Ga naar inhoud

dagboek van pleun en arjan , effe alles op een rij

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Pleun,

Hoe groot waren jouw follikels vandaag? Volgens de verpleegster groeien ze nog wel 2 mm door, gelukkig maar, want dan hebben de kleineren bij mij ook nog een kans :)

Trouwens, niet om je ongerust te maken, maar meer een vraag: moet jij vanavond nog wel stimuleren?

Ik niet nl., ik spuit vanavond alleen de Pregnyl ( bij jou is dat Ovitrelle). Nou spannend meid!

En Celeste, bedankt voor de tip. Wie weet doe ik er iets mee, ik heb het alleen nooit zo op de paracetamol.

Maar we zullen zien!

• Reacties 296
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

de grootste bijna 24 mm en de kleinste iets van bijna 16

en ja ik moet nog stimuleren omdat het tijdstip dat ik spuit voor het tijdstip ovitrelle ligt

en het kon alleen maar wat helpen met de laatste groeistoot van de kleinere

en ik heb het gevraagt van de paracetamol en de dokter raade mij het af

dus ik doe het maar niet

Geplaatst

Kun je zien hoe het weer verschilt per ziekenhuis. Mijn grootste was 20 mm en de kleinste 14 mm. Al met al ( klein en groot) heb ik er 12, dus ben benieuwd welke er aan geprikt gaan worden en wat de opbrengst zal zijn.

Geplaatst

Pleun heel veel succes zondag hoor!!! dat de oogst maar mooi mag zijn. Beter wat minder eicellen van betere kwaliteit dan veel en veel afvallers vanwege mindere kwaliteit.

Dat zei de arts vanmorgen tegen mij. Ze gaan in Gent liever tussen de 5 en 10 goede follikels ipv overstimulatie met veel eicellen en alle ongemakken van dien.

Wel appart dat je tot aan de dag van eisprong opwekken moet blijven stimuleren. had ik nog nooit van gehoort, maar het is wat je zegt kunnen de kleintjes misschien toch nog mee!!!!

Geplaatst

moest alleen vandaag nog spuiten met deca en gonal die zitten er nu in dus hopelijk waren dat de laatste

en dan vanavond echt de laatste voorlopig ovitrelle

Geplaatst

Ha die lieve Pleun,

Wat een super aantal follikels!!

Ik heb ook hetzelfde schema gehad met de Deca, Gonal en Ovitrelle dus geen paniek.

Op naar zondag, luisteren naar wat ze zeggen, controleer je op je ademhaling, probeer om je sluitspier down there te ontspannen.

Ik heb zelf mijn beide handen om mijn onderbuik gelegd om zo druk te geven op de eierstokken.

Op deze manier was ik ook wat afgeleid en helemaal in 'mijn eigen wereldje' drukken op de buik en door de neus in en mond uit ademen.

Dit in en uit ademen doe ik echt 'overdreven' dat werkt bij mij gewoon goed.

En iedere punctie is uniek, zo ook ieder persoon.

KOM OP PLEUNTJE, YOU GO GIRL!!

Bij deze de beloofde positieve energie:

:positive energie:

Geplaatst

Hey Pleun,

Nou meis dat is heel goed nieuws. Heeft het kaarsje branden toch geholpen voor je. Ik zal zondag ook zeker aan je denken en een kaarsje voor je branden. Heel veel succes meid en dat het een hele mooie oogst mag zijn.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Hoi Pleun,

Wat goed zeg zoveel follikels van mooie grootte.

Op naar zondag! Heel veel succes.

Heel goed dat jij je mening geven hebt in het ziekenhuis.

X Sanne

Geplaatst

Ha Wish,

Dr Cuypers die bij geergen werkt is nog een jonge arts. Ik schat haar zo'n jaar of 35 ongeveer, ze heeft half lang bruin haar. Ze is inderdaad heel aardig.

Weet je dan of het dezelfde is?

X Sanne

Geplaatst

Knijpt ze haar ogen dicht als je haar een hand geeft om goedendag te zeggen?

Dit doet ze echt altijd, dus als ze dit doet is het dezelfde, maar ik denk het niet.

Lfs

Geplaatst

jaaaaaa dat doe ze echt altijd

zoo grappig

maar volgens mij heb ik van de week hier ergens gelezen dat het 2 verschillende zijn

maar moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik even kwijt ben wie het schreef

jij wish?

Geplaatst

Ja Pleun dat was ik.

Ik had ff op google opgezocht, vandaar dat ik nu toch denk dat het 2 verschillende personen zijn.

Wel lache dat het beide leuke vrouwen zijn. (en kundig natuurlijk)

Hoe gaat het Pleun?

Lfs

Geplaatst

heb er alle spuiten in zitten en ga zo maar effe optijd naar bed , want heb beloofd om morgen mijn schoonzusje en haar man mee te helpen verhuizen

maar van de verpleegster mag ik alleen koffie zetten en broodjes smeren en deuren open houden en heeel mss wat in een krant wikkelen

maar niets tillen

en dat is dus niets voor mij

ik loop altijd met van alles te shouwe en datz ind me niet dus ga ik maar optijd naar bed dat scheeld frustratie als ik slaap

en dokter kuipers (let op de spelling) van geertgen is een ander dan dokter Cuijpers va het catharina

Geplaatst

Pleun, doe maar zeker voorzichtig morgen! Helemaal niets tillen hoor, het is allemaal veel te kostbaar. (wist eigenlijk helemaal niet dat je voor de punctie niet mocht tillen, tegen mij is dat alleen verteld dat het niet mocht na de tp)

Welterusten

Geplaatst

Pleun,

Inderdaad de spelling is ook anders.

Doe jij maar lekker rustig aan, wat Sanna ook zegt het is te kostbaar om te 'verknallen' door iets wat je morgen kan laten. Dus niet tillen, luisteren naar de zuster hoor!

Lfs

Geplaatst

ja mama's

ik zal goed opletten

jullie zijn al goed bezig zo goed oeffenen op je mama trekjes

deze brave dochter zal met tegenzin luisteren zoals ik altijd gedaan heb

Geplaatst

Pleun,

We krijgen vanavond bezoek dus zal ik waarschijnlijk niet meer op het forum komen.

Ik wil je dus heel veel succes wensen voor morgen.

Op naar een mooi aantal eitjes die geweldige embryo's zullen gaan worden.

De dagen dat je moet wachten op de uitslag hoeveel embryo's er zullen zijn is ook ontzettend spannend hoor.

Ik heb hier beide keren ook echt van in de stress gezeten. (ontdooien van cryo's is ook zenuwslopend)

Pff, alles van dit hele proces is spannend en kan soms zo kwetsend zijn.

Maar Pleun ik heb goede hoop bij jullie en stuur wederom al mijn positieve energie jullie kant uit!

Ik zou zeggen, die armen open houden hier komt mijn positieve energie:

:goodluck::positive energie::myfignerscrossed:

:gekruiste vingers 1:hugs2:

Geplaatst

Pleun succes!!!!En van dat tillen, voor de punctie, is mij niet verteld maar......er worden veel verschillende adviezen gegeven. Dus doe gewoon wat je wijs vindt/wat je opgedragen is. Groet Joy1

Geplaatst

Hey Pleun,

Ik wil je vanuit deze hoek heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel succes wensen voor morgen. Ik zal aan je denken meis!

:positive energie:

Dikke kus,

Nathalie

Geplaatst

Pleun

heel veel succes met de punctie!!!! ik hoop dat je niet gesjouwd hebt meid.

(ik kon zelf moeilijk lopen van de follikels net voor de punctie)

Heel veel succes en op naar mooie bevruchtingen en de tp!!

succes

groetjes

Babeth

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden