Ga naar inhoud

Wie starten er ook in febr. 2010 ?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Hoi Sharon,

Ik heb twee weken geleden prikinstructies gehad en mag nu gaan starten zodra ik ongesteld word. Ik heb wel een uitgebreid schema meegekregen waar precies op staat welk medicijn je wanneer moet gebruiken.

In welk ziekenhuis ben je onder behandeling?

ik heb voor de icsi helemaal geen prikinstructies gehad

kreeg de 1ex gewoon een brief in huis welke maand we mochten beginnen denk dat dit overal verschillend is

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
mag dat ?

ik ben 25 jan begonnen met de deca maar het merendeel van deze 1e poging ligt in februari

zou niet weten wie hier de baas is

als jij vind dat jij er bij hoort is dat toch zo

liefs

Geplaatst

Spaatje: ICSI/ 09-01 decapeptyl/ 09-02 echo

Sonja81: 2e IVF/ 29 jan. decapeptyl

LindaJ: 2e IVF/21-01 decapeptyl/02-02 echo

Witje/Sandra: 3e ICSI/ start pil 17 jan / 1e echo 19-02

Meetje: 3e IVF-ICSI/31-01 decapeptyl/01-02 fostimon/03-02 uitgangsecho

Sandra:3 e icsi 31-01 start pil/25-02 deca/08-03 echo

Saab: ICSI/15-02 gonal-F/23-02 echo

Diane: 2e ICSI/15-02 decapeptyl/23-02 echo

Eslief: 1e ICSI/19-2 start Lucrin/2-3 Uitgangsecho

Nath82: 1e ICSI/22-2 start Decapeptyl/5-3 uitgangsecho

Miranda78: 1e ICSI/28 feb Deca /11 maart uitgangsecho

Yolande:

Sanne: 1e IVF/intake-gesprek Nijmegen 20 jan---NOD 10-01

Herma:

Pammie:

Sharon: 8 feb infoavond / 11 feb prikinstuctie

Annema:1e IVF / start Decapeptyl 13-02 (Valentijnsweekend!!!)

Caroline: 3e ICSI/04-02 evaluatie/start deca rond 20-02

Gerda: 3e TESE-ICSI / 13-02 decapeptyl

Tess: 1e IVF/30-01 decapeptyl/10-02 echo

Ciska: 1e IVF/01-02 intake-gesprek Amphia

Chantal: week 13 pgd analyse, 9-02-10 voorbereidingsgesprek utrecht

Kris: 2e IVF -12-01 intake, volgende cyclus aan de pil

Hanneke: 2e ICSI, 22-01 intake, start stimulatie ongeveer 5 februari

Lonneke: Beginnen met Cetrotide en Gonal-F begin maart.

Pleun 1e icsi -8 feb beginnen gonal + uitgangs echo

Geplaatst

Meetje: 3e IVF-ICSI/start 31 jan/ 1e follikelmeting 08-02

Yolande:

Herma:

Pammie:

Hanneke: 2e ICSI, 22-01 intake, start stimulatie ongeveer 5 februari

Geplaatst

Meetje: 3e IVF-ICSI/start 31 jan/ 1e follikelmeting 08-02

Yolande:

Herma:

Pammie:

Hanneke: 2e ICSI, 4-2 start deca, 5-2 start puregon

Ik ben vandaag ongesteld geworden dus ik ga vanavond de 1e deca weer zetten. Morgen uitgangsecho en morgenavond beginnen met de Puregon erbij. Yess, we zijn weer in de race!

Geplaatst
He dat is lekker geen pil hoeven slikken. In Gent heb je eerst een uitgangsecho en dan ga je pas spuiten als het rustig is van binnen.

Maar net zo als je zegt het gaat overal weer anders. Waar ben je onder behandeling?? Een van de andere dames is vast in het zelfde ziekenhuis als jij en die weet het vast wel.

in het radboud in nijmegen

Geplaatst

Hallo allemaal!! Hahaha ik heb een dag niet ingelogd en floep!! het hele forum volo!! hahaha gezellig!! Leuk dat er weer mensen bij zijn gekomen!! Welkom!!

Ik weet niet meer wie de vragen stelde over prikken enzo. Mijn prikinstructie bestond uit een mondelinge uitleg. Niets oefenen ofzo dus moet het straks zelf doen. maar volgens mij kun je de huisarts ook vragen als je er onzeker over bent. Ik kijk er wel naar uit maar vind het ook spannend hoor!!

Veel succes voor iedereen!! En als iemand een idee heeft om het lijstje wat duidelijker en beter volgbaar te maken: graag!! Of ben ik de enige die het overzicht een beetje kwijtraakt?? :happy3:

Geplaatst
hey dames ff vraagje heb je na de prikinstructies nou nog een gesprek of is het gewoon zo dat je je met de eerste menstruatie moet melden en dan gewoon beginnen dat weet ik eigenlijk niet of is dat overal weer anders ik hoef iig geen pil dat weet ik wel

In het radboud geen pil en in principe geen uitgangsecho. Dus na de eerste menstruatie aanmelden en dan op dag 21 beginnen met spuiten. Succes!

Geplaatst

Dankjewel Caroline, de eerste spuit zit er alweer in, dus de kop is er weer af. Hoe is je evaluatie gegaan vandaag? Zal zo wel even in een ander topic kijken of je er ergens iets over gezegd hebt.

Geplaatst

Hoi Hanneke,

Ik heb maar weer een apart topic gemaakt voor ICSI 3... Inmiddels is het ook in gebruik door de novembermeiden waarmee ik in een 'groepje' zat, heel gezellig.

Dus daar kun je het hele verhaal lezen, ga als het goed is over 2 weken starten, zodra ik ongesteld word.

Viel het spuiten mee?

Caroline

Geplaatst

Heb me net voorgesteld en duik er maar gelijk in.. Hallo allemaal en veel succes!

Ik ben net begonnen in Leiden, met decapeptyl vanaf dag 1 en Gonal-F vanaf dag 2. Alles groeit netjes en morgen de derde echo. Zeven follikels tot nu toe, dat vond ik wel wat tegenvallen want ik ging voor minstens tien :happy8:. Maar ja, ik mag niet klagen :happy: Sowieso, als ik lees wat iedereen hier allemaal wel niet heeft meegemaakt en welke medische hobbels er genomen moeten worden... wij zijn allebei volledig gezond, alleen die leeftijd hè.

Qua bijwerkingen heb ik eerst nogal hoofdpijn gehad, en nu vooral een opgejaagd gevoel (wie herkent dat ook?), tikje benauwd en weinig energie. Prima te doen hoor, 't is voor het goede doel. Lekker rustig aan dus de komende dagen. Vind het wel spannend..

Groetjes allemaal,

Nanoes

Geplaatst

Hoi Nanoes Welkom!!!

Spannend zo je eerste keer en heel herkenbaar hoor je bijwerkingen. Dat gejaagde gevoel ken ik ook. Zo onrustig van binnen, dat is niet uit te leggen.

Ik hoop dat het voor jullie deze eerste keer gelijk raak is!!!!!!

Dan ga ik voor 3x scheepsrecht :lachu:

Nou de groeten allemaal!!! Ik ga vandaag lekker mijn verjaardag vieren met familie en vrienden dus het wordt een ontzettend drukke lange dag!!!!!!! Heb er zin in. Even niet aan de mmm denken maar gewoon lekker lachen en ontspannen.....

Geplaatst

Witje, gefeliciteerd! :occasion18:

Nog 1 week en ik mag de ALLEREERSTE spuit doen: Decapeptyl. A.s. dinsdag prikinstructies en op dit moment hebben m'n man & ik bedacht dat hij alle injecties doet - lijkt me wel speciaal, dan doe je het toch nog een beetje samen (ik zei gister tegen m'n vriendin:"Spuit hij toch nog iets waardevols naar binnen"...ja, we moeten toch blijven lachen!)...:laugh:

En aangezien we Valentijnsweekend in Antwerpen zijn saampjes, in B&B in het centrum, heb ik er al helemaal zin in! 2 weken later, de 27e, heb ik dan m'n 1e uitgangsecho...

Nou, allemaal weer succes gewenst en fijn weekend...rustig aan maar weer!

Geplaatst

Welkom Nanous en gefeliciteerd Witje.

Een vraag voor hen ook voor de tweede keer gaan of derde keer of die al al meer dan ongeveer 50 spuiten gezet hebben, is het bij jullie ook zo dat het meer "pijn" gaat doen..het lijkt wel of er geen ongeprikje plekjes meer zijn, ik spuit nu in mijn zij en dat gaat een stuk beter maar ik moet er nu zeker nog 18....pff mag hopen dat ik geen derde poging hoef, moet zeggen dat het deze keer ook een stuk "zwaarder" is dan de eerste keer, miss omdat ik nu weet hoe het gaat of zo? hebben jullie hier ook last van ?

Groetjes Spaatje

Geplaatst

Hoi Spaatje,

Ik heb er eerlijk gezegd geen last van. Ik prik sowieso in mijn zij. Bij mij is de rechterkant wel altijd pijnlijker, schijnt iets van een schijf te zitten of zo. De vorige keer heb ik 6 weken decapeptyl gespoten + 14 dagen Puregon en nu weer sinds een dikke week de deca.

Maar goed, ieder lichaam is anders. Maar waar prikte je eerder dan? In je been of zo?

Nou succes maar weer :)

Geplaatst

Nee in mijn buik mocht alleen in mijn buik volgens de verpleegkundige van de prikles..maar de arts vertelde dat het niet uitmaakt waar, maar dat bijv je grote teen niet prettig is:laugh: dus nu prik ik een week in mijn zij en dat gaat goed in mijn buik is het minder prettig, ik druk wel door hoor maar het lijkt net of het "stugger" is dan toen ik net begon, ik hou het maar op mijn zij nu. zit bij deze poging straks op ongeveer een week of 6 deca waarvan een dag of 10 met Gonal f samen dat zijn er dan weer 52 in totaal vorige keer 37 maar toen heb ik twee weken korter deca gespoten. Ben zo blij dat ik niet bang voor naalden ben

Groetjes spaatje

Geplaatst

Oké, als ik het zo lees, spuit jij echt in je zij. Ik spuit dan toch in mijn buik. En gelukkig ben ik inmiddels wel een soort van over mijn naaldenfobie heen :) Gelukkig maar!!

Geplaatst

Ik heb de luxe dat ik elke dag gespoten wordt door mijn beste vriendin. In mijn bovenarmen laat ik me altijd spuiten. Elke poging lijkt het idd meer zeer te doen. Vooral de pregnyl, die verdeel ik dan ook in 2x en wordt in bijde bovenarmen gespoten.

Geplaatst

@ Sonja gelukkig heb ik geen naaldenfobie

@ Witje...we hebben het er over gehad dat mijn man het anders zou gaan doen in mjn bil..maar ik doe het liever zelf (controlfreak) plus als het dan een keer pijn doet...jaaa dan krijgt hij er een paar ;-)

Geplaatst

Zo, ik ben weer bijgelezen. lekker druk hier! Succes meiden!

Blij te horen dat ik niet de enige ben met die bijwerkingen. :happy2: geintje. Dus dít is dus wat ze bedoelen met hormonaal..

Prikken doe ik altijd in mijn onderbuik en dat gaat makkelijk. deca prikt iets meer maar ik zet de naald er nu met wat meer snelheid in, dat scheelt ook. sterkte met prikken voor iedereen die er zo veel last van heeft, naar hoor. het is voor het goeie doel, maar tóch.

Vanmorgen vierde echo gehad omdat de fm gisteren niet veel groei liet zien (grootste 18 mm). Dat vond ik al raar (twee dagen daarvoor was het ook al 18 mm) maar ik begon aan mijn eigen geheugen te twijfelen. De fm vanmorgen liet een heel ander plaatje zien: grootste 25 mm! dus die meting van gisteren was niet goed - denk ik. Puh! En die echo-dame gisteren nog uitleggen dat het om gemíddelde van de twee diameters ging - alsof ik niet al weet ik hoeveel keer een fm gehad heb. Grrrrr... (mag, want ik ben hormonaal) :violent4:

Afijn, dinsdag is D-day, punctie om 14.00 uur. ik moet vannacht dus pregnyl spuiten. Waaahh! gaat wel lukken maar tot nu toe heb ik dat gechoochel met die ampullen tijdens de IUI's lekker in het ziekenhuis laten doen. Nu is er geen ontkomen meer aan:nerves:

Geplaatst

Meiden, ik moet het gewoon even met jullie delen. Na een paar maanden een cyclus te hebben gehad van 6 weken ben ik vandaag ongesteld geworden na precies 4 weken! Ben er zo blij mee, want nu mag ik eindelijk gaan starten!

Morgen mag ik gaan starten met de Primolut!

Ik ga nu ook even alle eerdere berichten teruglezen om te kijken hoe het met jullie gaat.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden