Ga naar inhoud

Wie starten er ook in febr. 2010 ?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden,

Wij zijn helemaal blij, want we mogen zometeen naar het ziekenhuis voor een terugplaatsing! :silly-woohoo:Wat een opluchting zeg! Nu weer de volgende stap, op naar het wachtbankje...

Groetjes

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat een goed nieuws Saaab!

Gerreber, wat toevallig dat je er aan beide kanten 7 hebt! Heb je nu nog een echo voor de punctie?

Ik heb morgen de 1e FM. Ben best zenuwachtig. Voel echt van alles rommelen momenteel.

Geplaatst
Meiden,

Wij zijn helemaal blij, want we mogen zometeen naar het ziekenhuis voor een terugplaatsing! :silly-woohoo:Wat een opluchting zeg! Nu weer de volgende stap, op naar het wachtbankje...

Groetjes

Heey...

Hoe is het gegaan?

Heb je 1 of 2 terug geplaatst gekregen?

Nu maar groeien, groeien en groeien!:positive energie:

Geplaatst

@ Dafke, succes morgen!

@ Saab...jij ook succes het lange wachten gaat beginnen. Al een kussentje van Pleun in ontvangst genomen, moet zeggen het zit goed hoor ;-)

Geplaatst

Hallo allemaal, jeeh ik lees vol verwachting al een 'weekje' met jullie mee.. tis allemaal zo nieuw voor me en herken me in jullie gebeurtenissen of bereid me danwel een beetje voor (voor zover dat kan)..maar leef met jullie allemaal mee! Vorige wk op mn werk ging echt alles mis n kan niets tot weinig onthouden ed..maar las dat dát ook door de hormonen komt..hele opluchting (omdat ik (op werk) het ze niet heb verteld. Blijf er maar tijdelijk vandaar. Morgen mn 1e meting jeeeeh wel beetje :nerves: :happy:

Geplaatst

Nee, haha... nu wil ook graag een kussentje aanvragen! :D We waren zo bang dat er weer geen bevruchting zou zijn. Maar van de 7 eicellen waren er 5 rijp, en ook 5 bevrucht. Dus we zitten nu met dikke glimlach op het wachtbankje!

We hebben 1 emmy terug geplaatst gekregen. Dus we hopen heeeeel erg dat hij/zij heel lang bij ons wil blijven.

Op naar nieuwe zenuwen! Dank jullie wel voor de lieve reacties!!

X

Geplaatst
Nee, haha... nu wil ook graag een kussentje aanvragen! :D We waren zo bang dat er weer geen bevruchting zou zijn. Maar van de 7 eicellen waren er 5 rijp, en ook 5 bevrucht. Dus we zitten nu met dikke glimlach op het wachtbankje!

We hebben 1 emmy terug geplaatst gekregen. Dus we hopen heeeeel erg dat hij/zij heel lang bij ons wil blijven.

Op naar nieuwe zenuwen! Dank jullie wel voor de lieve reacties!!

X

Spannende tijd!

Weet je ook hoeveel cellig de embryo is die teruggeplaatst is?

En wanneer mag jij testen?

Geplaatst

Heey Pleun!

Hou je het nog vol???

Morgen zijn we gelukkig al 1 maart!!!

En hoe voel je je? Ik heb steeds buikpijn, denk van de punctie.

Geplaatst

Hai Dames,

Wij zijn ook onder behandeling in Zwolle en hebben een icsi. Begin februari zijn we begonnen met de prikken. De maandag had ik de punctie en waren er 11 eicellen gevonden en 9 waren er rijp. 6 daarvan zijn bevrucht en uiteindelijk vonden ze er drie goedgenoeg. 2 zijn er ingevroren en één is er ingebracht. We waren heel erg trots. Moet nog wel een beetje opletten, omdat mijn eierstok opgezet was. De hele week met een verkrampt gevoel rond gelopen. (Vond punctie toch wel heftig, ookal was is zo high als wat)

Maar de houvast aan het idee waarvoor we het doen, verzachtte toch een beetje de pijn.

Ik vind het vreselijk spannend, want ja ik voel van alles in mijn lichaam maar dat zal grotendeels ook wel de hormoonbehandeling zijn denk ik.

Nu is het afwachten......wachten....wachten.....wachten:gekruiste vingers 2wachten......wachten....zucht.....wachten!

Ik lees dat er hier een aantal van jullie ook al redelijk ver zijn. (is al bijna 1 maart natuurlijk) Ook voor jullie Super spannend!

Ik vind het wachten aan de ene kant vreselijk maar aan de andere kant heeft het ook wel weer iets hoor. Tís zo dubbel.

En de rest wens ik nog heel veel succes ermee!

Liefs Bengel

Geplaatst

Saaab helemaal geweldig en nu netjes en "geduldig" wachten he? Valt niet mee succes hoor.

Lafinah spannend vandaag de 1e follikel meting succes!!!!! Liljkt me moeilijk als het op je werk niet bekend is zeker met je geheugen, heb ik ook last van vergeet van alles. Maar ja als je er maar tijdelijk bent snap ik dat je het niet rondbazuind.....

Gerreber 7 aan elke kant dat is netjes. Ik hoop morgen ook zoiets moois te kunnen zien op het echoscherm.......

Bengel welkom natuurlijk en ook veel wacht succes, wanneer mag jij testen??

Tess ik had ook altijd zo lang buikpijn na de punctie, heb dit nog gevoeld tot 5 maanden na de punctie, toen was het alleen nog rond de eisprong maar duidelijk aanwezig.

Ik hoop niet dat ik nu zo snel iemand vergeten ben en anders ook succes!!!!!

Ik twijfel of ik woensdag moet gaan werken. Heb met vlagen best veel last van buik dus wacht morgen nog ff af en meld me anders gewoon ziek, dan ga ik daar wel een beetje arbeids therapeutisch achter de pc wat doen of zoiets. Dan heb ik in ieder geval wat te doen.

Geplaatst

Hey meiden,

Er wordt hier zoveel geschreven dat ik het bijna niet kan bijhouden. Veel verschillende verhalen: sommigen net begonnen met spuiten, anderen al in de wachtweken. Allemaal heel veel sterkte en succes!!

Ik heb afgelopen donderdag de punctie gehad, viel me deze (3e) keer best tegen moet ik zeggen, heb tot gisteren aardig rustig aan moeten doen. Ben ook vaag misselijk, beetje weeig gevoel in mijn maag zeg maar, sinds zaterdag. Misschien bijwerking van de utrogestan bolletjes?

Ik mocht in ieder geval vrijdag het ziekenhuis in Genk bellen (punctie was bij Geertgen, TP is in Genk). Er waren 10 eicellen gevonden, waarvan 9 rijp en vrijdagochtend waren er 5 normaal bevrucht. Hopelijk zijn het allemaal mooie emmies geworden. Vanmiddag is de TP en de bedoeling is dat ik er 2 terug geplaatst krijg. En dan plof ik op het wachtbankje. Spannend dus weer!

Meetje

Geplaatst

Hai Witje,

Goed dat je naar jezelf luistert! Soms nog wel eens lastig ervaar ik zelf met alle drukte en maatschappelijke verantwoordelijkheden ;-)

Kom misschien zo een beetje binnenvallen in dit Forum maar heb nog niet eerder de behoefte gehad om de steun op te zoeken. Dus hierbij....Aangenaam allemaal :aaaflowersmiley: Is ook voor mij pas de eerste keer. Nu ik moet wachten....tjah wachten....voel ik toch enigzins de giga zenuwen door mijn lijf. Want voel nu wel iets, of voel ik nu niks. Mijn angst dat het niet lukt en mijn hoop die zegt dat het wel gaat lukken. Lekker in strijd met elkaar. Maar probeer wel gewoon m'n ding te doen. Beetje afleiding is ook wel fijn.

De arts vertelde dat ik twee weken na de terugplaatsing mag testen. Dat zal dan de 12e maart zijn. Ik lees hier en daar dat het pas na 3 weken mogelijk is. Wat is jullie ervaring hierin??

Liefs Bengel

Ps: Hoe zet je trouwens zo'n leuk (zwanger balkje onder je bericht).

Geplaatst
Hai Witje,

Goed dat je naar jezelf luistert! Soms nog wel eens lastig ervaar ik zelf met alle drukte en maatschappelijke verantwoordelijkheden ;-)

Kom misschien zo een beetje binnenvallen in dit Forum maar heb nog niet eerder de behoefte gehad om de steun op te zoeken. Dus hierbij....Aangenaam allemaal :aaaflowersmiley: Is ook voor mij pas de eerste keer. Nu ik moet wachten....tjah wachten....voel ik toch enigzins de giga zenuwen door mijn lijf. Want voel nu wel iets, of voel ik nu niks. Mijn angst dat het niet lukt en mijn hoop die zegt dat het wel gaat lukken. Lekker in strijd met elkaar. Maar probeer wel gewoon m'n ding te doen. Beetje afleiding is ook wel fijn.

De arts vertelde dat ik twee weken na de terugplaatsing mag testen. Dat zal dan de 12e maart zijn. Ik lees hier en daar dat het pas na 3 weken mogelijk is. Wat is jullie ervaring hierin??

Liefs Bengel

Ps: Hoe zet je trouwens zo'n leuk (zwanger balkje onder je bericht).

Hee Bengel,

Pleun en ik mogen ook de 12e maart testen.

Ik heb nog niet gehoord dat je pas na 3 weken mag testen. Wel las ik laatst van Spaatje dat ze op dezelfde dag de TP had (25 febr) maar 4 dagen eerder mag testen.

Tess

Geplaatst

Jeetje wat een actief topic :-)

Ik heb vandaag de 1e FM gehad, er zitten er 8! 3 aan de ene en 5 aan de andere kant. Donderdag de 2e FM en waarschijnlijk maandag of dinsdag de punctie! Spannend .....

Ik ben de laatste dagen ontzettend emotioneel, hebben jullie daar ook last van? Ik kan momenteel overal om huilen, bent ontzettend kribbig en voel me gewoon "anders". Ik had heel stoer gedacht dat ik hier wel even doorheen zou fietsen, maar dat gaat me niet lukken .... Ben niet zo stoer als ik dacht :-)

Geplaatst

Dafke dat is een mooi aantal 8 nietwaar???? Daar hoop ik morgen ook op.

Dat emotionele, kribbige enzo hoort allemaal bij de hormonen, is best een makkelijk excuus eigenlijk haha. En weet precies hoe je je voelt, heb het ook. Spring van de ene in de andere emotie. De achtbaan van emoties zeg maar.

Kom op nog even en dan ben je van je spuiten af dus ook van de onnatuurlijke toegediende rommel. Dan stap je over op de hormonen van je zwangerschap als het goed is.........

Sterkte verder

Geplaatst

Danki Pleun!!:CYBER_HUGS:

@ Tess, nee verdorie... we zaten in de auto op de terug weg, toen zei ik ineens ala geschrokken tegen mn vriend, shit!!! we weten niet hoeveel cellen t was. Vriend-lief zei, maakt ook helemaal niet uit... t kan alleen maar je kopje verder overhoop gooien...

Toch he, stiekem:gah: wou ik t eigenlijk wel weten... hihi

Maar dit doet wel rare dingen met je hoofd hoor, en ik ben pas 30 uur verder vanaf de tp.

Geplaatst

Hey Witje,

Gelukkig ben ik niet de enige die in deze emotionele achtbaan zit! En inderdaad nog even doorbijten .....

De arts zei dat 8 inderdaad een goede score was! Donderdag een 2e FM en dan maandag of dinsdag de punctie.

Ik wens je alvast veel succes voor morgen!

Geplaatst

Thanks!!!!!

Pleun maak je niet gek zo 30 uur na de tp!!! Je kan het altijd nog vragen als je contact met het zh hebt natuurlijk.

Geplaatst

Hallo meiden,

Er worden hier mooie scores neergezet!

Witje jij morgen je 1e fm, hoop ook voor jou op een mooie score!

Ik ben vanmorgen voor 2e fm geweest en ze zaten in dubio.. of donderdag of vrijdag punctie. Ze wilden hiervoor de bloedresultaten zien.

Er zaten nu 15 follikels.. en.. ze belden vanmiddag dat het donderdag punctie wordt!

Geplaatst
Danki Pleun!!:CYBER_HUGS:

@ Tess, nee verdorie... we zaten in de auto op de terug weg, toen zei ik ineens ala geschrokken tegen mn vriend, shit!!! we weten niet hoeveel cellen t was. Vriend-lief zei, maakt ook helemaal niet uit... t kan alleen maar je kopje verder overhoop gooien...

Toch he, stiekem:gah: wou ik t eigenlijk wel weten... hihi

Maar dit doet wel rare dingen met je hoofd hoor, en ik ben pas 30 uur verder vanaf de tp.

Idd misschien wel beter om het niet te weten.

Ooit zullen die 2 weken voorbij zijn!!!

:gekruiste vingers 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden