Ga naar inhoud

dagboek van pleun en arjan , effe alles op een rij

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

heee

en hoe is het bij jou gegaan

ben in mijn eigen hectiek helemaal vergeten om jou naar je afspraak te vragen

waneer mag je weer beginnen

• Reacties 296
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meis,

Wat een goed nieuws! Ben heel trots op je. Nu wachten op goed nieuws :D maar dat gaat vast goedkomen met ons broedkipke haha.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Pleun,

(ik heb je bericht gelezen bij Krisje in haar topic en reageer ff hier in je eigen topic)

Niet bang worden hoor mbt je cryo's, niet doen dat mag niet!!

Wij hebben ons verdiept waar we nog meer (hier een beetje in de buurt) terecht konden voor een icsi behandeling.

Maar dit komt doordat we het één en ander meegemaakt hebben en dus bij het Catharina weg wilden.

Er zijn natuurlijk ook heeeeel veeeel mensen die erg tevreden zijn over het Catharina, dus blijf er wel in geloven hoor!!!

Geplaatst

ik ben effe weg

ga naar de accupuncturiste

zij gaat alles weer rustig proberen te maken binnen

en mn emmy te kalmeren

dus tot over een ruim uur

en ik zal proberen niet bang te zijn

Geplaatst

ik vindt het nu al echt zwaar

wilde vandaag vanalles gaan doen en heb uiteindelijk bijna de hele dag geslapen

ja zo kom ik de dag ook door maar was niet de bedoeling

en morgen wilde ik graag naar het strand maar het weer is echt zwaar pruimen morgen

maar volgende week zou het beter moeten worden

Geplaatst

JEEEEEEEEE hij is binnen

en er staat nog positief nieuws in ook

we hebben 1 cryo :eskimo02:

tuurlijk had ik graag gehad dat ik 6 cryos had maar 1 is meer dan niets

en dat geeft mij toch weer meer rust in het bolletje

Geplaatst

ik hoopt het ook

en ik hoop dat jou cryo het goed gaat doen hoor

succes alvast

en ik kom de dagen wel door maar wel met moeite

Geplaatst

Goed zeg Pleun om te lezen dat jullie 1 geweldige cryo hebben!!!

Ik leef met je mee, tel de dagen met je mee af, hopende dat jullie die cryo mogen gaan 'gebruiken' voor een brusje voor het wondertje wat nu hopelijk 9 maandjes in je buikje blijft!!!!

:blue_babydust:

Geplaatst

Hoi Pleun,

Ik heb in een adem je verhaal uitgelezen. zo herkenbaar en lekker geformuleerd. Kei goed. Het is ook echt zo zoals je het verteld. Inclusief de onderzoek bij je man. mijn man zei ook het is exit en geen ingang. De arts die hoorde het en moest ook echt effe nadenken voordat hij begon te lachen. er zijn trouwens twee artsen bij st.geertgen. Die voor kuipers, cuijpers worden aangezien. maar de oudere heet Baxks en ze is ook werkzaam in het Catherina en een jonge arts Cuijpers en die is ook bij beide werkzaam. Wij hebben ook lang gedacht dat de oudere kuipers heette.

Heel veel succes, zoals je al mee hebt gelzen kon ik al bij dag 10 testen dus als het niet langer vol kunt houden!!!!! Maar positief denken, op je linkerzij slapen, je lichaam zorgt erdan voor dat je baarmoeder beter doorbloed wordt, leuke dingen doen en rust houden. Ik doe nou nog steeds niet stofzuigen schijnt echt heel slecht te zijn. En er hoeft er maar een tenslotte te blijven plakken. Ooit is mij vertelt dat je baarmoederslijm net een boterham met pindakaas is en het eitje het hagelslagje, dus als je dat bedenkt dan moet het goed komen.

Ik blijf je lekker volgen komt goed. :gekruiste vingers 3groetjes Face

Geplaatst

hoezo is dit slecht ?

ik heb iedere dag nog gestofzuigt /stof gezogen oid

of is dat voornamelijk omdat jullie vinden dat de mannen dit nu maar moeten doen

mij is niets verteld hoor dat ik niet mag stofzuigen

zie ook niet waarom dat slecht is ik loop toch niet te tillen dat ding komt wel achter me aan

Geplaatst

face dank je wel trouwes voor het compliment

en mij is verteld dat het eitje als een zandkorrel was bij tp en er echt niet zomaar uit zou vallen

dus ik heb bedacht dat ik nu een oester ben

ik ga ook van mijn zandkorreltje een parel maken

Geplaatst

Haha, Pleuntje toch.....

Wat zit ik te genieten van je teksten!

Wordt er vrolijk van hoe jij hier soms dingen kan verwoorden/op kan schrijven.

Ik zou zeggen, ga zo door!

Geplaatst

Nee, ik heb het gisteren geprobeerd maar niet gelukt.

Ik heb via google een plaatje gevonden en de url code geplaatst (net zoals bij mijn handtekening) maar dan geeft het forum aan dat het een ongeldig bestand is.

Ik dacht zal m'n vriend vanavond eens vragen die zit elke dag voor z'n werk achter de pc.

Maar ik wil het zelf kunnen zonder het aan hem te vragen. Hahaha!

Geplaatst

Ha die Pleun,

Hoe gaat het nu met je?

Het wachten is 'zwaar' he!

Ik dacht hier heel anders over voordat ik voor de eerste keer een tp had gehad.

Bij deze wil ik je voor in de laatste wachtweek heel veel sterkte wensen en positieve hoop toe sturen.

:hugs2:

Kom op meid, je bent al over de helft! :icon_flower:

Geplaatst

thanks

ik ben nu een stuk rustiger dan van de week

al ben ik wel bewust bezig dat het ook echt niet positief hoeft te zijn ookal heb ik geen bloed tot nu toe

jij werdt steeds precies op dag 14 ongesteld he

dat zou voor mij op woensdag zijn dus ik probeer tot donderdag te wachten en als ik dan nog geen bloed heb durf ik het wel aan

maar ik ben zoooo bang voor een negative test das echt niet normaal

heb t gevoel of ik dan faal als ik niet ongi wordt maar toch nega test

nah we zullen wel zien he

Geplaatst

Ik werd inderdaad beide keren op dag 14 na de punctie ongesteld.

Pfffff, echt niet normaal he die spanning die het met zich mee brengt.

Lieve Pleun, succes!!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden