Ga naar inhoud

Wie starten er ook in febr. 2010 ?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Hanneke: morgenochtend 9.50 u tp

@Sharoon en Saaab: ineens kan het je overvallen hè? Succes beiden! ik kan niets delen over premedicatie bij de punctie - heb alleen een licht morfinespuitje en een kalmerend pilletje gehad half uur vantevoren en dat ging goed. Die hoeveelheid pijn is echt voor iedereen totaal verschillend.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nanoes ik begrijp goed wat je er mee bedoeld hoor. En ze zeggen wel eens dat elk kind een tand kost. Dus nu heb ik die kies al gehad en nu het kindje nog :clap2:

Wat een mooie score zeg alle 6 bevrucht!!!!!!!!! Nu een mooie tp en je dan lekker zwanger gedragen

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik ben Ezra, 33, en heb zojuist de voorraad medicijnen bij de apotheek opgehaald, mag de 23e beginnen met spuiten. Het is onze eerste icsi poging. Vind het enorm spannend en ergens ook wel een beetje eng. Wij ´lopen´trouwens in Nijmegen

groetjEz

Geplaatst

Nogmaals welkom en heel veel succes. Dat jullie over een maandje of 9 maar een wolk van een baby in de armen mogen sluiten.

Liefs

Geplaatst
Hallo allemaal!

Ineens gaat het snel. Ziekenhuis gebeld voor een afspraak. Nee, je krijgt geen uitgangs echo, (na 5 min overleg met een arts..)oh ja toch wel. Aangezien we eerst 3 maanden lucrin gebruikt hebben. Dus morgen ineens al een echo om te kijken of het allemaal goed tot rust is gekomen. En dan maandag weer beginnen met de prikjes. Oh over 2 weken de punctie :S

Ik ga dus opnemen met het ziekenhuis dat het infuus niet voldoende was.

Ik had dus alleen 2 paracetamol smorgens en dat infuus, maar alsnog ernstige pijn gehad. Wie heeft er ervaring met voorafgaand nog meer medicatie?

groetjes!

Hoi,

Zelf heb ik voor de punctie's pethidine im gehad. De eerste keer werd dit bij mij geadviseerd, omdat de eierstok achter de baarmoeder lag en moeilijk aan te prikken was en er veel "duwwerk" voor nodig was en een aantal keren prikken voordat ze de eicel te pakken hadden. Misschien dat je hierom kan vragen, weet echter niet of ze dat in jouw ziekenhuis geven.

Groetjes Corine

Geplaatst
Hoi,

Zelf heb ik voor de punctie's pethidine im gehad. De eerste keer werd dit bij mij geadviseerd, omdat de eierstok achter de baarmoeder lag en moeilijk aan te prikken was en er veel "duwwerk" voor nodig was en een aantal keren prikken voordat ze de eicel te pakken hadden. Misschien dat je hierom kan vragen, weet echter niet of ze dat in jouw ziekenhuis geven.

Groetjes Corine

Goh ik ga toch eens vragen voor die pijnstiller, ik kreeg alleen ook paracetamol nou ik kan je zeggen omdat ik nogal een taaie baarmoederhals heb moeten ze bij mij echt met bruut geweld erdoor prikken, ik kan je zeggen dat is geen pretje!! Ben nu al zenuwachtig. Weet trouwens iemand hoelang het duurt voor dat ze gaan aanprikken??

Geplaatst
Hoi allemaal,

Ik ben Ezra, 33, en heb zojuist de voorraad medicijnen bij de apotheek opgehaald, mag de 23e beginnen met spuiten. Het is onze eerste icsi poging. Vind het enorm spannend en ergens ook wel een beetje eng. Wij ´lopen´trouwens in Nijmegen

groetjEz

zo dames prikinstructies hebben we gehad mag me met de eerste menstruatie aanmelden maar als het druk is wordt het wel een maand opgeschoven dus maar hopen dat dat niet hoeft moet het weekend ongesteld worden dus afwachten laat het jullie weten

hey ezra welkom er is ook een apart forum ivf in het umc radboud misschien ook leuk om eens te kijken ik ben ook hier hoor haha

Geplaatst

@ witje...merk nog niet veel, vorige keer na gonal-prik 6 last van pijn in de onderbuik wat langzaam erger werd en toen op dag 10 de punctie dus wacht nog maar af of de veertjes en de snavel willen komen. Ennuh fijn dat je rijstkorrel uit je gaatje is !!

Groetjes Spaatje

Geplaatst
Goh ik ga toch eens vragen voor die pijnstiller, ik kreeg alleen ook paracetamol nou ik kan je zeggen omdat ik nogal een taaie baarmoederhals heb moeten ze bij mij echt met bruut geweld erdoor prikken, ik kan je zeggen dat is geen pretje!! Ben nu al zenuwachtig. Weet trouwens iemand hoelang het duurt voor dat ze gaan aanprikken??

Hoi ik kreeg een zetpil naproxan en dormicum....en het was goed te doen , ik heb 8 dagen gonal-F gespoten en op dag 10 de punctie, maar goed ieder mens is anders en ze moeten er uit.....het duurde bij mij maar een minuut of tien (schat ik) Ik hoop dat je hier iets aan hebt en veel sterkte!

Groetjes Spaatje

Geplaatst

ik heb nu pas 3 gonal spuiten staan en mijn buik vind het nu al niet grappig meer

als maar steken en krampen in mijn onderbuik

brrrr niet grappig

Geplaatst

@Nanoes, spannend joh punctie terug plaatsing morgen. heel veel succes.

@ Pleun, lastig dat je buik nu al vervelend reageert, hopen dat het maar beginnersellende is..

@ alle dames, ik heb een tijdje niet gelezen en merk dat ik van alles over kiezen, rijstkorrels en gaatjes gemist. Hoe staat iedereen er verder voor hihihi..

Alle emoties/hormonen nog in control???

Ben erg nieuwsgierig wie er nu richting punctie/terugplaatsing gaat. Wacht op eht groene lijstje..Lijst is wel lang om bij te houden nu he.

Oh en nog een vraagje, wij moeten een datum plannen voor prikinstructie voor begin Maart. Maar ik vroeg me nu af kan ik de medicatie nu al gaan halen of is dat veel te vroeg?? Zit er ook een bepaalde houdbaarheid op?? Wij krijgen Gonal f en cetrotide

Geplaatst

Hey Lonneke,

Spannend, je mag bijna beginnen!! Op die hormonen zit wel een behoorlijke houdbaarheidsdatum, vaak tot 2011/2012. Er is dus niks mis mee als je het al bestelt en ophaalt.

Geplaatst
Nanoes ik begrijp goed wat je er mee bedoeld hoor. En ze zeggen wel eens dat elk kind een tand kost. Dus nu heb ik die kies al gehad en nu het kindje nog :clap2:

Wat een mooie score zeg alle 6 bevrucht!!!!!!!!! Nu een mooie tp en je dan lekker zwanger gedragen

:laughing4: pfew! nou, dan moet het wel goed komen met jou en deze poging. Oog om oog...:laughing9:

Geplaatst

@ Sonja,

Bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik ze volgende week ga halen dan. Gek he zelfs dat vind ik spannend. terwijl als je voor iets anders naar de apotheek gaat, ik er totaal geen moeite over heb ahhaha. Het is toch een apart, maar ook weer mooi traject hoor.

Geplaatst

Ik kan me dat heel goed voorstellen. Voor je gevoel gaat het dan écht beginnen en komt het dichtbij. Alvast heel veel succes, wanneer mag je de eerste spuit zetten?

Geplaatst

Hey mensen, ik zie net de mooie uitdrukking dat ieder kind een tand kost,

Nu ben ik even gaan tellen, want ik heb al een paar kronen en een brug in m´n mond..Haha dames, ik zie de toekomst opeens heel zonnig. Ik denk dat ik maar eens flink verder ga sparen dan hahaha..:laughing4:

Geplaatst

Lonneke kom eens snel naar beneden :laugh:

Hoeveel kindjes krijg je dan?????? Zie dat het je eerste keer is nu en voor elk kind krijg je 3 pogingen dus dan heb je nog ff te gaan, ik hoop dat je nog ergens begin 20 bent hahahhahaha of gewoon heel veel crý's straks en bij elke tp raak dat zou niet verkeerd zijn. Dan hoef je alleen maar te sparen voor elk kind zijn studie :happydance:

Nee geen rijstkorrels meer in het "gat" hoor gelukkig, pijn is stukken minder. Morgen nog een dagje aan de brufen en dan weer medicatievrij tot na de zwangerschap :toppie:

Geplaatst

Meiden hellup!

Vanmorgen bleek ik ineens ongi te zijn, terwijl ik nog gewoon aan de pil zit. Ik moet echter 5 dagen voor start ongi beginnen met het spuiten van de deca.

Ik ga straks om 9.00 uur meteen bellen met het ziekenhuis en hoop dat dit geen roet in het eten gaat gooien..

Aaaarghhh.. waarom kan het nou niet gewoon even normaal volgens plan gaan??

Iemand hier ervaring mee???

Geplaatst

Het getver Gerda, daar zit je niet op te wachten! Ik kan je helaas niet helpen, ben niet aan de pil geweest, maar kan je wel veel sterkte wensen!! Laat even weten wat het zh zei?

Caroline

Geplaatst

Hè getver Gerreber, kan het ook een ontrekkingsbloeding zijn? Heb je het ziekenhuis inmiddels al gebeld?

Het klinkt wel raar dat je al ongesteld bent, maar ja... je weet het niet.... het vrouwelijk lichaam is een vaag iets, daar zijn we inmiddels met z'n allen wel achter.

Succes

Geplaatst

Hallo allemaal, daar ben ik weer. Vanmorgen terugplaatsing gehad van een pre-embryo, vier gaan naar de vriezer. Van de zes bevruchte eicellen waren er vijf goed, type 2 (op schaal 1-4, 4=slecht). Enige minpunt is dat ze allemaal zescellig zijn terwijl achtcellig het beste zou zijn. Wij zijn er tevreden mee. Ik ben zelf ook altijd wat langzamer ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden