Jump to content

Einde pauze Moon, 3e kans (ICSI)

Recommended Posts

Posted

Gisteren eerste strip deca leeggemaakt en vandaag stoppen met de pil...

Geeft me toch altijd een goed gevoel, als er weer een doosje medicijnen leeg is van die enorme berg in m'n koelkast. Of als ik 'klaar ben' met het nemen van een soort (nu de pil). Het zijn toch allemaal kleine stapjes die je dichter bij het einddoel brengen, als het goed is.

Natuurlijk ben ik er nog lang niet, we spuiten braaf verder. Hopen is al wat ik kan doen.

Klim dadelijk maar weer op m'n hometrainer. Ben best trots op het feit dat ik er in december in geslaagd ben om níet aan te komen. Nu wordt het tijd voor nog wat kilootjes er af... Daar heb ik nog een paar weken tijd voor tot punctie en tp. Dan volgt voor mij weer absolute rust op doktersvoorschrift en mag ik ook niet meer sporten tot m'n lijf al het vocht kwijt is en m'n eierstokken weer 'in vorm en geheeld' zijn.

De paar weken die ik heb wil ik optimaal gebruiken; dus op de fiets en buikspieroefeningen doen. Met lijnen ben ik vandaag weer gestart.

Alles voor het goede doel... o, wat hopen en bidden wij dat onze droom uit mag komen de komende maanden!

• Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Wat knap van je dat je de motivatie vind om op een hometrainer te gaan zitten, ik heb ook ooit eens zo'n ding gehad maar van er naar kijken werd ik al moe hihi.

Heerlijk is dat, als je die berg medicatie steeds een beetje kleiner ziet worden, het brengt je inderdaad steeds een stukje dichterbij het einddoel, en ik hoop, bid en duim met je mee dat het einddoel nu een mooie baby mag zijn, dat 2010 inderdaad maar jouw jaar mag zijn.

Liefs Dani.

Posted

Bij mij werkt een abonnement op de sportschool weer niet... blijft bij het betalen van het abonnement en het verzinnen van heel veel smoesjes om niet te hoeven gaan. Zo is iedereen weer anders.

Bedankt voor je lieve reactie! Doet me goed.

Posted

Hoi Moon,

Voor je het weet heb je de punctie achter de rug en zit je in je wachtweken.

Hoop dat het dik keer super raak is voor jullie! Heel veel suc6!

Posted

(Thanks Mijnbaby, lief van je!)

Afgelopen dagen aan steeds meer mensen (moeten) vertellen van deze ICSI poging. Wel dubbel, hoor. Omdat ik v.a. punctie absoluut rust moet houden tijdens de wachtweken om complicaties te voorkomen, kan ik de eerste helft van februari niet werken. Er zijn toch best veel mensen die ik daarover moet informeren. Nu zijn de reacties wel aardig en heel begripvol/correct/steunend. Toch is het jammer dat het zo moet...

Iets heel teers en privé moet ik nu delen met als gevolg dat het zo weinig van ons samen is. Daarbij heb ik met alle pijn en verdriet van m'n vorige poging(en) al die mensen al eerder weer onder ogen moeten komen en ik voelde me daar wel heel 'naakt' en kwetsbaar bij destijds. Laten we hopen dat het nu niet weer zo afloopt, maar ook i.g.v. superblij nieuws lijkt het me niet alles dat er zoveel mensen zijn die vanaf het prille begin op de hoogte zijn... Tja, dat houdt me ergens in m'n achterhoofd zo'n beetje bezig deze dagen. Gewoon als zijnde 'jammer dat het zo moet'.

Nou ja, verder gaat het eigenlijk heel goed. Wat moe en soms wat lichte hoofdpijn en eigenlijk vind ik de dagen maar heel langzaam voorbij gaan. Januaridipje of toch gevolg van hormonen gebruik? Ach, 't is nog goed te doen zo, dat is het belangrijkste.

Posted

Herkenbaar Moon dat van die doosjes en de strip. Ik tel ook alles af. Zo! Weer een doosje van 7 leeg! Grappig is dat he, dat je blijkbaar je eigen houvast creëert. Ik hoop dat je dit keer een rustige stimulatie hebt en dat je goed naar de punctie toewerkt!

Ik heb het tot nu toe nog niet vertelt op het werk omdat ik het de vorige keer te veel vond om de teleurstelling weer te moeten vertellen. En ook al leeft iedereen hartstikke mee, ik voel me op zo'n moment echt extra rot. Nu heb ik een andere baan en op 1 of andere manier ontspring ik steeds de dans en mag ik op mijn vrije dagen naar het ZKH en zo. Nu echter ga ik morgen starten met de Gonal dus ik zal het nu wel aan mijn baas moeten vertellen.

Heel heel veel succes enne.....wel een dooddoener maar 3X is scheepsrecht!

Posted

Doordat ik na de punctie 2 - 3 weken niet op het werk zal verschijnen heb ik geen keuze, dan collega's en leidinggevende te vertellen dat we bezig zijn met onze 3e behandeling. Vind dat wel jammer, dat het zo moet. Vorige keer vond ik het idd heftig om te vertellen dat ik niet zwanger was en het medeleven van collega's te ontvangen; ik brak bijna. Het valt niet mee om zo je werk te hervatten.

Laten we er vanuit gaan dat ik nu blijde berichten te vertellen heb als ik in februari het werk weer hervat. Dan nog vind ik het spannend dat mensen vanaf dag 1 weten dat je zwanger bent. Er kan ook dan nog zoveel mis gaan...

Rustig weekend gehad. Ik was moe. Slaap 'heftig'; dwz. als een blok, druk dromend en zwetend wakker worden. Niet optimaal uitgerust ook. Hormonen... Tja.

Vaak wat zeurende hoofdpijn, heel licht maar toch niet fijn.

't Is goed te houden, ik kom er wel doorheen.

Hele kerstvakantie op gewicht kunnen blijven en nu al 1,5 kg kwijt.

Ik zet nog 2 weken door. Alle beetjes die ik nog kwijt raak helpen immers.

Sinds gisteren gestart met Gonal spuiten. Gaat prima. Helaas ben ik zeer geroutineerd in het spuiten intussen. Op naar 18 januari; 1e fm. Ben benieuwd...

Posted

moon ik wens je heel veel sucses deze ronde

we zijn allemaal met je begaan hoor..

hoe staat t nu op t moment??

volgende week wordt t spannend meid

lif giblomo

Posted

Moon ook namens mij heeeeeel veel succes gewenst. Ik hoop zo voor jullie dat je met goed nieuws naar je werk kunt gaan over een paar weken!

lieve groet,

esther

Posted

Superlief van jullie!

Moe, maar verder goed te doen. Ik klim weer even op m'n 'fiets' en ga vanavond lekker relaxen op de bank.

18/1 is spannend. Wil toch weten of en hoeveel follikels er ong. groeien...

Daarna punctie vervelend, maar vorige 2 keren niet onoverkomelijk.

Weken ná tp; dan kan ik het idd niet afwachten, bidden en duimen. Maar ja, dat geldt voor iedereen hier natuurlijk. Die weken zijn vreselijk spannend.

Hoop dat ik daarna door mag naar de volgende wachtbank (die tot echo 1, 2 ev.). Begrijp als ik meelees met net zwangere meiden hier dat het spannend blijft; 1 grote wachtbank. 't Voelt wel goed om hier op het forum met zovelen met elkaar mee te kunnen delen en leven!!!

Posted

Vanochtend vroeg al in ziekenhuis gemeld voor de 1e fm weer. Lang geleden dat ik in die stoel plaatsnam. Was toch wel spannend, hoor. Stel dat je hoort dat er niks rijpt? Gelukkig was dat niet het geval. De echo was pijnlijk, want om de één of andere reden kreeg de gyn de eierstokken moeilijk in beeld. Baarmoederslijmvlies bouwde netjes op en zag er goed uit. Aan beide kanten rijpen minimaal 3 follikels (niet goed te zien dus). Daarbij gaat het sneller dan de vorige keren, zo lijkt het/als het zo doorgaat. Punctie kan wel eens zondag of maandag plaatsvinden ipv volgende week woensdag. We zullen zien, vrijdag weer fm en dan zal ik wel te horen krijgen hoe en wanneer e.e.a. plaats gaat vinden.

Later meer, nu weer snel aan de arbeid!

Posted

Spannend op voor vrijdag, ook ik duim nog steeds trouw mee. Laat je vrijdag nog even weten hoe en wat?

Liefs Dani

Posted

Spannend op voor vrijdag, ook ik duim nog steeds trouw mee. Laat je vrijdag nog even weten hoe en wat?

Liefs Dani

Posted

Dat ziet er dus al goed uit meis! Ben benieuwd hoe het vrijdag is!

Liefs, Jane

Posted

Dat ziet er dus al goed uit meis! Ben benieuwd hoe het vrijdag is!

Liefs, Jane

Posted

Eindelijk weer even gelegenheid om in m'n eigen topic over de stand van zaken te schrijven. Esther, Dani en Jane: dank voor de meelevende en lieve woorden. Doet goed!

Vanaf afgelopen woensdag in toenemende mate druk geweest met m'n oude schoonmoeder van + 80 jaar (jawel, ook de ouders van mijn man waren al op leeftijd toen hij zich als wondertje nog aandiende).

Ze was benauwd, klonk vol en kon niet meer liggen en sliep ook nog amper.

Al veel hachelijke gezondheidssituaties met haar meegemaakt, dus de alarmbellen gingen wel af. Man en ik raakten beiden toch wel wat in de stress; dit wil je er niet bij hebben als je met een veelbeslissende 3e behandeling bezig bent.

T/m vanochtend veel met haar afgedokterd weer en veel bij haar in huis geweest. Doodmoe zijn we er van. Nu lijkt het er op dat de stijgende lijn is ingezet. Ze heeft ook goede medicijnen nu. Hopelijk blijft dat zo, dan is het net op tijd om dat er tijdens wachtweken niet bij te krijgen. Vanaf woensdag mag ik immers ook niks meer en dan zou het voor m'n man helemaal niet meevallen als hij én werkt én thuis e.e.a. moet doen en regelen én alleen voor de zorg voor z'n moeder opdraait. Ook voor hem zijn de komende weken immers spannend.

Maar goed, vanochtend 3e fm gehad. Er zijn 5 grote follikels te zien en wat kleintjes (maar die gaan wrsch. niet meedoen). Woensdag as. punctie. Tijden moet ik nog horen. Vanavond dus nog even dat fijne pregnylspuitje zetten en dan is het klaar. Dan gaan we vanaf woensdag aan de bolletjes...

Ben erg benieuwd. Hoop snel gebeld te worden, zodat ik precies weet waar ik aan toe ben.

Kunnen we daarna beiden nog even naar bed; wat slaap inhalen. Wil toch proberen woensdag fit en uitgerust aan de streep te verschijnen. Slapen dus en lekker en gezond eten. M'n laatste bloederige biefstuk vanavond eten (klinkt zo niet lekker, maar is het wel!) en lekker sinaasappels uitpersen voor extra vitamine C.

Waar gezond en lekker samengaan doe ik er nu mooi m'n voordeel mee. Ga proberen nu wat afstand te nemen van gezondheidsperikelen van m'n schoonmoeder en ga mezelf even flink verwennen ter voorbereiding op punctie en de weken daarna.

Gaat lukken!

Posted

Hey Moon,

heel veel succes met de punctie hopelijk gaat alles goed.

vanavond lekker genoten van die lekkere biefstuk ( ik hoop dat je die de eerste 9 maanden niet meer mag hebben:))

Posted

Hey Moon,

Bij mij zit het er gelukkig alweer op.

Denk bij jou op dit moment ook.

Pfff, nu weer wachten tot zaterdag of er bevruchting is, zo ja hoeveel.

Wij blijven gewoon gelijk lopen en hopen dat we samen een positieve test hebben en eind van het jaar een gezond kindje!!!!

Lig lekker op de bank met m'n dekbedje.

M'n vriend is thuis aan het werken. Ik mag niks zelf doen (alleen naar de w.c) Hij pakt alles wat ik wil en ik mag blijven liggen.

Hij is zo ontzettend lief voor mij.

Hij heeft toen ik het moeilijk had tijdens de punctie ook een traan over zijn wangen laten lopen.

De laatste follikel wou zich niet laten aanprikken, tot 3 keer toe mislukt, ik riep ook redelijk hard Auw.

Toen is de gyn gestopt, ze vond het voor mij niet prettig en waarschijnlijk zou dit een overrijp eitje geweest zijn.

Maar ik ben echt super blij met 12 of 13 goede eitjes!

Lfs