Ga naar inhoud

Wie starten er ook in febr. 2010 ?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Caroline, jij ook alvast veel succes gewenst voor aanstaande dinsdag!

Annema, ik ben ontzettend zenuwachtig voor de punctie, maar zie er niet zo heel erg meer tegenop. Ik laat het maar over me heen komen en zoals je al zei, een bezoek aan de tandarts is ook niet leuk ;-). Het is een paar minuten en dan is het weer voorbij.

En nu maar duimen voor iedereen die de punctie heeft, dat er een mooi resultaat uitkomt!

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Inderdaad wat zit een lichaam toch weer raar in elkaar!

Aan de rechterkant nog steeds maar 1 hele grote follikel en toch zijn er een aantal bij gekomen. Waarschijnlijk was mijn eierstok gedeeltelijk verscholen achter een darm waardoor ze niets meer konden zien. en Links 4 grotere follikels en nog 12 kleintjes.

Jeetje wat ziet de wereld er 2 dagen later toch weer anders uit.

puregon is weer verhoogt en waarschijnlijk donderdag de punctie.

Ik zeg op naar de punctie en naar een goeie oogst (het is natuurlijk bijna pasen hahaha).

Liefs Renate

Geplaatst

Joepie ik het woensdag de punctie. Er waren net bij de echo 8 mooie grote follikels te zien!!!!!!!! die 8 zijn groot genoeg dus mogen er uit.

Vanavond al om 22 uur pregnyl spuiten en woensdag al om half 8 op de afdeling melden. Vrijdag dan de tp zei de arts dus ben benieuwd of dat ook zo is..........

Geplaatst

Super Witje!! Zie je op tegen de punctie?

Ik heb morgen de 1e punctie in het MCA en waarschijnlijk vrijdag de terugplaatsing in het VU.

Het wordt nu echt spannend hoor meiden! Zo lopen we wel een beetje gelijk op!

Geplaatst

Nee ik zie niet op tegen de punctie, het is al de 3e keer dus weet hoe het gaat. Heb alleen na de punctie veel pijn dus ga vragen of ik direct wat kan krijgen als ik terug op zaal ben.

Heb gewoon zin in de punctie, heb nu pijn van de volle eierstokken dus lopen is erg ongemakkelijk haha

Zie jij er tegenop Dafke?

Geplaatst

Aan de ene kant zie ik ontzettend op tegen de punctie en dan vooral de pijn (ben echt een watje hoor ....), maar aan de andere kant is dit ook de fase waar je al die tijd naar uit hebt gekeken. En net zoals jij voel ik het behoorlijk en wordt het tijd dat de punctie plaats gaat vinden.

Misschien maak ik me nu druk om niets en valt het morgen allemaal erg mee, daar ga ik dan toch maar een beetje vanuit :-)

Geplaatst

Hoi allemaal,

@Annema ik was tot en met een kwartier voor de punctie heel nuchter, ging van het ergste uit want dan kan het alleen maar meevallen.. Ook omdat de pijngrens nogal kan verschillen.. Ik denk dat mijn grens wel hoog is, ook gezien ik o.a. 3 mnden met een embolie in mn teen heb gelopen waarvan ik dacht dat het gewoon een wondje was, dat maar niet helen wou.. (Mn teen was aan het afsterven) Heb 'm nog wel overigens ;).

heb gister de punctie gehad, eerst het roesje..ik werd haaai! ging er bijna van out..dacht ik..het viel wel mee eigenlijk..en heb met vlagen meegekeken op het scherm, tot de laatste 2..pfff gevoelig!! ze zaten om het hoekje zei de arts, vandaar. Uiteindelijk hebben we er 15 follikels..waarvan 11 eitjes :woohoo: Daarna dacht ik gewoon ff op te staan..dat ging niet.. Werd overigens heeel goed begeleid, ook door de verpleegster die de nazorg verzorgde. Ik wou met een taxi naar huis, maar ze vond het geen goed idee en belde een afdeling, alles vol. Maar zij bleef bij me, waar ik blij van was, tot mn vriend weer terug was. Ik was wel heel blij thuis te zijn om daar verder uit te kunnen rusten, en heb veel geslapen tot vandaag aan toe. Mn buik is nog wel gevoelig maar dat neem ik voor lief, we weten waar we 't voor doen nietwaar?!! Morgen worden we gebeld over de uitslag.. :myfignerscrossed:

Liefs:aaaflowersmiley:

Geplaatst

Lafinah blij dat het zo is meegevallen.

Mooie score hoor en nu :duimen draaien:voor vele mooie emmy's voor jullie!!!!!!!

Geplaatst

Hoi meiden, hier even een kort berichtje. De punctie is achter de rug en het is me 100% meegevallen! De eendenbek was het vervelendst. Ik lig nu nog op de uitslaapkamer, maar als mijn mannetje terug is uit Amsterdam mag ik weer lekker naar huis.

Ik had me zo druk gemaakt om de punctie, terwijl het achteraf heel erg is meegevallen.

Geplaatst

hoezo verslavend dat forum

inloggen terwijl je nog in de uitslaapkamer ligt haha

ben blij voor je dat de punctie is mee gevallen nu op naar een goed plakkertje

Geplaatst

Hoi meiden

Ik ben op 01-02-2010 begonnen met de decapectyl. Op 23-02-2010 gestart met GONALF 225 erbij. Eerste meting op 2 maart liet 3 middel zien, vrijdags wel al meer maar toch nog ff tot afgelopen zondag GONAL gezet en savonds op 21 u de pregnyl. Vandaag de punctie gehad en met de broedkoffer naar het EMC. Na een uurtje bleek 11 eicellen dus nu kijken hoe het zich verder ontwikkeld en bij positieve ontwikkeling a.s. vrijdag de terugplaatsing in het EMC.

FF duimen dus....

Gast Sannie66
Geplaatst

We duimen heel erg hard Pieternel.. even en vraagje.. loop jij in combi Zwijndrecht~EMC?

Geplaatst

Pieternel heel veel succes!!!! Spannend he?

Ik ben al weer veel te vroeg op want ik moet nuchter blijven en hoef pas om kwart over 6 richting Gent. Straks maar gewoon uitgebreidt douchen. Gelukkig moet ik me om half 8 al op de afdeling melden. Ben benieuwd hoe het met de betaling gaat als ik me aan de kassa meldt vandaag. Er is gezegt dat ik 3500 euro voor moet schieten en het zelf bij de verzekeraar moet declareren. Maar van de verzekering heb ik een toestemmings brief waarin staat dat ik die af moet geven en dat het ziekenhuis direct bij hun kan declareren. We hebben het geld bij ons dus geen stress als ze moeilijk gaan doen.

Wordt vervolgt. Het is wel raar dat ik maandag zo'n buikpijn heb gehad, gister veel minder op wat heftige krampjes na en vandaag ook niet veel. Nu heb ik sinds gisteravond al wel een spiegel paracetamol opgebouwd, omdat ik nogal wat napijn heb gehad vorige keer.

Laat de oogst maar goed zijn!!!!!

Gast Diane180
Geplaatst

Hallo Caroline, Sandra, Saab en alle andere meiden hier,

Weer even een uptdate:

Gisteren zijn we weer voor een echo geweest,....

en HOERA de cyste is weg! Pffff dus we hebben GROEN licht om verder te gaan met deze 2e poging.

Een hele opluchting hoor, poehe, had het wel gehoopt en mijn opgezette buik is minder. Maar toch.....

De gync. zei voor we onze echo begonnen, dat als hij weg was we doorkonden en als ie niet weg was, dan hadden we een probleem...

Maar letterlijk dus opgelost (door het lichaam opgenomen).

Volgende echo: 23 maart ! nog even doorspuiten met deca (hormoon)

Ach dat weekje doen we ook nog wel even (pfff).:goodnews:

liefs,

Diane

Geplaatst

Hallo dames, had gn verbinding dus kan mn vreugde vdaag pas met jullie delen:O.

idd jeeh het gaat in volle vaart hier ;) kan het moeilijk bij houden. Wens daarom iedereen succes en sterkte :gekruiste vingers 2 Mn buik is nog steeds zo gevoelig en vraag me af of dat wel goed is, voel me eierstokken goed zitten..tis wel minder geworden en mss moet ik mn lichaam een beetje meer tijd gunnen..

Ben gisteren gebeld, van de 11 zijn er 5 goeie!!(blijblij) en 2 afwachten tot morgen..dan is ook de tp :woohoo::woohoo: en dan hoop ik op een wondertje :gekruiste vingers 1

Liefs :aaaflowersmiley:

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik wil me graag bij jullie aansluiten als jullie dat goed vinden.

Ik ben 12 februari begonnen met de decapeptyl en 1 maart met de Puregon. Vandaag 1e FM en er groeien 6 follikels die van belang kunnen zijn. Morgenvroeg weer terug om bloed te prikken en 2e FM.

Ze verwachten dat de punctie a.s. zaterdag/zondag zal zijn.

Jullie allemaal heel veel succes.

Groetjes Jolan

Geplaatst

Diane helemaal super zeg!!!!!!!!!

Ik ben terug van de punctie en we hebben daar een V.I.P. behandeling gehad. Wij waren de enige deze dag. Dus alles ging op het gemakje aan en hij heeft alles helemaal verteld wat hij aan het doen was, er was immers geen wachtende na mij.

Wij zijn helemaal gelukkig, want we hebben maar liefts 9!!!!! eicellen. Dat is het hoogste aantal tot nu toe. Morgen tussen 11 en 12 bellen hoeveel bevrucht en dan vrijdag de tp. Wel moet ik er werk van maken dat ik hoge bloeddruk heb dus vrijdag middag gelijk afspraak bij huisarts om dat goed in de gaten te houden. Want hoge bloeddruk en zwangerschap gaan niet samen.

Nu lekker bijkomen op de bank, heb wel veel pijn maar de hoge score eicellen verzacht het wel kan ik jullie zeggen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden