Ga naar inhoud

Wie starten er ook in febr. 2010 ?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Joepie sharon!!!! Lekker gevoel he????

ja nu moeten we alleen wachten op het chromonsoon onderzoek ze zei dat we die kregen voordat we beginnen met spuiten nu werd mij verteld(door iemand op het forum ook in het radboud) dat je na de prikinstucties je met je eerste menstruatie aan mag melden en beginnen dat zou beteken 2de week in maart en dan is het chromosoononderzoek precies 7 weken geleden en de gyn zei dat de uitslag onz 6 tot 8 weken zal duren dus hopen dat het wel in maart nog gaat gebeuren anders moet ik weer wachten tot april

Geplaatst

sharon

word dus krap maar moet kunnen

misschien hebben ze de uitslag ook wel iets eerder zou gewoon bellen en vragen en niet afwachten tot ze jou bellen

Geplaatst
sharon

word dus krap maar moet kunnen

misschien hebben ze de uitslag ook wel iets eerder zou gewoon bellen en vragen en niet afwachten tot ze jou bellen

ja kan natuurlijk gewoon bellen tegen die tijd maar je goed kans dat ze dan weer zeggen dat ik een telefonische afspraak moet maken

Geplaatst

Hi Dames,

Vandaag de uitgangsecho gehad: alles was rustig en het baarmoederslijmvlies was mooi dun. Morgen mocht ik beginnen met de Puregon, maar helaas door de carnaval kan ik pas vrijdag starten met de Puregon. FF balen, maar die 2 dagen kan ik ook nog wel wachten. Volgende week vrijdag de 1e fm. Op naar een boel mooie, gezonde, sterke follikels!!

Hoe gaat het met de rest hierzo?

Mijn man en ik hebben ook een chromosone onderzoek gehad voodat we met de IVF begonnen. Wij hebben ongeveer 7 weken moeten wachten op de uitslag.

Groetjes Linda

Geplaatst

Onze uitslag van het chromosomen onderzoek was op de dag van ons gesprek ook nog niet bekend maar de prof zei ons dat het vrij zeldzaam is dat er daar wat aan mankeerde dus dat we ons niet druk hoefden te maken.

Succes met wachten is toch altijd moeilijk.....

Geplaatst
Onze uitslag van het chromosomen onderzoek was op de dag van ons gesprek ook nog niet bekend maar de prof zei ons dat het vrij zeldzaam is dat er daar wat aan mankeerde dus dat we ons niet druk hoefden te maken.

Succes met wachten is toch altijd moeilijk.....

vond het ook wel een beetje raar want toen mijn man bloed had geprikt zei ze dat we niet op de uitslag hoefde te wachten en dat er niets werd uitgesteld en het onderzoek ging er ook alleen maar om om te kijken of het bij hem erfelijk is (stel dat we een jongentje krijgen)zei al geef mij maar meiden dan en anders wordt ie maar homo haha nee grapje zal vast wel goed komen (wil ook wel oma worden eigenlijk)kijk mij even raar denken hahahaha en dat heb ik nog niet eens last van hormonen

Geplaatst

Dag dames,

Ik zit zo weer eens bij te lezen en word helemaal jaloers van alle schema's.

In ons icsi traject hoef ik niet aan de pil, dus dan is het volgens mij ook anders qua planning. Maar ideaal lijkt het me dat ik kan zeggen ik begin 5 maart met prikken ipv begin maart...grrrrrr...

Zit hier een beetje te grommen door komende rode dagen hoor...Gun jullie je schema goed hoor hahaha...

Ik vroeg me nog af of er toevallig iemand binnen ons februari, maart, april forum zit die ook in Utrecht mee doet aan het cetro trail onderzoek???

Geplaatst

Hoi Lonneke,

Als ik jou was zou ik er even een nieuw topic van maken, over dat onderzoek, dan valt het meer op en krijg je vast meer reacties!

Succes!

Caroline

Geplaatst

Nee hoor Sharon, je gaat niet raar praten van de spuiten hoor. De bijwerkingen zijn voor iedereen verschillend en zeker in welke mate je er "last" van hebt.

Volgens mij is er een topic over bijwerkingen.

Liefs

Geplaatst

Hey Lonneke,

Ik hoef ook niet aan de pil voor ons ICSI-traject! Inderdaad wel lastig dat we nu niet weten wanneer we precies mogen beginnen.

Wil nu zo graag ongesteld worden, terwijl je er normaal helemaal niet op zit te wachten! De laatste maanden heb ik een cyclus gehad van 6 weken. Maar 1,5 week geleden heb ik een ovulatietest gedaan en die was positief! Dus ik hoop echt dat ik dit keer een cyclus heb van 4 weken!

Geplaatst

hallo allemaal,

ik ben miranda en ben net nieuw op dit forum.wij beginnen in maart met de eerste icsi behandeling.ik ben sinds gisteren begonnen met de pil te slikken.en ik begin 28 febr met decapeptyl te spuiten.en dan is de eerste echo 11 maart.het is allemaal erg spannend.maar vind het er leuk om met jullie er over te kletsen.maar mijn vraag is ook hoe vinden jullie het spuiten?lijkt me wel wat eng en dat je veel last krijgt van de bijwerkingen.of zal dit meevallen?

liefs miranda

Geplaatst

He meiden,

Voor mijn gevoel nu echt van start. Zondag begonnen met de decapeptyl en vanaf maandag de fostimon erbij. Bijwerkingen kreeg ik meteen al fijn erbij: bijna de hele dag hoofdpijn, met dank aan de decapeptyl en ik slaap erg slecht/onrustig. Maar de uitgangsecho vandaag gehad en alles ziet er goed uit. Maandag de volgende echo! We zitten er weer middenin!!

Groetjes, Meetje

Geplaatst

hey dames ff vraagje heb je na de prikinstructies nou nog een gesprek of is het gewoon zo dat je je met de eerste menstruatie moet melden en dan gewoon beginnen dat weet ik eigenlijk niet of is dat overal weer anders ik hoef iig geen pil dat weet ik wel

Geplaatst

He dat is lekker geen pil hoeven slikken. In Gent heb je eerst een uitgangsecho en dan ga je pas spuiten als het rustig is van binnen.

Maar net zo als je zegt het gaat overal weer anders. Waar ben je onder behandeling?? Een van de andere dames is vast in het zelfde ziekenhuis als jij en die weet het vast wel.

Geplaatst

Hoi Sharon,

Ik heb twee weken geleden prikinstructies gehad en mag nu gaan starten zodra ik ongesteld word. Ik heb wel een uitgebreid schema meegekregen waar precies op staat welk medicijn je wanneer moet gebruiken.

In welk ziekenhuis ben je onder behandeling?

Geplaatst

Spaatje: ICSI/ 09-01 decapeptyl/ 09-02 echo

Sonja81: 2e IVF/ 29 jan. decapeptyl

LindaJ: 2e IVF/21-01 decapeptyl/02-02 echo

Witje/Sandra: 3e ICSI/ start pil 17 jan / 1e echo 19-02

Meetje: 3e IVF-ICSI/31-01 decapeptyl/01-02 fostimon/03-02 uitgangsecho

Sandra:3 e icsi 31-01 start pil/25-02 deca/08-03 echo

Saab: ICSI/15-02 gonal-F/23-02 echo

Diane: 2e ICSI/15-02 decapeptyl/23-02 echo

Eslief: 1e ICSI/19-2 start Lucrin/2-3 Uitgangsecho

Nath82: 1e ICSI/22-2 start Decapeptyl/5-3 uitgangsecho

Miranda78: 1e ICSI/28 feb Deca /11 maart uitgangsecho

Yolande:

Sanne: 1e IVF/intake-gesprek Nijmegen 20 jan---NOD 10-01

Herma:

Pammie:

Sharon: 8 feb infoavond / 11 feb prikinstuctie

Annema:1e IVF / start Decapeptyl 13-02 (Valentijnsweekend!!!)

Caroline: 3e ICSI/04-02 evaluatie/start deca rond 20-02

Gerda: 3e TESE-ICSI / 13-02 decapeptyl

Tess: 1e IVF/30-01 decapeptyl/10-02 echo

Ciska: 1e IVF/01-02 intake-gesprek Amphia

Chantal: week 13 pgd analyse, 9-02-10 voorbereidingsgesprek utrecht

Kris: 2e IVF -12-01 intake, volgende cyclus aan de pil

Hanneke: 2e ICSI, 22-01 intake, start stimulatie ongeveer 5 februari

Lonneke: Beginnen met Cetrotide en Gonal-F begin maart.

Geplaatst

heeey miranda!

je hebt het gevonden lief vriendinnetje!!

Ik heb je tussen het lijstje gezet! spannend he onze eerste ICSI.

Miranda is de afgelopen maanden mijn maatje geweest in de strijd tegen de kilo's!

Zelf zag ik heel erg op tegen het prikken! ik vond het vreselijk.. Tot ik hier op het forum kwam.. ik lees dagboekjes van mensen die beginnen en lees hun stress ervoor.. en dan hoe makelijk het iedereen af gaat.. dat maakt me sterk dat moet ik dan ook kunnen! ik ben er niet meer mega bang voor.. eng blijft het altijd maar ik heb er alle vertrouwen in.

lonneke dat is best wel lastig je ongie af wachten.. stres er bij.. ik weet hoe zenuwachtig ik was om gewoon een datum te hebben.

esther

Geplaatst

Hoi Eslief,

Ik zag ook echt enorm tegen het prikken op, maar heb twee weken geleden prikinstructies gekregen en het ging eigenlijk vanzelf. Het is mij 100% meegevallen! Ik heb me er ontzettend druk over gemaakt, maar achteraf dacht ik ... goh was dit het al.

Ik hoop dat jij het ook zo zal ervaren en dat het reuze mee zal vallen!

Geplaatst
hallo allemaal,

ik ben miranda en ben net nieuw op dit forum.wij beginnen in maart met de eerste icsi behandeling.ik ben sinds gisteren begonnen met de pil te slikken.en ik begin 28 febr met decapeptyl te spuiten.en dan is de eerste echo 11 maart.het is allemaal erg spannend.maar vind het er leuk om met jullie er over te kletsen.maar mijn vraag is ook hoe vinden jullie het spuiten?lijkt me wel wat eng en dat je veel last krijgt van de bijwerkingen.of zal dit meevallen?

liefs miranda

ligt er aan wat je allemaal moet spuiten

ik heb nu deca en gonalf deze doen geen pijn

pregnyl is wat branderig en kan je na de tijd het gevoel van een blauwe plek hebben

valt dus allemaal reuze mee de spanningen en het idee is het ergste daar moet je dan ook ff overheen succes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden