Ga naar inhoud

Einde pauze Moon, 3e kans (ICSI)

Aanbevolen Berichten

• Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Moon,

Wat ongelooflijk rot!!!

Ik zou zeker om uitleg vragen bij het ziekenhuis.

Rekent jullie verzekering een poging als poging als er geen terugplaatsing is geweest? Ik hoop dat je nog een verzekerde poging over hebt.

Een digitale omhelzing, sterkte

Geplaatst

Lieve lieve Moon,

Wat een rot nieuws, pfff... Weet niet zo goed wat ik moet zeggen....

Had zo gehoopt dat het dit keer ook raak voor jullie zou zijn...

Suc6 met het verwerken van jullie verdriet....

Geplaatst

Punctie is geweest, dus verzekerde pogingen zijn op.

Later deze week moet ik nog voor controle naar ziekenhuis (dit ivm overstimulatie); bloed laten controleren en middels echo kijken of er geen/niet te veel vocht in m'n buik zit. Laten we hopen van niet, want nu er toch geen kansen op zwangerschap zijn heb ik ook geen zin om nog héél lang last van complicaties te hebben.

Ik word er ook niet vrolijker van op m'n bankje momenteel. Wil er even uit (shop therapie).

Hoop op wat antwoorden later deze week...

Geplaatst

Aiai Moon, wat afschuwelijk.

Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik moet zeggen, er zijn toch geen woorden die je verdriet kunnen wegnemen. Luisteren naar je gevoel is waarschijnlijk het beste wat je kunt doen, ook als het gaat om d keuze voor wel/niet een 4e poging.

Ik wens je alle sterkte toe om je er voor dit moment doorheen te slepen en alle geluk voor de toekomst. Die zingeving vind je wel weer, daar heb ik alle vertrouwen in maar er zal misschien wat tijd voor nodig zijn.

Een hele dikke knuffel, Aafke

Geplaatst

Lieve Moon,

ben er even uit geweest, en moest opeens aan je denken...en dit had ik niet verwacht. Meid, ik wens jou en je man veel sterkte om dit te verwerken, en hopelijk krijg je gauw antwoorden op je vragen. Nogmaals veel sterkte!

Luna

Geplaatst

Hey Luna, was je er even uit doordat je er even doorheen zat? De afgelopen jaren waren voor jullie ook geen pretje, zo te lezen.

Ik heb het er nog flink moeilijk mee, m'n man ook. Een lastige periode vinden we dit beiden. Antwoorden hopen we in de 1e week van maart te krijgen. Dan heeft het ziekenhuis alle gegevens op een rijtje én tijd gehad om onze casus in teamoverleg te bespreken en dan hebben we een evaluatiegesprek met onze gyn.

Wel fijn dat ze het zo serieus nemen en er alles aan willen doen om ons antwoorden te geven.

We zitten nu in zo'n 'niemandsland- periode'; om te bepalen hoe we zinvol verder kunnen hebben we eerst de informatie nodig. Dus wachten tot maart.

Na eerst bijna verdoofd op de bank gezeten te hebben merk ik nu dat ik laat inslaap en onrustig slaap. Het kost me allemaal veel energie; ergens in m'n achterhoofd draaien de radaren overuren... Toch maar gestart met schrijven, misschien wordt het nog eens een boek voor lotgenoten. Dan komen de tranen en kan ik me tenminste uiten. Dat lucht dan (kort) op.

Kom er wel weer doorheen, we komen er samen wel weer doorheen. 't Is alleen weer even lastig en verdrietig allemaal. Dit forum is wel fijn, ook nu.

Geplaatst

Lieve Moon,

Vind het zo ontzettend erg voor jou en je partner!

Pfff, k*tzooi!

Nu is het afwachten tot maart wat er in het gesprek gezegd gaat worden.

Ik duim voor je en blijf je in de gaten houden hier op dit forum.

Sterkte met het verwerken van dit verdriet en succes voor wat er in de toekomst op jullie pad gaat komen.

:hugg:

Lfs Wish

Geplaatst

Hi Moon, ik was er even uit omdat ik er inderdaad even doorheen zat. Heb te horen gekregen dat ik eerst een operatie moet doen om een endometriosecyste te verwijderen voordat ik verder mag. In maart hoor ik wat het definitieve advies is. Het is allemaal zo oneerlijk...al die moeite doen en uiteindelijk is het maar de vraag of je zwanger wordt, of net als in jouw situatie of er wel een terugplaatsing is. Ik kan heel goed begrijpen dat jullie het er erg moeilijk mee hebben. Ik hoop dat het gauw maart wordt zodat het allemaal wat duidelijker wordt. Heel veel sterkte toegewenst!!

• 4 weken later...
Geplaatst

Afgelopen week evaluatiegesprek met gyn. gehad. Heb hier het verloop van onze 3e behandeling besproken en daar hoort dit gesprek nog bij. Fijn gesprek gehad!

Niet duidelijk is wat er precies gebeurd is en hoe het kan dat er follikels verdwenen zijn tussen moment van laatste echo en van punctie. Het enige dat artsen kunnen bedenken is dat er een paar follikels vroegtijdig gesprongen zijn; bewijs daarvoor is niet gevonden. Gyn. vond het zelf ook een mislukte behandeling en was daar oprecht meelevend in. We hadden meer en anders gehoopt door nu ICSI te doen i.p.v. IVF natuurlijk. Ze willen prima een 4e behandeling met ons in, als wij dat ook willen. Plan is dan toch wel iets meer hormonen te gaan spuiten om zo het aantal follikels te verhogen (kans op overstimulatie neemt daarmee wel toe, maar ze durven het aan). Alleen als er 15 follikels of meer zouden rijpen dan moet de overweging gemaakt worden of er wel/geen pregnyl en punctie volgen. Pregnyl zou ik dan op een ander tijdstip moeten nemen om vroegtijdige eisprong te voorkomen.

Als we second opinion willen dan werkt ze daaraan mee en wil ze een brief voor ons schrijven met daarin alle relevante feiten uit m'n dossier. Over bijv. naar België gaan was goed te praten. Ze is ook prima bereid de controle echo's ed. dan voor ons te doen, zodat we niet te vaak naar België hoeven.

We denken nu na over wat we verder willen... moeilijk:

Gyn die we nu hebben is écht een fijn en prettig mens.

Enerzijds zouden we het voorgestelde behandelplan uit bijv. Gent wel willen horen om dan onze afweging te maken, anderzijds zijn we bang dat er steeds meer vragen en moeilijke keuzes te maken zijn. Tja. Weet dus nog even niet hoe/waar we verder gaan, wel zeker weten we dat we een 4e behandeling gaan doen!!!

Geplaatst

Moon,

Net je verhaal gelezen en ik vond de laatste zin geweldig om te lezen.

Jullie gaan ervoor om nog een poging te proberen!!!

Heb bewondering voor je/jullie!

Prettig dat je een lieve en meedenkende gyn hebt, is wel zo fijn in deze situatie.

Succes met nadenken waar jullie de volgende poging gaan ondernemen.

Fijn om weer iets van je te horen!

SUCCES!

:goodluck:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden