Ga naar inhoud

Wie starten er ook in febr. 2010 ?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

trekken we het hier allemaal nog een beetje?

Zaterdag mag ik de eerste spuit decapeptyl gaan zetten, dan eindelijk weer het gevoel dat we echt bezig zijn!!

Zijn er meer meiden die moeten stimuleren met menopur? Heb de vorige 2 pogingen puregon gebruikt..

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Eindelijk is februari!! Volgende week weer de eerste gonal F injectie! Nu is het lange wachten eindelijk bijna voorbij. We gaan ervoor! Op naar de groene regels in ons nu al lange lijstje! :)

Geplaatst

Hoi Gerda,

Ik ga ook aan de Menopur, over een dikke week ongeveer. Morgen het hele zootje ophalen bij de apotheek, want ik heb het ook nog nooit gebruikt, de andere keren had ik Gonal F, handige voorgevulde pen, maar dit zijn ampullen heb ik gelezen hier...

Succes he!!

Caroline

Geplaatst

Ik heb morgen mijn uitgangsecho zoals ze dat noemen geloof ik en dan vanaf morgenavond de Puregon 200 erbij. En dan ben ik zo benieuwd naar zaterdag, want dan weet ik hoeveel follikels er groeien. Ik hoop zooooo dat het beter is dan de vorige keer :)

Maar ja, eerst zien en dan geloven.

Geplaatst

Hoi Caroline,

Ja voor puregon heb je ook een pen, ideaal! nu heb je 2 tassen vol ;-)

Ik heb het allemaal al in huis en gaat nu wat bewerkelijker worden dan de vorige 2 pogingen. MAARRR is voor een goed doel!!

Wat bijzonder dat elk ziekenhuis zijn eigen methodes heeft. Het AMC doet CD5 de uitgangsecho en dan stimulatie dag 7 de 1e fm.

Nog even en dan mag ik ook de 1e spuit weer zetten!

Succes meiden..

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik ben gisteren begonnen met het slikken van Primolut (3x per dag), morgen mag ik de 1e deca prikken! En dan hopelijk aan het einde van week 8/begin week 9 de uitgangsecho.

Wel spannend hoor, voor mijn gevoel begint het nu allemaal "echt".

Geplaatst

Hey meiden,

Vandaag uitgangsecho gehad, het zag er goed uit. Vanavond ga ik weer beginnen met de Puregon, zondag weer heen en dan de 1e FM weer. Ik had nog gevraagd hoeveel follikels er klaar lagen, hij telde er nu 11. Dus als die allemaal gaan groeien, ben ik blij :)

In ieder geval meer dan de vorige keer, maar we zullen het zondag zien.

Groetjes

Geplaatst

Ja Gerreber, raar he die verschillende methodes/protocollen. Er is blijkbaar nog niet een duidelijke succesformule. De ene gyn spreekt de ander ook weer tegen, zelfs in hetzelfde ziekenhuis. Bij mij werkt dat niet heel goed, ik blijk in deze hele MMM nogal een control freak te zijn. Mijn vertrouwen is dus niet heel stevig. (Mijn vent is wetenschapper in de medische hoek, dat geeft dus interessante discussies ;-) ) Ik moet toegeven dat veel van mijn wantrouwen tot nu toe ongegrond was. Maarrrr... een deel werd bevestigd. Ik denk altijd maar zo: hoewel medici al het nodige weten, is er nog heel weinig bekend over de werking van het menselijk lichaam. Ze schieten dus letterlijk in het donker. Maar dan wel volgens vaste protocollen :icon_scratch: Elk lichaam, elke cyclus is anders, waarom dan zo star - vraag ik me regelmatig af.

Ondertussen zit ik vrij zenuwachtig op de bank te wachten tot het middag is, want dan staat mijn eerste punctie op de agenda. Ik probeer in de mindset te komen van 'ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren, heel interessant allemaal, echt, heeeeeel interessant'. Plus de mantra 'voor het goede doel - voor het goede doel- voor het...' etc. Gelukkig kan ik heel wat pijn hebben. Maar er zijn plekken op je lichaam waar je nu eenmaal liever GEEN scherpe voorwerpen bij in de buurt hebt. Ooooohhhhhmmmmm.... :twitchsmile:

Geplaatst

Heel veel succes Nanoes, dat het maar een mooie oogst op mag leveren!!!

Sonja, dat ze bij de uitgangsecho al kunnen zien hoeveel follikels er klaar liggen dat wist ik niet. Na 4 jaar dacht ik echt dat ik al veel wist, blijkbaar niet dus.

Ik heb zo net mijn kies laten trekken, was er al 2x zonder succes aan geholpen, er zat een scheurtje in of zo iets.

Helaas werkte de verdoving niet. De dubbele verdoving dan, want er is nog het nodige bijgespoten toen bleek dat de eerst niet het gewenste resultaat opgeleverd had. Helaas werkte deze ook niet optimaal dus ik kan nu uit ervaring zeggen dat het trekken van een kies wanneer de verdoving niet goed werkt erg zeer doet. Heb nu wel een dagje vrij van de baas gekregen, lief he?

Nu dus maar bijkomen van het uitwerken van de verdoving, dat kon nog wel even duren zeiden ze en zo maar alvast aan de paracetamol.

Geplaatst

brr witje heftig!! veel sterkte..

Nanoes spannend!!veel succes.. ik ben benieuwd hoe je het vind.. natuurlijk niet leuk maar of het je meevalt!!

Zelf heb ik vdnaag de 12de pil geslik.. nog 9 te gaan tot de eerste spuit.. ik vind het spannend// ik heb onwijs veel last van de pil.. nog steeds het zuur en last van opvliegers en slaapeloosheid.. het is voor een goed doel:)

essie

Geplaatst

Succes Nanoes!

Onze duimen draaien voor je Sonja! Hopen dat je een mooie "score" hebt bij de volgende controle!

Witje: wat een nare ervaring bij de tandarts! Hoop dat je snel van de pijn af bent!

Geplaatst

Ahh Witje wat een toeval zeg. Ik kreeg deze week pijn aan een kies, dus ik dacht ik bel maar snel de tandarts want mocht ik straks (hopelijk) zwanger zijn dan wordt het al iets ingewikkelder met foto's enzo. Dus ik kom net van de tandarts en krijg nu donderdag een wortelkanaalbehandeling. Ieks..!! Kan er nog wel ff bij haha. Van de andere kant heb vorig jaar zoveel vervelende onderzoeken gehad waarvan iedereen vooraf zei het is verschrikkelijk en dat viel allemaal reuze mee, inclusief punctie (een geruststelling voor de nieuwe dames misschien??), 2x injectie in mijn voet en een gastroscopie. Dus laat maar komen die wortelkanaalbehandeling. En veel liever nu als straks als ik hopelijk op mijn oh zo roze wolk zit. Sorry dames dit is compleet off topic maar vond het verhaal van Witje zo toevallig. Dus Witje wees ff lief voor jezelf vandaag en kijk lekker een filmpje op de bank ofzo en hopen dat de pijn straks meevalt.

Nu weer on-topic: hoe is het met iedereen hier? Hier gaat het goed. Dag 5 van stimulatie, af en toe wat steekjes in mijn buik (links en rechts) dus dat zullen mijn stokjes wel zijn hihi. Hopen op een goeie groei vrijdag, dan heb ik misschien volgende week al punctie. Spannend!!!! Succes weer allemaal!

Geplaatst

Nanoes,

Moest wel lachen om je bericht. Hier nog zo'n control freak! Ik kan alles ook altijd makkelijker behapstukken als ik er controle over heb en ik precies weet wanneer precies wat gaat gebeuren. Lastig he?!? Ik ben ook altijd voor zo veel mogelijk zelf weten en onderzoeken. Soms vraag ik me af "zou ik niet gewoon meer los moeten laten en de dokters hun werk laten doen" maar nee toch maar niet, vind het veel te leuk om controle te hebben. Dus gewoon lekker controleren Nanoes, het is nu eenmaal de aard van het beestje!

Geplaatst

ik denk dat we daar allemaal wel last van hebben

je moet al zoveel af laten hangen van andere dat we dat wat controleerbaar is ook onder controle willen hebben

zodat we nog eenigsinds het gevoel hebben er wat over te zeggen te hebben

ik ben ook echt een enorme controle freak

als je mij mn agenda afpakt ga ik echt huilen

dan weet ik niets meer

Geplaatst

Herkenbaar Pleun. Ik raak ook altijd zo in de war als dingen niet gaan zoals ik me dat van te voren had voorgesteld. Als ik me ergens op instel en het gaat dan anders is het drama echt compleet hihi. Gelukkig weet mijn mannetje inmiddels (meestal) hoe hij daar mee om moet gaan.

Geplaatst

Nanoes hoe is het gegaan?

Gelukkig plannen ze in het AMC de punctie in de ochtend. Gewoon lekker wakker worden en meteen heen zeg maar.

Hoop dat het je meevalt. Het is vaak max. 10 min en dan zit het er alweer op. Het voorbereiden is het meeste werk.

Wat zijn wij toch een bikkels!

Succes meiden!

Geplaatst

Hallo allemaal! Zo, dat zit er op en wat ben ík blij dat het over is! Het viel mee - dank zij alle tips hier heb ik goed in- en uit geademd, de hand van mijn lief stevig vastgehouden en me vooral geconcentreerd op het schermpje. Klinkt gek maar dat leidde af. Ik vind dat echobeeld sowieso altijd mega-interessant dus nu hielp het ook. Wat ook erg hielp is mijn vriendje de morfine. Daar was ik na mijn kijkoperatie ook zóó blij mee (was toen gecombineerd met galblaasverwijdering, dus ze hadden me flink te grazen genomen). Ik was vanmiddag behoorlijk zenuwachtig dus die spuit begroette ik met veel enthousiasme :happy8: Tijdens het wachten hoorde ik een dame die behoorlijk au-au-AU aan het kermen was, dus daar werd ik niet blij van. Maar gelukkig, het was echt te doen. Wat ook erg fijn was, was de sfeer: gewoon relaxed, beetje babbelen, muziekje er bij wat ik zelf mocht uitkiezen en zo. Dus goed gedaan daar.

De oogst: zes eicellen, dus netjes. Bij acht had ik een (inwendig) vreugdedansje gedaan.

En nu lekker in een fleece gewikkeld op de bank, comfort food en afstandsbediening onder handbereik en genieten van het feit dat deze klus geklaard is. Kan ook nog de morfine zijn natuurlijk ;-)

Geplaatst

Oh ja @Pleun: die agenda ja, dat is ook mijn houvast heb ik gemerkt. vooral toen ik hem vlak voor het begin van deze cyclus ergens had laten liggen en een week zonder moest. Hélemaal de weg kwijt, niet normaal gewoon.

En Hanneke: inderdaad, zo zijn wij nu eenmaal, ha ha! De rest moet er maar mee dealen... Hoewel een beetje een balans tussen vasthouden en loslaten toch ook wel makkelijk zou zijn. Soms. Gek genoeg was ik vroeger meegaand maar sinds ik volop in de MM zit is de control freak in mij tot volle bloei gekomen. Vaak helpt het ook echt om overal bovenop te zitten. En het houdt de artsen scherp ;-) Bijwerking = stress, da's dan wel weer jammer.

Geplaatst

Nanoes, dat is een mooie oogst, hopelijk worden ze ook allemaal bevrucht.

Witje, die elf, dat zijn de follikels die op voorraad liggen zeg maar, haha!! Hopelijk groeien ze allemaal. Het was ook heel vreemd hoor. Ik vroeg het aan mijn gyn of het mogelijk was en toen zei hij nee. Even later was hij aan het tellen, beetje vaag, maar goed.

En wat een verhaal over de tandarts, brrr.... krijg de rillingen als ik er aan denk :S

Vanavond beginnen met de Puregon en dan zondag weer heen, spannend!!!

Succes iedereen maar weer.

Geplaatst

hey controlega's...

Vandaag startecho's alles okee, dus vanaf vandaag 2 prikjes en volgende week woensdag 1ste FM....

Groetjes Spaatje

Geplaatst

@ nanoes....ik hoop voor je dat ze alle 6 vriendjes met een zaadje willen worden...geniet nu maar even lekker op je bankje

@ witje...sterkte ook jij even op de bank vandaag ??!!

Groetjes spaatje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden