Ga naar inhoud

Wie starten er ook in febr. 2010 ?

Aanbevolen Berichten

Gast Diane180
Geplaatst

:bye:Hallo allemaal,

Heb een tijdje niet op het forum geschreven maar breng jullie weer op de hoogte van het hoe en wat van onze 2e poging, gestart in febr.

Wel zo handig, omdat ik zelf deze topic gestart ben....

Was nog niet aan het schrijven hier op het forum toe gekomen.

En helaas de startecho was niet goed. Ik heb een cyste, deze moet eerst verdwijnen.

Dat betekent dat ik 2 weken langer de deca moet spuiten (balen want ik reageer veel heftiger op de deca dan bij de 1e poging).

Nu na een week, vanavond een bloeding....? ongi of het afsterven van de cyste via mijn lichaam...? geen idee. Morgen bellen met ivf-afd. om te kijken wat er loos is.

Pffff de 2e poging gaat dus veeel moeizamer.

Morgen even afwachten dus.....

groetjes.

Diane

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje Diana wat een domper, we vroegen ons al af waar je gebleven was. Heel veel sterkte en ik hoop dat de cyste goed verdwijnt en je alsnog snel mag starten.

:aaaflowersmiley:specialy for you!!!

Ik mag zo voor mijn eerste follikelmeting. Vroeg opstaan is een crime tegenwoordig. Maar ja dan weten we ook snel wat de druivenranken produceren. Nu maar hopen dat ze lekker snel op maat zijn om geoogst te worden. Ik wil vooruit!!!!!!!!

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Gisteren mn 1e fm en er waren aan beide zijden 7 goed te zien en nog kleinere..in ontwikkeling. :alright: Wist niet wat ik zag wauww :) :yah: bij eerdere echo's vertelden ze me, kijk dat is je linker..en rechter..en ik zag niets.. Denk ook dat het voor de gyn dagelijkse koek is en precies weten wat en waar ze naar moeten kijken.. Maar het leek wel een tros druiven, was giga onder de indruk :new_shocked:..en liep daarna de stad in met een big smile (en dat terwijl het regende) :toothy2: Tot gister voelde ik me wel 'voller' worden maar nu ik het gzien heb..jeehtje moest het 1st ff goed laten doordringen voordat ik ook maar iets erover kon vertellen. Morgen 2e fm, spannend hoor.. Wens iedereen sterkte en succes!!

Liefs:aaaflowersmiley:

Geplaatst

Diane, welkom terug! Ik heb al een bericht geschreven in je cystetopic!

Lafinah, wauw, topscore!! We lopen precies gelijk, ik had gister de eerste FM, 5 links, 5 rechts en morgen tweede FM. Maar jij zal eerder mogen voor de punctie want bij mij waren ze allemaal nog erg klein... Succes!

Caroline

Geplaatst

Nou ik ben net terug van de eerste follikel meting en er zitten er rechts 3 en links 4, de grootste was 12 mm doorsnee dus nog veelste klein. zonder tegenbericht, ze hebben 's middags altijd overleg dus het kan zijn dat ik gebeld wordt vanmiddag, heb ik volgende week maandag 2e meting. Ze groeien bij mij niet zo snel, de vorige keren ook niet.

Heb me toch maar ziekgemelt, maar ga wel overdag wat werkzaamheden verrichten die ik wel kan, wat achter de pc hangen enzo haha. Ja goede wil tonen is belangrijk, dan doen ze ook veel voor je terug. Het is 2 richting verkeer vind ik.

Al met al geen slechte score voor mij en wij zijn er tevreden mee.

Geplaatst

@ witje...mijn eerste fm was 5 links twee rechts (of andersom) uiteindelijk 5 dagen later 17 eicellen ....dus je weet maar nooit! Ennu hangze

Geplaatst

Ik hoef er niet zo veel, meestal vallen er veel af als je er veel hebt of de kwaliteit is niet genoeg voor invriezen. Wij hebben er niet zo veel maar de kwaliteit is wel altijd goed en met 5 emmy's waarvan 3 in de vriezer de vorige poging is dat niet slecht vinden wij.

In Gent gaan ze tussen de 5 en 10 eicellen dus we zitten er mooi tussen.

Geplaatst

ja dat was de vorige keren ook, maar toen had ik 3 echo's en nu dus waarschijnlijk maar 2. Scheelt weer een ritje heen en weer.

Geplaatst

@ Sandra, nee i know... Ik probeer me rustig te houden. Dag 2 :) haha

En groot gelijk dat je t rustig aan gaat doen.

@ Diane, fijn om weer wat van je te horen, maar echt balen dat het zo gelopen is voor jou zeg! We hadden gelijk op moeten lopen!!

@ gerreber, alvast veel succes! ben je erg gespannen?

groetjes

Geplaatst

heey meiden,

in het begin was ik erg actief op dit stukje van het forum.. maar nu gaat het zo snel en dan merk je dat als je nog niet "echt" begonnen bent je niet goed aansluit bij de rest.Ik merk dat de meeste nog steeds erg voor liggen dan zit je net ff te laat om echt te kunnen aansluiten.. ik ben dus inmiddels minder actief en verhuisd naar de topic maart waar ik beter bij hoor;)

Toch laat ik nog stiekem af en toe wat horen:)Vandaag heb ik mijn uitgangsecho gehad en alles zag er goed uit! volgende week woensdag de eerste FM .. spannend hoor:)

ik wil iedereen veel succes wensen!ik zie dat er al aardig wat aan het broeden zijn.. en de meeste al bijna tegen de punctie aanhikken! iedereen echt heeel veel succes

Geplaatst

Saab; ben niet gespannen hoor. Is inmiddels de 3e keer en de vorige 2 keren erg meegevallen. Voor mij is het een opluchting dat ze het weg halen.

Begin behoorlijk last van mijn eierstokken te krijgen, dus kom maar op met die punctie!

Iedereen veel succes met spuiten, slikken, puncties fm etc!

Geplaatst

Hallo dames, vanmorgen 2e fm; 6 links en 12 rechts :happy: Op mn formulier hadden ze bij de 1e fm de afmeting opgeschreven en daarachter een (1) das dan follikel nr 1 die groot genoeg is neem ik aan..want er staat 19x12 (1). Jah ben steeds zó onder de indruk..had het kunnen vragen maar vergeten :O Maar voor me gevoel zit het links overvol..terwijl de echo het tegenovergestelde toont :dontknow:..eenmaal op mn werk..migraine aura's..gelukkig van korte duur (en geen hoofdpijn) zou dat ook van het spannende gebeuren zijn?? Heb dat alwel 20 jr niet meer gehad, maar goed, zullen wel de 'bijwerkingen zijn.. Op naar vrijdag 3e fm :happy: Kan het maar moeilijk bijhouden van wie wat en wanneer :schaam:

Houdt mn :gekruiste vingers 1voor allemaal!

Liefs:aaaflowersmiley:

Geplaatst

Hey Witje,

Een beetje late reactie van mijn kant, maar een mooie score toch!

Ik heb morgen de 2e FM.

Ben nu ook even niet aan het werk, voelde me echt zo belabberd. En nog steeds heel emo en opvliegend. Dus net als jij, heb ik ook even voor mezelf gekozen.

Succes voor alle andere dames met prikken, FM's etc.

Geplaatst
Ik hoef er niet zo veel, meestal vallen er veel af als je er veel hebt of de kwaliteit is niet genoeg voor invriezen. Wij hebben er niet zo veel maar de kwaliteit is wel altijd goed en met 5 emmy's waarvan 3 in de vriezer de vorige poging is dat niet slecht vinden wij.

In Gent gaan ze tussen de 5 en 10 eicellen dus we zitten er mooi tussen.

Ik ben bang dat ik er niets over te zeggen heb hoeveel ik er wil....vorige keer 11 en 8 bevrucht niets in de vriezer nu 17 en 12 bevrucht en ik weet nog niet of er wat in de vriezer gaat, zijn er dus minder bevrucht dan vorige keer en als zoals je schrijft de kwaliteit dan ook nog minder is bij meer eitjes, dan zou het nu weer niet lukken of minder kans dat het lukt ....dus ik hoop dat jij het mis hebt

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb even niets van me laten horen op het forum na mijn 4e mislukte ivf behandeling.

Maar we zijn weer in de race!!!

25 feb. begonnen met de Deca en de 27e weer gestart met de puregon.

afgelopen dinsdag had ik mijn 2e fm en aan beide kanten had ik 10 folikels zitten.

Super spannend allemaal en hoop dat ik voor de laatste keer op het wachtbankje hoef te zitten maar dan met een groene regel!!!

@spaatje de kwaliteit van de eicellen heeft niets met het aantal follikels te maken.

ik zou me er ook echt geen zorgen over maken. Bij mijn vorige behandeling zat ik met iemand te praten die had 26 eicellen waarvan 24 bevrucht en 22 ingevroren omdat ze bijna allemaal van topkwaliteit waren.

Geplaatst

Spaatje niet gelijk denken dat er geen cryo's zijn hoor. Volgens mij zijn in Nederland de regels voor invriezen ook anders/strenger dan in België waar ik bezig ben. Positief blijven hoor!!!! Wanneer hoor je dat dan???? Ik hoor op de dag van de tp hoeveel er goed genoeg zijn om in te vriezen.

Geplaatst

Hoi Sandra,

Ik krijg een brief zo rond de tijd dat ik mag testen...was dus vorige keer eerst een neg. test en een dag later de brief dat er nul in de vriezer zaten...snap ook niet waarom dat zo lang moet duren, maar ze laten ze nog een dag staan om te kijken wat ze "doen"...ik krijg het idee dat ze bang zijn voor een hoop gesteggel tijdens de terugplaatsing, en maar dat kan ook mijn complot theorie en hou ze in de gaten want je weet maar nooit gevoel zijn ;-)

Geplaatst

komt allemaal door de hormonen. Wat heerlijk dat we die toch overal de schuld van kunnen geven :goodnews: dat is een lekker excuus....

Geplaatst

Hey meiden,

Zit nu op dag 3 na de TP, dag 7 na punctie en volgens het ziekenhuis zou dag 6/7 de belangrijkste dagen zijn voor de innesteling. Nu heb ik sinds gisteren behoorlijk heftige krampen, zeg maar heftige menstruatiekrampen. Ik lig af en toe dubbel van de pijn! Maak me best een beetje zorgen hierover. Is er iemand die dit misschien ook wel eens gehad heeft of hiervan gehoord heeft?

Voor alle meiden met puncties voor de boeg: heel veel succes!

Meetje

Geplaatst

bij twijfel altijd het ziekenhuis bellen Meetje!!!!

Ik heb na de tp ook altijd behoorlijke krampen, maar lig er niet dubbel van. Hoop dat het snel minder is/ over gaat..

Gerda!!!!!!!!!!!!!! Heb je een mooie oogts???????

Geplaatst

Hallo allemaal,

Zoals jullie waarschijnlijk wel kunnen zien ben ik nieuw hier op deze site.

Na veel verhalen te hebben gelezen dacht ik, ik schrijf me hier ook maar in. Het zal best lekker zijn om sommige dingetjes van je af te schrijven, alhoewel ik dit nooit doe.

Zoals jullie onder kunnen lezen, zit ik nu midden in mijn wachtweken.

Vrijdag 19 februari wisten ze 10 eitjes aan te prikken, waarvan 5 goed bevrucht. 1 is terug geplaatst o zondag 21 februari en 2 waren uiteindelijk goed genoeg om de vriezer in te gaan.

En nu lig ik met zware griep (althans dit denk ik) plat.

Wie o wie kan mij vertellen of dit kwaad kan...

Van maandag op zondagnacht was ik heel erg ziek, erge diarree en veel overgeven. En heel erg pijn in mijn buik, ik denk in mijn maag.

Ik hoop zo dat dit allemaal geen kwaad kan voor de embryo..

En nu heb ik nog steeds heel erg last van brandend maagzuur.

Liefs Denise

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden