zij hebben lang op de kleine moeten wachten en van alle kanten is deze knul het eerste kleinkind! Maar ik ga het er met Gerard over hebben, want wij willen die eerste kostbare momenten echt rustig samen en dan met z'n 3en door kunnen brengen...eerst samen genieten en dan lekker douchen enz.....en dan pas heel de familie erbij......

Hoe was het in het ziekenhuis? Miss staat het ergens anders, ga wel even zoeken....

Kusz,

Britt

Geplaatst

ik denk dat jullie het beste gewoon eerlijk moeten zijn en gewoon zeggen dat je het niet wilt dat mensen naar het ziekenhuis komen als jullie bezig zijn en dat zodra de beeb geboren is jullie het vanzelf wel melden en dat ze dan kunnen komen. ik denk dat de mensen daar het meeste begrip voor hebben.

veel succes dames.

voor mij beginnen de laatste lootjes nu ook langzaam.

liefs

Geplaatst

We hebben tot nu toe gewoon gezegd dat we donderdag op controle moeten bij de vk en dat we dan verder kijken wat ze gaan doen. Ik weet nu dat als we het eerlijk zeggen dat we donderdag naar het zh moeten, dat ze dan gewoon elke minuut gaan bellen of als ze even niks hebben gehoord dat ze gewoon langs komen. Daarbij willen wij het nog wel een verrassing houden wanneer de beeb geboren gaat worden, alles is al bekent geworden en niks was meer een verrassing, dus willen we dit nog wel een beetje als een suprise houden.

Geplaatst

O Tammy, wat fijn dat je weet dat je niet langer hoeft dan 4-12. Misschien komt het beebje nog wel uit zichzelf vandaag of morgen. Dat zou fijn zijn zeg! We hopen hier gewoon maar op.

Ik ben op oorlogspad op het moment. Iedereen om me heen zit te zeuren dat ik van alles niet mag. Ik mag niet bukken, niet tillen, niet inpakken, niet uitpakken...!! WAT MOET IK DAN DOEN?! Ik ben even heel boos en gefrustreerd op iedereen. Ik ben erg onrechtvaardig bezig, maar mij humeur laat even niets anders toe.

Liefs

Geplaatst

@Renee, sorry, ik moet een beetje lachen, ik ken dat oorlogspad namelijk maar al te goed, je wilt iets doen en je voelt je zo een nietsnut als je niks doet. Maar uiteindelijk is iedereen gewoon heel voorzichtig met je en willen ze je gewoon vertroetelen, maar als je bui anders zou staan dan weet je dat zelf ook wel en dat hoef ik je niet te zeggen!

Hier nog alles rustig, heb ook echt niet het idee dat die kleine man al weg wil bij mama!

Dus nog 6 nachtjes en dan weten we meer!

Liefs,

Britt

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden