Ga naar inhoud

Wie starten er ook in febr. 2010 ?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Spaatje, succes!! Komt het voor jou ook weer dichterbij. Hopelijk deze keer meer geluk.

We lopen weer aardig gelijk op trouwens! Ik spuit vanaf vanavond ook de Puregon erbij, alleen heb zondag mijn eerste FM!! Spannend weer hoor.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi sonja,

Ja idd, zie het nu staan maar jij zondag al eerste FM....ik pas woensdag, wat een verschil toch heey? maar goed we gaan voor het resultaat!! misschien wel op de zelfde dag de punctie....wachten maar weer heey (daar ben ik zo slecht in)

GRoetjes Spaatje

Geplaatst

Hoi Pleun

hahha flauw hé?! maar brilliant klinkt beter!

En wat je zegt het begint nu ergens op te lijken, ik spuit vandaag op de kop af 4 weken deca maar net als vorige keer heb ik vanaf de dag dat ik begin met de gonal-F pas het gevoel dat het "echt" is begonnen. Vandaag dus! :happydance:

Groetjes Spaatje

Geplaatst

ja vandaag was een bankdagje, hopelijk kan ik morgen weer aan de slag bij de baas. Hopelijk een goede nachtrust en gewoon niet te veel bukken morgen en dan moet het lukken.

6 eitjes is een mooi getal, nu idd allemaal bevruchten!!!!

Weer lekker aan het spuiten met zijn allen, jullie lijken wel een stel junkies!!!! volgende week sluit ik me ook bij jullie aan hoor. Bij de spuitclub..........

Geplaatst

Jeetje Spaatje, wat spuit jij lang deca zeg. Als ik dat zou moeten doen kon je me opvegen denk ik. Heb je daar geen last van? En hoezo moet je zo lang deca spuiten? Ik dacht dat twee weken voor start stimulatie normaal was.

Inderdaad raar dat er zoveel verschil zit in 1e fm. Ik heb hem ook pas na een week. Is volgens mij het meest gebruikelijk. Hoewel ik nu best even zou willen spieken hoeveel erg groeit hih. Ik vind de 1e fm altijd een van de spannendste dingen. Dan weet je een beetje wat je oogst uiteindelijk zal zijn en hoe snel het zal gaan.

Succes weer allemaal medejunkies!

Geplaatst

Nog 9 dagen!!!!! wat gaat de tijd nu snel, straks kruipt ie weer voorbij waarschijnlijk.

Ondanks de pijnlijke beurse kaak ga ik toch maar werken straks. Beetje afleiding doet vast wonderen.

Tot forums maar weer!!!

Geplaatst

Hey Witje, ik hoop voor je dat de tijd wat sneller zal gaan! Dat wachten is het moeilijkst ....

Ik mag vanavond starten met deca, vindt het toch wel spannend hoor! Als het goed is heb ik in week 8 de uitgangsecho en mag ik daarna starten met puregon.

Geplaatst

Hanneke al een beetje zenuwachtig voor morgen, ik kon kiezen tussen eerst een antibiotica kuur en zien waar het toe zou leiden. Maar ja ik slik de pil om de boel stil te leggen en de pil en anti biotica gaan niet samen. Of een wortelkanaalbehandeling of trekken. Gezien het feit dat ik er zo'n last van had maar gekozen voor trekken en in de toekomst kijken of ik het gat zo laat of een brug erin laat zetten. Maar dat beoordelen we over een maand of 4 eerst maar eens goed genezen. Vandaag behoorlijk veel napijn, ach het hoort erbij.

Ja de tijd moet nu gewoon gaan vliegen................:happy10:

Geplaatst

He meiden,

Er beginnen steeds meer meiden met spuiten zie ik, fijn dat er actie is!

Ik had maandag de 1e fm, zoals het er nu uitziet zijn er zo'n 10 follikels actief. Vrijdag mag ik weer terug voor de 2e fm, ben benieuwd of er dan al wat groei waar te nemen is. Uit ervaring weet ik dat dat bij mij vaak nogal lang duurt, van 10 tot 15 mm. We wachten even af nog.

Verder gaat het best goed, wel moe, maar verder nog weinig last. Het scheelt enorm dat ik voor 50% in de ziektewet zit in deze periode. Dat geeft veel rust...

Groetjes, Meetje

Geplaatst

Lief dat je het vraagt Witje, nee ben niet echt zenuwachtig. Ik heb nog niet echt heel veel last van die kies dus dan zal de behandeling ook wel niet zo pijnlijk zijn. Boerenlogica zeg maar hihi. Ik zie het wel, kan over het algemeen vrij goed tegen pijn volgens mij dus het zal wel goedkomen. Kan ik vast oefenen voor de punctie haha. Hoe is de pijn bij jou nu?

Ik verbaas me elke keer weer over het verschil in de fm, want Meetje jij hebt op dag 7 (toch?) een fm gehad en dan pas vrijdag weer, dus 5 dagen later. Terwijl ik volgens mij om de dag een fm krijg. Gek he dat daar zoveel verschil in zit. En wel allemaal mijn poll invullen he ;-) dan krijgen we een mooi representatief onderzoek wat de gemiddelde stimulatieduur is, lijkt me wel leuk om te weten.

Geplaatst
Jeetje Spaatje, wat spuit jij lang deca zeg. Als ik dat zou moeten doen kon je me opvegen denk ik. Heb je daar geen last van? En hoezo moet je zo lang deca spuiten? Ik dacht dat twee weken voor start stimulatie normaal was.

!

ik was een week later dan "gepland" gaan menstrueren...toen moest ik op de eerste dag van mijn menstruatie beginnen op 09-01 ipv op 25-01 ivm de planning van het ziekenhuis...ze hadden mij al ingepland ....mocht gelukkig op 09-02 met gonal beginnen stond gepland op 16-02 maar het is te doen hoor voel me alleen een speldenkussen.

groetjes Spaatje

Geplaatst
Hanneke al een beetje zenuwachtig voor morgen, ik kon kiezen tussen eerst een antibiotica kuur en zien waar het toe zou leiden. Maar ja ik slik de pil om de boel stil te leggen en de pil en anti biotica gaan niet samen. Of een wortelkanaalbehandeling of trekken. Gezien het feit dat ik er zo'n last van had maar gekozen voor trekken en in de toekomst kijken of ik het gat zo laat of een brug erin laat zetten. Maar dat beoordelen we over een maand of 4 eerst maar eens goed genezen. Vandaag behoorlijk veel napijn, ach het hoort erbij.

Ja de tijd moet nu gewoon gaan vliegen................:happy10:

hey sandra misschien ibuprofen een idee werkt pijnstillend en ontstekingsremmend

en dan spoelen met zoutwater

Geplaatst

Sandra ik ben begonnen met het spoelen met bocasan en slik nu idd brufen, gister nog niet want de wond was nog niet dicht en het is bloedverdunnend. Ik heb alleen rijst gegeten vanmiddag en er zit een rijstkorrel in het "gat", ga zo maar weer een beetje prutsen om het eruit te krijgen voordat het gaat ontsteken Bedankt voor de tip!!!!!!!!!

Geplaatst

Yes yes yes ik heb de rijstkorrel uit het "gat" waar vroeger de kies zat kunnen krijgen. Ik schrok wakker omdat ik vergeten was de pil in te nemen en van de pijn in mijn kaak. En kreeg gelijk de ingeving dat ik het "gat" met een spuitje en warm water uit kon spoelen. Steriele spuitjes genoeg in huis zal ik maar zeggen. Gelijk gespoeld met bocasan om ontsteking te voorkomen en weer een brufen. Hopen nu maar dat het nu afgelopen is met deze rotpijn. Dan kan ik me weer helemaal richten op de icsi die volgende week weer gaat beginnen.

Zo eerst nog maar eens terug in mijn bedje en proberen te slapen..............................

Geplaatst

Nou witje ik hoop dat je vandaag niet hoeft te werken(gezien de tijd van je post)...of pas in de middag, sterkte met je kies !

Groetjes spaatje

Geplaatst

Gelukkig heb ik vandaag vrij!!!! En nu die rijstkorrel uit mijn gaatje is is de meeste pijn gelukkig verdwenen!!!!

Spaatje hoe voel je je nu met je stimulatie? Voel je je al een beetje een broedkipje?

Geplaatst

Ha ha Witje, sterkte met het 'gat' - wat een verhaal zeg. Je moet wel heel veel opgeven voor je droom, namelijk een kies. Let wel op met ibuprofen, ik weet het niet zeker maar ik dacht dat het niet heel goed was voor de vruchtbaarheid. Aan de andere kant krijg je met icsi zó veel hulp dat het eigenlijk ook niet meer uitmaakt ;-)

Spaatje heeft het speldekussengevoel, da's herkenbaar! Maar je moet idd wel heeel erg lang aan de deca zeg! Da's niet fijn.

Hier gaat alles goed, ik ben zóóó opgelucht dat die punctie achter de rug is en ook die deca en Gonal-f! Voel me kilo's lichter (nu de echte kilo's nog, er gaat geen spijkerbroek meer dicht). Gisteren belde het ziekenhuis met het goede nieuws dat alle zes de eicellen bevrucht zijn. So far so good dus, morgen terugplaatsing en dan horen we hoe ze zich verder hebben ontwikkeld. We hebben gisteravond lekker aan de bubbels gezeten, nu mag het nog :happydance:

Geplaatst

@Nanoes: dat is goed nieuws! Ik wens je alvast succes voor morgen!

@Witje: vervelend hoor dat je zo'n last hebt, zag dat je al heel vroeg (of nog heel laat) op het forum zat.

Geplaatst

Witje, nu ik mijn eigen bericht teruglees zie ik dat het heel lomp kan overkomen. Alsof je alléén maar een kies moest opgeven of zoiets. Zo'n naar tandartsbezoek is nog maar het topje van de ijsberg natuurlijk. Was als geintje bedoeld, ik hoop dat ik dat hier mee duidelijk heb gemaakt!

Geplaatst

Nou daar ben ik weer dames, sinds 8 Feb '10 weer aan de Decapeptyl en de 17 een uitgangsecho. Maar ben weer zo zenuwachtig voor de punctie want die zijn bij mij echt een drama!! wat krijgen jullie eigenlijk als pijnstiller?

Geplaatst

nou dames over 2 uur hebben we de prikinstructies ben benieuwd en wel een klein beetje zenuwachtig maar ben denk ik meer benieuwd of we ons gelijk mogen aanmelden dat zou dus betekenen dat ik over 3 weken de eerste spuit mag zetten ik laat het vanavond weten

Geplaatst

Hallo allemaal!

Ineens gaat het snel. Ziekenhuis gebeld voor een afspraak. Nee, je krijgt geen uitgangs echo, (na 5 min overleg met een arts..)oh ja toch wel. Aangezien we eerst 3 maanden lucrin gebruikt hebben. Dus morgen ineens al een echo om te kijken of het allemaal goed tot rust is gekomen. En dan maandag weer beginnen met de prikjes. Oh over 2 weken de punctie :S

Ik ga dus opnemen met het ziekenhuis dat het infuus niet voldoende was.

Ik had dus alleen 2 paracetamol smorgens en dat infuus, maar alsnog ernstige pijn gehad. Wie heeft er ervaring met voorafgaand nog meer medicatie?

groetjes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden