Ga naar inhoud

Wie start er ook in December?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Carolina heel veel succes morgen ik hoop dat het je een beetje mee valt.

Ik hoop dat er alsnog een mooi aantal eitjes uitkomt.

Sanne en Debbie ook nogmaals heel veel succes morgen.

Verder iedereen bedankt voor de succes wensen ik ga zo maar proberen te slapen. Moet om half 8 morgen al weg rijden. Hoop niet dat het heel glad zal zijn.

Groetjes Mariska

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mariska en Wish: bedankt voor jullie reactie.

Heb fijne collega's dus ze zullen mij ook wel ontzien indien nodig. Maar goed bij mij weten ook maar drie van de ruim twintig collega's in welk schuitje ik zit. Dus dat rugpijn verhaal kan ik wel van je overnemen Wish.

Mariska wat jammer dat ze geen rekening met je gehouden hebben. Je zult wel erg teleurgesteld zijn geweest in hun. Wisten jou collega's er wel van of alleen je werkgever?

Begrijp helemaal niet waarom ze zo gevoelloos kunnen zijn, dit traject is al zwaar genoeg en jij/wij allemaal hebben hier ook niet om gevraagt.

Je hebt groot gelijk dat je thuis blijft op deze manier, bahh wat zal ik balen van zo'n collega's. Dat ze maar met zijn allen de boom in klimmen. Er is nu maar één ding belangrijk en dat is het verwezelijken van jullie hartewens.

Dat de zenuwen door je lijf gieren op dit moment begrijp ik goed hoor, zeker omdat het de vorige keer zo tegen is gevallen. Probeer wel een beetje te rusten en te ontspannen.

Zal zeker aan je denken morgen!

X Sanne

Geplaatst

Dank je wel Sanne

Wel fijn dat ze bij wel begrip voor de situatie hebben degene die het weten dan. Neem van mij aan dat dat je heel wat stress bespaard.

Ik heb maar 2 directe collega's dus die weten ervan. En mijn werkgever weet er ook van die zie ik niet dagelijks maar zij maakt de planning dus dat moest ik wel zeggen. Maar ja ik ben nu wel zover dat ik voor mijzelf kies en niet meer voor het werk. Ze kunnen inderdaad de boom in.

Groetjes Mariska

Geplaatst

Heel goed dat je zo denkt. Heb zojuist de topic gelezen "hoe reageert de werkgever" daar had je ook iets geschreven. Wat een trutten zeg! Werk je er al lang?

Welterusten en héél véél succes morgen!

Geplaatst

@mariska en carolina: Succes vandaag.

Morgen 1ste fm, ik voel me goed en heb nergens last van.

Ze hadden gezegd dat ik 6-1 mijn eerste fm had maar dat was de uitgangsecho.

Geplaatst

Mariska en Carolina, hoe gaat het met jullie?

Hopelijk was de pijn enigsinds te verdragen en zaten er veel eitjes in.

Heb zojuist de 2e FM gehad.

Er is nog één van de kleintjes hard gegeroeid dus zitten er nu 14.

Hopelijk zijn ze (bijna) allemaal gevult.

Donderdag om 9:45 uur mogen we ons melden voor de punctie.

Vananvond de laatste maal deca en gonal en morgenavond de pregnyl.

Groetjes Sanne

Geplaatst

Hoi dames

Ik ben weer thuis. Het is me reuze mee gevallen. Er waren 8 eicellen waarvan 1 niet goed was en genoeg zaadcellen voor icsi, dus ik ben wel zo opgelucht.

Dit keer deed een andere arts de punctie en ik denk dat dat heel veel scheelde. De vorige keer bloede ik ook heel erg na en nu helemaal niet dus ik denk dat dat vrouwtje van de vorige keer vaak verkeerd geprikt heeft. Maar goed ik heb nu wel redelijk veel pijn na die tijd dus ik doe mooi rustig aan even bij slapen denk ik want vanacht ook maar 3 uur geslapen.

Carolina hoe is het bij jou gegaan? Ik hoop dat het jou ook net als ik is mee gevallen.

Debbie en Sanna Hoe is het bij jullie gegaan?

Groetjes Mariska

Geplaatst

Hey Mariska,

Fijn te lezen dat meegevallen is. Jullie hebben dus 7 kansen, dat is toch geweldig!

Ga maar lekker je bed in of op de bank liggen, je zult wel moe zijn na zo'n korte nacht en van al die spanning voor de punctie.

Wanneer horen jullie of de eitjes bevrucht en gedeeld zijn?

X Sanne

Geplaatst

Woensdag bellen ze vanuit Zwolle of er een terugplaatsing is en dat word dan vrijdag. Dus ik ga nu alleen nog maar heel hard duimen dat ik woensdag goed nieuws krijg.

Geplaatst

Mariska,ik duim voor je mee hoor!! Het blijft spannend, het is iedere keer weer afwachten. Is het zaad van je man wel van goede kwaliteit?

Geplaatst

Linda 18 December start puregon

Carolina 25 December start gonal

Mariska 26 December start puregon

Francis 27 December start gonal

Sanna 02 Januari start gonal

Debbie 02 Januari start puregon

Danielle 02 Januari start gonal

Faye1974 08 Jnauri start gonal

Moon74 10 Januari start gonal

Linda 29 December fm

Carolina 04 Januari 1e fm

Francis 04 Januari 1e fm

Mariska 04 Januari 1e fm

Martha 04 Januari BMS-meting (8,5 mm)

Wendy 06 Januari 1e fm

Sanna 08 Januari 1e fm

Debbie 11 Januari 1e fm

Wish 14 Januari uitgangsecho (hopelijk start Gonal-f)

Faye1974 15 Januari 1e fm

Moon74 18 Januari 1e fm

Maaike 18 Januari 1e fm

Punctie:

Linda 02 Januari

Francis 10 Januari

Carolina 11 Januari

Mariska 11 Januari

Sanne 14 Januari

TP:

Rachel 27 December tp cryo

Linda 05 Januari tp 2 emmy's

Martha 8 Januari tp cryo (7 cellig)

Testen:

Linda 20 Januari (bloedtest)

Martha 22 Januari

Mariska,fijn dat het is meegevallen. Ik duim voor goed nieuws Woensdag.

Sanne, mooi aantal hoor 14. Spannend Donderdag de punctie.

Carolina,is het meegevallen?

Ik heb vanmorgen de eerste fm gehad en er zitten er 11. Van 3 weet ze bijna zeker dat ze niet mee gaan doen omdat ze te klein zijn. Ik kom dus ongeveer op hetzelfde uit als de vorige keer denk ik,toen had ik er 7. Ik moet Donderdag voor de 2e fm. Donderdag hoor ik ook hoe ze het gaan doen met de antibiotica. Ze denkt dat ik een infuus met antibiotica krijg tijdens de punctie en daarna nog een paar dagen pillen slikken. Maakt mij niet uit,als ik maar antibiotica krijg. Ik heb volgende week een week vrij genomen. Lekker een weekje rustig aan doen en herstellen van de punctie.

Groetjes Debbie.

Geplaatst

@Debbie dat is toch een mooi resultaat ik hoop voor je dat ze donderdag gegroeid zijn dat je deze week of volgende week de punctie kunt hebben.

@Sanne nee dat is bij ons het probleem mijn vriend heeft de ene keer geen levend zaad en de andere keer maar een paar en dan net genoeg voor icsi, dus we zijn heel blij dat er vandaag wel levend zaad was, want dat is toch altijd maar afwachten.

Groetjes Mariska

Geplaatst

Hoi dames,

Gelukkig lees ik allemaal goede berichten tot op heden; fm die mooie (en genoeg) follikels laten zien, puncties die goed verlopen... Hopen dat het tot bevruchting én zwangerschappen leidt!

Zelf gisteren gestart met Gonal spuiten. Ging prima, zoals ik ook van anderen al las; Gonal spuiten 'glijden er gemakkelijker in' dan de deca spuiten. Herkenbaar.

Zal snel proberen wat bij te lezen, maar ben het hele weekend niet op het forum geweest. Was moe. Heb wel lekker bijgeslapen, maar ik slaap vast, ben druk (dromen?) tijdens het slapen en rust er dus niet optimaal van uit én de keer dat ik 's nachts wakker wordt héb ik het me toch een partij warm! (beter dan koud, maar toch)

't Zal wel van de hormonen zijn en als het niet erger wordt dan dit dan hoor je mij niet klagen, maar heb het hele weekend dus weinig - niks gedaan. Ook wel eens lekker.

Succes maar weer dames.

Raar idee; nog tot de laatste week van januari werken en dan wéken thuis (ik moet vanaf punctie absolute rust houden om te proberen ziekenhuisopname a.g.v. overstimulatie te voorkomen). Ben alles aan het regelen op 't werk zodat alles straks gewoon doorloopt als ik thuis (hopelijk) zwanger zit te raken :happy3:

Geplaatst

Mariska, dan hebben jullie inderdaad wel geluk. Waarom vriezen ze het zaad van je man niet in wanneer er goed zaad gevonden is? Dan had het nog wel goed moeten ontdooien maar dan hadden jullie evengoed als vandaag alsnog iets kunnen inleveren. Dan was de spanning misschien iets minder geweest.

Het zaad van mijn vriend is middels tese/mesa eruit gehaald en er liggen 6 goede en 6 redelijke rietjes in de vriezer.

Hopelijk gaan ze goed ontdooien dus voor ons blijft het ook nog dubbel spannend.

Hoe voel je je nu?

Geplaatst

Debbie: 8 follikels is toch mooi, je hebt dus een follikel meer als de vorige keer.

Had je ook dezelfde hoeveelheid/eenheden als voorgaande keer?

Geplaatst

@ mariska fijn dat het meegevallen is. Wie had je deze keer in Enschede?

Ik loop zelf ook in Enschede. En wat fijn dat het zaad goed is.

Rust lekker uit en hopen op een goede tp

@ moon heel herkenbaar jou verhaal over slapen en dromen.

En vooral wakker worden en dan baden in het zweet.

Dacht dat ik de enige was die daar last van had.

@de rest succes met de metingen en punctie.

En dan straks lekker weer wachten en wachten.

Geplaatst

Ik zie dat we allemaal begonnen zijn met de puregon/gonal dus ik heb de lijst weer ingekort.

Sanne,ik ben ook erg tevreden hoor met het resultaat.Ik spuit dezelfde eenheden als de voorgaande keren.

Moon,herkenbaar hoor dat warm hebben in de nacht. Komt echt door de hormoontjes.

Linda 29 December fm

Carolina 04 Januari 1e fm

Francis 04 Januari 1e fm

Mariska 04 Januari 1e fm

Martha 04 Januari BMS-meting (8,5 mm)

Wendy 06 Januari 1e fm

Sanna 08 Januari 1e fm

Debbie 11 Januari 1e fm

Wish 14 Januari uitgangsecho (hopelijk start Gonal-f)

Faye1974 15 Januari 1e fm

Moon74 18 Januari 1e fm

Maaike 18 Januari 1e fm

Punctie:

Linda 02 Januari

Francis 10 Januari

Carolina 11 Januari

Mariska 11 Januari

Sanne 14 Januari

TP:

Rachel 27 December tp cryo

Linda 05 Januari tp 2 emmy's

Martha 8 Januari tp cryo (7 cellig)

Testen:

Linda 20 Januari (bloedtest)

Martha 22 Januari

Geplaatst

Francis, hoe gaat het met je? Ben je al een beetje bijgekomen van de punctie?

Weet je al iets meer, of ze bevrucht zijn en netjes delen?

Geplaatst

@Sanne ik weet niet waarom ze het niet invriezen is ook nooit ter sprake gekomen zal wel komen omdat er wel iets zit meestal.

@Maaike Ik had Miechelsen deze keer de vorige keer was het turnhout een belgisch vrouwtje.

Ik moet wel zeggen dat ik nu toch wel veel na pijn heb. Heb net de eerste utrogestan bolletjes ingebracht. Kijken hoe ik daar daar weer op reageer.

Groetjes Mariska

Geplaatst

Hoi meiden!

Wat een goed nieuws allemaal! Blij te horen dat de aantallen erg goed waren en dat de punctie bij Mariska zo voorspoedig is gegaan!

Voor de punctie-lady's: Ik hoop dat alle eitjes zich mooi laten bevruchten.

Sanna, jij bent de volgende alweer!

Geplaatst

He Faye, over je vraag. Heb je geen voorbeeld kalender meegekregen van jouw ziekenhuis?

Ik dacht vaak 8 à 12 dagen stimulatie, maar dat kan ook korter of langer worden afhankelijk van hoe het gaat (en welk protocol je volgt)

Hier een internationaal voorbeeld: http://www.advancedfertility.com/sampleivfcalendar.htm

Succes!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden