Ga naar inhoud

dagboek van pleun en arjan , effe alles op een rij

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

Wat fijn dat jullie al zo snel kunnen starten.

Vanmorgen 1 embryo teruggeplaats. De kwaliteit was redelijk tot goed.

Er zijn er 4 van de 8 goed gedeeld, allemaal redelijk.Helaas geen top-embryo. Nu hopen dat de andere 3 ingevroren kunnen worden. Nu duurt wachten wel heel lang.

Groetjes Petra

• Reacties 296
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Petra,

Heb hier al vaker gelezen dat de kwaliteit van de embryo niet zo veel uit hoeft te maken.

Bij ons hebben ze beide keren de kwaliteit niet gezegd.

Heb hier wel naar gevraagd, maar hier gaven ze geen antwoord op.

Alleen dat het goede embryo's waren om terug te kunnen plaatsen.

Succes tijdens de wachtweken!! Die duren ow zo ontzettend lang....

Lfs

Geplaatst

Hoi Pleun,

Yes, ik mag beginnen met de Gonal-f!

Wil je toch wat vertellen omdat jij had vernomen dat de embryo's per stuk in gevroren gaan worden.

Wij hebben vanmorgen gesprek gehad met de verpleegkundige over het invriezen van embryo's. (als we deze mogen hebben)

Ze riep de laborante erbij omdat zij het antwoord niet had.

Omdat de vorige keer 3 embryo's goed waren ontdooid is er 1 weg gegooid.

Dit willen wij niet meer laten gebeuren.

Onze vraag is of dat de embryo's per stuk ingevroren kunnen worden.

Het antwoord van de laborante was: "Wij kijken hoe de embryo's eruit zien en wat de geschatte kansen zijn van invriezen en ontdooien. Ze worden per 2 ingevroren en soms wordt er een derde bij gedaan als wij denken dat deze het misschien niet zal overleven. Per stuk wordt niet gedaan, mits er 1 embryo is wat ingevroren kan worden of het een top embryo is."

Hier zijn wij het niet mee eens.

Ze gokken dus met ONZE embryo's.

Die derde heeft het dus wel mooi overleeft en wordt als dank weg gegooid.

We zijn hier boos (en verdrietig) om.

Dus ook al wil je er 1 laten terug plaatsen worden ze nog per 2 ingevroren.

Overigens ook geuit dat wij ontevreden zijn over een aantal medewerkers.

Hoe die over de telefoon een reactie kunnen geven en dat we 2 keer niet zijn terug gebeld etc. etc.

We hadden gelukkig die aardige verpleegkundige (Renate) ze had begrip voor de situatie en wist precies wat wij bedoelde.

Ze herkende ons probleem en was al een tijd bezig om de gang van zaken proberen te veranderen.

Ze wist over welke collega's wij het hadden.

Ze heeft ons goed te woord gestaan en had er begrip voor dat wij over gaan stappen naar een andere kliniek.

Maar, eerst deze poging af maken en hopen dat we eind van het jaar dan ons kindje vast kunnen houden.

Het is een lang verhaal geworden.

Hoe gaat het met je?

Over 1,5 week mag jij dan ook eindelijk beginnen!!!!!

Lfs

Geplaatst

wat raar he dat we het met 3e gevraagt hebben in het zelfde ziekehuis en alle 3 een ander antwoord krijgen

snap er werkelijk niets meer van

zal t wel zien als ik voor de eerste echo ga of ik het dan ook nog eens vraag , zal denk ik al de antwoorden van ons 3e er bij pakken en mss wel mee nemen

en ja idd nog 11 dagen en dan begin ik ook

renate heeft echt veel compassie met de mensen en begrijpt echt goed wat er speeld op verschillende vlakken

Geplaatst

Hallo,

Ben nu 7 dagen met de gonal-f bezig en moet morgenvroeg om 10.15 weer voor een echo. Hopenlijk zien we veel eitjes. Heb vanmorgen gebeld voor de afspraak van morgen en heb toen gevraagd hoe het zat met het invriezen. De verpleegkundige is aan het lab gaan vragen hoe het zat. Ze kwam terug en vertelde dat het van een aantal factoren afhangt: Als je altijd 2 embryootjes terug wilt laten plaatsen, vriezen ze ze per 2 in. Als je kiest voor 1 terugplaatsing per keer worden ze per stuk ingevroren als de kwaliteit goed is. Is de kwaliteit minder goed dan vriezen ze per 2 in. Groetjes Petra

dit was wat petra te horen kreeg

ook weer anders dan jou verhaal

pffff

Geplaatst

Hallo,

Wat vreemd dat we alle 3 wat anders horen van ze.

Heb vandaag post gehad van het lab, de 3 overgebleven embryo's waren niet goed genoeg om in te vriezen. Balen dus. Nu nog meer hopen dat deze wel blijft zitten.

Groetjes Petra

Geplaatst

Wat Petra schreef is toch hetzelfde als wat ik schreef?

-Bij een top embryo wordt deze alleen in een rietje gedaan als je er 1 wil laten terug plaatsen. Anders wordt er nog 1 bij gedaan.

-Wil je er 2 laten terug plaatsen worden ze per 2 ingevroren. Maakt dan niet uit wat voor kwaliteit ze hebben.

-Een derde wordt erbij gedaan als ze denken dat die weinig of geen kans van slagen heeft.

Dit laatste vinden wij dus erg vervelend en raar.

Maar dat heb ik al uitgelegd.

Petra, balen dat je geen cryo's hebt!

Maar dat hoeft niet te betekenen dat deze niet kunnen blijven zitten.

De embryo's die niet ingevroren konden worden waren misschien wel goed voor een verse tp? Dat weet je niet, de broedstoof is natuurlijk geen menselijk lichaam.

Die emmy's in je buik hebben het echt goed naar hun zin daar en blijven gewoon plakken!!!

Pleun,

Vertel liever geen datum wanneer je deze informatie hebt verkregen en op wat voor manier.

Zeg liever dat je het van vrienden hebt gehoord ofzo.

Ze vinden het in het ziekenhuis niet prettig als er via een forum informatie wordt doorgegeven.

Dit heb ik een keer gelezen in een ander topic.

Je kan misschien 'scheve gezichten' krijgen als je zegt dat je het van een forum hebt.

Je moet het natuurlijk zelf weten, het is maar een tip.

Nog 11 dagen bijna 10!!! Jippie.

Lfs

Geplaatst

ik noem zowieso geen namen en tijden ed

maar als jij gister begonnen bent met gonal heb je de 21e weer een echo en dan om de dag ?

en dan als alles goed gaat rond de 25e punctie?

of ben ik er nu af

Geplaatst

Hallo,

Hoe gaat het bij jullie?

Hier gaat het nog steeds goed, nog niet ongesteld. Heb trouwens geen idee wanneer ik dat zou moeten worden na al die hormonen. Ik denk 2 weken na de punctie. Dat zou dan woensdag zijn. Nog 1 week wachten met testen. Las trouwens dat er in andere ziekenhuizen al 14 dagen na de punctie getest wordt.

Groetjes Petra

Geplaatst

hee petra

fijn hoor dat je nog niet ongesteld bent

het broeden gaat dus lekker zou ke denken

hoe bevalt het wachtbankje

kom je er nog goed door

wanneer ga je testen ?

gr pleun

Geplaatst

maar vrouwke toch

op deze site heb je iedere maand een wachtbankje

deze maand is de titel testen in januari

dat is een appart topic voor de dames die die maand nog mogen testen

dus allemaal dames die net als jij op het wachtbankje zitten voor 2 weken en net als jij nu een beetje stressen over of ze wel of niet ongesteld gaan worden

en iedereen steunt elkaar daar super

je kan precies zien wie hoever is en wanneer iedereen mag testen

zodat je het niet alleen hoeft te doen

moet je es kijken

Geplaatst

Pleun,

Wat je zegt klopt als een bus.

Donderdag een echo en dan bekijken ze hoe hard de follikels groeien en wanneer ik terug moet komen.

Volgens mij wordt vaak na de 2de fm de punctie afgesproken.

Petra,

Ga dan maar snel mee praten op het wachtbankje.

Succes!!

lfs

Geplaatst

Nog 5 dagen en dan mag je beginnen met het spuiten van de Decapeptyl.

:clap2:

Echt waar, als je straks 'bezig' bent met elke dag spuiten en naar het ziekenhuis gaan voor echo's gaat de tijd wat sneller voorbij.

You go girl!!

x Wish

Geplaatst

hee zie net in de onderschrift dat jij morgen 1e fm hebt

dat ook al snel dan

succes morgen he

hopenlijk veel en grote zwarte vlekken op de foto

met veel eitjes

Geplaatst

1e fm is dan op de achtste dag dat ik de Gonal spuit.

(Ben op 14 januari begonnen)

De vorige keer 15 dagen gebruikt toen de punctie.

Dus wie weet is dat nu ook weer en heb ik in de week van 25 jan de punctie, brrrr.....

Lfs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden