Ga naar inhoud

De Oktober en November 2009 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Dames,

Hier ben ik weer.

Even een tijdje weer niet geweest, maar allemaal zulke K*T dingen meegemaakt dat ik er even geen zin in had.

Ik had jullie al verteld over het ene vriendinnetje waar ze het kindje hebben moeten weghalen en het vriendinnetje waar de hodkin weer terug is.

Nou een andere vriendin van mij was uitgerekend eind november. Ze moest in het ziekenhuis blijven omdat de kleine niet groeide. We wilde een zondagmiddag langs gaan, maar ipv dat we wilde langsgaan. Werden we gebeld dat het kindje met een spoed KS is gehaald, omdat het niet lekker ging met haar.

Gelukkig is alles goed, maar ze ligt nog in een confeuse en is echt heel klein. Vorige week ben ik wezen kijken.

Een ander vriendinnetje was eind september uitgerekend. En ja hoor hij is op 4 oktober geboren. Ik probeerde haar maar te bellen en kreeg haar niet te pakken.

Toen hoorde ik het k*t nieuws over hun kleine mannetje.

Hij blijkt zonder oogje geboren te zijn en met een dicht anusje.

Hij ligt nu in het Erasmus ziekenhuis om hem ook verder te onderzoeken. Inmiddels heeft hij de operatie voor zijn anusje al gehad en is goed gegaan.

Het blijft allemaal zo spannend en zo verschrikkelijk sneu.

Dit bijkt maar weer dat je altijd zo gelukkig moet zijn als alles goed gaat en je kindje helemaal gezond is!!

Na al deze rotberichten van de afgelopen weken hebben wij besloten om wel door te gaan met de TP van onze cryo.

Hoe sneu en rot het allemaal is, maar toch moet je zelf ook verder en ik weet zeker dat de meiden het allemaal zullen begrijpen.

Nog even en onze mooie man is alweer 1 jaar.

Ik beleef het in mijn hoofd allemaal weer mee. Toen ging ik met verlof , toen dit en toen dat.......

Het lijkt mij echt heel leuk om zijn verjaardag te gaan vieren....

Liefs,

Chantal

• Reacties 612
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

Deze foto wil ik jullie niet onthouden.

Mijn broer en schoonzus hebben hun eigen restaurant en mijn broer wilde dat Finn eindelijk een gerecht ging "eten" van hem.

Het lijkt heel veel, maar in totaal heeft hij maar één poffertje op.

Foto-KY7ZMIQV.jpg

Geplaatst

Hey Chantal,

Wat een leuke foto zeg!

Maar wat een ellendige berichten krijg jij allemaal te verwerken zeg! Lijkt me heel moeilijk om dat allemaal van dichtbij mee te maken. Het maakt vaak je eigen geluk zo kwetsbaar. Sterkte met al die narigheid.

Alvast een hele fijne eerste verjaardag van Finn toegewenst!! En succes met jullie eskimootje ;-}

Snoeske

Geplaatst

Dank je wel Snoeske. Je ziet altijd maar weer dat je gelukkig moet zijn zijn als alles goed gaat en gezond is, maar daar kan jij over meepraten.

Je gaat hard hoor. Alweer 33 weken. Leuk hoor. Gaat alles verder goed?

Vandaag is Finn naar het CB geweest. Hij kreeg zijn 11 maanden prikken en dat ging goed. Hij moest wel even huilen bij de tweede prik, maar dat was eigenlijk zo weer over.

Hij woog 10.8 kilo en is 79 cm. Hij blijft boven het gemiddelde zitten, maar alles is helemaal goed!!

Groetjes,

Chantal

Geplaatst

Jeetje Chantal wat een vreselijke berichten allemaal van je vriendinnen. Wel moedig dat jullie door gaan voor een nieuwe poging. Lijkt me ook wel heel erg moeilijk op zo'n moment. Hopelijk gaat het allemaal goed komen met de kleintjes van je vriendinnen.

Maar wat een onwijs leuke foto van Finn, had het ook al gezien bij de foto's van oktober. Wat een schatje is het toch.

Snoekse: hoe gaat het bij jou??? Alweer 33 wk, je mag dus bijna met verlof. Heerlijk hoor, wij gingen vorig jaar allemaal ongeveer in deze tijd met verlof.

Trudy: Kaylen slaapt ook niet echt veel overdag. Maar het kan erg wisselen hoor. Vandaag heeft hij bijvoorbeeld bij mn schoonzus eerst in de ochtend van 10 tot 12 geslapen (wakker gemaakt om haar zoon van school te halen) en later nog een keer bijna 2 uurtjes. Maar normaal slaapt hij meestal van 1030 tot uurtje of 1300. Dat is wel het maximale hoor. 's Avonds gaat hij altijd rond 1930 naar bed en slaapt hij tot uurtje of 7. In het weekend vaak wel wat langer...tot 0830 max.

Dees: succes met afvallen. Je bent je helemaal aan het klaarmaken voor het nieuwe brusje. Wat wordt Julian alweer groot zeg, op de laatste foto's is het echt mega goed te zien.

Mijnbaby: voor jou is het al bijna zover...de 1ste verjaardag. Is alles al klaar voor het grote feest???

Hier verder echt alles prima, Kaylen blijft echt zo'n vrolijk mannetje en het is steeds weer een feest om het in de middag op te halen. Zal ook echt maga blij zijn als het eindelijk november is. Dan heb ik tenminste weer lekker een dag vrij in de week en kan ik lekker met hem kroelen enzo.

O ja Dees, dat Julian nog steeds in de Tummy gaat. Kaylen zit al lekker in het badje, die was met geen mogelijkheid meer in de tummy te krijgen. Ging lekker zn benen uitelkaar doen op het moment dat je hem erin wilden doen haha.

Ik moet ook echt nodig nog de kleerdjes gaan uitzoeken, want zn kast wordt echt te vol nu. Denk alleen dat het echt nog een probleem gaat worden om het uit te zoeken....alles is zo lief en schattig enzo. Jullie snappen het waarschijnlijk wel haha

Geplaatst

Jeetje waar is iedereen???? Het is hier echt mega rustig, iedereen lekker druk met kindjes enzo

Mijnbaby: hoe was het Bumba feest, waarschijnlijk wel geslaagd.

Trudy: Hoe gaat het nu bij jou met Michiel, hopelijk toch wel weer helemaal beter.

En met de rest van alle dames, alles prima? Zijn er ook al mensen die echt alweer helemaal in de mmm bezig zijn of moeten jullie allemaal nog wachten voordat er begonnen kan worden.

Geplaatst

heej Tamara,

Ik ben er nog wel, en idd druk bezig altijd met Julian, denk de andere dames ook met hun kroost.

wij zijn nog niet begonnen, wel al een brief gehad met de datum van de stimulatie, en voor die tijd pil en deca spuiten.

Hier alles rustig, heb wel al een uitnodiging gemaakt voor julian zijn eerste verjaardag, die heb ik laten drukken bij vistaprint.nl erg leuk geworden al zeg ik het zelf.

11 november moeten we pas weer naar cb voor de prikjes en nog steeds!! geen brief van het ziekenhuis wanneer julian geholpen wordt aan zijn schisis. Hopen niet dat het vlak voor zijn verjaardag gaat gebeuren want dat zou erg jammer zijn.

Hoe was het bumba feest? leuk gegaan? vast en zeker.

chantal, hoe is het nu met je? al die nare dingen echt verschrikkelijk lijkt me dat!

Snoeske, nog even en je mag jullie kindje in je armen houden, spannend allemaal hoor.

nou dames we horen graag jullie verhalen!

liefs

Desiree

Geplaatst

Nou Michiel lijkt zn oude ikke weer te hebben gevonden. Na beide oren ooronsteking te hebben gehad slaapt hij nu al bijna een week iedere nacht door. Pff hopen dat het zo blijft. Hij slaapt nog steeds niet veel hoor. Hij wordt zo tussen 7 en 8 wakker en dan slaapt hij tussen de middag meestal 1,5 uur en dan pas weer wanneer hij 's avonds gaat ze rond 20.00 uur. Vind het maar weinig 1,5 overdag maar ja wat moet ik anders?

Geplaatst

Hoi Trudy, het is idd niet echt veel 1,5 uur overdag. Maar hij zal wel niet meer nodig hebben. In het begin sliep Kaylen overdag helemaal niet. Later is hij toch meer gaan slapen overdag en nu slaapt hij vaak genoeg 2x op een dag. Maar zou me er niet al te druk om maken, hij slaapt nu alweer goed 's nachts en dan zou ik me niet druk maken wat hij overdag slaapt. Als hij verder niet vervelend is of wat dan ook.

Dees: raar dat je nog niks hebt gehoord van het ziekenhuis wanneer Julian geholpen wordt. Jullie beginnen het jaar goed, meteen 3 januari beginnen voor een broertje of zusje. Super hoor.

Ik kreeg net een bericht van iemand van de zwangerschapscursus en die verwacht in mei het 2de kindje. Weet niet of het bij hun gepland is of niet hoor. Maar altijd leuk natuurlijk.

Geplaatst

Hey meiden...

Zo, he he, duurde ff voordat ik het topic hier weer had gevonden hahahaha

Hier gaat alles prima met onze kleine druktemaker......

Sinds een paar dagen weer heel erg onrustig slapen en een flesje willen in de nacht. We zijn met een nieuw ritme bezig qua eten en daar moet ie volgens mij heel erg aan wennen.

Vannacht rond 1 uur ook weer een fles gegeven van 150 water met 3 schepjes voeding erin en ik werd om 7:20 van zijn geklets wakker, al met al valt het dus mee, alleen heb ik hem geen ochtendfles gegeven maar een boterham en een beetje drinkyoghurt...

Hij krijgt in de ochtend een fles van 150, pap gaat er echt niet in!!!, of een boterham... Daarna lekker spelen en even een uurtje slapen. Na het slapen krijgt ie een banaan of wat druiven (lekker zelf laten graaien hahahah) en wat sap. In de middag lekker 2 boterhammen en een bekertje (opvolg) melk.....In de middag nog een tukje doen van een uurtje, een knijpzakje fruit of danoontje tussendoortje knijpzakje en dan avondeten......Na het avond eten lekker badderen, we hebben een antislipmatje in bad gelegd en zetten hem gewoon in bad neer, stop erin en dan gaat 1 van ons bij hem onder de douche staan.... Na het badderen een flesje van 150 en dan naar bedje.

Alleen raar dat hij toch nog voor een fles komt, pas na het drinken slaapt hij weer in....Jullie tips??? Een pyama papje helpt ook niet :(

We merken wel dat hij zelf zijn slaapritme overdag om heeft gegooid....in de ochtend blijft hij langer wakker en gaat soms pas rond half 11 voor de 1e keer naar bed...Dan blijft ie verde de rest van de dag wakker. Je zou toch denken dat ie zo moe is dat hij tot de volgende ochtend slaapt, maar niets is minder waar.....gelukkig is het op de laatste paar nachten goed gegaan en komt hij 2 keer voor een tut en slaapt dan door. Ook het uitslapen gaat hem steeds beter af en zitten we niet meer om hal 6 op de bank hahaha

Verder groeit hij helemaal goed, zijn prikjes vorige week ook weer overleefd...hij woog 11.150 kg en was 76,5 cm lang. Zijn hoofdomtrek blijft volgens het CB nog te klein, 43 cm.............ach, zolang we het zelf niet zien hahahah

Gisteren nog aan het shoppen geweest voor zijn verjaardag en hebben bij de intertoys een "Smart trike zoo" wagen gekocht. Dit is een driewieler die met je kindje meegroeit. Was nog moeilijk om iets te verzinnen...Van mijn ouders krijgt ie een quad......zo stoer! De uitnodigingen zijn gisteren weggegaan, de slingers gekocht, ballonnen....heb er zin in! Wel heel moeilijk hoor, je baby is er dan niet meer, maar een eigenwijze peuter.....

We hebben enige tijd geleden nog gepraat of er nog een 2e kindje bij zou komen, maar mijn man wil het echt niet meer. Vindt het wel steeds moelijker worden, de gedachte dat er nooit een broertje of zusje voor dion zal komen.....ik heb het er zwaar mee, maar ja, daar ga ik jullie verder niet mee lastig vallen haha

Verder is meneer hier lekker eigenwijs, loopt mee aan 1 hand, doet een paar stappen los en laat zich verder weer op zijn kont vallen en kruipt met 1 knie omhoog en 1 been plat.. Het ziet er niet uit en is zoooo grappig...moet een beetje aan mowgli denken van Jungle book... We hadden de stille hoop dat hij voor zijn 1e verjaardag zou lopen, maar helaas, het zal er niet in zitten. Overdag is hij echt super vrolijk en is weer in een fase dat hij heel goed zelf kan spelen. In de box vindt ie het niet leuk meer, en we zitten er hard aan te denken om hem maar uit de kamer te halen. Als ik ga koken zet ik hem in zijn kinderstoel met wat speeltjes en kijkt hij mee en huishouden doe ik al hij op de grond speelt of slaapt. De box staat hier eigenlijk een beetje zinloos te zijn hahaha

ff kijken of ik nog wat kan reageren:

@ Dees...wat goed dat Julian geen fles meer heeft! Dion wordt helemaal rustig van zijn avondflesje en valt dan heerlijk in slaap en zo kunnen wij hem gelijk op bed leggen....

@ Lucky....hahaha tja, hier ook weleens van die dagen hoor! Soms pak ik hem gewoon op en leg hem op bed om toch even te rusten...als hij na 15 minuten nog aan het spelen is haal ik hem er weer uit...

Oh, boef weer wakker...sorry dames, ga eruit.....

Geplaatst

@maatje:

je kan hier toch met van alles terecht bij ons, dus ook met jouw stille wens toch een 2e te willen hoor.

Michiel krijgt als laatste fles 210 water met 7 schepjes en dan 3 scheppen pyama papje (deze is speciaal voor in de eigen flesvoeding erbij te doen, volgens mij iets van fijne tarwe ofzo). En dan slaapt hij moeiteloos door.

Geplaatst

Hoi Dames,

De verjaardag is weer achter de rug.... Hij heeft een paar keer zijn verjaardag gevierd haha... op 15 okt alleen met mij en mijn zussen en moeder...

op 16 Okt hadden we een bruiloft en was hij bij me schoonouders met zijn andere tantes hieper de piep aan het vieren.. en zondag nog eens voor de fam..

en afgelopen zondag hij hij een Bumba feest, het was echt superrr.. we hadden een 3 lage bumba taart echt prachtig was die! tafel kleden en slingers en mutsjes en een hoop balonen..m ( van bumba haha)

kortom het zag er allemaal prachtig uit... hij heeft genoten van de aandacht en het was reuze gezellig!!! ik had samen met me schoonma lekker hapjes gemaakt... en ik had ook afscheidzakjes voor de kids uiteraard ook van BUMBA.... kortom al met al was het SUPERRRRRRR!!!

Geplaatst

We hebben ons 2e kinderwens even uitgesteld, we zijn beiden nog (vrij) jong en hebben niet echt haast...

ik heb mijn afspraak die ik had staan in het ziekenhuis deze week afgezegt we gaan in Jan naar het ziekenhuis en willen pas

in Juni/July een Tp... mocht het snel lukken is ons kleinen al ruim 2 a 3...

Misschien zal ik iets minder reageren de komende tijd, maar zal jullie wel bij lezen en zo nu en dan iets plaatsen!

Geplaatst

hoi dames,

hier ook weer ffkes een update van Julian,

Julian is vanmiddag naar het cb geweest en moest zijn 11 maanden prikjes.. gewoon lekker bij mama op schoot en hij huilde maar heel even de grote vent. ze zijn erg tevreden over hem en hij is nu 9025gr en 77cm lang.. nog steeds aan de wat lichte kant maar tja hij is zoooo ontzettend druk.

toen we thuis kwamen zette ik hem in de box en hij trekt zich omhoog op de knieeen, wat ie al wel deed maar nu huppa 1 voetje ophoog en de andere ook dus taddaaa daar stond ie trots te zijn. mama en oma ook helemaal trots, ok er lopen al kindjes maar goed, Julian heeft een moeilijk start achter de rug. dus ik ben gewoon lekker een hartstikke trotse mama!

Nu ligt ie lekker na een lekker warm badje op bed en ging gelijk lekker met de duim in zijn mond slapen.. heerlijk he zo moeder zijn.

Aan het eind van deze maand wordt ie alweer 1! zoo dat gaat echt zo veel te snel hoor. maar dit is wel echt een super tijd dat hij alles ondekt enzo.

nou dames dit was het eerst weer ik ga even rondneuzen voor zijn kado, hij krijgt zoiets als de babywalker 3 in 1.. maar dan mooier:D haha

Liefs

Desiree

Geplaatst

Hey Dames,

@ Dees, wat is Julian toch een toppertje. Zomaar in één keer gaan staan met losse handjes. Als ze dat eenmaal in de gaten hebben gaat het heel snel.

@ Mijnbaby, wat leuk dat jullie feestje(s) zo goed zijn gegaan. Bumba is ook een favoriet van Finn. Hij wordt helemaal druk als hij die clown op tv ziet.

Ik kan goed begrijpen dat jullie nog willen wachten met de TP hoor, als mijn man een stuk jonger was geweest hadden wij ook zeker wel gewacht, maar het is niet zo.

Hier gaat alles nog steeds een beetje rumoerig.

Mijn opa is twee weken geleden plotseling overleden. Hij is 87 jaar geworden, dus ik heb er verder wel vrede mee, maar toch is het zuur!!

Niet eens voor mij alleen, maar dit was de enige opa die Finn nog had, omdat van ons allebei de vaders al zijn overleden.

Vorige keer dat we gingen beginnen met de IUI's overleed de vader van mijn man en nu gaan we deze maand beginnen is mijn opa overleden.

Het lijkt wel of het zo moet zijn.

Afgelopen dinsdag ben ik dus voor de eerste echo geweest, maar alles was nog rustig. Toen werd ik donderdag ineens gebeld daar de gyn. Met een niet zo leuke mededeling.

Ze (het lab) hebben per ongeluk al een cryo van mij ondooit en deze was ontdooïing niet meer in zo goede staat dat hij opnieuw ingevroren kon worden.

Ik baal er natuurlijk ontzettend van, maar er is verder niets meer aan te doen. Het is een kans minder!!

Vrijdag moest ik terugkomen en heb ik een gesprek met de gyn gehad. Bij mij was het nog rustig, maar via mijn urine en bloed konden ze toch zien dat ik op mijn piek zat. A.S. woensdag bellen ze mij op hoe laat donderdag de TP zal plaatsvinden.

Zal allemaal weer spannend zijn.

Zondag vieren wij Finn zijn verjaardag. We hebben niet onwijs veel mensen uitgenodigd, want daar raakt Finn dan toch alleen maar van streek door.

Ik heb er veel zin in. Op dit moment beleef ik wel alles hoe het vorig jaar liep. Hoe is mij elke dag melde, omdat hij maar niet wilde komen.....hihihihi toen eigenwijs en nu nog steeds!!

Geplaatst

Net telefoontje gehad van het ZH, morgen om vier uur de TP.

Dan ga ik ook pas horen hoe het ontdooien is gegaan........SPANNEND!!

Ik moet zeggen dat ik wel relaxed in ga. Misschien het idee dat ik al een heel mooi wondertje heb. We willen heel graag een tweede, maar ben al zo onwijs blij dat we een mooi mannetje hebben dat de druk iets minder groot is!!

Geplaatst

Uhhmmm, we zijn echt still hier........iedereen al druk bezig met de verjaardagen!?!!?

Gisteren mijn cryo teruggeplaatst gekregen. We zitten dus weer in de "heerlijke" wachtweken.

Ik ben nu wel een stuk relaxter dan vorig jaar. De druk is minder hoog. Ik hoop dat dit in mijn voordeel zal gaan uitpakken.

Ik hoop snel van jullie te horen........

PS: MORGEN FEEST IN HUIZE FINN!!!!!

Geplaatst

Hey Champietal!!!

Wat super dat je weer in de wachtweken zit! Hopen dat het in 1 keer raak is, spannend weer.

Een hele fijne dag toegewenst morgen. Toch weer een hele mijlpaal. Is Finn "echt" baby-af.... en het gaat al zo snel.

Snoeske

Geplaatst

Hiep hiep hoera weer een kindje 1 jaar! finn is jarig..

gefelciteerd nogmaals.

Wij mogen deze week weer van start, toch eerder omdat julian in de tijd dat wij wilden beginnen geopereerd moet worden, kreeg net het telefoontje dat we in week 49, de week van 6 dec mogen stimuleren!.. wowww dat gaat weer spannend worden.

maar wat lees ik nou, jij al een cryo terug geplaatst chantal.. wauwie wat super, hopen dat ie lekker in je buikje blijft!

Nou wij moeten dus alles 'overnieuw'doen maar goed we weten allemaal al hoe het gaat en zover wij weten is er niks veranderd.(gelukkig maar)

chantal, ik ga heeeeeel hard voor je duimen! Je hebt natuurlijk nu ook veel meer afleiding omdat je Finn hebt, dus erover na denken krijg je geen kans voor, ik iig niet want julian is goed aanwezig hier;)

liefs

Desiree

fijne dag morgen alvast .. en natuurlijk ook voor Dion,

Geplaatst

Chantal: jeetje je zit alweer op het wachtbankje, ga natuurlijk voor je duimen dat deze meteen bij je blijft zitten!!! Hoe was het feestje van de 1ste verjaardag??? Wij zijn lekker druk aan het plannen en bedenken wat we gaan doen enzo.

Dees: wat goed van Julian dat hij ineens is gaan staan. Het maakt niet uit hoor dat Julian een niet zo goede start heeft gemaakt hoor. Want Kaylen heeft een prima start gehad en die staat ook nog niet. Wel veel optrekken in de box en op zn knieen gaan zitten, maar daar blijft het bij. Wat is Julian lang zeg.

Mijnbaby: wat leuk dat het Bumbafeest zo goed geslaagd is!!!

Nou hier dan ook even een update...

Wij zijn afgelopen donderdag naar het cb geweest en hadden echt de grootste zeikerd die er volgens mij bestaat. Echt helemaal niks was goed en ze heeft om nog beledigd ook. We gaan er ook mss een klacht over indienen, want ging echt nergens over. Verder was het wel goed met Kaylen hoor, hij weegt alweer 10,6 kg en is 76cm lang. Echt een lekker beer van een baby haha. Hij heeft ook 2 boventanden inmiddels en daar is hij erg blij mee. Hij gaat de hele dag zitten tikken met zn tandjes op elkaar.

Verder hebben we nog steeds geen idee wat we moeten doen met zn 1ste verjaardag. Ook nog geen idee wat we voor hem moeten kopen enzo. Iemand niet een idee????

Geplaatst

Hallo meiden,

Heb net weer even bijgelezen. Spannende ontwikkelingen met iedereen die voor de tweede gaat. En wat leuk om alle verhalen over feestjes te lezen. Thijmen wordt morgen 1. Bizar, het eerste jaar is gewoon al weer voorbij. Mijn kleine mannetje is geen baby meer, maar een stoer ventje. En Patrick is er ook nog bij. Dat had een jaar geleden helemaal niemand durven hopen... Ik merk ook dat ik heel erg bezig ben met deze periode vorig jaar. Helemaal omdat mijn buurvrouw net ook is bevallen. Er komt toch wel weer heel veel terug... Na de dramatische toestanden van vorig jaar gaat het sinds april eigenlijk steeds iets beter met patrick. Gezond zal hij nooit meer worden, maar zo fragiel als het vorig jaar om deze tijd was, zo is het nu zeker niet.

Anyway. Er is veel gebeurd afgelopen jaar. De kleine man wordt groot, we hebben ons huis verkocht en een nieuw huis gekocht (februari 2011 verhuizen naar een huis met een mega-tuin. Joehoe!!) en met Patrick gaat het relatief gezien redelijk goed. Thijmen slaapt en eet goed, zegt papa en mama (en produceert verder heel veel lawaai, maar niets concreets) en loopt langs dingen. Wat vliegt de tijd toch!

Jullie allemaal ook heel veel plezier met de verjaardagen en de dreumessen! Ik schrijf heel weinig, en lees nu en dan, maar ik denk best vaak aan jullie!

Groetjes, Michelle

ps. Het cadeautje voor Thijmens eerste verjaardag: de wheely bug (tweedehands via marktplaats gekocht). Maar hij is ook helemaal weg van duplo, maar daar hebben we al heel veel van. Van iedereen uit de familie krijgt hij een houten trein met allerlei uitbreidingssets (van de Ikea).

Geplaatst

jaaa! julian doet stapjes! ow wat leuk....

haha nooit gedacht dat het allemaal zo snel achter elkaar zou gaan.

even snel een update brusje:

24 november mogen we alweer gaan spuiten! wow spannend en heel dichtbij maar kijk er wel na uit.

en we gaan morgen een andere kinderwagen halen.. en stokke. super blij mee.. (babyplanet)

maar ga nu op de bank.. lekker soapie kijken!

tot snel allemaal en dan reageer ik weer uitgebreid!!

liefs

Desiree

Geplaatst

Dees: wat super dat Julian lekker aan het stappen is haha. Gaat snel ineens he. Wij zitten nog steeds op de het staan en stappen te wachten.....hopelijk nog wel voor zn eerste verjaardag.

Hier gaat alles prima. Ondanks dat Kaylen nog niet kruipt, staat of loopt kan hij je goed bezig houden. Hij schuif of over zn buik de hele kamer door en anders wel op zn kont. Daarbij lukt het hem ook om gewoon drempels over te komen. Is totaal geen opstakel voor hem. We hebben nog een goed hoop dat hij voor zn 1ste verjaardag iig gaat staan, al hebben we er een hard hoofd in haha.

We zijn nu ook lekker druk bezig met de voorbereidingen van zn verjaardag. Hebben al een slinger in huis en ipv een complete taart gaan we bij de Hema tompoezen laten maken met een leuke foto. Natuurlijk krijgt Kaylen ook een lekker tompoes om op te eten....dat zal een feest worden haha.

Hoe is het verder met iedereen??? Chantal nog steeds op het wachtbankje of er alweer afgevallen???? Morgen testdag zie ik....spannend

Geplaatst

Hey Meiden,

Helaas onze poging is mislukt. Mijn menstruatie begon al op wachtdag 8, dat heb ik bij alle pogingen die we tot nu toe hebben gehad, nog nooit gehad.

Het is gewoon balen!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden