Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedenavond ladies,

Hier dan weer even een berichtje van mij. Leuk om al jullie berichtjes te lezen! Ik heb op het moment geen fut om iets te doen, ben echt doodop. Wil de pech ook nog dat ik deze week 4 DAGEN achter elkaar cursus heb. Die van gisteren en vandaag was zelfs nog met een overnachting. Halverwege de ochtend kon ik mijn ogen echt niet meer open houden. Ik heb het idee dat ik nachten heb doorgetrokken. Morgen gelukkig de laatste dag. Morgenvroeg eerst nog naar de huisarts toe. Sinds een paar weken heb ik behoorlijke last in mijn onderrug, bil en bovenbeen. Weet gewoon niet meer hoe ik moet gaan zitten van de pijn. Toch maar even na laten kijken. Maandag mag ik weer naar de gyn toe! Spannend, dan krijgen we weer even een echo!!!! EN bespreken hoe we nu verder gaan en over de combinatietest. Door alle drukte van het werk, hebben we nog helemaal niet na kunnen denken over onze vragen.

Vandaag wel ingeschreven voor het KDV, ook al zo'n mijlpaal. Hoe is dat bij jullie? Ieder stapje voelt toch nog als een mijlpaal voor mij.

We zijn ook lekker bezig met het zoeken naar een vakantie zo eind maart/begin april, dat we toch nog even met zijn tweetjes kunnen genieten van de zon dit jaar. De zomervakantie krijgt per slot van rekening een andere invulling!

Groetjes,

Amber

Geplaatst

Iza! Dat wordt al echt een mensje! Fantastisch die echo...

En Pien..je boft met je lieverd...

Geplaatst

@pieneke, ja spannend hoor... ik ben nu 9 weken, en over een week krijg ik de uitslag, mocht het een meisje zijn ben ik klaar.. en mocht het een jongen zijn, gaan we door voor een vlokkentest ( bij 11 weken) en dan kunnen ze zien of het de ziekte heeft.....maar de arts was zoo lief, ze zei het is met een wonder gekomen, laat het ook een wonder blijven....

Ook mooi is dat ik een boedha van mijn neefje heb gekregen met mijn verjaardag, en toen zie ie die brengt geluk... de maand erna pats boem zwanger,ongelooflijk en het mooie is ook nog dat ik op zijn verjaardag ben uitgerekend... misschien moet het allemaal zo zijn???

Iza, wat een mooie beelden, krijg er weer kippevel van!

x

Geplaatst

Wat bijzonder Moortje, zou wel heel erg mooi zijn als dat inderdaad allemaal zo samen komt! Ik duim keihard voor je mee!

Overige dames, waar zijn jullie allemaal?? Het is hier stil zeg!!! Kom eens wat van je laten horen allemaal!!

Geplaatst

De arts belde gister al ( het zou eigenlijk een week duren, maar het was wel overduidelijk) een jongetje... dus nou weer 2 weken wachten voor een vlokkentest en dan weer 2 weken wachten tot de uitslag. Het zijn super slopende weken, maar moet er door heen, het is niet anders.

Ik heb er op zich wel een goed gevoel over...... moederinstinct? hihi....

Misschien zeggen we over 5 weken het moet allemaal wel zo zijn...

Afwachten maar weer..

Geplaatst

Pff Moortje, lastig hoor wat je nu nog allemaal moet doormaken.

Heel veel succes de komende weken en ik ga heel hard duimen dat jouw moederinstinct in deze goed is.

Liefs, Dorine

Geplaatst

Jeetje Moortje, is de spanning nog niet opgelost! Duimen voor je dat het goed gaat hoor.

Langzaamaan kruipen we allemaal richting de 3 maandengrens (De een iets sneller dan de andere ;) ). Toch een fijn gevoel dat we al zover gekomen zijn. Zijn er al een aantal van jullie die zwangerschapskleding (moeten) dragen?

Groet,

Amber

Geplaatst

Hallo dames

ik meld me even bij jullie, zo spannend en over het algemeen vooral leuk!

Moortje, jullie situatie is toch wel heel bijzonder, ik hoop van harte dat de uitslag goed zal zijn maar wachten op zo'n uitslag lijkt me ook behoorlijk zwaar, julie zijn alweer zo ver!!

Ik duim!

Heerlijk, jullie eerste trimester zit er ook al bijna op!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Jeetje Moortje... wat slopend! Ik vind wel dat je er supergoed mee omgaat.. volgens mij het beste wat je kunt doen, want je hebt geen keuze, je moet deze weg bewandelen! Wat zul jij blij zijn als je verlossend positief nieuws krijgt.

Iza.. wat geweldig je foto's zowel die van de baby als die van jou natuurlijk ;-).

Ik ben net terug van het ZH en alles was goed met de 2 baby's!!!!! Allebei precies even groot,beide opschema en waren keurig 2 placenta's. Eentje lag er te slapen en de ander was heel actief.. wat is dat gaaf zeg, je ziet al echt 2 herkenbare mensjes. Ik ben zo gelukkig.

Heb vandaag al bloed laten prikken voor de combinatietest, de nekplooimeting is 26 januari. We hebben een medische indicatie voor een type I (uitgebreide) 20-weken echo, dat is natuurlijk ook prima. Vanaf week 17 ga ik elke 2-3 weken naar de gynaecoloog voor een groei-echo en een meting van de baarmoederhalslengte. Je hoort mij niet klagen.

Liefs Pien

Geplaatst

Pieneke, wat heerlijk!!! Ben mega blij voor je!!! Tof he, om te zien dat er echt al armpjes, beentjes aanzitten en dat gespartel!!!

Moortje, wat een spanning toch.. Toch blijf ik hopen op dat wondertje hoor!!

Ik ga zo het echo bureau eens bellen en een echo voor de geslachtsbepaling inplannen... Ze doen het hier vanaf 17 weken.. Maar bij sommige bureau's al vanaf 15 weken... Hmmmmzzz moet me maar neerleggen bij de 17 weken, haha! Daarvoor natuurlijk grote kans dat het nog niet zichtbaar is... Zo tof allemaal!

Geplaatst

Eigenlijk lees ik hier normaal niet maar ik kon het niet laten om even te spieken hoe het met Iza is. Fijn dat het zo goed gaat met je! Mooi om je te 'zien' genieten.

Voor iedereen: wat heerlijk dat jullie eerste trimester er al bijna op zit!

Geplaatst

Heb het laatste lijstje (althans dat hoop ik) maar weer eens naar voren gehaald ;-)

Vullen jullie ook weer aan?

Uitgerekend

02 augustus: C&D (Chantal)

04 augustus: Colle

08 augustus: Pieneke

09 augustus: Keesje

10 augustus: Iza (Kirsten)

10 augustus: Nanne

11 augustus: Heleen

Eerstvolgende afspraak

25 januari: Iza, 4e echo (12 wk)

26 januari: Pieneke, nekplooimeting (12 wk, 2 dgn)

27 januari: Iza, 2e afspraak verloskundige

26 februari: Pieneke, controle gyneacoloog (16 wk, 5 dgn)

18 maart: Pieneke, uitgebreide 20 weken echo (19 wk, 4 dgn)

23 maart: Iza, 20 weken echo

Pieneke

Geplaatst

Pien,

Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn.. ik vond die echo ook zo bijzonder....dan ben je 9 weken en je ziet gewoon al een mensje in je buik hihi....

Verder kan ik alle kleren nog aan, niet misselijk, wat dat betreft heb ik weinig klagen...

en ja positief blijven is het beste!! ik moet wel.. heb gister met mijn nicht gebeld, die is ook draagster van de ziekte van duchenne, en zij heeft 4 jongens!! Ze heeft er wel 1tje weg laten halen (moet ik nog ff niet aan denken) maar ze zei dat ze bij dat kindje een slecht gevoel had en bij die andere niet, en daar houd ik me aan vast, heb nog steeds een goed gevoel....

Geplaatst

Uitgerekend

Eerstvolgende afspraak

3 maart: Iza, geslachtsbepaling :D (17 wk, 1 dag)

Ik heb er weer een afspraak bij!

Geplaatst

Andere dames, zo is het wel heel erg een Pien-Iza lijstje!! Doen jullie ook eens aanvullen!!

Enne Freya, dikke knuffel!!! :*

Geplaatst

Uitgerekend

Eerstvolgende afspraak

28 januari: Colle, 1e afspraak verloskundige (13 wk, 1 dg)

Geplaatst

Hoi Pieneke

wat fijn te lezen dat alles goed was!!! ongelofelijk om te zien he 2 van die minimensjes, en mooi dat ze samen opgaan met de groei.

Ik heb ook iedere 2 weken de controle + echo, ben er blij om! Begrijp goed dat andere dames de tijd tussen de controles / echo's lang vinden.

Ik vond het erg fijn dat je de uitslag van de meting van de nekplooi direct hebt, over de bloeduitslagen dacht ik eigenlijk niet eens meer na.

Op naar de 26ste!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Goedeavond dames,

Hier weer een berichtje van mij. Is al weer even geleden dat ik wat heb geschreven.

Maandag alweer 12 weken zwanger!!!! Weer een mijlpaal!

Maar hier gaat het allemaal heel erg goed! Vorige week dinsdag weer bij de gyn. geweest, niet meer op de fertiliteitsafdeling maar nu gewoon tussen dikke buiken mogen zitten, en ik zal eerlijk zijn het zat heerlijk!!!! Voelde me nu echt nog zwangerder, al is er bij mij nog geen gram aangekomen sinds de zwangerschap hihihi. Maar dat zal nog wel loslopen.

Met de kleine beeb gaat het ook erg goed, was weer goed gegroeid en het is nu echt een minimensje. Lag zo lekker te slapen. Jammer dat ik em nog niet heb zien bewegen, maar misschien de volgende keer. Ben zooooo trots! We hebben het nog over de combinatietest gehad, maar besloten om deze niet te doen. Mij kennende zou het alleen maar meer spanning opleveren.

Verder vertelde ze ook dat dit de laatste inwendige echo zou zijn en dat ik voortaan een echo op de buik zou krijgen. Dat vind ik ook wel prettig, want ben die "gemakkelijke stoel" nu toch wel een beetje zat

Tevens nog een paar afspraken gemaakt! A.s. dinsdag eerste gesprek bij de verloskundige in het ziekenhuis. Dan 9 februari weer een afspraak bij de gyn. en Jajajajajaja de afspraak voor de 20 weken echo staat al vast!!! :happydance: 12 maart hebben we de afspraak voor de 20 weken echo :clap2:

@Pieneke, vind het geweldig om te lezen dat het zo goed gaat met die twee kleintjes in je buik! Wauw, eerst al die onzekerheid en nu gewoon twee kleintjes in de buik die al lekker druk bezig zijn! Super gewoon.

Natuurlijk de overige dames ook helemaal super dat het zo goed gaat!

Heb het er wel moeilijk mee dat er weer dames zijn weggevallen. Lijkt me verschrikkelijk om weer de kracht te moeten vinden om verder te gaan, maar ze komen zo ontzettend sterk over, het moet gewoon lukken bij een volgende poging. Heel veel sterkte en kracht toegewenst.

Liefs, Chantal

Geplaatst

Meiden, ik kom er gauw weer aan, hoor!! Was paar dagen bij vriendinnetje in Groningen (met Olivier tutten) en vandaag ga ik weer even... maar probeer vanavond te vertellen hoe goed 't gaat!!

Nu eerst gauw toegeven aan m'n Brinta-fetisj.............

(en vanmiddag Fanta!!! Kijk er al naar uit!)

Lfs Nanne

Geplaatst

Chantal fijn weer eens wat van je te horen, ik heb je data in de lijst gezet. Lekker inderdaad dat de echo's nu uitwendig zijn. Ik vind het zo bijzonder dat dat al kan.

Uitgerekend

Eerstvolgende afspraak

19 januari: C&D (Chantal), gesprek verloskundige

28 januari: Colle, 1e afspraak verloskundige (13 wk, 1 dg)

9 februari: C&D, afspraak gynaecoloog

12 maart: C&D (Chantal), 20 weken echo

Geplaatst

Het gaat dus goed hier!! Gaat steeds beter voelen, letterlijk en figuurlijk.. Hebben jullie ook dat je boven je schaambeen een verharding voelt in het onderste deel van je buikspieren? Dat bedoelen ze vast met 'je kunt je baarmoeder gaan voelen'! Geruststellend...

Ik ga morgen bellen naar Ziekenhuis apeldoorn om een afspraak te maken, ik mag daar verder gaan. Nu zweef ik dus een beetje tussen van alles in... geen verloskundige en geen gyn. Daar moet verandering in komen, dus ik hoop gauw een afspraak te kunnen krijgen?? Neem aan dat ik niet pas bij de 20 weken echo hoef te verschijnen, maar toch al eerder een intake (met hopelijk echo) krijg? Ik hoor 't morgen... En vul dan 't lijstje in!

Weet iemand hoe het zit als je in het ziekenhuis wilt bevallen zonder medische indicatie? Is er dan sprake van eigen bijdrage, en zo ja daar kun je toch voor verzekerd zijn? Moet gewoon m'n polis even checken, maar dit leek me de snellere weg.. ;-)

Fijn dat de berichten hier over het algemeen positief zijn!! En Pieneke, zal eens kijken naar een banner.. of 't lukt ook.

Geniet lekker verder allemaal!!

X

Geplaatst

Hai Nanne,

Ik weet niet wat voor zorgverzekering je hebt, maar ik heb een aanvullende verzekering van Ohra (uitgebreid) en die dekt ook de eigen bijdrage als je in het ziekenhuis wilt bevallen, ook de combinatietest wordt dan altijd volledig vergoed en je hebt recht op 5 x 3 uur extra kraamzorg.

Nu hebben wij niet voor de combinatietest gekozen, maar deze zou ons anders zonder aanvullende verzekering (uitgebreid) al 140 euro kosten.

Als je niet aanvullend verzekerd bent heb je volgens mij altijd een eigen bijdrage. Deze bijdrage verschilt per ziekenhuis.

Verder krijg je ook tot 200 euro aan zwangerschapscursussen vergoed zoals yoga e.d. en wordt een bepaalde pijnbestrijding ook volledig vergoed, weet niet meer zo goed welke.

Voor ons in iedergeval de moeite om die aanvullende verzekering te nemen. Maar het is zeker de moeite om je eigen polis ook door te spitten.

Groetjes, Chantal

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden