Ga naar inhoud

dagboek van pleun en arjan , effe alles op een rij

Aanbevolen Berichten

• Reacties 296
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heb vandaag de echo gehad, er zaten ongeveer 12 eiblaasjes. De grootste waren 1.5 dus het begint op te schieten. Zaterdag weer terug. Hopenlijk zijn er dan een paar 2.

Groetjes Petra

Geplaatst

EEN GEZOND EN GELUKKIG 2010!

Petra,

Fijn dat er nu 'schot in de zaak' is.

Op naar een geweldige 'oogst' en dat de punctie mee zal vallen.

En dat er goede embryo's zullen komen!

Dus al met al, toi, toi, toi!!!

Pleun,

Hoe gaat het met jou?

Hier gaat alles goed met het spuiten van de Deca.

Het valt me gelukkig weer mee.

Lfs Wish

Geplaatst

hier nog steeds het zelfde

vrijdag de 8e weer naar het ziekenhuis voor intake bij de verpleegkundige

al weet ik niet precies wat dat in gaat houden

jij wel?

wat wordt daar allemaal besproken is het een boel info en afspraken of zou ik echt al meteen kunnen starten

Geplaatst

Hoi Pleun,

Wij kregen tijdens dat gesprek het schema uitgelegd hoe de behandeling eruit ziet.

Het is een duidelijk schema waar precies op staat wanneer er wat staat te gebeuren.

Pil gebruik, Decapeptyl spuiten, Gonal-f spuiten, wanneer je een echo kan verwachten, Ustrogen gebruik, Ovitrelle injectie, punctie, tp.

Ik verwacht dat je bovenstaande ook als schema zal krijgen.

Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker, dus pin me er niet op vast.

Vond het gesprek wel fijn omdat je dan weer een stapje dichter bij het 'echte werk' komt.

Dat wachten is niks!

Zodra je kan gaan spuiten heb je tenminste het gevoel dat je actief ervoor bezig bent.

Alles wat wordt doorgenomen weet je al, maar toch....

Denk dat je meteen kan beginnen, dat konden wij toen wel.

Dus ga ik daar wel vanuit.

In ieder geval succes!!!!

Lfs

Geplaatst

Hallo,

Hoe gaat het?Deze week is het eindelijk zover voor jullie he.Kun je tenminste iets doen, ipv wachten.

Ben net terug, zagen vandaag 11 grote eiblaasjes en nog een paar kleine,woensdag puntie om 9 uur.

Groetjes Petra

Geplaatst

netjes hoor

succes woensdag

hopenlijk veel top emmys en dan ook in kunne vriezen

maar eigenlijk hoop ik dat je er maar 1 nodig hebt

gr pleun

Geplaatst

Laat jij er altijd maar 1 terugplaatsen? Ik wou dat ook, maar begin nu te twijfelen omdat de verpleegkundige het advies gaf om 1 top of 2 mindere goede terug te plaatsen.

Groetjes

Geplaatst

in principe denk ik nu dat ik er maar 1 wil terug laten plaatsen maar denk dat ik het gewoon keer voor keer bekijk al hoop ik van harte dat ik er maar 1 keer over hoef te denken

Geplaatst

heb net even gebelt met de verpleegkundige omdat ik nou wel wilde weten of ik een stopweek moest houden of gewoon door slikken met de pil

het antwoord : stopweek anders klopt onze telling niet meer want 25 jan. mag u beginnen met spuiten van deca

de rest van de data krijgt u vrijdag

whoehoe weer een stapje verder (mentaal dan )

Geplaatst

@petra ik denk aan je morgen, komt vast goed

doe maar lekker rustig aan he

en als je het trekt laat effe weten hoe het gegaan is

gr pleun

Geplaatst

Pleun,

Dat is geweldig nieuws!!!

Ben zo blij voor je dat je eindelijk kan gaan beginnen.

SUPER!

Petra,

Succes morgen!!!

Lfs

Geplaatst

Hallo,

Dat hebben we ook weer gehad. Viel heel erg mee na wat ik op internet van anderen had gehoord. Ik kreeg eerst wat valium en paracetamol op wat te ontspannen. Heb nog steeds het gevoel dat ik bezopen ben.:happy7:

Het prikken duurde ongeveer 10 min. De ene kant deed meer pijn dan de andere, omdat ik daar wat verklevingen heb van de operatie. Daarna mochten we wachten en kregen koffie en thee. Ze zijn allemaal heel lief.

Toen kwam de arts met het goede nieuws dat ze 8 goede eitjes eruit gehaald hebben. De rest was te klein. Het zaad was ook goed, dus lekker naar huis. Nu hopen dat er heel veel goede embryootjes ontstaan

Groetjes Petra

Geplaatst

wouwww spannend en wat ene verhaal pleun.. ik ga je volgen:) vrijdag dus de laatste datums.. ik moet morgen en hoop dan eind van de maand met de pil te beginnen..

succes vrijdag

Geplaatst

de pil slik ik al maar dasn eigen inbreng

omdat ik na jaren de nuvaring gebruikt te hebben , wel weer even moest wennen aan iedere dag niet vergeten een pil te pakken

:happy7:

Geplaatst

wouw dat scheeld wel:) ik hoop bij de volgende menstruatie te kunnen beginnen anders word het pas eind februari.. We zullen het morgen horen:)

Ik ben ingepland voor de icsi februari/maart dus het is afwachten

Geplaatst

vandaag dus intake bij de verpleegkundige

wat een leuk mens is die renate

echt een fijn gevoel over de uitleg

alles is ons echt goed uitgelegd en het mag nu dus echt beginnen

we krijgen ergens eind week 3 mijn spulletjes thuis bezorgd zodat ik niet naar de appotheek hoef

super deze service , zelf bepalen waneer en waar en hoelaat , en dan komt het gewoon aan je deur

verder het hele schema bekeken en mee gekregen

25-1 begin deca

8-2 (1 dag na mn verjaardag) 1e fm en prikinstructie gonal f en vanaf die datum dus ook gaan gebruiken

de rest zal dan wel weer blijken

maar carnaval wordt een rustige dit jaar

heb ook een proef spuitje gezet zodat ik een keer kon oefenen , pffff moest me zelf echt over een berg heen tillen om het te doen maar ik heb het wel zelf gedaan en t viel me best mee

dit gaat wel lukken(denk ik )

ze vroeg me ook al of ik veel of gemiddeld pijnmedicatie wilde bij de punctie

mijn antwoord ik ben een uber watje wat pijn dus doe maar veel

dus nu krijg ik 1000 paracetamol en 500 naproxen en dan nog iets van valium achtig iets

verder moet het allemaal ingaan zinken dat het nu echt gaat beginnen en dat onze droom nu heel dicht bij komt (nu maar hope dat deze niet ook weer snel vervliegt

Bram (mijn broer van 3 jaar jonger) roept al vanaf het begin dat ik op 11-11-10 een dochter ga krijgen

en wat wil de kans

als deze 1e poging volgens planning loopt ben ik idd rond die datum uitgerekend

zou zottendag goed nieuws inhouden voor deze brabantsche maffe muts ?

Geplaatst

Hoi Pleun,

Renate is inderdaad een leuke vrouw!

Je spullen thuis bezorgd, dat is nieuw voor mij.

Is dat alleen bij jullie in de regio?

Wel fijn als dat kan.

Goed van je dat je zelf al meteen een oefen spuit hebt gezet.

Valt eigenlijk ook wel mee als je het eenmaal hebt gedaan.

Je moet in jezelf prikken en je weet dat er een prikje gaat komen, dat is de eerste keren een raar iets.

Maar dat komt goed, succes!

Petra,

Succes morgen, laat je nog wat van je horen?

Lfs

Geplaatst

nee hoor dat thuis bezorgen is landelijkkijk morgen even voor je met welk bedrijf

maar renate heeft dit ons zelf aangeboden en geregeld dus kun je het aan haar vragen als je effe belt

ik weet nu effe niet of jij alles voor deze ronde al in huis hebt

ik lig met de laptop in mn bedje :happy7:

dus.. tot morgen alleen

Geplaatst

Hoi Pleun,

Ik heb nu alles al in huis voor deze ronde.

Hopelijk ook de laatste voor een hele lange tijd....

We hebben gesprek gehad bij de Geertgen.

Hier hebben we een beter gevoel bij dan nu bij het Catharina.

De behandeling is een beetje anders, je hoeft niet aan de pil het gebeurd in je eigen cyclus.

Verder is de behandeling hetzelfde als bij het Catharina.

Ze overleggen daar wel hoe je de cryo's in wil laten vriezen en hoeveel je er wil laten ontdooien.

Dat is ook een mooi pluspunt, omdat ze ons nu 1 cryo poging hebben laten schieten.

Voor de tp moeten we naar Genk, daar werken ze mee samen.

(Voorheen ook met het Catharina)

Groetjes Wish

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden