Ga naar inhoud

De Oktober en November 2009 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zo dames, wat een gezellige drukte ineens weer!!!

Krullie: gelukkig dat de waterpokken bijna helemaal weg zijn. Tandjes komen vanzelf wel door zoals Mijnbaby ook al heeft gezegd haha. Wat schattig dat ze samen het huis aan het ontdekken zijn, maar lijkt me wel dat je nu aan de 2 dametjes je hande vol hebt met al die ontdekkingstochten haha.

Snoekse: succes morgen met de 20wk echo!!! Houd ons maar lekker op de hoogte hoor we zijn zo benieuwd hoe het gaat. Wordt wel spannend voor je, de komende paar weken. We duimen heel hard voor je dat je lekker de volledige 40wk mag volmaken. Ik zou idd ook niet al te ver weg durven hoor, wij zijn vorig jaar nog net met 28wk ofzo een weekend naar Duitsland geweest en later nog in mn verlof naar mn oma in Leeuwarden, dat was echt afzien op de terug weg. Veel sterkte en fijne vakantie.

Jane: Landal is heel leuk hoor. Hebben wij een aantal jaren terug gedaan, nu gaan we straks in aug/ sept nog een weekje naar CenterParcs. Daar ben ik nog nooit geweest en hebben een VIP huisje omdat we in die week ook 5jr getrouwd zijn.

Daan: Ik denk idd dat het wel het makkelijkste is om al heel vroeg weg te gaan, want het is een aardig eindje rijden voor jullie. Wij zijn gewoon in de ochtend weggegaan omdat het volgens de tomtom maar 6.5 uur rijden was. Alleen met alle files en wachten bij de tolwegen werd het bijna 10 uur. We hebben voor Kaylen zoveel mogelijk zn eigen ritme aangehouden, dus in de ochtend gestopt voor zn fruit en rond 1300 voor een boterham en flesje. Alleen toen we gestopt waren voor zn flesje/ boterham sliep hij en zijn we doorgereden tot hij wakker werd. Toen ben ik bij hem achterin gaan zitten en heb ik tijdens het rijden zn boterham gegeven. Dat vond hij helemaal geweldig en dan heeft hij ook een beetje 'aanspraak'. Daarna is hij lekker gaan slapen en tegen het einde van de middag hebben we hem nog een fles gegeven. Gewoon zoveel mogelijk zn eigen ritme aangehouden en dat ging best goed. Hier hebben we een campingbedje van de camping, maar wel zn eigen laken en hoeslaken meegenomen en hij slaapt erin als een roosje. Moet wel zeggen dat hij in de avond helemaal kapot is hoor. Thuis gaat hij pas om 1930 naar bed en hier ligt hij al om 1900.

Nou voor ons morgen alweer de laatste volledige dag. Dus morgen gaan we niet veel doen en lekker met zn 3tjes naar het zwembad en mss nog even een stukje over het strand wandelen. Dat vond hij van de week er leuk.

• Reacties 612
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heerlijk dat dit topic weer actief is!! Ik blijf het erg leuk vinden om al jullie verhalen te lezen. Ik ga vanaf nu even wat minder actief mee doen want... ik heb heerlijk vakantie dus we vertrekken vanavond naar de camping en internet daar is meestal belabberd.

Liefs Dani.

ps Snoeske heel veel plezier gewenst bij de echo, en deze keer loop jij ook door tot minimaal week 37! Daar duimen we met zijn allen voor.

Tammy geniet van je laatste dag en een goede reis terug!

Geplaatst

Dani, hele fijne vakantie!!! Lekker van genieten.

Snoeske: hoe is het gegaan met de echo? Hopelijk alles goed met jullie kleine wondertje en weten jullie al wat het gaat worden?

Mijnbaby: erg leuk he dat het hier weer lekker druk is. Ik vind het ook erg leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat.

Hier is echt de laatste dag aangebroken...helaas. Vind het wel jammer hoor, want hier is het echt lekker relaxen en niks hoeft alles mag. Morgen nog even rustig opstaan en alles inpakken en in de auto proppen en dan de lange weg terug naar huis. Maar goed hoe gelukkig niet al te lang te werken of we gaan alweer een weekje weg.

Nou dit was het laatste berichtje vanuit een zonnig (en niet al te warm) Frankrijk haha

Geplaatst

Ohh Tammy, zit het er alweer op? Hopelijk ben je een beetje uitgerust en heb je het leuk gehad! Heel goede terugreis voor jullie!

Eva wil haar middagfles ook niet meer. Zal het de warmte zijn.......

Ik heb niet het idee dat ze honger heeft. Ik blijf de fles toch maar stug aanbieden. Vanavond heeft ze 120cc gedronken. Ik heb de fles niet warm gemaakt, Finn drinkt zoals altijd alles leeg. Tussendoor geeft ik de kleintjes water, dit gaat er wel in.

Liefs, Jane

Geplaatst

Hallo,

HIer even een berichtje van mij. Vandaag 20 weken echo gehad. Alles zag er goed uit en alles zat erop en er aan. We weten nog niet zeker wat het wordt. De echoscopiste wist het niet echt met zekerheid te zeggen. Maar aangezien ik a.s. dinsdag toch naar de gyn. moet, vraag ik het hem nog even na.

Ik ben ontzettend blij en dankbaar dat het allemaal goed lijkt.

Bedankt trouwens dat jullie allemaal zo meeleven!

Lfs Snoeske

Geplaatst

Snoeske, wat heerlijk voor je! Echt het is je zo gegund!

Dani, hele fijne vakantie!

Liefs, Jane

Geplaatst

Wij zijn alweer terug in de hitte. In Normandië was het toch echt een stuk beter uit te houden dan hier thuis. Maar lekker uitgerust en heerlijk genoten. Op naar ons weekje in CenterParcs haha.

Snoeske: gelukkig is alles goed gegaan met de 20wk echo, nu nog even afwachten tot dinsdag. Maar begrijp dat jullie het dus wel willen weten.

Jane: zal idd de warmte wel zijn, is hier echt niet meer normaal. Kaylen heeft vanmiddag in de auto ook 2 extra flesjes gehad met een beetje siroop en die gingen er echt met een rap tempo in hoor. Wij kijken overdag meestal hoe de luiers eruit zien, als ze erg droog zijn bij wisselen dan geven we Kaylen wat extra water.

Geplaatst

Tammy, welkom thuis! Heeft Kaylen zich een beetje goed gehouden op de terugweg?

Gister zijn we naar het zwembad geweest met een heel stel. Het was echt heerlijk. Ook Eva en Finn genoten enorm van alle drukte en aandacht. Daarna hebben we de bbq aangestoken en hebben we heerlijk gegeten met zn 10en! En toen met zn allen de wedstrijd gezien. Helaas nemen we de cup niet mee!

Al met al een hele leuke dag gehad gister.

Dit is mn laatste werkweek en dan hebben wij ook vakantie. Echt zo'n zin in!

Liefs, Jane

Geplaatst

Snoeske wat fijn dat het er allemaal positief uit ziet meid!

Tammy welkom thuis, fijn dat jullie zo hebben kunnen genieten.

Hier loopt het net even allemaal anders, wij hebben de eerste paar dagen genoten van het mooie weer, lekker verkoeling gezocht in de zwembadjes, heerlijk. Tot aan gistermiddag, toen kwam de windhoos met alle toestanden vandien, vol bij ons over de camping en dus ook over onze plek heen. Lief was er niet en daar sta je dan in alle macht aan de voortent te hangen om de boel op de plek te houden, de partytent vloog er al voor heen, Justin en de hond opgesloten in de carvan zodat zij in ieder geval veilig zaten en vervolgens redden wat er te redden valt, mijn geluk was dat de voortent van de buren er voor heen vloog en zij dus ook mijn kant op kwamen zodat ik alle stokken uiteindelijk bemand had...een kwestie van 5 minuten en op de camping was het een dramatische puinhoop, toen ik later over de camping liep waren er al velen aan het opruimen (kapotte voortenten, omgevallen bomen, weg gewaaide luifels, nat geregende carvans) wij zijn er genadig vanaf gekomen omdat ik gelukkig wist wat me te doen viel en gelijk alles dicht heb gegooid, helaas was dit bij velen niet het geval, velen stonden dan ook te huilen en er zijn ook vele bakjes troost en stevige schouders aan geboden. Wat ik dan wel weer prachtig vond in dit hele gebeuren is de saamhorigheid die je dan vindt, iedereen is er voor iedereen.

Justin vond het wel geweldig hij kon vanuit zijn campingbedje lekker naar mama zwaaien die buiten de tent vast hield en door en door nat was en vond dat prachtig )haha lekker ding is het toch!) dus hij heeft er geen trauma aan over gehouden, ik ook niet hoor want ik heb vanacht geslapen als een roosje, zo iets maak je tenslotte maar 1 keer mee in je leven dus ik heb mijn keer gehad, vandaag is het verder puinruimen en elkaar helpen en dan hoop ik daarna ook lekker verder te kunnen genieten van onze vakantie.

Tot zover ons vakantieverslagje vanaf de camping.

Liefs Dani

Geplaatst

Tjee Dani! Wat een belevenis. Als ik dat zo lees mag Justin trots zijn op zijn STOERE moeder! Wat zul je geschrokken zijn!

Fijn dat het goed is afgelopen. Hoop dat je verder nog een mooie vakantie hebt.

Lfs Snoeske

Geplaatst

Dani, wat een toestanden! Hopelijk is de rust wedergekeerd! Geniet van je vakantie!

Liefs, Jane

Geplaatst

Daaaan wat een toestanden.... Hoop dat jullie nu lekker mogen genieten van een fijne vakantie!

Snoeske Super om te horen dat de 20 weken echo goed was.. geniet van de mooie momenten meid...

Wij hebben geboekt!!!! we gaan volgende week woensdag voor 11 dagen naar gran canaria ( playa del engles) We gaan het weekend nog even de laaste dingen kopen en dan volgende week heerlijk genieten van ons vakantie heb er zo een zin in!!!

Geplaatst

jeetje dani.. dat zou wat geweest zijn, jij met de hele boel de lucht in! gelukkig hadden jullie nog wel een caravan!

Wij zijn van plan om naar vrienden van ons te gaan in London, dat zou eind augustus moeten want dan heeft mijn man pas vakantie,Onze vrienden die wel op kraambezoek(een week lang) zijn geweest die zijn ook erg nieuwsgierig naar hoe de baby, zoals zij hem noemen is gegroeit.. tja die zullen versteld staan want Julian was 3 weken toen ze hem hebben gezien.

Hier tandje 3 gespot, zat er al aan te komen maar nu is die dan ook echt doorgebroken. leuk leuk leuk!

nou de grote man komt thuis we gaan nog even van het weer genieten!

liefs

Desiree

Geplaatst

Meiden wat mag ik niet vergeten om mee te nemen voor de kleine...

help misschien hebben jullie een handig lijstje...

Ik maak altijd alles zelf vers, maar moet me nu voor vakantie toch potjes mee nemen...

zal ik ze hier halen of daar kopen? iemand ervaring met potjes in spanje?

Geplaatst

Jeetje dani, wat een toestand bij jou op de camping. Gelukkig is bij jullie alles meegevallen en gelukkig zijn er geen gewonden gevallen. Hoorde gisteren dat er iemand is omgekomen bij een windhoos. Ook goed dat je meteen alles hebt dichtgegooid en dat Justin veilig binnen zat en er nog lol aan kon beleven. Hopelijk wordt het nu weer mooi weer voor jullie en lekker genieten van de verdere vakantie.

Hier is alles weer back to normal...Ook op de terugweg heeft Kaylen zich uitstekend gedragen. Net voor Antwerpen zijn we nog even gestopt en ben ik bij hem achter in de auto gaan zitten. Aangezien het toen al laat was heb ik maar een boterham klaargemaakt en dat maar als avondeten gegeven. Daarna heeft hij nog lekker in de woonkamer op zn kleed gelegen... tot 2030. Toen was het echt wel tijd dat hij naar bed ging.

Mijnbaby: wij hebben ook potjes meegenomen, dat is wel zo makkelijk hoor. Normaal krijgt hij ook alles wat ik zelf maak. Maar op vakantie zijn potjes wel heel erg makkelijk. Wat je niet moet vergeten...tja ik ben gewoon het hele riedeltje afgegaan. Luiers, doekjes, creme, slabjes, zonnebrand, rompertjes, kleertjes, zwembroek, zwemluiers, een jasje (was ik vergeten), wat sokjes (...ook vergeten), lange broek als het toch ineens wat kouder is. Globaal is dat het denk ik wel. Wij hadden voor onderweg 3 voedingen meegenomen, beter iets te veel dan te weinig en flesjes water. Zou alleen wel even goed navragen hoe dat zit met vloeistoffen in het vliegtuig, want je mag natuurlijk maar 100ml meenemen. Alleen kan je je flessen volgens mij na de douane gewoon weer vullen en meenemen in het vliegtuig.

Veel plezier iig!!!!!

O ja, wij zijn net nog even bij het cb geweest en meneertje doet het allemaal prima. Hij weegt 9380gram!?!?!?! We mogen ook minder flesjes geven ipv 4 nu naar 3. Verder was het allemaal prima in orde. Ook werd de tip gegeven om de box en het bedje naar beneden te doen, vanwege het rollen. Hebben jullie dat ook al gedaan? Het lijkt mij nog niet echt nodig, hij trekt zich nog nergens aan op ofzo.

Geplaatst

Mijnbaby, volgens mij heeft Tammy wel zo'n beetje alles genoemd. Ook ik neem potjes mee voor de vakantie. Ik hoop dat ze het lusten want ook ik maak alles zelf. Wij blijven in Nederland dus ervaring naar het buitenland met een baby heb ik niet. Ik was ook van plan om het muziekdoosje van thuis mee te nemen en het nachtlampje. En wat speeltjes natuurlijk!

Tammy, wij hebben het bed en box ook nog gewoon hoog. Eva en Finn trekken zich ook nog nergens aan op. Eva is echt een buikslaper aan het worden, net als mama. Finn ligt altijd op zn rechterzij.

Wij gaan maandag met vakantie. Ben al druk aan het wassen om alles schoon mee te krijgen. Ben heel benieuwd hoe het gaat.

Liefs, Jane

Geplaatst

Thnx meiden!!!

Wij hebben toevallig gister de box omlaag gedaan, ons kleine tijger trekt zich nu omhoog...

Ook in badje trekt hij zich naar voren en probeert hij om te draaien naar de rand en als volgt zijn knieeen optrekken en omhoog willen komen.... heel gevaarlijk hahah.. wel schattig....

Geplaatst

O ja wat Jane nog zegt, wij hadden ook een muziekje voor het slapen meegenomen. Alleen vaak was hij zooo moe dat die niet eens aan hoefde haha.

Nou wij laten de box en het bed nog wel omhoog hoor, want hij heeft nog geen intresse in optrekken ofzo. Dus we houden het gewoon in de gaten.

Hoe gaat het bij jullie eigenlijk met vlees geven bij het avondeten? Ik vind dat nog een beetje eng, omdat hij geen tandjes heeft. Anders hoe krijgen jullie het klein? Ik heb eens geprobeert om gehakt en tartaar te pureren, maar dat lukte totaalo niet en hij stukte er steeds bijna in. Iemand tips????

Geplaatst

Tammy, ik gooi alles in de blender. Ik heb al gehakt, rundvlees, kip, kabeljauw en zalm gepureerd. Dan kun je het zo klein maken als je wilt. Er staan heerlijke recepten op keukenkikker.nl. Daar doe ik veel inspiratie op. Alles wordt opgepeuzeld door de twins.

Dani, hoe gaat het op de camping?

Vandaag hebben we een gesprek gehad op het KDV. Een soort "10 minuten gesprek". Echt heel leuk te horen hoe het gaat met E & F. Eva & Finn genieten enorm van alle kindjes in de groep. Finn eet heel goed zijn boterhammen. Eva en Finn zoeken steeds contact met elkaar als ze op de grond spelen. Als ze verdrietig zijn laten ze zich goed troosten door de medewerkers. Vindt het fijn te horen dat ze het zo goed naar hun zin hebben daar.

Liefs, Jane

Geplaatst

Hey meiden,

Ik heb nog niet echt tijd gehad om alles te lezen, internet hier is erg traag dus ben al blij met de spaarzame momentjes dat ik er even op kan komen. Hier is alles inmiddels weer top, woensdag was het wel weer even spannend maar gelukkig bleek de storm hier bij lange na niet op de storm van maandag. Vanaf donderdag is alles weer terug gebracht in vakantiestaat en zit het weer ook mee, niet te warm en niet te koud, de stemming zit er ook weer helemaal in, overdag lekker relaxen en 's avond met zijn allen rond de vuurkorf, gezelligheid alom dus.

De volgende keer zal ik ook even wat meer reageren op de verhalen van en over jullie kiddo's.

Groetjes van deze vakantieganger!

Geplaatst

Dani: klinkt weer goed allemaal. Lekker van je vakantie genieten!!!

Jane: tnx voor de tip zal eens gaan kijken. Meestal krijgt Kaylen alles fijn geprakt met een vork, alleen vlees gaat een beetje moeilijk. Dus doe het nu maar weer in de blender. Verder krijgt hij eigenlijk hetzelfde te eten als wij. We maken nu wat meer en wat overblijft is voor hem. Als er dan nog meer overblijft verdwijnt het in de vriezer voor noodgevallen....of als we alles op hebben gegeten haha.

Gelukkig ook dat de beebs het zo goed naar hun zin hebben op het kdv. Wel belangrijk natuurlijk en is voor jullie ook een geruststelling.

Hier weinig bijzonderheden, we zijn nu druk begonnen met Kaylen leren drinken uit een gewone beker, maar dat is nog geen succes. Weet ook niet of dat al echt nodig is. Ik krijg van verschillende mensen te horen dat het nog veel te vroeg is. Maar weet ik veel ze hebben dat tegen me vertelt op het cb. Ik vond het ook wel een beetje raar, want ik dacht dat ze eerst moesten leren om goed uit een tuitbeker te drinken. We gaan nu ook bijna alles uit de tuitbeker geven en met gewoon water oefenen met de gewone beker.

O ja, ik Kaylen aan gemeld voor de zoektocht naar de blijste baby van NL. Vanaf 1 augustus kan iedereen op hem gaan stemmen!!!!! Gewoon naar www.blijstebaby.nl en dan daar naar 'zoeken' gaan en dan Kaylen zn naam intikken. Iedereen stemmen natuurlijk!!!!

Geplaatst

Hey meiden,

Zojuist terug van een heerlijke vakantie met mn gezinnetje. We hebben het super gehad. Het ging echt supergoed met de kleintjes. We hebben zo veel mogelijk het ritme van thuis aangehouden. Het enige wat niet zo goed ging was de warme hap. Eva en Finn willen blijkbaar alleen maar mama's zelfgemaakte hap. Ik had vele potjes meegenomen maar er waren maar weinig potjes die in de smaak vielen. Het fruit uit potjes ging wel goed. In tegenstelling tot thuis ging de laatste fles (180/6) nu wel helemaal op. Morgen gaan we gewoon weer over op de zelfgemaakte hap.

Vanwege de warmte hebben we veel gesmokkeld met de helmpjes. Het was gewoonweg te heet. Volgende week hebben we weer een controleafspraak met de orthopeet. Ben benieuwd!

Finn heeft nog steeds geen tandje, Eva heeft er al 6! Gek he, dat er zoveel verschil in zit!

Liefs, Jane

Geplaatst

Hey meiden,

Weer eens een berichtje van mijn kant....

Hier gaat het prima, Dion is wel al een hele week ziek en gisteren ook veel gespuugd, maar verder is hij helemaal vrolijk.

1028836936_5_gNGY.jpeg

Gisteravond was alleen even een klein drama, hij wilde niet slapen, kon zijn draai niet vinden, maar sliep wel bij mij in mijn armen.

1033793898_5_wHry.jpeg

De avonden zijn dus nog steeds 1 grote ramp, hij valt even in slaap en komt dat nog een keertje of 10 voordat hij pas echt goed in slaap valt...

Volgende week bij het CB nog maar een keer aangeven.

Alles is nu geprobeerd, vroeg naar bed, laat naar bed, laten huilen en ga zo maar door...

Hij lag nu ook om half 7, het is nu iets over 8 en hij is weer klaar wakker en zit in zijn bed te spelen. Hem op zijn rug leggen met een tut werkt even, maar voordat je de kamer uit bent zit hij alweer...

Hij gaat nu als een speer de kamer door op handen en voeten en niets is meer veilig in huis.

De kastdeurtjes gaan open, de schuifdeurtjes en lades heeft hij ook ontdekt, de tafel wordt leeggeveegd en ga zo maar door.

Wel heel erg leuk om zo'n klein mannetje te zien die zich overal aan optrekt en denk overal te gaan kunnen staan.....de tafel, de TV kast, de kat, je broek, de bank, de loopkar hahahaha

1020172389_6_AdkP.jpeg

Nog 3,5 week en dan gaan we ook heerlijk op vakantie. We hebben bedacht om in de avond al te gaan rijden en Dion dus half slapend de auto in te hijsen en danhopen dat hij doorslaapt. Wel zelf even stoppen, maar zolang hij slaapt hem lekker te laten liggen.

Vanmiddag ook een nieuwe autostoeltje gekocht, een maxi cosi priori....vind het fijn dat hij nu gewoon lekker mee kan kijken met rijden en dat ik er zo een tut in heb zodra hij gaat miepen.....

Even wat reacties geven:

Jane, Blij te lezen dat de vakantie zo leuk was en dat alles goed is gegaan met de kleintjes! Hoe gaat het nu met de potjes?

Snoeske, hoe gaat het met jou en de beeb??

Tammy, hoe gaat het met Kaylen en zijn bekers???

Dani, hoe gaat het op de camping?

Mijn baby, hier ook 1tje met optrekken. We hadden het bed en de box al 2 maanden geleden omlaag gezet.....

Dees, hoe gaat het met Julian, hij was ook niet echt lekker???

Chantal zou ook snel weer reageren, haar laptop was kapot, maar er is inmiddels weer een nieuwe!!

Ik zag ook dat michelle had gereageerd in een ander topic, jammer dat ze hier niet even is langsgeweest, ben toch zoooo benieuwd hoe het daar gaat.....

Nou, ga eens bij de kleine man kijken....

xxxx

Geplaatst

Hallo Meiden,

Hier is ze dan.....tijdje afwezig geweest maar we zijn er weer.

Alles net even bijgelezen. Heerlijk dat jullie allemaal een fijne vakantie hebben gehad met de kleintjes.

Wij gaan (net als Daan) ook over drie en een halve week op vakantie. Lekker voor drie weken naar Italië toe. We doen een overnachting in Zwitserland, dus gaan op ons gemakje er naar toe. Eerst twee weken naar Toscane waar we een prive huis hebben gehuurd met zwembad en daarna nog een klein weekje vlak boven Venetië. Daar hebben we een sta caravan gehuurd. We hebben er helemaal zin in.

Gisteren zijn we weer naar het CB geweest. Finn weegt inmiddels 10.1 kilo en is 75cm lang. Ze zijn zeer tevreden over hem. Vorige week zijn eindelijk wat tandjes ondekt. Daar bleef hij een beetje in achter, maar nu gaan ze eindelijk komen.

Verder is het nog steeds zo'n lief mannetje. Hij klaagt eigenlijk verder nooit. Alleen als hij meer wilt doen als dat hij eigenlijk kan. Dan raakt hij een beetje gefrustreerd van zichzelf.

Vorige week voor het eerst met hem naar het strand geweest. Hij keek zijn ogen uit. Hij vond het echt helemaal geweldig.

http://www.mijnalbum.nl/Album=NYVAFSNL

Een maand geleden ging hij ineens (tijdens het NL volkslied bij het WK) staan in zijn box. Hij heeft dat nu ook helemaal ondekt. Hij wilt alleen nog maar staan. Kruipen gaat langzamerhand ook, maar dat doet hij op een hele rare manier. Volgens mij balen dat katten er wel van, want zodra Finn nu maar bij ze in de buurt komt, dan lopen ze al weg. Hij kan nog niet aaien, allen maar heel veel haren uit ze trekken.

Met Pinksteren hebben we een fotoshoot laten maken. Hierbij even een foto van ons mooie plaatje.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NFIAKXWV.jpg

We hebben ook een paar maanden geleden besloten om voor een broertje/zusje te gaan voor Finn. Inmiddels alweer een gesprek gehad op het ZH en er is niets dat ons tegenhoudt. We gaan beginnen nu onze vakantie. Dan is Finn bijna een jaar.

We hebben 7 cryo's dus daar gaan we eerst mee verder.

Degene die mij ook op hyves hebben. Graag daar niet op reageren. We willen het nl. verder nog stil houden. Vroeger zeiden we altijd dat we één kindje wilde, maar het is zo onwijs leuk, dat we het voor Finn ook geweldig vinden.

Inmiddels ben ik ook tante geworden. Precies een half jaar na Finn op 5 mei is mijn broer vader geworden van een dochter, Roosmarijn. Finn en Roos lijken best veel op elkaar dat is echt leuk om te zien.

Nu ik weer een laptop heb die het doet, kom ik natuurlijk weer vaker even koekeloeren hoe het met iedereen gaat.

Liefs,

Chantal en een dikke knuffel van Finn

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden