Jump to content

Einde pauze Moon, 3e kans (ICSI)

Recommended Posts

Posted

Ook voor mijzelf onverwacht snel is mijn lange, lange pauze over en start de 3e (beslissende?) behandeling. ICSI dit keer:

Afgelopen vrijdag bij gynaecoloog geweest, voorbereid op een wachtlijst (dat had ze ons bij de evaluatie van IVF 2 gemeld). Doel was om op die wachtlijst te komen en een idee te krijgen van wanneer we weer mogen starten... nou starten bleek meteen te kunnen!

Op hetzelfde moment bloed prikken, zwangerschapstest voor de zekerheid (dat is dan weer even vervelend), 's avonds starten met de pil, medicatie meteen mee (groentela dus weer lekker gevuld zo net voor de feestdagen).

Planning is als volgt: pil tot 3/1, start deca 27/12, start gonal 10/1, week daarna 1e fm (18/1 uit m'n hoofd), punctie rond 27/1... (nou en dan tp een dag of 3 later en vervolgens na de wachtweken een positieve test en... tja, was dat maar zo. Dat ook dat laatste stuk t/m een gezonde baby zich liet plannen)

Moest er even aan wennen, maar heb het vandaag aan mijn leidinggevende en secretaresse verteld ivm planning ed. Nu deel ik het dus ook graag met jullie. Weet uit ervaring dat dat een groot verschil kan zijn en veel steun op kan leveren.

Nog een beetje beduusd, onverwacht snel weer in de race. Opnieuw weer kanshebber!

Raar om na -tig jaar weer aan de pil te zijn...

't Moet nog even goed tot me doordringen allemaal.

• Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Sannie66
Posted

Nou Moon, dan is het goed toch..'snel beginnen' na een lange pauze? Ik hoef je niet te vertellen dat het weer een paar enerverende weken zullen worden (en dan spreek ik niet over :tree: enneh :heppie:).. wens je plezier, geluk, sterkte enz. enz...

Posted

Moon ik kan me voorstellen dat je dan wel een beetje overdonderd bent nu, in ieder geval heel veel succes met deze nieuwe kans.

Posted

Precies, overdonderd en toch ook wel blij dat 'ik weer wat aan het doen ben' om onze wens uit te laten komen... Komt dus helemaal goed, we gaan het gewoon weer doen!

Posted

Moon, wat spannend voor je! Ik ga je volgen meis, enne 3x is scheepsrecht! You go girl!

Liefs, Jane

Posted

Hey Jane, wat vind ik dat lief van je; dat je meteen reageert.

3 x is scheepsrecht... daar hoop ik ook op.

Fijn dat je me een beetje gaat volgen, doe ik bij jou ook nog. Lees regelmatig even hoe het met jou en de twins gaat. We zijn toch een poosje samen op gegaan en ondanks het verschil in afloop toen is dat wel speciaal, toch?

Posted

Moon meid wat wens ik jou heeeeeeeeeeel veel sterkte, moed en geluk deze derde poging! Ik ga je helemaal volgen en hoop zo voor je dat je over een paar weken een positieve test in handen gaat krijgen!

Posted

Lieve Moon,

Ik wil jou en je Hubbie heel veel suc6 wensen bij jullie 3e poging..

Ik hoop dat het dit keer super raak is voor jullie! Ik ga je volgen meid!

Dikke zoen van Mijn en mijnbaby...

Guest Butterfly
Posted

Veel succes ! Je was 1 van de eerste verhalen die ik hier las toen ik lid werd. Dus ik ga je nu weer volgen hoor. Ben enorm benieuwd. Ergens toch fijn dat je niet meer op een lange wachtlijst hoeft maar meteen kan starten met de 3e kans.

Go for it !!!

Posted

He Moon, heel veel succes met deze poging! Het is weer een hele planning en de komende twee maanden ben je hier wel weer even zoet mee maar ik ga voor je duimen op een mooie positieve test half februari (valentijnsdag is daar wel een mooie datum voor, of zo :wink:). Hou hoop en moed, je hebt het zó verdiend!

Liefs, Laika

Posted

Hey Moon,

Heel veel succes deze poging. Ik ga je zeker volgen. Dat het maar een mooi jaar mag worden voor ons allemaal!

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 1ste ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nieuwe jaar (2010) 3de poging... icsi

Posted

He Moon,

Wat fijn dat je weer mag beginnen, 3x is scheepsrecht, en dit gaat het gewoon worden!! Bij je 2e poging liepen we gelijk op, ik hoopte ook in januari te mogen beginnen maar moet nog even geduld hebben.

Zet hem op!!

Luna

Posted

En dat is dus waarom het zo fijn is om hier je verhaal te kunnen doen en je ervaringen te kunnen delen... Wat een hartverwarmende reacties, dames. Wat doet dat goed, dank jullie!

Posted

Lieve Moon,

Mag ik me bij je aansluiten? Ik start morgen met de lucrin van onze 3de ICSI poging, eigenlijk is het onze 5de poging maar daarover heb ik onder het kopje "hoop voor de toekomst" verteld.

Ik vind het zowiezo fijn om met anderen in de MMM contact te hebben, maar zou het ook fijn vinden om een beetje gelijk op te gaan.

Ik heb inmiddels al twee keer dreigende overstimulatie gehad, niet in het ziekenhuis belandt, maar de laatste keer wel 34 eicellen. Normaliter hadden ze de behandeling gestaakt, maar ik ben behoorlijk eigenwijs, waardoor dat niet is gebeurdt. Ik hoop voor je dat je nu goed in de gaten gehouden wordt en dat wij beiden eens wat geluk hebben in 2010!

Liefs

Francis

Posted

Hey Francis,

Ik ga eens even lezen wat jij hebt geschreven, ook. Samen opgaan is nooit verkeerd. Voelt toch anders als je hetgeen je meemaakt een beetje kan delen.

Als je mee komt schrijven in topic 'Wie start er in december?', de meiden die daar posten lopen allemaal gelijk met ons op.

Een beetje geluk in 2010 zou niet verkeerd zijn. Daar teken ik direct voor.

In mijn geval is er de vorige 2 keer sprake geweest van rond de 5 - 8 eitjes zo ong. Toch was er sprake van overstimulatie beide keren; de eerste keer moest ik accuut in het ziekenhuis worden opgenomen.

(Ik heb wel eens gezegd dat het jammer is dat ik zo heftig reageer op de hormonen, zónder dat dit resulteert in > 20 eicellen. Als ik dan toch zo heftig moet reageren en risico loop, dan heb ik ook liever héél veel emmy's en liefst nog cryo's natuurlijk)

Gelukkig word ik na de 1e IVF wel heel goed in de gaten gehouden vanaf de punctie.

We gaan elkaar volgen, ik ga jouw verhaal eens even zoeken ook.

Posted

O, o, o, de afgelopen dagen om weinig/niks geïrriteerd gereageerd richting m'n man... Gistermiddag resulteerde dat in een huilbui, die al langer dwars zat. 't Is toch spannend om weer te starten met een behandeling, je weer over te geven aan hoop en verwachtingen. Te weten hoe veel pijn en verdriet er het afgelopen jaar geweest is. Te weten dat we het risico nu weer (moeten) nemen om opnieuw veel pijn en verdriet door te maken...

Die huilbui heeft de lucht wel weer geklaard en het was lekker om er samen even over te kunnen praten, ik al snotterend en jankend. Niks mis mee... maar voor het zo ver is, die onnozele ruzies die er aan vooraf gaan. Ik die deuren dichtknal terwijl ik normaal de rust zelve ben... Toch hormonen? Alleen al uit zo'n klein pilletje?

Ik weet het niet meer, want heb de pil al ruim 10 jaar niet meer geslikt (en had toen ook een ander soort)... Nou ja, ik hou het voor nu maar even op spanning en die heb ik geuit. We zouden dus relaxter samen deze kerstperiode door moeten kunnen nu. Laat ik daar maar eens een poging toe gaan doen!

:merryxmas:

• 2 weeks later...
Posted

3 x is scheepsrecht zei één van de collegaatjes waaraan ik wel 'moest' vertellen dat we intussen gestart zijn met de 3e poging... Zou het? Je gelooft het zo graag, hé? Vooral omdat het alternatief dat ik iets moet accepteren dat ik niet wil accepteren...

Met manlief praat ik er meer over dan bij de 1e twee pogingen. Hij heeft er schijnbaar ook meer behoefte aan, óf heeft meer/beter leren praten het afgelopen moeilijke jaar. Hopen dat we dit vast kunnen houden, want zo voelt het meer gedeeld en meer gesteund. Meer samen.

4 spuiten Deca zitten er intussen in. De 1e prik ging aarzelend, daar heb ik een klein blauw plekje aan over gehouden. De overigen gingen weer als vanouds. Makkie. Goed gevoel omdat je zelf weer actief bezig bent.

Behalve het spuiten probeer ik ook goed op de lijn te letten; ben eigenlijk nog altijd wat kilootjes te zwaar, maar wil er zeker niks bij hebben nu in deze 'feestmaand'. Het lukt gelukkig goed om op hetzelfde gewicht te blijven. Mooier zou nog zijn om een paar pondjes kwijt te raken... Ga m'n best doen, maar staar me er niet blind op.

Zorg dat ik m'n beweging krijg en neem dagelijks een goede portie vitamines ed. in.

Doordat ik midden in cyclus met pil startte ben ik nu vanaf 24/12 ongesteld. Moet 3/1 stoppen met de pil en dan weer ongesteld worden... Fijn, straks ben ik doorlopend ongesteld tot half januari of zo. Bah, dagelijks dat zeurende gevoel in je buik. Als 't dit keer een gezonde zwangerschap oplevert dan heb ik het er allemaal graag voor over.

Hoop, hoop, hoop! 3 x is scheeprecht?!

Posted

Oudjaarsdag meiden, morgen gewoon al weer 2010. Mooi jaartal om een baby in te krijgen. We zullen zien hoe 't allemaal gaat lopen.

Eerst maar eens gezellig oud en nieuw vieren vanavond. 't Huis stroomt hier in de loop van de avond/nacht behoorlijk vol. Niemand weet (nog) dat we gestart zijn met onze 3e behandeling. Wel zo lekker eigenlijk. Volgende week ga ik het wel eens vertellen aan degenen die het dichtst bij ons staan. Nu nog even lekker niet.

Op een gezond, vruchtbaar nieuw jaar met een baby voor ons en voor jullie allemaal!