Ga naar inhoud

Wie starten er ook in febr. 2010 ?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Joehoe .... een topscore Witje!! Neem je rust en gebruik een warme kruik, het heeft mij gisteren goed geholpen na de punctie.

Ik hoor ook morgenochtend of de eitjes zijn bevrucht, en zo ja, dan is vrijdag de TP. Misschien zitten we dan vanaf vrijdag allebei op het wachtbankje.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tuurlijk zitten we vanaf vrijdag samen op het wachtbankje, dan houden we elkaar stevig vast zodat we positief testen hmmmmmmm dat is een mooie droom.

Geplaatst

Goed gedaan Witje! Allemaal duimendraaiers dus vandaag. Ik duim ook nog steeds hoor. Onze eerste IVF en al zeggen sommigen van niet maar ik had gister bij de punctie toch wel 2x dat ik naar boven schoot in de stoel van de pijn en ik ben toch wel een harde.

Maar ja, alleen naproxen zetpil want in Zwijndrecht doen ze niet aan infuzen.

Ik had er 11 maar goed, dat zegt mij verder nog niets. Weet iemand een beetje de geschatte en te verwachtte berekeningen? Ik mag toch wel hopen dat er 1 goeie bij zit........

Idd ik loop in Zwijndrecht voor de begeleiding, echo's en punctie. Dan ga je met een broedkoffer naar het EMC waar je de koffer dan inleverd, hubbie zijn werk moet gaan doen. Na een uurtje hoor je dan of het afgeleverde werk van hubbie van goede kwaliteit zijn en hoeveel eicellen er gevonden zijn. Dan koffertje weer terugbrengen naar Zwijndrecht en klaar.

Ik kan niet anders zeggen dat de begeleiding en betrokkenheid in Zwijndrecht toppie is. Dr vd Dool is een schat en heel haar team ook. Nadeeltje is de vervanger als ze op vakantie of vrij is, in de persoon van Gyn. Lammers vond ik minder oke.

De terugplaatsing is wel in het EMC.

Ik heb wel veel napijn in mijn onderbuik en lage rug, is dat normaal??? Verders sinds de start een extra kilobagage van ruim 10 kilo.......aan me lijf.

Meiden, we duimen verders.

Geplaatst
Hallo Caroline, Sandra, Saab en alle andere meiden hier,

Weer even een uptdate:

Gisteren zijn we weer voor een echo geweest,....

en HOERA de cyste is weg! Pffff dus we hebben GROEN licht om verder te gaan met deze 2e poging.

Een hele opluchting hoor, poehe, had het wel gehoopt en mijn opgezette buik is minder. Maar toch.....

De gync. zei voor we onze echo begonnen, dat als hij weg was we doorkonden en als ie niet weg was, dan hadden we een probleem...

Maar letterlijk dus opgelost (door het lichaam opgenomen).

Volgende echo: 23 maart ! nog even doorspuiten met deca (hormoon)

Ach dat weekje doen we ook nog wel even (pfff).:goodnews:

liefs,

Diane

hey diane ik heb ook een cyste maar mocht wel beginnen met de gonal

de arts vertelde mij als hij klein is is het niet erg

de mijne was 2cm weet niet wat klein of groot is in de arts zijn ogen

Geplaatst

Nou ik kan je zeggen dat ik toch wel heel erg blij was met mijn infuusje. Heb namelijk 2x extra bij gekregen. Hij gebruikte de flush- techniek dus het duurde nogal lang en omdat wij de enige vandaag waren met een punctie hadden ze absoluut geen haast. Was best lekker hoor iedereen was er alleen voor ons............

Geplaatst

Hoi Lafinah,

Wat een top score 5 emmies! Je hebt er uiteindelijk maar 1-tje nodig.

Ik ben nu flink aan het zenuwen. Morgenochtend 9.00 uur de punctie voor de 5e keer.

Ik hoop echt dat we deze keer meer geluk hebben zodat het misschien wel de laatste punctie is. Op naar een goeie score zeg ik maar.

Ik houd jullie op de hoogte!

Liefs Renate

Geplaatst

Witje wat een mooie score!

Fijn dat jullie zo goed behandeld zijn..

Duimen draaien ook voor jou volop dat er een paar mooie emmy's ontstaan!

Iedereen veel succes met spuiten etc.

Geplaatst

Hallo dames, jeeh spannend allemaal!!!

@dafke en witje :myfignerscrossed: heel veel succes vandaag!!

@pieternel, ik had er 15 waarvan ook 11 eitjes, waarvan 5 goed en 2 afwachten tot vanmiddag..om 14.15u mag ik terugkomen voor TP. Kan me voorstellen dat je er niet te veel van wil verwachten maar Keep your hopes up! :myfignerscrossed:

@renate djw en ook heel veel succes :aaaflowersmiley:en voor allemaal verder :goodluck::CYBER_HUGS:

Ps; Kheb veel steun aan dit forum, AAN JULLIE DUS :greatgirls:

Liefs:positive energie:

Geplaatst

K heb geleerd dat je niet mag vragen om iets, maar doe het toch..

Vandaag mn tp en vroeg me af waar die kussentjes te 'bestellen' zijn :blush: had erover gelezen in het begin (spaatje?) en wil er wel graag 1 reserveren..

:aaaflowersmiley:

Geplaatst

ik wil je er best 1 geven maar als het niet goed gaat mij niet de schuld geven he

want bij mij en vela andere heeft hij nog geen geluk gebracht

maar vooruit hier heb ook jij je kussentje

kussen%20lieveheersbeestje%20N&I.jpg

dus ik hoop dat hij voor jou beterr werk doet

succes op het wachtbankje

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Vanochtend contact gehad met het MCA en goed nieuws ..... er heeft bevruchting plaats gevonden! Morgen om 15.30 uur de TP in het VU. Dan krijgen we ook te horen hoeveel eitjes er echt bevrucht zijn.

Witje heb jij al iets gehoord?

Geplaatst

Dafke dat is geweldig!!!!!

Ik ben in een jubbelstemming!!!! :yah: van de 9 gevonden eicellen waren er 7 goed genoeg om te injecteren en ze zijn alle 7 doorgedeeld!!!!!! :woohoo:. Wij zijn nu dus officieel bijna ouders van 7 emmy's!!!!

Morgen om 10 uur de tp!!!!!!!

:confettistars:

Geplaatst

Toppie Witje! Echt super goed nieuws!

Ik hoor morgen pas hoeveel eitjes er zijn bevrucht, ben er best nieuwsgierig naar!

Veel succes morgen bij de TP!

En ik jubel ook vrolijk door vandaag :woohoo:

Geplaatst

Dafke of iemand anders die de punctie nu achter de rug heeft.

Ik heb zo'n ontzettende buikpijn, jullie ook???? Behoorlijk wat krampen en diaree au au. Ook op de aanprikplaatsen hoor. Ik kan me van de vorige punctie niet de pijn voor de geest meer halen, hoe bedoel je dat vergeet je.

Het zou ook kunnen komen door de veel te vette pizza die ik gister avond gegeten heb, heb ik morgen in ieder geval lege darmen. Hoef ik alleen nog maar voor een vollen blaas te zorgen.....

Geplaatst

Witje, ik had gisteren niet zoveel last, maar vandaag heb ik ontzettend zeurend gevoel aan een kant. Hang nu ook heerlijk op de bank met een warme kruik.

Geplaatst

Nou, kom ik weer even...helemaal bijgelezen er wel!

Lafinah, jij had vandaag de terugplaatsing - van 2 embryo's? Ik hoop dat je een lekker rustig weekend hebt! Al helemaal bijgekomen van de punctie? Je schreef dat je bij de punctie een roesje had gekregen, als in morfine? Sterkte deze weken...

En Gerreb, ook jij had, net als Lafinah, de 7e de punctie en hebt de terugplaasting al gehad. 2 Emmies broeden daarbinnen, spannend!

Pieternel, wanneer heb jij de terugplaatsing? Petje af dat je met alleen een zetpil de punctie door bent gekomen!

Dafke, ze hebben jou dus niet verteld hoeveel er bevrucht zijn? Morgen de terugplaatsing? Wat een mooi moment lijkt me dat...

Renate, vandaag je 5e punctie gehad, hoe is het gegaan? Ik vroeg me af, als er tot 3x (achter elkaar) toe geen emmies zijn ontstaan bij jou, waarom ben je dan niet overgestapt op ICSI?

Wish, jaaa...punctie achter de rug! En wat een pracht-score, dat haal ik denk ik niet, hoor... En wat is de flush-techniek? Had jij morfine?

Gister nog een FM gehad, er liggen er 7 mooi & groot bij. Maar of de kleintjes ook nog mee kunnen doen? En natuurlijk afwachten hoeveel eitjes er zullen zijn - want 7 follikels betekent natuurlijk niet 7 eitjes.

Wij liggen morgen tegelijkertijd in het ziekenhuis, want ik heb morgen om 9:30 mijn 1e punctie!!!

Jolan, wij gingen gelijk op zeg! Ik ben 1 dag later met de Deca begonnen (13 feb) maar ook op 1 maart met de Puregon. Ik heb morgen de punctie... Mijn allereerste!

Nou dames, wie weet tot morgen. Mijn mams komt de hele dag voor me zorgen morgen. Ik heb al 2 zakken Jimmy's zoete popcorn klaar staan, ga zo DVDtjes huren, tijdschrift ligt al klaar, toastjes met zalm, kaasje & chipjes zijn ook al ingeslagen net als verse stoopwafels en Cranberry-juice & 7-Up (lekker gemixt!)... En mijn moeder gaat s'avonds voor het eten zorgen. Hopelijk ben ik morgen niet te misselijk... anders wordt ik het wel, haha! En natuurlijk het hele weekend om bij te komen... Tevens heb ik geregeld dat ik maandag & dinsdag vanaf huis werk. Lekker rustig, vooral omdat we natuurlijk nog niet weten wat het nieuws wordt. Misschien zijn er wel geen embryo's? En zowel, dan kan ik NA de TP lekker thuis ontspannen. En woensdags is mn vrije dag, dus dat is allemaal mooi geregeld!!!

Geplaatst

@Pleun Dankjewel!!! :hugs2: Nu kan ik heerlijk zacht zitten wachten..

@Annema, ja een roesje en wat het exact was :dontknow: maar achteraf gezien wel prettig.. en ik heb 1 tp omdat ik een stollingsafwijking heb (en zodoende verhoogde kans en op cva's/embolieën heb, die ik beide al heb gehad en daarom therapeutische antisstollingsmiddel heb. (die is nl niet schadelijk voor de embryo) Aangezien je lichaam in een zwangerschap hormonen aanmaken, is het risico altijd aanwezig.. dus 2 tp.. dan zou ik het risico verdubbelen.

Vandaag de tp.. afwachten en :duimen draaien:

Succes en sterkte allemaal!!

Liefs :positive energie:

Geplaatst

Annema ik geloof dat ik het over de flush- techniek he gehad. Ik had er ook nog nooit van gehoord maar dit is wat de prof mij vertelde. Ik hoop dat ik het goed kan vertellen omdat ik toen idd een lekker roesje had. Eerst kreeg ik atropine voor het hart en daarna een morfine achtige stof weet niet welke maar was er wel wous van.

Ze zuigen de follikel leeg en vullen deze dan met een spoelvoeistof en zuigen deze vervolgens weer leeg. Zodat ze er zeker van zijn dat de eicel eruit komt tijdens het uitzuigen. dit doen ze met een relatief dunne naald.

Deze techniek gebruiken ze als er "weinig" follikels zijn.

Als er veel follikels zijn hij had er over 20 of zo dan gebruiken ze een dikkere naald om alles leeg te zuigen omdat dan de flush techniek te lang zou duren.

Geplaatst

Wowww meiden, morgen dus haast allemaal de terugplaatsing? Witje hoe laat moet je, je moet ver weg toch?

Ik word morgenochtend rond 10u gebeld of er bevruchting is geweest. Zo ja, dan hoor ik gelijk hoe laat ik morgen in het EMC moet zijn.

Ben reuze benieuwd, best spannend maar kom nog redelijk relaxted de dagen door. Ben morgenochtend ook gewoon op mijn werk dus ik praat jullie pas nadien bij.

Maar uh, ik heb ook zo'n buikpijn sinds dinsdagmiddag en dat wordt echt niet minder. Ook pijn laag in mijn onderrug trouwens. Trouwens SPIERPIJN, in mijn onder en bovenbuik (zeg maar ribbengedeelte) het lijkt wel of ik een ouwe bejaarde ben.

Is dat allemaal normaal want het is mijn 1ste keer dus het is sowieso allemaal een belevenis.

Enne, met naar de wc gaan voor de 'grote' boodschap is ook niet geheel pijnloos met persen, zeg maar.

Oefff, ik ben heus geen mietje maar geef me dan maar liever nog een keizersnede want toen liep ik de volgende dag al met minder klachten in vergelijking.

Nou allemaal :myfignerscrossed: voor morgen, het is voor veel hier dan de grote TP-dag:goodluck:. Is er morgen ook nog iemand die naar het EMC moet/gaat daarvoor?

Liefs van mij

Geplaatst

@ Renate

Jij hebt al een hele lange voorgeschiedenis zeg. Hoe is dat geregeld met jouw ziektekostenverzekeraar?

Ik begreep dat ik 3 pogingen heb die vergoed worden. En mocht er 1 lukken maar na een bepaald aantal weken toch ook weer in een miskraam eindigt, dat dan de teller weer op nul begint? Het is gek om al zo te denken misschien maar na zoveel miskramen waarvan de laatste toch al in een laat stadium die niemand meer verwachtte, weet ik graag van te voren hoe dingen zitten en wat de verwachtingen/kansen/mogelijkheden zijn.

Geplaatst

Hoi Pieternel,

Wat een vragen! Vandaag heb ik mijn 5e punctie gehad en weer ben ik er ingetrapt denk ik dan als ik op die tafel lig! Gelukkig had ik van de week al aangegeven dat ik de vorige keer behoorlijk veel pijn had gehad en starte vanmorgen vroeg met een heerlijke valiumtablet. En vlak voor de start kreeg ik een infuus met een flinke borrel erin. Maar weer moesten ze met 2 verpleegkundigen mijn eierstokken tegenhouden door gigantisch op mijn buik te drukken. (te sterke buikspieren is dus lastig voor een punctie). Als gevolg nu flinke pijn en loop nog steeds helemaal dubbel. Ook ik heb last van mijn darmen en heb veel pijn op het toillet.

Maar wel een opbrengst van 9 eicellen (daar doen we het uiteindelijk voor). Morgen mag ik bellen voor het aantal bevruchte eicellen en zaterdag de terugplaatsing. een dagje eerder want ik moet zaterdag, zondag en maandag beurs draaien.

Morgen ook gewoon lekker werken, dan gaat de tijd lekker snel en om 13.00 bellen voor het resultaat. Dat wordt dus weer duimen draaien.

Je vraagje over de zorgverzekeraar, ik heb 3 behandelingen vergoed gekregen en alles wat erna komt is voor jezelf. Of als je een zwangerschap hebt gehad langer als 16 weken dan gaat de teller weer op nul.

Ik ga zeker voor je duimen morgen! En als je vragen hebt? Kom maar op.

Liefs Renate

Geplaatst

Hoi Annema,

Je vroeg een waarom ze bij ons geen ICSI voorstellen.

Dat komt omdat mijn man top zaad heeft. Meestal word er alleen ICSI gedaan als het zaad twijfelachtig is of dat de schil van de eicel te hard is. Ik heb vooral eigenwijze eicellen denk ik.

Jij morgen heel veel sterkte met je punctie!!!

Liefs Renate

Geplaatst

Hoi Pieternel,

Even een vraagje! Hoe is het mogelijk dat jij 10 kilo bent aangekomen van de behandeling? Ik denk dat er bij mij een kilootje bij zit. Maar daar weet ik ook de reden van. Door dat ik zo beroerd ben van de deca plof ik na mijn werk op de bank en kom er niet meer vanaf. Ik zou het wel melden aan je arts als er zoveel kilo is bijgekomen.

Liefs Renate

Geplaatst

Pieternel ik mag straks!!!! om 10 uur mijn toekomstige kindjes komen halen, wij willen er graag 2 terug. Hopelijk werken ze mee met ons.

Het is voor ons een klein uurtje rijden, Gent ligt hier zo'n 50 km vandaan dus dat valt wel mee gelukkig.

Ik heb ook nog steeds buikpijn, op de aanprikplaatsen. En ook zo gek vanaf boven mijn navel naar boven toe!! en ze hebben bij mij niet op de buik hoeven drukken. Last van de maag, pijn met poepen.

Ben benieuwd hoe zeer de tp gaat doen, niet zozeer de katheter en eendebek, maar vooral het harde duwen op de buik met het echoapparaat om alles goed in beeld te krijgen. Ik denk dat er ook aardig wat vocht weer in de buik zit, heb dit de eerste keer ook gehad, maar dat horen we vanzelf wel.

Succes allemaal met terugplaatsen en laten we afspreken dat we elkaar niet helemaal gek maken op het wachtbankje. Alles wat je voelt kan alle kanten op gaan zowel positief als negatief en iedereen is onzeker. Maar laten we elkaar wel steunen.......

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden