Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2009 & meldkamertje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goed zo Britt,

Ik kreeg dinsdag nog te horen dat ik vanaf de 34e week weer mag bewegen! Omdat het dan gewoon mag komen volgens ziekenhuis. Dus hup lekker naar kerstmarkt en zoek voor mij ook vast een kerststuk uit hahahahahaha.

• Reacties 245
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi ladies,

Doet me goed jullie reacties!!!

Ik ben versleten, maar voldaan! Ben lekker druk geweest, wel veel harde buiken gehad, eigenlijk zo'n beetje de hele dag door.

Ben lekker naar de kerstmarkt geweest, alleen. Heerlijk! Spullen gekocht zodat ik morgen lekker wat kertsstukken en kerstwindlichten kallen maken/vullen. Kijk er nu al naar uit. Vriendin van me had vandaag de overdracht van haar eerste eigen huis, dus heb daar even een kijkje genomen en vanavond met Gerard met de katten voor controle naar de dierenarts geweest! Heerlijk druk! Maar ook voor mij geen marathon meer ;-))) dat bekken speelt wel heel erg op...maar ja!

Maar poeh wat doet dat goed. Heb al die tijd zo goed als niks gedaan op advies van dat rot zkh en nu kunnen ze barsten en als die kleine nu wil komen omdat ik te druk ben, vind ik het best hoor! Zo Jerry Maquire kijken en daarna lekker plat!

Hoe gaat het met jullie dames? Nog vol te houden?

Ben blij dat ik jullie heb hoor! Pfff!!!!

Liefs,

Britt

Geplaatst

Goed om te lezen dat je een fijne dag gehad hebt, wat kun je daar van opknappen!

Morgen dan maar iets rustiger aan, gewoon lekker op je gemakje de boel versieren. En als je mannetje morgenavond thuiskomt versier je hem ook nog even!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

He Britt,

Wat een heerlijke dag heb je gehad. Wel druk, maar dan ben je wel lekker bezig en niet alleen op de bevalling zitten wachten. Hoop voor je dat de kleine snel komt en gewoon op de normale manier. Maar goed, dat heb je niet altijd voor het zeggen....Belangrijkste is dat die kleine er komt en gezond komt.

Succes nog met de laatste loodjes

Geplaatst

Hi ladies, ben denk ik gestraft voor mijn drukte gisteren....was al om half 5 wakker en stond om kwart over 5 onder de douche....bah bah bah!

Verder nog steeds alles rustig en heb niet het idee dat die kleine zich op korte termijn komt melden! Ach, hij zal het wel te lekker vinden nog bij mama!

Mamanessa, hoe gaat het daar?

Hoop dat Renee, zich binnenkort ook weer kan melden, ben best benieuwd hoe het daar gaat!

Liefs,

Britt

Geplaatst

Wat een douche uurtjes op de hele vroege ochtend! Wel lekker.

Vannacht redelijk geslapen. Moet ook wel want we hebben vanavond een feestje in het zuiden v/h land. Ik heb wel even geïnformeerd of ik kan zitten maar dat was geen probleem. Morgen ook nog werken tussen

9.00-12.00 uur. Komt vast allemaal goed.

Er zit voor manlief weer veel werk aan te komen in het nieuwe jaar dus dat ziet er ook weer gunstig uit.

Krijg als het goed is vandaag nog een nieuw dekbed + overtrek binnen en een guirlande met lampjes van 16 meter! Hier kan ik onze balustrade in de kamer in 1 keer mee versieren. Ben benieuwd!

Fijne dag!

Geplaatst

Hey meiden!!!

Hier ben ik dan weer!

Allereerst Tammy even feliciteren met jullie zoon! Hoe gaat het? Valt alles een beetje mee. Ik zal je verhaal nog wel even opzoeken en lezen.

Britt, gewoon lekker doen waar je zin in hebt hoor. Ik ben ook best druk geweest. Vorige week en gisteren even aan de monitor gelegen en mijn baarmoeder is heel rustig + Maxe ook. Ik denk dat ze wel geniet in mijn buik. Die komt in iedere geval niet uit zichzelf voor volgende week schat ik in.

Marietje, hoe gaat het met jou? Nog 2 weekjes en dan kan jij ook weer in beweging.

Vanessa, dat zijn nog eens goede berichten voor je man! Hup aan het werk en centen verdienen. Fijn dat het weer opwaarts gaat. Gaat alles goed met jou verder? Nog een weekje meis en we zijn moeder. Ik vind het nu zo'n raar idee.

Zoals ik al zei...met ons gaat alles goed. We zijn verhuisd en we hebben sinds gisteren weer internet. Ik ben ook nog 2x naar de gyn geweest voor controle. Alles ziet er goed uit buiten het feit dat ze echt helemaal opgevouwen ligt. Ik zal blij zijn als we haar bevrijden. Ik vind het een eng idee. Ik moet woendag om 10.00-11.00 uur al opgenomen worden in het zkh, want de anesthesist wil mijn suiker goed onder controle hebben voor de operatie. Ik krijg dan een infuus met insuline en weet ik veel wat...? We laten het maar over ons heen komen. Donderdag om 07.45 uur zal ik in de operatiekamer gereden worden om een keizersnee te ondergaan. Ik vind het nu toch wel spannend worden en ik kan me er nog weinig bij voorstellen dat ik Maxe straks in mijn armen heb. Nu het moment zo nadert begin je je ook zorgen te maken of alles wel goed is en of ze gezond is en of je het goed zal doen allemaal en of ik de operatie wel red etc etc etc. Stom he?! Maar het zal er wel bij horen.

Ik ga even bijlezen en ik meld me nu weer dagelijks hoor ;-)

Liefs

Geplaatst

Jee meiden ook hier zijn jullie alweer echt aan de laatste loodjes begonnen, spannend hoor.

Britt fijn dat je gister zo'n fijne dag hebt gehad, vandaag dan maar lekker een beetje rustig aan doen.

Vanessa, heerlijk dat het nieuwe jaar er al goed uit ziet dan hoef je daar in ieder geval geen zorgen om te hebben.

Renee nu wel even je rust pakken, na alle drukte van de verhuizing is het wel lekker om nog even te relaxen, en die zorgen... tja dat hoort erbij ;-)

Liefs Dani

Geplaatst

Hey meiden,

Hou vol he!!! Gaat helemaal goedkomen met jullie decembermama's!!! Ik probeer een januarimama te worden. Ik doe heel rustig aan!!!!

Britt jammer dat je je vandaag ff minder voelt, maar wellicht knap je in de loop van de dag op!

Geplaatst

Hi meiden,

Even een berichtje, dat het hier goed gaat. Wel weer een beroerde nacht gehad, what else is new....

Heb net m'n kerstvazen klaar, waarvoor ik van de week spullen had gekocht. Wel leuk, maar ga zo wel weer even plat!

Vanmorgen dacht ik even dat ik een beetje slijm met bloed had toen ik naar de toilet ging....slijmprop?! maar jullie kennen het, nu iedere 5 minuten naar de toilet, maar niks meer, dus ik ga niet hopen!

Vannacht ook liggen huilen in bed, benauwde me ineens dat ik het gevoel had pas met 41 weken ingeleid te worden, ergens het gevoel dat onze man niet uit zichzelf gaat komen en het ziekenhuis gaat ook niks doen! Poeh! Konden we maar in de toekomst kijken afentoe he?!

Nou, meiden fijn weekend en tot morgen!

Liefs,

Britt

PS: Renee, fijn dat je er ook weer bent en idd wel je rust pakken nu he!!!

Geplaatst

Dag dames,

Britt, wat rot dat je zo slecht slaapt. Waarom ben je zo bezorgd? Wie weet meldt jullie mannetje zich gewoon vanzelf hoor. Probeer je niet druk te maken want dat is niet goed.

Ik heb lekker geslapen. Mijn man slaapt sinds een paar nachten in een ander bedje omdat ik behooooorlijk blijk te snurken. OERGELUIDEN komen er uit mijn lijf! Zo zegt hij...... Ik heb er zelf geen last van, maar ik heb al medelijden met degene die bij me op de kamer slaapt in het zkh...hihi. Ik zei vanmorgen nog tegen mij buik oftewel tegen Maxe dat ze nog maar 5 daagjes in mijn warme buik ligt en dan er bruut uiteghaald word, de kou in.... Ach gossie.... Ik vind het een raar idee.

Gelukkig ben ik nu nog even druk met het feestje van straks. Manlief heeft niets in de gaten en verwacht gewoon een rustige avond met een ander koppel, hapje eten. Laten er straks nu ineens 30 pers. op de stoep staan! hihi Ik verwacht ze om 17 uur. Hij was ook een beetje beteuterd dat er zo weinig mensen bellen hihaha, maar die durven ws niet te bellen omdat ze bang zijn zich te verspreken. Ach, hij merkt het straks wel. Gezellig!!!!

Morgen laat ik wel weten hoe het is geweest.

Liefs en fijne avond

Geplaatst

Hey Britt,

Kan je alleen een hart onder de riem steken. Alles zo vervelend allemaal. Hou je taai en ik hoop dat je vannacht of lekker slaapt of niet omdat je aan het bevallen bent!

Geplaatst

@Renee, hoe was het feest voor je man? geslaagd hoop ik en was hij verrast?

@Vanessa, ik heb ook geprobeerd een band om m'n buik te dragen, maar daar werd ik onpasselijk van, vreems genoeg, een soort misselijk, gek gevoel rond m'n maag. En het ziekenhuis is bij mijn geen voorstander van steunkousen (door verkeersongeval jaren geleden en het gebleven letsel), al geloof ik wel dat het helpt idd.

Ik heb 2 goede nachten achter elkaar gehad!!!! Wonderbaarlijk!!! Misschien omdat ik me erbij neer heb gelegd dat de kleine zich niet eerder meldt (denk/voel ik) en het zkh ook niet eerder gaat inleiden. Verder heb ik net toch z'n bedje alvast opgemaakt. Nu is het echt helemaal af.

Vanmiddag om half 2 weer in het zkh zijn voor controle. Dan ga ik ze eens goed vertellen dat als wij zo gezegend mogen zijn om nog een keer zwanger te worden van een IVF behandeling we die behandeling wel daar doen, maar het vervolgtraject ga ik elders doen....

Laat jullie straks weten hoe het was.

Kusz

Geplaatst

Hey Britt,

You go girl, laat ze een poepie ruiken!!! Zo vervelend als dingen zo chaotisch lopen! Nou benieuwd wat ze te vertellen hebben in ht ziekenhuis. Succes!!!

Geplaatst

Goedemorgen,

Britt, zet em op in het ziekenhuis! Laat even weten hoe het is geweest. Wel fijn dat je wat betere nchten hebt. Houen zo!

Het feestje was zoooo leuk! Hij wist helemelaa van niets en werd een soort van emotioneel toen hij al die mensen zag. Helemaal geslaagd!! Omdat er 9 kids bij waren, was het feestje ook binnen een paar uur afgelopen. De meesten vertrokken om 21.00 uur, dus dat was lekker op tijd. We hebben genoten en vooral mijn mannetje. Hij voelde zich heel speciaal dat ik dat nu nog geregeld heb voor hem. Leuk he?!

Ik slaap ook lekker alleen mijn man wat minder. Die slaapt daarom nog steeds in een ander bed. Ik snurk echt te veel. Hopelijk is dat na de zwschap voorbij en kunnen we weer lekker dicht tegen elkaar aan liggen. Een beetje intimiteit kan ook geen kwaad. Ik mis dat wel hoor. Hebben jullie dat ook? Er zit altijd iets in de weg ;-)...Maxe genaamd...

Meiden, ik begin het nu toch wel eng te vinden. Woensdag moet ik al binnen en donderdag AANSTAANDE ben ik aan de beurt. Ik ben gisteren erg geschrokken, want ik werd ineens heeeeeeel misselijk en ik heb staan over te geven. Heel vreemd! Ik voelde ook van alles in mijn buik, maar ik denk dat het mijn darmen waren. Nu is het weg en ik voel me weer goed, maar nu zo aan het eind moet het wel goed blijven gaan he?! Geen gedonder meer hoor.

Ik spreek jullie later!

Liefs

Geplaatst

Britt laat maar eens goed van je horen in het ziekenhuis, ze hebben jou ook lang genoeg aan het lijntje gehouden.

Renee fijn dat het een geslaagd feestje was, nog even heerlijk van kunnen genieten, tja en dat het nu best spannend word snap ik wel, nog maar drie nachtjes slapen en dan ben/word je mamma, wat een raar idee is dat toch.

Vanessa hoe gaat het laatste stukje jou af? Kun je het nog vol houden?

Geplaatst

Nou meiden toch ook hier maar even een update.

Ik ben net door de arts gebeld waar ik vanochtend op het spreekuur was. Omdat ik vertelde dat ik minder insuline nodig heb willen ze graag dat ik iedere dag in het ziekenhuis kom.

Dit om een hartfilmpje te maken en andere controles uit te voeren.

Daar ben ik (ook het weekend) een uurtje zoet mee. Liever iedere dag een check dan dat er ergens iets mis zou gaan.

Het kan ook nooit helemaal vlekkeloos verlopen bij ons. Bah!

Geplaatst

Oh Vanessa, ik snap je zo goed, nou meid hou je sterk ons einddoel is het dubbel en dwars waard!!!!!!!

Hoe was het bij mij! Hele middag in het zkh gezeten, urine getest, bloed getest, ctg van de kleine gemaakt, want nu vonden ze die dikke benen ineens toch weer verontrustend. Maar heb geen zwangerschapsvergifteging, dus mocht weer naar huis. Volgende afspraak staat voor.....: inderdaad de uitgerekende datum: 21/12!!!!! Tjonge jonge....

Voel me wel raar vandaag, haast niks kunnen eten, btje diarree, trillerig, tintelende handen en vanmorgen onder de douche kwamen er druppels melkachtige vloeistof uit m'n borsten lopen in straaltjes naar beneden......vreemd en was voor het eerst....(sorry voor de details) Nou, of het is omdat de bevalling zich aan gaat kondigen, geen idee, we wachten het rustig af....

Gerard en ik blijven hopen dat ie eerdaags komt. Gerard ziet hoe ik moet vechten nu en hij is er onderhand ook wel klaar voor om met z'n kleine man te kroelen zegt ie de hele tijd. Oh meiden, ik hoop toch zo dat hij komt eerdaags!!!!!

Dus Renee, je bent echt de eerst volgende meid!!!!! Spannend voor jullie hoor....overmorgen gewoon al naar het ziekenhuis!!! Kan niet wachten voor jullie, wat leuk!!!!

Morgen weer een nieuwe update!

Liefs,

Britt

Geplaatst

Ooooh Britt, het wordt nu wel spannend bij jullie.

Vannacht is een mooie nacht om te bevallen! Ik kijk voor de zekerheid morgenochtend heeeeel vroeg het forum na of er iets van jou opstaat.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Oh Vanessa elke dag naar het ziekenhuis pfff wat een gedoe zeg, maar inderdaad het is wel voor een heel goed doel.

Britt nog even volhouden, en tja dat de voormelk nu begint te vloeien kan geen kwaad hoor, maar ik zou wel zoogcompressen gebruiken want als je dat in de winkel gebeurd ( geloof me maar) is dat erg genant hoewel het later dan wel weer tot hilarische lachbuien leidt hihi.

Geplaatst

Vannacht had inderdaad een mooie nacht geweest om te bevallen, maar helaas.....geen nieuws!

Weer een mindere nacht gehad, maar goed, we gaan gewoon door bikkelen!

Hoe gaat het bij jullie?

Renee, morgen de opname dag en dan......Super blij voor jullie, eindelijk de kleine Maxe in je armen!!!!

Vanessa, voor jou schiet het sowieso ook op!!!! Vandaag over een week, kun je je er al een voorstelling van maken? Moeilijk is dat he?!

Liefs,

Britt

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden