Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2009 & meldkamertje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Britt, bij jou schiet het anders ook op hoor, want de 21ste is het ook al binnen een paar dagen.

Vanessa, nog maar een weekje. Heb je nu al een datum gekregen wanneer ze willen inleiden???? Vooral nu met je suiker hebben ze er toch al over nagedacht of niet? Misschien heb ik de datum gemist hoor en is het al bij jou bekend.

Het is zo raar! Vandaag de laatste dag thuis. Ik ben mijn koffertje nu maar compleet aan het maken. Mijn fototoestel ligt al onder de lading. Ik heb net beschuit met muisjes ingepakt met een paar zakken M&M's, want ik vind het zo leuk dat er een M-tje op staat van MAXE! Zakjes chips voor de kids die langs kunnen komen of lekker voor mezelf, want ik mag straks ook alles weer eten. JOEHOE!! Misschien ben ik wel degene die aankomt na haar zwangerschap ipv afvalt. Ik ben in totaal nu ca. 16 kg aangekomen. Wat een aantal he?!! En dan heb ik nog geluk gehad eigenlijk met de diabetes, want anders zou het wel wat verder opgelopen zijn. Hoeveel verlies je eigenlijk bij een bevalling??? Ik hoop ook dat het vocht snel uit mijn lichaam verdwijnt, want mijn tenen en vingers doen gewoon zeer. Ik heb ook mijn trouwring niet om en het kraamkado van manlief. Ik heb nl. een ontzettend mooie ring gekregen voor het dragen van MAXE van mijn man. Ik kan hem nu helaas niet om mijn vingers krijgen, maar zodra ze weer passen, gaan ze om en niet meer af :-)

Liefs

• Reacties 245
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hahaha Renee, moest je dit even laten zien dan, ga eens naar:

http://www.mymms.nl/gelegenheden/geboorte.html

Heel leuk, dat wil ik met onze man ook gaan doen....

En die ring van je man, wat ontzettend lief!!!!!!!! Te lief!!!! Ik denk niet eens dat Gerard daar aan gaat denken, hij is echt zo een man man....daar denkt hij gewoon niet over na.....maar evengoed hou ik van hem!!!!

Maar tof van je man, dat hij zoiets doet!!!!

Het gaat ook opschieten hier hoor, maar door 10 weken lang tegenstrijdige berichten lijkt het nu verder weg dan ooit, gek zeker?!

Ik ga zo even naar de thuiszorgwinkel, voor een polsspalk, want ik heb zo'n last. En dan de rest van de dag weer niks meer.

Liefs,

Britt

Geplaatst

Nou Britt, ik heb hem wel een beetje op het idee geholpen vorig jaar...hihi ;-) We hadden een trouwring uitgekozen en bij deze ring 'hoorde' een tweede aangeschoven te worden (vond ik). Ik opperde dat dat weleens een kado kon zijn als we een kindje zouden krijgen. We zijn Nederlands, maar hier in België is het geloof ik 'normaal' dat de vrouw iets van haar man krijgt bij de geboorte van hun kind, een kraamkado = een juweel.

Doe maar lekker rustig aan Britt. Probeer nog een beetje te genieten van je zwangerschap, want je gaat 'de buik'' straks nog missen. Er is natuurlijk altijd iemand bij je waarmee je continue rekening houdt.

O ja, die M&M site heb ik gezien! Leuk he?! Dit bracht me wel op het idee inderdaad, maar om er zoveel geld tegen aan te smijten vond ik zo zonde + onze naam begint met een 'M', dus..... Het is ook maar gewoon als grapje bedoelt. Ik heb groen-rode voor de kerst uitgekozen en dat doe ik in een leuk glazen potje/schaaltje. Ik wil ook nog wat roze champagne of prosecco gaan halen om te schenken in het zkh. Het mag toch wel een feestje worden? Ik lig er tenslotte 5-7 dagen.

Ik heb nog 2 werkmannen over de vloer om onze schouw te stucadoren, maar als deze weg zijn dan ga ik ook 'plat'. Nog even mijn rust pakken voordat de hectiek begint. Ik vrees dat ik de komende nachten weinig ga slapen.

Liefs

Geplaatst

Het wordt echt spannend! Ik mag dinsdag om 7.15 in het ziekenhuis zijn. Dit houdt in dat ik of dinsdag en anders woensdag beval. Dat ligt aan het verstrijken van de baarmoedermond. Dit gaan ze met gel of een ballonetje doen, hier is op het moment een studie over bezig en we gaan kijken wat voor mij de beste oplossing zou zijn.

Is de baarmoedermond nog helemaal niet verstreken dan zal ik hier een dagje voor nodig hebben.

Gek idee hoor!

De CTG was helemaal goed, is dus meer een voorzorgsmaatregel dan hoognodig. Maar ontzettend fijn dat je kindje goed in de gaten gehouden wordt.

Britt? Je gaat wel voor mij aan hoor! Anders vind ik het niet eerlijk!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hahaha, ik hoop het Vanes, maar ja, anders is het niet anders en we zijn gewoon gelukkig voor elkaar toch?!

Tegen alle verwachtigingen in loop ik zo lang, maar het zal zo moeten zijn. Enne, het is nog niet de 17e en ook nog geen 22/23, dus wie weet hoe het gaat lopen, maar sowieso gaat het gebeuren zoals het moet gebeuren en als dat betekent dat jij eerder met je kleintje mag kroelen, dan zijt het zo....

En van dat verstrijken....spannend hoor, ik lees het en bedenk me gelijk dat dat bij mij al sinds 2/12 is geconstateerd, dus wat dat betreft vind ik dat onze kleine man wel gewoon kan komen.....Spannend hoor, meiden!

Renee, misschien spreken we je morgen niet meer dan, maar geniet ervan en maak er inderdaad een feestje van. Geniet van jullie kleine meisje en ik zal aan je denken!!!! Dan bikkelen Vanessa en ik nog even door!

Meiden, zodra er hier iets veranderd dan laat ik het zeker direct horen hier! Voordat ik naar het ziekenhuis vertrek zal ik even een berichtje posten dan....:-), maar vooralsnog zie ik geen tekenen hier...

Liefs,

Britt

Geplaatst

heej vanessa,

Ik lees dat jij ook wordt ingeleid.. ik heb ook meegedaan aan die studie.. Ik heb een ballonkaterther gekregen.. niet echt fijn bij een toiletbezoek maar goed.. ik heb uiteindelijk 2 dagen moeten wachten, maar nadat ze me vliezen hadden gebroken ging het snel. binnen 6 uur was onze julian daar!! .. Heel veel geluk en sterkte met de bevalling. (ik heb mijn bevalling als niet moeilijk ervaren!)

liefs

Desiree

toi toi toi ook voor britt en renee natuurlijk!!

Geplaatst

Dees? Jij hebt de eerste dag 's ochtends de ballon ingebracht gekregen, 's middags weer een nieuwe en de volgende ochtend weer een? Tenminste dat is wat ik onthouden heb. Hoe was jouw baarmoedermond op de eerste ochtend? En hoelaat kreeg jij de weeënopwekkers?

Vind het wel spannend allemaal! Maar het is jou volgens mij niet tegen maar ook niet mee gevallen. Ach, er zijn vele vrouwen mij voorgegaan en er zullen er mij nog vele volgen denk ik dan maar.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Dees, ik heb even het topic van Julian erbij gezocht en heb jouw verhaal nog een keer gelezen. Jij bent eigenlijk best lang "bezig" geweest.

Misschien kiezen voor de gel? Ook uit oogpunt van een minder vervelend gevoel daar beneden?

Geplaatst

he vanessa

met de gel kan het ook lang duren mijn vriendin is van zondag op maandag nacht bevallen en op zaterdag ochtend hebben ze haar al geprobeerd met gel in te leiden uiteindelijk is het een infuus geworden en ze had twee dagen weeen.

ik denk dat je er niks over kan zeggen het ene lichaam reageert gewoon anders dan het andere. je moet dat maar doen waar je je goed bij voelt en hopen op een snelle afloop.

liefs

Geplaatst

Nou meiden, wat een verschil he, de een moet moeite doen om te bevallen en de ander om juist niet te bevallen hahahaha In ieder geval heel veel sterkte Renee morgen en Britt ik hoop echt dat het nu snel een keer jou beurt is!!!!

Vanessa benieuwd wat het gaat worden; jongen of meisje, ballon of gel, 22 of 23 december, we kunnen haast een poule opzetten hahahaha nee hoor meid ik hoop dat het gezond is, de bevalling geen langdurig drama wordt en het dus de 22e wordt.

Ik hou jullie in de gaten!!!!!

Geplaatst

Lieve meiden,

Ik ga jullie weer veralten voor een klein weekje (hopelijk). Ik ben nu toch wel een beetje nerveus, want ik weet niet wat ik kan verwachten en wat ik morgen de hele dag in het ziekenhuis moet gaan doen. Ik hoop maar dat ze me lekker bezig houden. Ik neem een goed boek mee en dan zien we wel.

Ik spreek een paar van jullie misschien niet meer voor jullie bevalling, zoals hopelijk Britt, Vanessa en wellicht Marietje. Ik wens jullie allen een spoedige bevalling en we horen elkaar hierna wel weer. Ik geef mijn verhaal door via sms aan Svenja en die zit op forum onderwerp 'uitgerekend januari 2010'. Ben je nieuwsgierig dan kun je daar altijd even gaan lezen of er al nieuws is.

Heel veel liefs en tot snel!

Geplaatst

Ik zal je missen Renee. Wat een gek idee dat als we elkaar weer spreken via het forum dat we allebei mama zijn.

Heel, heel veel sterkte en ik denk aan je.

Een dikke knuffel,

Vanessa

Geplaatst

Hoi meiden,

óh wat spannend hier!!!

Renee, ik wens jullie een spoedige mooie bevalling toe met als eindresultaat een wondertje in jullie armen. Zet 'm op meid!!

Britt en Vanessa, hou nog even vol meiden. Dit zijn voor jullie de laatste lootjes.

Liefs, Linda

Geplaatst

Renee, ik had het al gezegd, maar meid geniet ervan en net asl Vanessa ga ik je missen, gek gevoel is dit! Tot volgende week en ik hoop als geen ander dat ik net als jij en Vanessa volgende week ook m'n kereltje kan kroelen!!!!

Vanessa, oh belabberd dat snurken, nou ja, voor jou misschien niet, maar voor je man, ghihihi! Ik heb Gerard er nog niet over gehoord of hij durft er misschien niks over te zeggen, ghihi! Maar verkouden, balen zeg, hopen dat dat minder is straks met het inleiden!

Mijn nacht, tja, was redelijk, maar nog geen kleintje. Weet je nog Vanessa, na de tp tot de test, dat je vanalles dacht te voelen...is dit een voorteken dat ik zwanger ben, ja of nee. Zo voel ik me nu, voel me de laatste dagen echt anders, maar ben zo bang dat m'n hoofd en m'n grote wens een loopje met me neemt! En die kleine man van ons, is in een winterslaap gedoken geloof ik, hij beweegt zoveel minder dan eerst, alsof hij meer weet. Ghihi

Durf het bijna niet harop te zeggen, maar loop op een of andere manier al met het getal 17 in m'n hoofd en hoop stiekem dat hij dan ook morgen komt, maar ik vrees ijdele hoop.

Vandaag blijf ik weer lekker thuis en ga wat facturen maken en andere administratieve aangelegenheden regelen voor Gerard z'n zaak.

@alle andere meiden die hier ook lekker meelezen, super bedankt voor jullie lieve berichtjes, dat doet me echt goed!!!!

Kusz,

Britt

Geplaatst

Renee de volgende keer dat ik een berichtje voor jou typ zal het een felicitatie zijn, heel veel succes meid!

Vanessa voor jou is de eindstreep nu ook al aardig in het zicht, wel spannend hoor.

Britt ik hoop en duim met je mee hoor, ik kan me in jouw geval voorstellen dat je nu wel helemaal zat bent van het zwanger zijn na alle verhalen van het ziekenhuis waarbij hij elk moment geboren kon worden.

Geplaatst

Renee, heel veel sterkte morgen!!!

Vanessa, wij hebben ook meegedaan met het onderzoek en ik kreeg gel toegedient. Mocht het niet helpen zou ik het nog een keer in de middag krijgen en dan pas weer de volgende morgen verder. Gelukkig werkte het in 1 keer en 17 uur later was Dion er.

Britt, voor jou ook super spannend allemaal!!

Geplaatst

Hey Vanessa,

Jij bent er ook alweer vroeg zie ik....ghihihi....ook weer een beroerde nacht gehad?! Ik wel iig....en toen zag ik dat er een dik pak sneeuw lag en dat vind ik altijd zo mooi, toen kon ik helemaal niet meer slapen!

Hier weer nog geen kleintje, al blijf ik me anders voelen. Maarja, ik denk dat je hoofd je gewoon voor de gek houdt, omdat je het zo graag wilt. Klap nu inmiddels wel echt bijna uit m'n buik! Ik heb sinds gisteren een soort scherpe steken onder in m'n buik achter m'n schaambeen en voor m'n gevoel echt bij de opening van m'n baarmoeder. Misschien meiden die dit herkennen?

Moet vandaag eigenlijk even de winterbanden bij de garage erop laten zetten, maar dan moet ik de deur uit. :-P

Ga zo eerst maar eens voelen hoe koud het is als ik de kippen uit hun hok moet laten....

Ik werd vanochtend wakker met de gedachte dat Renee haar Maxe kan vasthouden....wat mooi!!!! Maar wij volgen snel he, Vanessa!? Misschien niet vandaag voor mij, dan ben ik nooit op tijd in het ziekenhuis met alle files, ik moet nl van Driebruggen (bij Woerden) naar Rotterdam dan.

Liefs,

Britt

Geplaatst

Goedemorgen Britt,

Wat gezellig, kippetjes. Wij hebben twee honden en twee sneeuwuilen. Die zijn vandaag helemaal in hun nopjes. Hier dwarrelt het alleen nog maar een beetje....

Ik ben er iedere ochtend nog om 6.00 uur uit. Werk altijd 's ochtends nog even op de zaak. Alhoewel het deze week echt alleen de boekhouding is. Ben flink verkouden en heb daardoor best weinig lucht. Gelukkig gaat het vandaag ietsje beter.

Ik had gehoopt van je te lezen dat je onderweg was naar het zh. Maar ach, dat het gaat gebeuren is zeker alleen nog niet wanneer.

Misschien is je baarmoedermond zich aan het voorbereiden op de bevalling? Er zijn vast meiden die weten wat het is wat je voelt, ben benieuwd!

Doe maar rustig aan en voorzichtig vandaag.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hi meid,

Ja, die gekke kippen zijn zo leuk, van origine zijn het tropische kipjes (de kleinste ter wereld), maar die van ons niet hoor...dit zijn winter bikkels! Lopen gewoon de hele dag buiten, het hok bijverwarmen is voor hun echt overbodig, maar we doen het toch maar! We hebben ook nog twee katten, die zijn ook zo leuk. Leuk, sneeuwuilen, hoe kom je daarbij?

Knap dat je iedere dag nog wat probeert te werken, ik doe ook wel wat hoor, maar ook alleen administratie.

Blij te horen dat je je vandaag wat beter voelt.

Ik ga het vragen aan de andere meiden, want op zich iz m'n baarmoedermond al verweekt en verstreken met 2cm ontsluiting, dus vraag me af wat dit nu weer is. Misschien herkent iemand het!

Spreek je snel meid! Fijne dag!

Liefs,

Britt

Geplaatst

Hahahaha en dan ga je antwoord krijgen van iemand die eigenlijk nog langer moet dan jij hahahaha.

Ik had ook steken in vagina, kloppend gevoel (als een gewonde vinger die kloppend aanvoelt) in vagina en enorm pijnlijke steken in/bij schaambeen. Volgens mijn arts was dat de verdere indaling. Bij mij klopt dat wel, kleine kan echt niet verder zakken. Wellicht is dit voor jou een goed teken!!!! Ik had dit namelijk net voor de weeen die geremd zijn! Nou meid ik duim voor je hoor!!! Inderdaad zijn die files nu een ramp, woerden Rotterdam is een eind!!! Waar ga je bevallen dan in Rotterdam?? Zit er anders niets dichterbij??

Nu meiden rustig aan maar weer!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden